Meni je logično nekako tako:
Tiste HE, ki imajo jez preprosto zaradi cene, ki jo za elektriko dobijo podnevi ponoči raje čakajo in se jezer polni, podnevi pa zalogo praznejo in prodajo več drage elektrike. Tiste ki pač nimajo jeza pa ponoči ali voda teče mimo (nimajo kam z elektriko) ali prodajajo za drobiž.
Vse TE bi logično ponoči varčevale s kurivom, saj za elektriko dobijo drobiž, ampak to gre samo do neke mere, ne moreš kotla kar ohladiti na nulo. To je delovanje v trapezu.
Naša JE kolikor mi je znano se ne prilagaja odjemu in deluje konstantno v pasu.
Meni je iz tega logično, da ponoči dobiš predvsem energijo iz JE in TE, treba bi bilo samo ugotoviti ali zaradi porabnikov ponoči TE dejansko morajo kuriti več ali je to zmeraj tisti minimum, ki bi bil v vsakem primeru.
Še malo številk:
- sedanji bloki TEŠ proizvedejo več kot 3.700 GWh energije letno, TEŠ 6 naj bi proizvedel enako, s tem da se stare zapre
- letno pokurimo 1.460.000 t dizla in 460.000 t bencina energijska vrednost glede na maso je pri obeh približno 11,7 kWh/kg to je "samo" 22,4 GWh energije, sem kar nekajkrat obračal tele številke, naj še kdo preveri če je to res, torej 1,92 G kg * 11,7 kWh/kg = 22,4 GWh. Res mi ne gre v glavo kje sem pozabil pomnožiti s 1.000.
Ali res ves vozni park v Slo pokuri toliko kot je samo 0,5 % proizvedene energije v Šoštanju, boljši izkoristek EV sploh nisem upošteval. Sedaj se vprašajmo ali dolina v Šoštanju res 200x bolj onesnažuje okolje kot ves vozni park v Slo?