Satelitsko cestninjenje do 2014?

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:

Saj nekako razumem, da kompleksnost zgodbe precej presega moje sposobnosti razumevanja...
smirk-1.gif


Samo ne morem mimo tega, da imam glede satelitskega cestninjenja slab občutek.

Jaz tudi, In zato ostajam za vinjete. Naj jih pa še drugje po eu uvedejo.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:
Kar se mene tiče, bi morali stremeti k temu, da bi mobilnost BILA samoumevna in kar se da poceni. Samo tako lahko mesto, država, kontinent ali svet napreduje kot celota. Bolj kot je mobilnost otežena, bolj so ljudje zaplankani. Ampak to je še en plus za državo, ki bi rada omejila mobilnost...
smirk-1.gif

Lahko je sanjat o poceni zadevah, samo jebeš to, če sistem ne more samega sebe vzdrževat. Sej jst nimam nobenih fetišev na drag prevoz, samo realno gledano bo treba nekaj spremenit...
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
No pa še nam povej malo o sistemu satelitskega cestninjanja, predvsem nas zanima, kdo bo vnašal podatke in popravke softwara.
Kdo bo vnašal ceno za km in kdo bo hranil podatke o poti in javljal prevoženo pot.

Jest sm tud kupil siol škatlo, v kateri je bil siol vmesnik. In nekoč so mi proti moji volji zamenjali software, in zdej mam siol plus, ki dela povsem drugače, slabše, manj programov za isti denar, in to nisem ne kupil in ne želel.

Če si tolk gnil, da si sam ne znaš (nočeš) poiskat, tudi meni ni treba. Nahitro: t.i. satelitski sistem cestninjenja o katerem govorimo je bolj podoben ABC-ju, kot GPS napravcam katere imate vi v mislih.

Glede siol škatle so te pač nategnili, glede spremembe paketa bi lahko ukrepal, pa nisi... kdo ti je kriv?
Glede siolove škatle sem ti samo hotel ponazorit, da ti nekdo lahko zamenja software v škatlici (siolovi ali cestninski) kadarkoli brez tvojega privoljenja in brez tvoje vednosti, in potem tista škatlica dela drugače kot pa takrat ko si jo kupil.

Vem kako naj bi delovalo satelitsko cestninjenje. Ampak očitno tebi ni jasno, al pa si zelo naiven.
Cestninska škarlica pa ima GPS, procesor, spomin ki beleži koordinate, čas, oddajnik ...
Potem je pa stvar softwara, katere podatke bo pošiljal nadzornemu centru.
Software ti pa nalagajo, spreminjajo in nastavljajo drugi brez tvoje vednosti, danes je tak, drugič drugačen in ni nobene hardwarske ovire, da ti nebi škatlica mogla beležit vseh poti in to do metra natančno (GSM je v primerjavi z GPS dokaj nenatančen) in tudi podatke, kje si se vozil in kje parkiral in koliko časa. In koliko časa si potreboval iz kraja A v kraj B.
In prav to, kar ti zdejle pišem (ti pa praviš da to pa ne bo) danes že laufa na LPP in v varnostnih službah.
Na LPP vsak trenutek točno vedo, kje se nahaja kakšen avtobus, iz tega se da izračunat tudi hitrost, napačno parkiranje, kolko časa je šofer parkiral pred gostilno..... Operater samo kljukico klikne, tako kot tu spodaj "dodaj podpis" pa mu škatlica pošilja tiste podatke, ki jih želi.

Da ti bodo pa software spreminjali na daljavo iz nadzornega centra je pa jasno. A si mislil da bo Micka iz Zgornjega dola sama ročno vnašala spremembe cen, nove kordinate odsekov novih avtocest, popravke sw.....?

Ja, GURS je tud naredil popis nepremičnin samo za evidenco, to so takrat jasno povedali. Zdej je pa osnova za davek. Darsove kamere so tud postavili samo darsovcem za nadzor in ne policajem za kasiranje, to so tud jasno povedali ob uvedbi, pa zdej vemo da je drugače, internetne aktivnosti se tudi beležijo in hranijo še nekaj let... In poleg tega, da bo država hranila podatke o tvojem gibanju, bodo ti podatki nekomu dostopni, prihajalo bo do zlorab, odtekanje podatkov.....
Je zadnjič en lepo napisal, najboljš da postavijo obvezne kamere še v vsako spalnico, pa naj se posnetki hranijo, saj kdor doma ne pretepa babe se nima kaj bat. Bi bil za?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.658
2.697
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Lej, prav je, da se prevoz podraži in se to upošteva v ceni izdelka. Zakaj? Ker boš potem tudi pri takih nakupih s svojo izbiro cenejšega podpiral lokalno gospodarstvo. Če kupim liter mleka od Ljubljanskih, uvoženega iz madžarske, bo ta zaradi dražje cestnine dražji. Če ga kupim na mlekomatu ali pri kmetu, cenejši. In tudi LM se bo kar naenkrat splačat kupovat lokalno.

Ne morem se strinjati s tabo - če bo prevoz dražji bo dražji za vse (sistem tujci plačajo 3 x več ne gre skozi) - in razlika med hunskim ali ljubljanskim mlekom ne izhaja (vsaj pretežno ne) iz cene prevoza. Tako pričakovana prednost "lokalnega" proizvajalca izpuhti.
Mimogrede - tudi jaz kupujem (vsaj večji del) "domače" - predvsem ker sem še vedno utopist, da s tem pomagam domačemu gospodarstvu (in s tem sebi, ženi, stari mami, nečaku, nečakinji ....).

Lej, če trdiš, da bo prevoz podražil izdelek in je cena odvisna od števila prevožnih kilometrov, je jasno, da bodo LM raje kupovale mleko iz okolice LJ kot ga vozile iz Madžarske. Bo zanje ceneje. Ne glede na to, kdo vozi, ker cestnino bo plačač vsak prevoznik. In 20 km po AC je ceneje od 150 km ... Če rečeva pol evra na kilometer (pa čeprav bi bila pravilna cena za tovorni promet vsaj 5€ na kilometer, za osebni pa 5 centov na kilometer maksimalno) je to 70 evrov razlike. 10 kamionov na dan, 365 dni na leto pa si na četrt milijona evrov razlike. Ugani, kje bi LM kupovale mleko. PS: izračun je čisto na pamet, brez poznavanja koliko mleka pokurijo LM na dan. Pa znajo boti razdalje še večje.
Skratka, če so cestnine za tovornjake previle (sedanje so nekaj 10x prinizke) in seobračuna na realne kilometre, je do dobro za lokalno gospodarstvo.

Gledaš zeeeloooo ozko.

Pozabljaš namreč da "lokalni" kmetje za pridelavo potrebujejo:
1. gnojivo
2. krmila
3. gorivo za pogon strojev
.
.
.

in ker se vse to zaenkrat ne da poslati po faxu ali mailu ampak se v glavnem pripelje (žal večino po cesti) se bodo višje cestnine kot prvo odrazile v višji ceni pridelave mleka lokalcev in ti prav nič ne pomaga, da imaš potem "krajši in zaradi razdalje" ugodnješi prevoz do LM - pa ne pozabi, da iz LM je treba spraviti mleko tudi na police v trgovino (nimamo vsi do doma mlekovoda).

Nesorazmerno visoke cestnine (predvsem za tovorni promet) vodijo slej ko prej v stagnacijo gospodarstva.

Aja - pa še nekaj - kdaj je nazadnje Slovenija imela samozadostno gospodarstvo? In kaj bi se moralo danes zgoditi, da bi bili spet samozadostni?

Pa še zadnje - poglej doma ali v službi okoli sebe - izberi 10 izdelkov in se vprašaj od kod in kako so prišli (bili proizvedeni) - in si odgovori ali bi lahko brez njih oz. kaj bi bile lokalne alternative - pa ne pozabi, da bi bilo potrebno surovine za proizvodnjo le-teh tudi nekako spraviti v lokalno tovarno.

Pa da takoj "preprečim" argument: "Pa dajmo vse na železnice!" - vprašajte se ali ima Slovenija primerno železniško infrastrukturo - koliko bi stala izgradnja primerne infrastrukture - ali se da v vsako tovarno / trgovino priti z železnico - in nenazadnje - ali smo potrošniki pripravljeni čakati na svoje blago (hint: trenutne logistične rešitve z železniškim prevozom v glavnem podaljšujejo rok dobave).

Za zaključek - cestnine JA - pay-per-km JA - višina cestnine le toliko, da se finacira izgradnja in vzdrževanje (ne pa da se kujejo dobički iz cestnin), in da cestnina ne preseže 2/3 stroška goriva (ta višina vezana na tovorni promet - pa že to je visoka "tarifa").
Višina cestnine za OA - tudi naj bo - naj bo pay-per-km - o višini pa lahko razpravljamo (višina nekje okrog 0,05 EUR/km se meni osebno zdi sprejemljiva).
 

natko45

Fizikalc
1. nov 2010
1.017
3
38
Jst ne vem zakaj težijo s tem satelistkim cestninjenjem, tole z vinjetami je čist ok rešitev, če špila drugod po Evropi ne vem zakaj ne bi moglo v SLoveniji. Ali pa bi spet kdo rad mastno zaslužil?
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Tako pravilo ustavno sodišče mimogrede razveljavi. Saj so čobani na vladi, ampak tako butasti pa spet niso.

Sicer pa če hočejo več denarja, samo podražijo kilometer, pa je. Tako ali tako je Slovenija ena cenejših v Evropi (če spustimo razne balkane) glede registracij avtomobilov.




























Glede na to da imam cene cestnin praktično v malem prstu,mi lahko objasniš od kje ti podatek da je v Sloveniji nizka cena po kilometru
confused-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Lej, prav je, da se prevoz podraži in se to upošteva v ceni izdelka. Zakaj? Ker boš potem tudi pri takih nakupih s svojo izbiro cenejšega podpiral lokalno gospodarstvo. Če kupim liter mleka od Ljubljanskih, uvoženega iz madžarske, bo ta zaradi dražje cestnine dražji. Če ga kupim na mlekomatu ali pri kmetu, cenejši. In tudi LM se bo kar naenkrat splačat kupovat lokalno.

Ne morem se strinjati s tabo - če bo prevoz dražji bo dražji za vse (sistem tujci plačajo 3 x več ne gre skozi) - in razlika med hunskim ali ljubljanskim mlekom ne izhaja (vsaj pretežno ne) iz cene prevoza. Tako pričakovana prednost "lokalnega" proizvajalca izpuhti.
Mimogrede - tudi jaz kupujem (vsaj večji del) "domače" - predvsem ker sem še vedno utopist, da s tem pomagam domačemu gospodarstvu (in s tem sebi, ženi, stari mami, nečaku, nečakinji ....).

Lej, če trdiš, da bo prevoz podražil izdelek in je cena odvisna od števila prevožnih kilometrov, je jasno, da bodo LM raje kupovale mleko iz okolice LJ kot ga vozile iz Madžarske. Bo zanje ceneje. Ne glede na to, kdo vozi, ker cestnino bo plačač vsak prevoznik. In 20 km po AC je ceneje od 150 km ... Če rečeva pol evra na kilometer (pa čeprav bi bila pravilna cena za tovorni promet vsaj 5€ na kilometer, za osebni pa 5 centov na kilometer maksimalno) je to 70 evrov razlike. 10 kamionov na dan, 365 dni na leto pa si na četrt milijona evrov razlike. Ugani, kje bi LM kupovale mleko. PS: izračun je čisto na pamet, brez poznavanja koliko mleka pokurijo LM na dan. Pa znajo boti razdalje še večje.
Skratka, če so cestnine za tovornjake previle (sedanje so nekaj 10x prinizke) in seobračuna na realne kilometre, je do dobro za lokalno gospodarstvo.
























































smirk-1.gif
smešno,.. s tem boš spodbujal lokalno gospodarstvo? Cena Madžarskega mleka res ne bo odvisna od cene cestnine in z povišano ceno cestnine tudi ne boš zaščitil LJ mleka,,,pozabljaš pa da tudi Lj mleka ne boš daleč izvozil zaradi cestnine,,.
Tvoje razmišlanje je popolnoma napačno, z zvišanjem cestnin samo izgubljamo, pridobimo pa nič, še posebej gospodarstvo, povišanje cestnine za gospodarska vozila je samo huda obremenitev gospodarstva, vse to pa ne vodi nikamor,..
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
50€ ob registraciji še za avtoceste pavšalno pa bo veliko denarja za tujce pa vinjeta pa nekaj kontrole.

Nepravično je sam kdor bi jamral za 50€ naj proda avto.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.658
2.697
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
50€ ob registraciji še za avtoceste pavšalno pa bo veliko denarja za tujce pa vinjeta pa nekaj kontrole.

Nepravično je sam kdor bi jamral za 50€ naj proda avto.

Dajte si dopovedat da NE MOREŠ imeti različne sistem za "domače" in "tujce" - ne gre.

Plus tega - se pravi, da bo nekdo kot npr. moja stara mama, ki ima avto za k maši in na pokopališče - letno naredi 1.500 km (če sploh - in ne po meni, da sploh ne rabi avta - tudi jaz to vem) plačal enako 50,- EUR pavšal kot jaz, ki jih naredim 36.000 km letno po avtocesti - a to pa je potem pošteno?

Dajmo potem tudi vsem, ki imajo npr. električni števec v bajti pavšalno zaračunati 15,- EUR / mesec za internet priklop - meli oni to al ne - rabili internet ali ne - so what (fuj - pahorizem) - važno, da je za vse enako.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jaz naredim za kake 50€ cestnin letno mogoče še to ne pa bi bil takoj za ta sistem čeprav ne profitiram stotine eur ali pa sem celo v minusu.

Če ti je tolk bad da ma babica avto pa da je v minusu pri stroških ji pa plačaj 50€ ali pa kupi kako darilo.
grin1.gif


Toliko denarja kot se bi s takim načinom privarčevalo ti še nasanjati ne moreš. Vlada je tudi plačilo prehrane v šolah uvedla...kaj so naredili? Stroške! in to velike! Pobiranje teh par eur, katere majo dijaki za nakazat nikakor ne pokrijejo stroškov položnic in dela. Kaj je lahko še večja bedarija kot to, da moraš plačat za nekaj kar lahko ne bi pa še "stranka" bi imela zastonj.
confused-1.gif


Že vem....pavšal ni....nekaj dijakov ma manj subvencije in tako celo nekaj eur plačajo na koncu meseca! HAH! pa smo jih bogatune!
hysterical-1.gif
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
ksz

Tudi zavarovanje je pavšal, pa pri tistih, ki prevozijo veliko kilometrov, obstaja večja verjetnost, da bo prišlo do škodnega dogodka. Zakaj ne bi potem tudi zavarovanja plačevali po prevoženih km?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Internet je tudi pavšal.....zakaj bi moral jaz plačevat za smrkuce in pokvarjence, kateri ga nimajo kam namočit.
evil.gif



Svet je poln pavšalov in ta, katerega sem predlagal je od vseh izjemno smiseln.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Z uvedbo vinjet so postale lokalne ceste kar prazne....sem pa prepričan da bo bodo lokalne ceste postale kar fanj zabasane ko bodo uvedli satelitsko cestninjenje....in jaz bom eden tistih ki sigurno ne bom kupil tiste škatle..pa raje vstanem eno uro prej pa se več čassa vozim nekam delat kot pa da celo plačo zapravim samo za avtocesto.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.658
2.697
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Jaz naredim za kake 50€ cestnin letno mogoče še to ne pa bi bil takoj za ta sistem čeprav ne profitiram stotine eur ali pa sem celo v minusu.

Če ti je tolk bad da ma babica avto pa da je v minusu pri stroških ji pa plačaj 50€ ali pa kupi kako darilo.
grin1.gif


Toliko denarja kot se bi s takim načinom privarčevalo ti še nasanjati ne moreš. Vlada je tudi plačilo prehrane v šolah uvedla...kaj so naredili? Stroške! in to velike! Pobiranje teh par eur, katere majo dijaki za nakazat nikakor ne pokrijejo stroškov položnic in dela. Kaj je lahko še večja bedarija kot to, da moraš plačat za nekaj kar lahko ne bi pa še "stranka" bi imela zastonj.
confused-1.gif


Že vem....pavšal ni....nekaj dijakov ma manj subvencije in tako celo nekaj eur plačajo na koncu meseca! HAH! pa smo jih bogatune!
hysterical-1.gif

Očitno ne dojameš:

1. pavšal za lokalno prebivalstvo NE gre - ker mora biti za vse uporabnike enak sistem plačevanja
2. mene ne moti, da bi morala moja babica plačevati pavšal - moti, me da tak sistem ni pošten do vseh - in ni prav, da uporabniki, ki malo uporabljajo AC sofinancirajo "velike" potrošnike (kot sem npr. tudi sam)
3. vinjete so za sedaj najboljši približek - seveda pod pogojem, da imaš možnost kupiti časovno omejeno (pa ne delitev na pol in celoletne vinjete
grims-1.gif
)
4. pay-per-km (oz. bolj pravilno plačaj koliko porabiš) ni zraslo na našem slovenskem zelniku ampak je direktiva iz EU
5. še enkrat k babici - ne ni mi bad da ima avto - ampak iz ekonomskega vidika je skrajno potratno imeti avto, ki ga uporabiš 2x na teden za vožnjo na 2 km razdalje - če gre kam dalj pa itak familija vozi - ampak če ga že ima naj ga ima (posebej ker ji je v veselje da je samostojna)
grin1.gif



Pa še nekaj - tudi sam imam določene pomisleke glede GPS cestninjenja - ampak se zavedam, da kaj drugega ne bo mogoče. Bomo pa morali uporabniki jasno zahtevati "varen" sistem (vem, da je popolnoma varen sistem utopija).
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
50€ ob registraciji še za avtoceste pavšalno pa bo veliko denarja za tujce pa vinjeta pa nekaj kontrole.

Nepravično je sam kdor bi jamral za 50€ naj proda avto.

Dajte si dopovedat da NE MOREŠ imeti različne sistem za "domače" in "tujce" - ne gre.

Plus tega - se pravi, da bo nekdo kot npr. moja stara mama, ki ima avto za k maši in na pokopališče - letno naredi 1.500 km (če sploh - in ne po meni, da sploh ne rabi avta - tudi jaz to vem) plačal enako 50,- EUR pavšal kot jaz, ki jih naredim 36.000 km letno po avtocesti - a to pa je potem pošteno?
Bi. In čist v redu je.
Cestnino in davke ob registraciji tudi plača enako kot nekdo z 50.000 km letno.
Pa nič ne slišim, da bi kdo nasprotoval temu sistemu.
Ni pošten. Ampka je vseeno. Pri tej zadevi je "poštenost" malo pomembna. So drugi primeri, ko je precej bolj nepošteno.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik panoramic pravi:
Tudi zavarovanje je pavšal, pa pri tistih, ki prevozijo veliko kilometrov, obstaja večja verjetnost, da bo prišlo do škodnega dogodka. Zakaj ne bi potem tudi zavarovanja plačevali po prevoženih km?
Tam gledajo na dogodke v preteklosti.
Si nagnjen k nesrečam? Višja tarifa.
Rešeno.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik natko45 pravi:
Jst ne vem zakaj težijo s tem satelistkim cestninjenjem, tole z vinjetami je čist ok rešitev, če špila drugod po Evropi ne vem zakaj ne bi moglo v SLoveniji. Ali pa bi spet kdo rad mastno zaslužil?
Vinjeto imajo precej redki. Švica, Avstrija in nekaj vzhodnih. (pa v Švici ni čist taka vinjeta)
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Citat:
Bomo pa morali uporabniki jasno zahtevati "varen" sistem
Tako kot Mifare sistem za londonski Oyster card. Ali biometrični potni listi. Ali čisto svež primer, nemške "pametne" osebne izkaznice. Ali pa najbolj varna supa-dupa zaščita pred igranjem "varnostnih kopij" na Xboxu. Upam, da je jasno, na kaj namigujem.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.658
2.697
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik panoramic pravi:
Citat:
Bomo pa morali uporabniki jasno zahtevati "varen" sistem
Tako kot Mifare sistem za londonski Oyster card. Ali biometrični potni listi. Ali čisto svež primer, nemške "pametne" osebne izkaznice. Ali pa najbolj varna supa-dupa zaščita pred igranjem "varnostnih kopij" na Xboxu. Upam, da je jasno, na kaj namigujem.

Je jasno - zato pa tudi imam pomisleke - in zato sem tudi napisal, da je utopija (varen sistem).
Pa misliš, da ne bo "GPS cestninjenja", ker bomo tukaj na forumu jokali? Še ena utopija.
frown-1.gif