Razglabljanja

sass

Guru
1. sep 2007
5.219
857
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:Če nas bo 10% bo čisto ok. Ostalih 90% se pač boste vozili z 5x dražjim gorivom.
To ne bo zdržalo. Država rabi čedalje več denarja in ni nič takega na vidiku, da bi ga rabila manj. Če bo poraba fosilnih goriv konkretno padla, bo pač preprosto potrebno najti zanesljiv in konstanten davčni vir najti drugje. Elektrika je idealna, ker brez nje ne gre. Podobno kot danes (ali recimo včeraj) ni šlo brez fosilnih goriv. Razen tega je pri elektriki trenutno še ena velika anomalija: cenejša je za majhne odjemalce. Tega iz drugih poslov tudi ne poznamo.
evropske države precej denarja naberejo na račun trošarin od pogonskih goriv. ko se bo nabral dovolj velik delež vozil na EV, bodo hitro pogruntali, kako pokriti izpadek dohodka (se spomnite novic o razvoju satelitskega cestninjenja, ki so kar naenkrat potihnile?). poleg tega se bo vedno več elektrike pridobivalo iz obnovljivih virov, kar bo elektriko še dodatno podražilo in bojim se, da cena vožnje na elektriko napram fosilim gorivom ne bo več tako izrazito ugodna, kot je danes
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
V tem primeru se bo investicija v domačo fotovoltaiko povrnila še tolikokrat prej.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Če misliš da bo domača pridelava elektrike za osebno rabo kar ves čas neobdavčena se močno motiš, mogoče bo pa trajalo 15, 20, 30 let, nič ne rečem.

Tudi obdavčitev/trošarinjenje je pač močno odvisno od množičnosti, dejstvo je da bo država držala subvencije in ostale ugodnosti za EV na takem nivoju, da bodo ravno malo bolj ugodni od nafte, če je danes skupaj s subvencijo zadeva tam tam (recimo ZOE), lahko pričakujemo, da se bo subvencija v naslednjih letih manjšala, potem ukinilia, še kasneje pa obdavčitev (trošarina) na prevožen km, elektriko kot tako dvomim, da bodo otrošarinili do take meje kot je to danes na pogonskih gorivih, do neke mere pa jo bodo sigurno.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.219
857
113
nekako ne vidim smisla domače fotovoltaike. čez dan si itak v službi in praktično ne porabljaš energije, ko pa se popoldne vrneš domov, sonce že zahaja in od fotovoltaike ne bo več neke koristi. razen če boš čez dan poganjal pralne stroje in bojlerje, namesto ponoči, kot to delamo zdaj.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Oddajaš jo v omrežje, dobiš denar za to, s katerim potem kupiš elektriko, ko jo potrebuješ.

Ali pa hardcore, akumulatorji.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.219
857
113
enkrat malo bolj pozorno poglej tvoj račun za elektriko, pa boš videl, da je postavka za elektriko nekako polovico celotnega zneska, ostalo so omrežnine, trošarine, prispevki takšni in drugačni. torej bi to nekako izgledalo tako, da bi čez dan elektro od tebe odkupoval elektriko po 5 centov za kWh, ponoči pa ti jo prodajal nazaj za 10 centov. ja, ljudje se bodo gnetli v vrstah za tako ponudbo
smile-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Boljše je, kot kamen v hrbet?

Zastonj ni nič, to je verjetno vsem jasno.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Predlagam, da tukaj nadaljujemo debato. Copy-Paste-am zadnje sporočilo iz druge teme:

Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Da ne bomo več smetili teme: Re: Toyota Prius Plug-In , sem se preselil tu, če pa ni prav, naj pa AndY1 prestavi.
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Meni je všeč hibrid, ki se na akumulatorje lahko realno pelješ 100km,
za daljše razdalje razdalje pa poženeš vgrajen agregat moči 5 kW z 10 do 15 litri bencina.

Če ob štartu vožnje zašeneš 5kW agregat narediš brez polnjenja 200km namesto 100km

Torej popolnoma električno vozilo z agregatom na bencin/dizel/LPG/CNG

Prius in Ampera to nista
BMW i3 naj bi nekaj takega omogočal

Ali je tak hibrid smiselen, kot sem zgoraj opisal ?
Jaz mislim, da je tak hibrid, če ga sploh lahko še tako imenujemo zelo smiseln.
Pred nekaj dnevi sem zgoraj prilimal to stran: https://www.youtube.com/watch?v=_pBPw33ceoQ , kjer je prikazan
linearni generator, za katerega mislim, da bi bil še najbolj primeren za ta namen.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Za danes ostaja podaljšavalec dosega v obliki ICE, ker zadeva mora biti taka da jo tankaš kjer te prime. Meni osebno bi bil zanimiv podaljševalec dosega na LPG, ne kot bi-fuel na bencina ali LPG, ampak dedicated zadeva na LPG. Motor je lahko veliko bolj preprost, samo malo povečaš kompresijo in imaš boljši izkoristek, izpušni sistem bi bil tudi veliko bolj preprost (katalizator). Najpomembnejše je pa da bi tak motor zavzel malo prostora, in nič nebi kompliciral z raznimi prenosi ampak samo generator. Ampak seveda glavni problem je da LPG črpalk ni toliko kot navadnih.
Ampak eno dejstvo drži kot pribito, ta dodaten ICE bo moral doživeti občuten downsizing pa ne samo na delovni prostornini, ampak celoten sklop, ki sodi zraven, sama baterija pa se bo moralo občutno povečati.

V prihodnosti obstaja možnost ločene baterije, kjer bi ji lahko zamenjal samo elektrolit (ali tekočino ali aluminjaste palice). Problem infrastruktura.

Potem je možnost brezžičnega polnjena med vožnjo, ampak spet infrastruktura.

Vodik je pa tak mimosun, da večji ne more biti. Infrastrukture ni, pridelava je draga in potratna, vozilo ni in nikoli ne bo cenejše od baterijskega.

Torej če bi bila želja ali če bi bili prisiljeni je rešitev malo morje, danes nam je pa z nafto bolj lagodno in ceneje, kljub temu da jo država obdavči z več kot 100%.
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Osebno, bi oddal glas podaljševalniku v obliki pogona na zrak. Emisije so v tem primeru 0, zrak dobiš na vsaki črpalki (polnjenje pnevmatik), teža slabih 16kg za tak motor in pa velikost srednje pizze!
Po ,mojem, bi to bila čista zmaga. Shranjevalnik za zrak tudi nima neke pretirane teže (narejen iz karbona) in pa zrak.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ja ampak količina energije ki bi jo tako natankal s kompresorjem za polnjenje pnevmatik, bi bila zelo majhna, ali pa bi moral ta zrak "tankati" pol ure da bi bilo kaj od tega, nitit s takim kompresorjem nebi dobil zadovoljivega tlaka kar pomeni nenormalno velike rezervoarje za zrak v avtu. Namenski kompresorji za zrak na črpalkah bi bili neizbežni, za tak tip avta.
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Je modelček naredil napravo, ki točno to pretvarja in se montira med rezervar in prostor kjer se priklopi zračna pištola. Zrak iz črpalke v rezervar (mislim da-ne me držat za besedo) nad 200bar. Rezervarja sta pa 2 in sicer ob strani pod avtomobilom. Samo na zrak, neke normalne uporabe ima 200km dometa. Občutno preveč za uporabo samo, kot podaljševalnik dometa!
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Yagi pravi:
Samo na zrak, neke normalne uporabe ima 200km dometa.

Tega preprosto ne morem verjet!
Kaj točno pomeni 200 km dometa? S kakšnim avtomobilom? (super aerodinamičen tricikel za eno osebo ali normalen osebni avto za 5 oseb?). Pri kakšni hitrosti ima 200 km dometa,pri konstantnih 30 km/h po ravnini,ali pri normalni vožnji v prometu,tudi nad 100 km/h + klanci? Ker tukaj so lahko ogromne razlike!
Poleg tega,če naredimo hitro primerjavo,bi za 200 km dosega rabil baterijo kapacitete okoli 35 kWh (približno). To pomeni,da bi moral tudi v tisti rezervoar za zrak "vpihati" ekvivalentno za 35 kWh energije.
Ne vem no,mogoče se motim,ampak nekaj mi ne gre skupaj pri tem zraku,dvomim da lahko v zračni rezervoar nekih normalnih dimenzij spraviš toliko energije....ima kdo kakšen bolj natančen izračun?
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
1000L ravno ne, sta pa bila 2 tanka za zrak (koliko L nimam pojma).V glavnem, on s ena zrak po mestu prevaža nekje 200km.
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
@Shark: mali mestni avtomobilček, za mestno prevažanje. AC in dirkanje odpade (vrjetno) potem tak domet !
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Sprašujem se (če je zadeva res tako dobra in učinkovita) zakaj proizvajalci tega res na uporabijo za pogon,ali vsaj za range extender? Ziher stvar ni tako preprosta,kot deluje na prvi pogled oz.so neke tehnične omejitve pri tem.
Imaš kakšen link do tega avtomobila na zrak z 200 km dometa?
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
To sem se popolnoma isto jaz spraševal. Lej, nimam pojma zakaj in zakaj ne. Vrjetno je zadevo patentiral ali kaj. Ko najdem, prilepim!
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Problem kompresiranja zraka je v tem da se full segreva kar predstavlja veliko izgub, če bi tank še izoliral in porabil kapaciteto še toplo bi bilo izgub manj.
PSA jev konceptni hibrid na zrak uporablja dva ločena rezervoarja na čisti dušik, da se tem izgubam izognejo (dušik se pri stiskanju minimalno segreva). En rezervoar je bistveno večji in v njem je dušik pod nizkim tlakom, drugi je pa majhen kjer je dušik pod visokim tlakom. Prehajanje zraka iz visokotlačenga v nizkotlačni sprošča energijo za pogon, pri zaviranju oz. polnjenju z ICE pa zrak prehaja v obratni smeri in se tako energija shranjuje.