Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Lej, prav je, da se prevoz podraži in se to upošteva v ceni izdelka. Zakaj? Ker boš potem tudi pri takih nakupih s svojo izbiro cenejšega podpiral lokalno gospodarstvo. Če kupim liter mleka od Ljubljanskih, uvoženega iz madžarske, bo ta zaradi dražje cestnine dražji. Če ga kupim na mlekomatu ali pri kmetu, cenejši. In tudi LM se bo kar naenkrat splačat kupovat lokalno.
Ne morem se strinjati s tabo - če bo prevoz dražji bo dražji za vse (sistem tujci plačajo 3 x več ne gre skozi) - in razlika med hunskim ali ljubljanskim mlekom ne izhaja (vsaj pretežno ne) iz cene prevoza. Tako pričakovana prednost "lokalnega" proizvajalca izpuhti.
Mimogrede - tudi jaz kupujem (vsaj večji del) "domače" - predvsem ker sem še vedno utopist, da s tem pomagam domačemu gospodarstvu (in s tem sebi, ženi, stari mami, nečaku, nečakinji ....).
Lej, če trdiš, da bo prevoz podražil izdelek in je cena odvisna od števila prevožnih kilometrov, je jasno, da bodo LM raje kupovale mleko iz okolice LJ kot ga vozile iz Madžarske. Bo zanje ceneje. Ne glede na to, kdo vozi, ker cestnino bo plačač vsak prevoznik. In 20 km po AC je ceneje od 150 km ... Če rečeva pol evra na kilometer (pa čeprav bi bila pravilna cena za tovorni promet vsaj 5€ na kilometer, za osebni pa 5 centov na kilometer maksimalno) je to 70 evrov razlike. 10 kamionov na dan, 365 dni na leto pa si na četrt milijona evrov razlike. Ugani, kje bi LM kupovale mleko. PS: izračun je čisto na pamet, brez poznavanja koliko mleka pokurijo LM na dan. Pa znajo boti razdalje še večje.
Skratka, če so cestnine za tovornjake previle (sedanje so nekaj 10x prinizke) in seobračuna na realne kilometre, je do dobro za lokalno gospodarstvo.
Gledaš zeeeloooo ozko.
Pozabljaš namreč da "lokalni" kmetje za pridelavo potrebujejo:
1. gnojivo
2. krmila
3. gorivo za pogon strojev
.
.
.
in ker se vse to zaenkrat ne da poslati po faxu ali mailu ampak se v glavnem pripelje (žal večino po cesti) se bodo višje cestnine kot prvo odrazile v višji ceni pridelave mleka lokalcev in ti prav nič ne pomaga, da imaš potem "krajši in zaradi razdalje" ugodnješi prevoz do LM - pa ne pozabi, da iz LM je treba spraviti mleko tudi na police v trgovino (nimamo vsi do doma mlekovoda).
Nesorazmerno visoke cestnine (predvsem za tovorni promet) vodijo slej ko prej v stagnacijo gospodarstva.
Aja - pa še nekaj - kdaj je nazadnje Slovenija imela samozadostno gospodarstvo? In kaj bi se moralo danes zgoditi, da bi bili spet samozadostni?
Pa še zadnje - poglej doma ali v službi okoli sebe - izberi 10 izdelkov in se vprašaj od kod in kako so prišli (bili proizvedeni) - in si odgovori ali bi lahko brez njih oz. kaj bi bile lokalne alternative - pa ne pozabi, da bi bilo potrebno surovine za proizvodnjo le-teh tudi nekako spraviti v lokalno tovarno.
Pa da takoj "preprečim" argument: "Pa dajmo vse na železnice!" - vprašajte se ali ima Slovenija primerno železniško infrastrukturo - koliko bi stala izgradnja primerne infrastrukture - ali se da v vsako tovarno / trgovino priti z železnico - in nenazadnje - ali smo potrošniki pripravljeni čakati na svoje blago (hint: trenutne logistične rešitve z železniškim prevozom v glavnem podaljšujejo rok dobave).
Za zaključek - cestnine JA - pay-per-km JA - višina cestnine le toliko, da se finacira izgradnja in vzdrževanje (ne pa da se kujejo dobički iz cestnin), in da cestnina ne preseže 2/3 stroška goriva (ta višina vezana na tovorni promet - pa že to je visoka "tarifa").
Višina cestnine za OA - tudi naj bo - naj bo pay-per-km - o višini pa lahko razpravljamo (višina nekje okrog 0,05 EUR/km se meni osebno zdi sprejemljiva).