Razglabljanja

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Ja, ampak ti predstavljaš sliko kot da industrija dobiva elektriko iz NEK, gospodinjstva pa iz TE in torej, karkoli mi doma prižgemo, pa tudi če je to ponoči, za to kurimo premog.
Mislim, da je ponoči NEK-a in HE viška zadosti, da se 'Ampere' polnijo iz teh dveh virov, namesto da bi za to bilo potrebno zagnati TE.

Nekako izgleda tako, kot da hočeš predstaviti, da je industrija čista, ker dobiva elektriko izključno iz NEK in HE, gospodinjstva pa iz TE in so zato umazana, češ, tisti, ki se je nazadnje priključil je umazan potrošnik, ker zaradi njega zdaj kurimo premog.

Če karikiram:
Porabnik 1 kuri 10 enot
Porabnik 2 kuri 20 enot
Porabnik 3 kuri 10 enot

NEK poizvaja 20 enot
HE proizvaja 10 enot
TE proizvaja 20 enot.

Torej, dokler sta prižgana Porabnik 1 in 2, ki kurita 30 enot, je zadosti, da imamo prižgana NEK in HE.
Če se bo prižgal še Porabnik 3, je potrebno zagnati TE.

Ampak to ne pomeni, da Porabnik 3 dela na premog. To pomeni, da vsi porabniki kurijo miks virov, to je 20 enot NEK-a, 10 enot HE-ja in 10 enot TE-ja.
Odgovornost za zagon TE-ja ne pade na zadnjega porabnika, ki se je priklučil, ampak na vse. Drugače bi lahko zadnji uporabnik zahteval, da se prvi uporabnik izključi, pa bo tudi on delal le na čisto energijo.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.981
6.687
113
Kako ne razumete človeka
smile-1.gif
Hoče samo povedat, da je energija iz NEK in HE že vnaprej "določena" in tudi stalna, torej vedno pride ven enako štroma. Če pa priključiš dodatne porabnike, pa se mora bolj naložit premoga.

Če v tem trenutku to ni potrebno, ker imamo itak višek energije, ni važno, ker prej ko slej bi prišlo do tega, da bi bilo potrebno dodatno zakuriti, če bi se povečala potreba po štromu ponoči, ker pač v NEK ne moreš dodatnih palic potopit, pa bi bilo več štroma.

Od kdaj pa sploh NEK sodi med čisto energijo? Kaj smo še vedno v "Al Gore" časih, ko je co2 big bad boy?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Ampak odgovornost za kurjenje premoga ne pade na zadnjega porabnika, ki se je priključil, ampak na vse porabnike! Pa naj prvi zmanjša porabo, pa bo znotraj mej.

Beri moj prejšnji post, ki sem ga dopolnil.

Take razlage mi počasi že grejo na k*. Ko povem, da pri računu dobim razpredelnico GEN-I-ja, kjer je pie chart, od katerih virov dobimo električno enegijo in je navedeno, da dobimo 1/2 iz NEK, 1/4 iz HE in 1/4 iz fosilnih goriv, se mi govori, da je to itak vseeno, ker važen je slovenski energetski miks.
Zdaj, ko pa smo na stvar pogleadli malo drugače, pa energetski miks, kar naenkrat, ni več pomemben, ampak je pomembno to, kateri uproabnik je triggeriral vklop TE-ja, saj zaradi vklopa TE-ja on nosi vso odgovornost za kurjenje premoga in njegova elektrika je proizvedena izključno iz premoga, vsi porabniki pred njim imajo pa lahko čisto vest, saj dokler so bili prižgani oni, premoga ni bilo potrebno kuriti.
Ampak odgovorni so tudi tisti porabniki prej. Pa naj kurijo manj, pa novi porabnik ne bo triggeriral TE-ja.
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.062
2.489
113
AndY imas prav po svoje, pa jaz tudi.
smile-1.gif

Manj ko se bos vozil, manj bo izpustov. HE in NEK bodo pa proizvedli isto. Ostajam pri mnenju da so hibridi in elektro super stvar, v najslabsem primeru ker rekuperirajo energijo.
smile-1.gif
 

Zelenec

Pripravnik
"Ti si pa čist mim! Peš greš na pošto 2km stran, avto na elektriko bo pa v garaži ostal!?" mi reče kolega in sploh mu ni nič jasno. Se mu zdim čist čuden...

Ne vem, men se pa zdi on čuden. Gre s svojim traktorjem X5 v trgovino (300m) v bife (50m), se pripelje domov in čez pet minut v trenirki na sprehod od doma 2km kao za rekreacijo.

Sicer pa ja, manj vožnje je prava pot. Skupni prevozi več oseb, služba bliže doma, delo od doma... Verjetno bi večina pisarniških uslužbencev ob današnji razvitosti komunikacijskih kanalov lahko vsaj dva ali celo tri dni v tednu delala doma. Odpade pol stroškov, izpustov, nesreč, izgubljenega časa...
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.920
9.614
113
samo nekaj bom dodal...ko si omenjal, da boš prihranek na el. energiji pustil v SLO za napajanje davkov. EEE, BS...sam razlagaš kako si vsaj tedensko v AT in tam zapravljaš..Tako da še enkrat BS, kar se tega tiče.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Tedensko v AT? V celem letu sem bil v Celovcu 2x, lansko pa 1x, tako da ne bluzi. In nikjer nisem rekel, da napajam davke. Rekel, sem, da denar za gorivo ostane v Sloveniji.
Ne obračaj mojih besed!

Sicer pa, kje zapravljam, ni tvoj problem in skrbi zase in se ne vtikaj v moje zasebno življenje.
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.920
9.614
113
to kje boš in zapravlajš se ti "hvališ", jaz samo preberem.
wink-1.gif
kako se že temu reče - self pwned?
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
moskisvet.com tudi, če ne objaviš (ne leti osebno nate), ker je nivo pisanja in kvaliteta člankov na obupni ravni. Je pa kdaj kakšna slika za pogledat
smile-1.gif
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Saj ni važno, kje je objavljeno, kritika leti na novinarstvo. Veliko ljudi bere 24 ur.com in tam vidiš naslov, odpreš in potem ta zmazek.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.735
420
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik edup pravi:
Saj ni važno, kje je objavljeno, kritika leti na novinarstvo. Veliko ljudi bere 24 ur.com in tam vidiš naslov, odpreš in potem ta zmazek.

Welcome to the real world. Si predstavljaš, koliko ostalih stvari je tudi zmazek, pa jih zaradi pomanjkanja predznanja ne prepoznaš? Dobro, v tem primeru je (tako kot je že nekdo omenil) že domena razkrila vse ...
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Po treh letih od nakupa lahko prodajalec pri prodaji povprečnega električnega avtomobila iztrži le še dobri 20 odstotkov nakupne cene.

Nisem se poglabljal v 100% električarja in padec njihove vrednosti,ampak trditev o 20% je naravnost smešna!
Poglejte cene rabljenih Amper na mobile.de ali autoscout24.de in bo vsem jasno,kako dobro držijo cene. Je pa dejstvo,da je Ampera hibrid,vsekakor plus v tem primeru.
Ker verjamem,da naprimer Leafu precej bolj pade cena kot Amperi,ker se ljudje pač bojijo,kako bo z baterijo po nekaj letih...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.696
799
113
Kaj je za njih tržna cena, s subvencijo ali brez? Koliko EVjev je že sploh 3 leta na trgu?

Z veseljem bom kupil 3 leta starega Leafa za 7k €, ampak to je mission impossible.
 

Zelenec

Pripravnik
Ne vem, no, jaz sem za C-Zero dal 16.140€, najcenejši na Avtoscoutu je 14.900€. Razlika je 8%. S katerim klasičnim avtom bi lahko izgubil v dveh ali treh letih 8%? To so dejstva iz prakse, kje je avtor prispevka videl 80% padec cene, pa najbrž še sam ne ve.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Zelenec,a imaš ti belega C-Zerota? Enega takega sem večkrat opazil,da se vozi na relaciji sostro-podlipoglav,a je bil to tvoj?
 

Zelenec

Pripravnik
Guilty as charged!

Kadar se mi ne mudi, grem pogosto v Ljubljano ali domov v Stično po tej poti, ker ni prometa in ne oviram preveč voznikov s svojim občasnim sloumoušnom. Še prištejem kup žlahte v Sadinji vasi in imam razlogov za to pot več kot dovolj.
 
Nazadnje urejeno:

Zelenec

Pripravnik
Mi je pa res fascinantno, da domači in tuji novinarji, ki večinoma v električnem avtu še sedeli niso, vedo povedati vse slabo o teh vozilih. Jaz sem bil zaljubljen v e-pogon že pri prvi testni vožnji Ampere in C-Zera. Zdaj vem, da sem prav izbral in bi se težko navadil prehoda nazaj na kakšnega glasnega smrdljivca. Poskušam dodati kak gram protiuteži takim člankom s svojimi izkušnjami, opisanimi v blogu .
 
Nazadnje urejeno: