Satelitsko cestninjenje do 2014?

gr69

Guru
15. dec 2009
11.658
2.697
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Bi. In čist v redu je.
Cestnino in davke ob registraciji tudi plača enako kot nekdo z 50.000 km letno.
Pa nič ne slišim, da bi kdo nasprotoval temu sistemu.
Ni pošten. Ampka je vseeno. Pri tej zadevi je "poštenost" malo pomembna. So drugi primeri, ko je precej bolj nepošteno.

Da ti dam drugo primerjavo - pride Franček iz Sp. Dupleka v Maribor v gledališče - hoče kupiti karto - tam piše cena 10,- EUR - pa mu na blagajni najprej rečejo - daj ti meni osebno - oho - vi ste pa iz Sp. Dupleka - za vas pa je cena 15,- EUR! Franček malo tumasto pogleda in vpraša: Zakaj pa?? - Odgovor: Ker prebivalci Maribora že del vstopnine plačajo z davkom na nepremično. Za one iz Zg. Dupleka pa je karta 18,- EUR.

A bi po tvoje tole šlo skoz?
 

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.704
3.952
113
Ljubljana
hmpg.net
Ti dam jaz primer.
Hoces kupit mesecno vozovnico za mestni promet. Moras dati identifikacijski dokument. Si domacin 1 cena, nisi domacin 2 cena. Bi to slo skoz?
Gre, poglej cenik prevozov v Benetkah. (tega sem ravno prejsnji teden raziskoval:)
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.658
2.697
113
še v SLO - ampak komaj
Daj link.

Jaz si upam še vedno trditi, da zadeva (v primeru tožbe) pade.

Enako (no -podobno) je bilo, ko smo uvedli vinjete - ker je bil sistem diskriminatoren do "nedomačinov" smo jih dobili po tintari.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.238
872
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:

Da ti dam drugo primerjavo - pride Franček iz Sp. Dupleka v Maribor v gledališče - hoče kupiti karto - tam piše cena 10,- EUR - pa mu na blagajni najprej rečejo - daj ti meni osebno - oho - vi ste pa iz Sp. Dupleka - za vas pa je cena 15,- EUR! Franček malo tumasto pogleda in vpraša: Zakaj pa?? - Odgovor: Ker prebivalci Maribora že del vstopnine plačajo z davkom na nepremično. Za one iz Zg. Dupleka pa je karta 18,- EUR.

A bi po tvoje tole šlo skoz?

gledaš z napačne perspektive: Franček pride v Mercator, na blagajni je skupni znesek 10 EUR, ko pokaže pokojninski odrezek, dobi 10% popusta, torej plača 9 EUR. Tak sistem funkcionira, pa ne vidim, da bi kdo (npr. konkurenca) skakala v zrak.
Če gremo nazaj na vinjete: cestna taksa se poveča za 50 EUR in z njo se pokrijejo vse ceste, tudi AC. tujci pa imajo možnost nakupa 10 dnevne, ... , letne vinjete za ceno ..., ...., 50 EUR. torej nihče ne bi bil nič prikrajšan.

pavšalno plačevanje AC je sicer specifičen problem. (praktično) vse AC imajo vzporedne ceste, ki se ne cestninijo. voznik, ki želi priti od točke A do B, bo torej v vsakem primeru moral uporabiti eno cesto, pa naj bo to AC ali katerakoli od vzporednih lokalnih cest. zato bi moralo biti državi v interesu, da se voznik pelje po AC, saj bo v tem primeru pobrala vsaj nekaj denarja, v vsakem primeru pa bo morala popravljati eno cesto.zato tukaj odpadejo vse primerjave z ostalimi pavšalnimi sistemi (elektrika, internet, ..., tudi zdravstvo), saj mora ponudnik v vsakem primeru nuditi storitev (cesto).
poleg tega je državi v interesu, da se čim več prometa odvija po AC in in čim manj po ostalih cestah, saj je to najhitrejši in najvarnejši način, z najmanjšim vplivom na okolico (celostno gledano). to pa lahko stori tako, da s čim nižjimi cenami promet čim bolj stimulira k uporabi AC, ob čim manjših stroških kontrolnega sistema ter še vedno dovolj velikih donosih, da ne bi bilo potrebno pomanjkanja prihodkov pokrivati iz drugih virov (proračun, krediti).
treba je pač vzeti kompromis, ki bo sprejemljiv za čim večji krog ljudi. seveda je pri vsakem sistemu nek skrajen primer populacije na izgubi. ampak če mene vprašaš, raje vidim, da AC ne uporabljajo ljudje, ki jim je vinjeta predraga za tiste njihove tri vožnje letno, kot pa ljudje, ki bi se po AC vozili dnevno, vendar jim je zaradi plačila po dejanski porabi AC predstavlja prevelik mesečni strošek in se zato raje dnevno vozijo po vzporednih cestah
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.658
2.697
113
še v SLO - ampak komaj
Hmm - sam sebe "negiraš" - v prvem odstavku govoriš o popustu na ceno, ki je v prvem koraku za vse enaka - prosta volja prodajalca, da nekomu da ugodnost - in to ni nič narobe. V drugem koraku pa v hipotetičnem primeru zaračunavanja pavšala za AC ob registraciji pa podreš izhodišče - ni več enaka cena v štartu (pa je čisto vseeno ali je potem skupni strošek za enega ali drugega enak) - in ravno to, da izhodiščna cena ni enaka, je sporno (diskriminatorno).

Tu še mogoče naj dodam - avstrijci poznajo tako imenovno "Jahreskarte" - namenjena je tistim, ki se redno (dnevno) vozijo po AC na tistih delih kjer je potrebno plačevati tunelnino (turska in pyhrnska avtocesta, Brenner in Arlberg) - le-ta letna karta stane 90,- EUR - če prdložiš še odrezek letne vinjete pa le še 50,- EUR - in s tem pridobiš pravico celoletnega (od dneva nakupa!!) prosta prehoda pač po smeri za katero si se odločil (lahko kupiš vse štiri - odrezek vinjete pa seveda lahko uveljaviš samo za eno). In to "pravico" imajo VSI - ne samo domačini.
In verjemi mi - če bi jodlarji uvedli to ugodnost samo za "avstrijci" bi jim Brussel zelo hitro stopil na prste. Seveda pod pogojem, da bi se kdo pritožil - brez tožnika pač ni sodnika.

Kar se pa tvojega drugega dela (cena - uporaba AC) tiče pa se popolnoma strinjam - in se tudi strinjam, da so vinjete trenutno najboljši približek nekemu poštenemu sistemu plačevanja - ki predvsem vzpodbuja uporabo AC (pozitivni efekti: vsaj deloma povrne stroške in vzdrževanje izgradnje, varnejši in hitrejši prevoz ...).

To kar jaz cel čas trobim je da bo slej ko prej (naj bi do 2014) prišlo zaračunavanje cestnine glede na porabo - in s tem se bo potrebno pač sprijazniti.
Dodajam pa da je moje osebno mnenje (in ne me več prepričevati, da je napačno - ker je moje in samo moje - ne silim nikokar da se strinja
tongue-1.gif
), da je plačevanje glede na porabo pač najbolj pošten do vseh uporabnikov.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Tako ali tako je Slovenija ena cenejših v Evropi (če spustimo razne balkane) glede registracij avtomobilov.

Glede na to da imam cene cestnin praktično v malem prstu,mi lahko objasniš od kje ti podatek da je v Sloveniji nizka cena po kilometru
confused-1.gif
Ne vem, od kje ti podatek, da sem to sploh napisal. Govoril sem o cestni taksi, ta se pa pri nam obračunava glede na kubaturo vozila (kar je po mioje eden bolj nesmiselnih kriterijev).
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
aha sorry pol sem narobe razumel, mislil sem da pišeš za ceno po km,..ja cestna taksaje nizka,.boljše bi bilo če bi se plačevala na ekologijo motorja,,.
 

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.704
3.952
113
Ljubljana
hmpg.net
ABBONAMENTI (tariffe in vigore dal 1/09/2010)
Mensile per una rete
Rete laguna (linee di navigazione e linee automobilistiche del Lido)
ordinario € 28,00
lavoratori dipendenti € 26,00
studenti € 22,00

Mensile per residenti nelle isole (linee foranee e traghetti*)
ordinario € 14,00
lavoratori dipendenti € 14,00
studenti € 12,00

* Questi tipi di abbonamento vengono rilasciati previa presentazione di Certificato di residenza o di lavoro o di studio nelle isole. Sul tagliando mensile deve essere apposto il numero della tessera di abbonamento.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Lej, prav je, da se prevoz podraži in se to upošteva v ceni izdelka. Zakaj? Ker boš potem tudi pri takih nakupih s svojo izbiro cenejšega podpiral lokalno gospodarstvo. Če kupim liter mleka od Ljubljanskih, uvoženega iz madžarske, bo ta zaradi dražje cestnine dražji. Če ga kupim na mlekomatu ali pri kmetu, cenejši. In tudi LM se bo kar naenkrat splačat kupovat lokalno.

Ne morem se strinjati s tabo - če bo prevoz dražji bo dražji za vse (sistem tujci plačajo 3 x več ne gre skozi) - in razlika med hunskim ali ljubljanskim mlekom ne izhaja (vsaj pretežno ne) iz cene prevoza. Tako pričakovana prednost "lokalnega" proizvajalca izpuhti.
Mimogrede - tudi jaz kupujem (vsaj večji del) "domače" - predvsem ker sem še vedno utopist, da s tem pomagam domačemu gospodarstvu (in s tem sebi, ženi, stari mami, nečaku, nečakinji ....).

Lej, če trdiš, da bo prevoz podražil izdelek in je cena odvisna od števila prevožnih kilometrov, je jasno, da bodo LM raje kupovale mleko iz okolice LJ kot ga vozile iz Madžarske. Bo zanje ceneje. Ne glede na to, kdo vozi, ker cestnino bo plačač vsak prevoznik. In 20 km po AC je ceneje od 150 km ... Če rečeva pol evra na kilometer (pa čeprav bi bila pravilna cena za tovorni promet vsaj 5€ na kilometer, za osebni pa 5 centov na kilometer maksimalno) je to 70 evrov razlike. 10 kamionov na dan, 365 dni na leto pa si na četrt milijona evrov razlike. Ugani, kje bi LM kupovale mleko. PS: izračun je čisto na pamet, brez poznavanja koliko mleka pokurijo LM na dan. Pa znajo boti razdalje še večje.
Skratka, če so cestnine za tovornjake previle (sedanje so nekaj 10x prinizke) in seobračuna na realne kilometre, je do dobro za lokalno gospodarstvo.

Gledaš zeeeloooo ozko.

Pozabljaš namreč da "lokalni" kmetje za pridelavo potrebujejo:
1. gnojivo
2. krmila
3. gorivo za pogon strojev
.
.
.

in ker se vse to zaenkrat ne da poslati po faxu ali mailu ampak se v glavnem pripelje (žal večino po cesti) se bodo višje cestnine kot prvo odrazile v višji ceni pridelave mleka lokalcev in ti prav nič ne pomaga, da imaš potem "krajši in zaradi razdalje" ugodnješi prevoz do LM - pa ne pozabi, da iz LM je treba spraviti mleko tudi na police v trgovino (nimamo vsi do doma mlekovoda).

Nesorazmerno visoke cestnine (predvsem za tovorni promet) vodijo slej ko prej v stagnacijo gospodarstva.

Aja - pa še nekaj - kdaj je nazadnje Slovenija imela samozadostno gospodarstvo? In kaj bi se moralo danes zgoditi, da bi bili spet samozadostni?

Pa še zadnje - poglej doma ali v službi okoli sebe - izberi 10 izdelkov in se vprašaj od kod in kako so prišli (bili proizvedeni) - in si odgovori ali bi lahko brez njih oz. kaj bi bile lokalne alternative - pa ne pozabi, da bi bilo potrebno surovine za proizvodnjo le-teh tudi nekako spraviti v lokalno tovarno.

Pa da takoj "preprečim" argument: "Pa dajmo vse na železnice!" - vprašajte se ali ima Slovenija primerno železniško infrastrukturo - koliko bi stala izgradnja primerne infrastrukture - ali se da v vsako tovarno / trgovino priti z železnico - in nenazadnje - ali smo potrošniki pripravljeni čakati na svoje blago (hint: trenutne logistične rešitve z železniškim prevozom v glavnem podaljšujejo rok dobave).

Za zaključek - cestnine JA - pay-per-km JA - višina cestnine le toliko, da se finacira izgradnja in vzdrževanje (ne pa da se kujejo dobički iz cestnin), in da cestnina ne preseže 2/3 stroška goriva (ta višina vezana na tovorni promet - pa že to je visoka "tarifa").
Višina cestnine za OA - tudi naj bo - naj bo pay-per-km - o višini pa lahko razpravljamo (višina nekje okrog 0,05 EUR/km se meni osebno zdi sprejemljiva).

Surovine v tovarno vozijo vsi ...
Ostalega se mi ne da več komentirat, razen zgodbe o cei na kilometer. Če je za avte 0,05€, mora biti za tovorni promet med 50 in 500€ (za tevelik šleper), da je razmerje vsaj približno podobno razmerju med OA in kamionom pri uničevanju ceste. Ker je 50€ preveč, bo pač za avte moralo biti 0,005. Skratka, postaviš razmerje (pri kamionih je treba uvest več rezredov glede na velikost) in potem s fiksiranim razmerjem ceno narediš tako, da je izplen zadosten. Da pa vozniki OA financirajo tovorni promet, pa je zame nesprejemljivo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik panoramic pravi:
ksz

Tudi zavarovanje je pavšal, pa pri tistih, ki prevozijo veliko kilometrov, obstaja večja verjetnost, da bo prišlo do škodnega dogodka. Zakaj ne bi potem tudi zavarovanja plačevali po prevoženih km?

Zavarovanje ni povsod pavšal, marsikje je odvisno tudi od prevoženih kilometrov.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.658
2.697
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik ferdo pravi:
ABBONAMENTI (tariffe in vigore dal 1/09/2010)
Mensile per una rete
Rete laguna (linee di navigazione e linee automobilistiche del Lido)
ordinario € 28,00
lavoratori dipendenti € 26,00
studenti € 22,00

Mensile per residenti nelle isole (linee foranee e traghetti*)
ordinario € 14,00
lavoratori dipendenti € 14,00
studenti € 12,00

* Questi tipi di abbonamento vengono rilasciati previa presentazione di Certificato di residenza o di lavoro o di studio nelle isole. Sul tagliando mensile deve essere apposto il numero della tessera di abbonamento.

In kje tu piše, da je za tujce večja cena??
17758-icon_confused.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Kaj zdaj, over ali out? Oboje ne bo šlo.


In ne, ni treba prepovedat tovornega prometa (ga tudi ne moreš, železnica še desetletja ne bo sposobna prepeljat tovora, pa še takrat se logistika brez kamionov ne izide), le cestnina naj bo realna, plačajo naj jo tisti, ki uporabljajo izdelke, ki so bili prepeljani. Kdor bo živel s svojega vrta, ne rabi subvencionirat (s svojo cestnino za OA) kamionske cestnine za tistega, ki je samo francoske sire ...
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
daj smešen si s to tvojo gonjo proti kamionom in s emi razmerji med višino cestnine/kamion. Kaj si v JUGI odrasel?
 
19. jul 2007
2.910
1.623
113
Par komentarjev glede cestnine:


-glede pravičnosti
Pri avtocestah plačujemo IZGRADNJO le teh, ne pa obrabnine. Če se jaz peljem v enem mescu 20-krat po 20 km (skupaj 400 km), nekdo se pa pelje dvakrat po 200 km (skupaj 400 km), pričakujem da bo on plačal 10-krat več kot jaz. Zaradi njega je bilo zgrajeno 200 km avtocest, zaradi mene pa 20 km avtocest.
Če primerjamo z vodovodom v hiši. Napeljavo v hiši plačah koliko pač stane izgradnja napeljave, vode pa plačaš toliko kolikor porabiš. Dajte vi razložit mojstru, da boste plačali za vodovodno napeljavo v hiši samo 2/7 cene kot sosed, ker on živi v hiši, vi pa boste v hiši samo čez vikend.
Pri tovornjakih je smiselno plačevati po prevoženem kilometru, ker bi morali tovornjaki glede na njihovo težo (in dejstvo da en tovornjak uniči avtocesto 40 000-krat več) plačevati obrabnino.

-to je itak EU projekt
Potrebno se je zavedati, v EU27 ima vsaka država svoj SCT in svojo ULTRO. In ti ljudje z svojim interesom bodo zajahali na neumnosti ljudi (mora bit pošteno, pa naj stane kolikor hoče), si zagotovili dober vir prihodkov, hkrati pa bodo namontirali še pasjo ovratnico vsakemu (sledenje avtomobilom). Ljudje bodo pa temu še ploskali. Zakaj bi nategnil samo dva milijona ljudi, če lahko nategneš 450 mio ljudi

-električni avomobili
V EU so največji delež v ceni goriva dajatve države. Električni avtomobili bodo kmalu realnost. V prvi fazi bodo še dajali okoljevarnostne olajšave za električne avtomobile, ko pa bodo električni avtomobili v nezanemarljivem deležu bodo pa izpadi zaradi manjše porabe goriva preveliki, nekje bo to manko treba dobiti noter, takrat bo zelo pripravno da bodo zaračunali vsak prevožen kilometer.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.238
872
113
Citat:
Uporabnik johan_blond pravi:...
Če primerjamo z vodovodom v hiši. Napeljavo v hiši plačah koliko pač stane izgradnja napeljave, vode pa plačaš toliko kolikor porabiš. Dajte vi razložit mojstru, da boste plačali za vodovodno napeljavo v hiši samo 2/7 cene kot sosed, ker on živi v hiši, vi pa boste v hiši samo čez vikend.
še enkrat, primerjave pavšalnega plačevanja AC z ostalimi storitvami niso mogoče, ker imajo uporabniki vedno na voljo alternativo AC/vzporedna cesta, državi pa bi moralo biti v interesu, da se čim več koristi AC. za razliko od ostalih storitev (elektrika, voda, ..., še posebej pa zdravstvo, kjer je državi v interesu, da bi se te storitve čim manj koristile)

Citat:
Uporabnik johan_blond pravi:...
-električni avomobili
V EU so največji delež v ceni goriva dajatve države. Električni avtomobili bodo kmalu realnost. V prvi fazi bodo še dajali okoljevarnostne olajšave za električne avtomobile, ko pa bodo električni avtomobili v nezanemarljivem deležu bodo pa izpadi zaradi manjše porabe goriva preveliki, nekje bo to manko treba dobiti noter, takrat bo zelo pripravno da bodo zaračunali vsak prevožen kilometer.
sicer bodo električni avtomobili na AC še malce kasneje realnost, ampak bojim se, da imaš prav: eden od poglavitnih vzrokov forsiranja satelitskega cestninjenja je iskanje nadomestkov za izpadek dohodkov iz naslova trošarin pogonskih goriv.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Ceste bi morale bit narejene za tovornjake ampak jih raje delajo za avtomobile.....razlog...da imajo kaj popravljat...delo si pač treba poiskat.
Glede denarja....ma več ko ga imajo ,več ga hočejo in nikoli jim ne bo dovolj.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
daj smešen si s to tvojo gonjo proti kamionom in s emi razmerji med višino cestnine/kamion. Kaj si v JUGI odrasel?

Deloma.
AMpak kaj ima to zveze s tem, da kamion 10.000 do 20.000 krav več škode naredi cesti? Večina cestnine gre za vzdrževanje, torej naj se to razmerje pozna pri cestnini.
In zakaj bi bila to gonja proti kamionarjem? Saj bo to plačal VSAK kamionar, torej bo moral vsak prenest v svojo ceno in na koncu na končnega potrošnika. Kamionar za to ne bo nič na slabše, potrošnik bo.