Razglabljanja

mr_

Guru
20. sep 2007
9.062
2.489
113
Kako pa imajo novejse Mazde reseno rekuperacijo? Vecje baterija, vec baterij. Klimo poganja elektrika? Oziroma kaj vse poganja elektrika?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.696
799
113
Mazde imajo regeneracijo samo tiste, ki imajo I-Eloop. Deluje pa na principu kondenzatorjev in močnejšega alternatorja. Kondenzatorji lahko shranijo čisto malo eneregije ampak pri zelo veliki moči (zaviranje je kratko z velikimi močmi), potem ti kondenzatorji dovajajo energijo ali porabnikom ali pa 12V bateriji.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Dajem sem:

Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:Razen, če se vam zdi ok, da ima Ljubljana enega najbolj onesnaženega zraka med EU mesti (mislim, da je bilo to pred kratkim na rtvslo).
Jaz sem ti napisal, kaj je hitra rešitev, pa si se delal norca. 10% novih električnih avtomobilov ne bo bistveno popravilo zraka. Bi pa to že precej vplivalo na proračun.
Bedarija na kubik je tvoj ideja, da je potrebno emisije pomakniti iz mesta ven, ker tam pač več ljudi diha ta zrak. Emisije morajo ostati tam, kjer ima največ ljudi korist od tega. Krivica je, da Šoštanj smradi po okoliških hribih, kjer visoko ležeče kmetije nimajo nič od tega, razen nekaj manj denarja iz gozda, ker nekaj več dreves crkne pred optimalno zrelostjo. TEŠ mora biti tam, kjer je poraba elektrike največja. Jedrska elektrarna tudi, da tam vpliva na cene nepremičnin.
To je pošteno in fer. Vse drugo je nategovanje ljudi, ki niso krivi.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Potem je za proračun najbolje, da se električne avte prepove, ker premalo pokurijo, a ne?

Po tvoji logiki je potem potrebno tudi termoelektrarne postaviti/prestaviti tam, kjer se elektrike največ pokuri, torej v mestna središča? JA/NE? Zakaj se tvoje načelo že do sedaj ni upoštevalo, ko še ni bilo električnih avtomobilov in je poraba največja po večjih mestih?

P.S.: Veliko lažje in kvalitetnejše je filtrirati emisije na enem mestu (TE), kot pa to početi na tisočih posamičnih, še posebej pri takih primerkih, ki iz avta jemljejo DPF filtre.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Sej nisem hater elektrikarjev.
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
V eni temi, nekje, smo že imeli podatek, kakšen je izpust CO2/kWh za slovenski mix energije. Gašper, se mogoče spomniš podatka? Mislim, da si ga takrat ti napisal.

Če se prav spomnim, je bil slovenski mix preračunano cca. 45g/km za električno vozilo.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.696
799
113
Sicer so podatki malo stari ampak so pa tule (0,55 kg/kWh):
http://www.umanotera.org/index.php?node=121

Ampak to je neko povprečje letne proizvodnje v slo, lahko se cenvno malo stegneš in naročiš "zeleno energijo", lahko polneš ponoči in s tem prispevaš k bolj uravnoteženi rabi. Pri elektriki je vse to komplicirano računat.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.062
2.489
113
Ampak vseeno ni OK, da vzames povprecje, ker nuklearno in vodno energijo kurimo prebivalci ze leta in leta in je vnprej prodana. Ko se ti z Ampero, karikiram, priklopis je to le dodaten porabnik, ki ga lahko nadoknadis le s 'tono premoga vec' v termoelektrarni.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Hja, enako bi lahko rekel za energijo iz TE, da je že vnaprej prodana.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.062
2.489
113
Ok, sej ni fora v temu, da je vnaprej prodana... Ce jaz ne przgem luci ali ti ne priklopis ampere, ne bo proizvodnja HE in NEK nic manjsa, se bo pa poznalo na premogu.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Hočeš reči, da ponoči, ko polnim, moji Amperi dovaja električno energijo le TE?

Mislim, da malo pretiravaš. Koga pa potem ponoči napajajo HE in NEK, če vsak prižgan porabnik dobi elektriko iz TE?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.062
2.489
113
Me bodo energetiki popravili, vendar kolikor vem HE polnijo bazene, NEK pa poganja industrijo. Posploseno receno. Hocem reci le, da ali ti polnis ali ne, bodo HE in NEK proizvajali isto kolicino elektricne energije. Ko se pa priklopijo Ampere in Tesle se pokuri malo vec premoga. Dokler smo tako veliki potrosniki energije, pa naj si gre za ogrevanje, hlajenje ali avtomobile, dokler moramo kurit premog je breveze se sprenavedat da kuris hidro, solar, vetrovno... elektriko. Seveda je res, da so enostavneje cisto izpuh TE, se bolje pa je, da ne svinjas bele LJ, temvec Sostanj.
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Kakor pa jaz vem, da HE delajo tudi ponoči in ni tako, da bi NEK poganjal industrijo, vse, kar pa zvečer prižgeš, pa pride iz premoga.

Kakor jaz vem, TE pokriva dnevne špice in teh ponoči ni, tako da je velika večina ponoči pridobljene energije iz HE in NEK. Zakaj pa misliš, da je tam nekje v posočju ena HE, ki ponoči vodo črpa na hrib, da jo podnevi uporablja za generacijo energije? Ker so taki viški energije ponoči.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.735
420
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kakor pa jaz vem, da HE delajo tudi ponoči in ni tako, da bi NEK poganjal industrijo, vse, kar pa zvečer prižgeš, pa pride iz premoga.

Kakor jaz vem, TE pokriva dnevne špice in teh ponoči ni, tako da je velika večina ponoči pridobljene energije iz HE in NEK. Zakaj pa misliš, da je tam nekje v posočju ena HE, ki ponoči vodo črpa na hrib, da jo podnevi uporablja za generacijo energije? Ker so taki viški energije ponoči.

Odgovorim jutri bolj natančno, sicer pa - primarni razlog ČHE Avče ni izkoriščanje nočnih viškov, ampak ustvarjanje dobička. Torej - ponoči energijo črpajo, ker je takrat električna energija cenejša. Čez dan jo nato po dražji tarifi prodajajo. Čista ekonomika.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.279
4.788
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:Po tvoji logiki je potem potrebno tudi termoelektrarne postaviti/prestaviti tam, kjer se elektrike največ pokuri, torej v mestna središča? JA/NE? Zakaj se tvoje načelo že do sedaj ni upoštevalo, ko še ni bilo električnih avtomobilov in je poraba največja po večjih mestih?
Zato, ker so odločevalci zmeraj živeli v mestih in so bili prepričani, da se bodo ruralci že znašli (oziroma jih ni škoda), če se jim zastrupi okolje, oni pa od tega nimajo nič. Ni druge logike v tem.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.696
799
113
Meni je logično nekako tako:

Tiste HE, ki imajo jez preprosto zaradi cene, ki jo za elektriko dobijo podnevi ponoči raje čakajo in se jezer polni, podnevi pa zalogo praznejo in prodajo več drage elektrike. Tiste ki pač nimajo jeza pa ponoči ali voda teče mimo (nimajo kam z elektriko) ali prodajajo za drobiž.

Vse TE bi logično ponoči varčevale s kurivom, saj za elektriko dobijo drobiž, ampak to gre samo do neke mere, ne moreš kotla kar ohladiti na nulo. To je delovanje v trapezu.

Naša JE kolikor mi je znano se ne prilagaja odjemu in deluje konstantno v pasu.

Meni je iz tega logično, da ponoči dobiš predvsem energijo iz JE in TE, treba bi bilo samo ugotoviti ali zaradi porabnikov ponoči TE dejansko morajo kuriti več ali je to zmeraj tisti minimum, ki bi bil v vsakem primeru.

Še malo številk:
- sedanji bloki TEŠ proizvedejo več kot 3.700 GWh energije letno, TEŠ 6 naj bi proizvedel enako, s tem da se stare zapre
- letno pokurimo 1.460.000 t dizla in 460.000 t bencina energijska vrednost glede na maso je pri obeh približno 11,7 kWh/kg to je "samo" 22,4 GWh energije, sem kar nekajkrat obračal tele številke, naj še kdo preveri če je to res, torej 1,92 G kg * 11,7 kWh/kg = 22,4 GWh. Res mi ne gre v glavo kje sem pozabil pomnožiti s 1.000.

Ali res ves vozni park v Slo pokuri toliko kot je samo 0,5 % proizvedene energije v Šoštanju, boljši izkoristek EV sploh nisem upošteval. Sedaj se vprašajmo ali dolina v Šoštanju res 200x bolj onesnažuje okolje kot ves vozni park v Slo?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.062
2.489
113
NEK ima konstantno proizvodnjo s konstantnimi porabniki. Proizvodnja aluminija, zeleza, so najvecji.
HE, odvisno od kolicine vode, vendar ponoci ne proizvajajo. Kako je s pretocnimi, pa ne vem, se bo ze kdo oglasil.
TE ze res da pokrivajo spice, vendar tudi njim pada izkoristek s prilagajanjem moci. In je bolje da proizvedejo vec, pri boljsem izkoristku, ter se viske shrani v Avcah, kot pa delovanja na nizjem izkoristku ali prodaji elektrike pod ceno.
Jaz mislim, da nimas prav ko prikazujes obremenitev okolja Ampere z nizjimi izpusti, ker imamo HE in NEK. Se vedno 30 ali 40% energetskih potreb krijemo s premogom, nafto, plinom.
Seveda imas z Ampero boljsi izkoristek in ucinkovitejso ciscenje izpustov. Vendar ce predpostavimo, da, kot menim jaz, da je vsa tvoja porabljena elektrika iz fosilnih goriv, in primerjamo Ampero z recimo Astro s klasicnim bencinskim ali dizel motorjem. Podobna avtomobila, recimo da je njuna proizvodnja enaka obremenitev za okolje. Ali proizvodnja in razgradnja baterij upravicujeta ta prihranek pri gorivu IEC?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.060
4.065
113
Enkrat smo naračunali, da če bi se EV vozil samo na elektriko na TE, bi bil izpis 140g CO2/km wheel to well. Ne vem sicer, koliko ima primerljiva dizel Astra, ampak je prav, da se vzame wheel to well cifro in ne samo izpuste iz njenega auspuha.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.696
799
113
Jaz te ne razumem:

- najprej razložiš kako tudi ponoči morajo hočeš nočeš delovati določene elektrarne
- potem govoriš o tem kako Ampera, ki jo polneš ponoči kuri fosilna goriva

Zato bi spet izpostavil ključno vprašanje:
Ali zaradi polnjenja EV ponoči mora termoelektrarna skuriti kaj dodatnega kuriva? Mislim da ne, ker je dovolj elektrike na tistem minimumu, ki bi hočeš nočeš delal v vsakem primeru, polnjneje in porabljanje elektrike ponoči je en velik plus za el. omrežje, saj zato pa obstaja cenovna nižja tarifa.

V omrežju je pa itak mix vse elektrike in ne moreš reči, da Talum dobi zmeraj samo energijo iz NEK in do gospodinjtev pride samo tista iz TE
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.062
2.489
113
Zastopimo se verjetno zato ne, ker pac ni vse crno/belo. Z enega vidika je bolje, da TE delajo na najboljsem izkoristku in se energija porabi ali skladisci. Vec ko porabimo, bolj smo ucinkoviti, vendar vec posvinjamo.
Z vidika obremenjevanja okolja se vsak dodaten porabnik elektricne energije izkaze v vecji kolicini skurjenega premoga. NEK in HE pac ne morejo povecat proizvodnje. To da je mix vse elktrike je seveda dejstvo, kot tudi to, da ce se ti priklopis zraven HE na polnilnico, ne pomeni da se bos vezil na zeleno elektriko. HE ne bo povecala proizvodnje, jo bodo pa zato v recimo Sostanju.