razbijamo mit: JLA tretja največja vojaška sila

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Afroman pravi:
Kameleon, pri meni oziroma v celi enoti, vodu ni bilo zastojev, se pravi nekje 30*1000 postreljanjih metkov. Nekaj malega o kvaliteti to že govori. In o municiju, puškah, itd..

Puške so šle po xy časa na remont. Pregledali se mehanizmi, izmerile tolerance, zamenjali izrabljeni deli.... Tudi če puške niso bile v uporabi so šle vsakih 5 let na dekonzerviranje pregled in ponovno mazanje za zalogo.

Zanimivo.....ker povsod ko berem po forumih se folk "hvali"
bonk.gif
kako so zarjavele cevi ko jih niso spucal čez weekend ko so meli prosto.....

Zdej po mojem nabijajo ker če sem jaz zadolžen za tak kader bi delal sklekove cel dan
smile-1.gif


P.S.: sicer pa ne vem kje si prebral da sem dvomil v YU municijo
sprasujem se.gif

Zdravo,

če si v enoti ki ne ceni svojega rožja in svojih škornjev, potem pač rjavijo cevi in puščajo škornji.

Če hodiš vedno okoli kasarne, praktično okoli mesta ne ceniš tega. Ko hodiš vsak dan 10-20 km po ničemer blizu civilizacije, drugače ceniš orožje in opremo! To ravno hočem povedat. Nekateri smo bili pravi vojaki, nekateri so samo služili vojni rok.
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Afroman pravi:
Kameleon, pri meni oziroma v celi enoti, vodu ni bilo zastojev, se pravi nekje 30*1000 postreljanjih metkov. Nekaj malega o kvaliteti to že govori. In o municiju, puškah, itd..

Puške so šle po xy časa na remont. Pregledali se mehanizmi, izmerile tolerance, zamenjali izrabljeni deli.... Tudi če puške niso bile v uporabi so šle vsakih 5 let na dekonzerviranje pregled in ponovno mazanje za zalogo.

Zanimivo.....ker povsod ko berem po forumih se folk "hvali"
bonk.gif
kako so zarjavele cevi ko jih niso spucal čez weekend ko so meli prosto.....

Zdej po mojem nabijajo ker če sem jaz zadolžen za tak kader bi delal sklekove cel dan
smile-1.gif


P.S.: sicer pa ne vem kje si prebral da sem dvomil v YU municijo
sprasujem se.gif

Res je, nekromirane cevi so bolj rjavele. Na normalnem služenju bi mnogi izbrali kromirane cevi. Ko se je začela vojna so vsi želeli menjati bolgarke in albanke za jugo verzije.Preciznost je bila večja!!!
Vsekakor na obveznem služenju so vsi želeli orožje brez vzdrževanja.

O YU miniciji vem samo osnove. Raje nebi nadaljeval debato.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.281
113
za šankom
Citat:
Uporabnik stieber pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
Citat:
Uporabnik stieber pravi:
aja, zanimivo bi bilo videti, koliko boljši je bil jastreb od thunderjeta, hehehe...15 let nekje mlajši, pa da vidimo...

verjeli ali ne, na papirju prastari thunderjet v tako rekoč vseh postavkah potolče jastreba, le pri vzpenjanju je jastreb nekoliko boljši...plus ne vemo, koliko g-jev prenese thunderjet, niti ne vemo kako okretno je posamezno letalo...

drugače pa en velik lol @jastreb...dobro da je imel vsaj katapultne sedeže, mogoče tukaj zmaga no
cool-1.gif

a tebi je to smešno?se delaš norca iz tedanje vojske.pa se vprašaj ali smo danes sposobni narediti jastreba in to takega ki bi se samo peljal po pisti brez da bi letel?!odgovor je NE.toliko o sedanji pameti in razvitosti

Smo, samo angleške motorje rabimo...ampak svet danes ni tak kot tam leta 1960 ali 1970, samostojen razvoj bojnih letal je pač predrag, grožnje pa so tudi drugačne. Naredit letalo, ki je mogoče (če sploh) primerljivo s tem, kar so drugi delali 15 oz še raje 20 let nazaj, je pa LOOOL. Če pa primerjamo recimo jastreba z ameriškim sodobnikom corsairom, je pa tisti LOOOOOOL še 5x večji...

Pač živeli ste v jugo propagandnem mehurčku in enkateri imate v glavah še vedno, kakšne krasne bojne stroje je delala juga...resnica je pač drugačna, samo kaj ko nekatere ta resnica osebno zelo boli...

vidim da nisi dojel vprašanja,da ti postavim lažjega,povej česa smo sposobni danes narediti?!razen avspuhov in ultralahkih letal ki pa roko na srce nima nobene velike veze z našo državo in njenim šolanjem ampak je tukaj štela le sposobnost posameznikov smo mrzli.pa da ne bo napake ne pogrešam prešnjih časov sploh pa ne režima ampak pljuvati po njem med tem ko so skoraj vse kar trenutno imamo ustvarili naši očetje in dedje je izdajalsko,poglej koliko bolnic,šol ali zdravstvenih domovov smo naredili v svoji 23 letni zgodovini,že en predor nam dela težave in ga gadimo kot kitajski zid vmes se pa še pokrade 50% denarja.kar naenkrat so vodovod in kanalizacija ter ostale infrastrukture zapadle pod državne ali privat firme pa čeprav sta moj in tvoj oče pomagala pri sami izgradnji in vsak mesec palačš nadomestilo za nekaj kar si sam naredil
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
če misliš, da je ko to tamo peva komedija, se grdo motiš
wink-1.gif


v bistvu sem precej "zanimivih" detajlov spustil...

recimo... zajlo za gas sem samo omenil... kako je dejansko bilo:

odletela je v bistvu takoj ko sm speljal... zraven je bil zastava servis, ista firma... kdor pozna kranj, ve kje blo to...
ampak... moja zajla jih ni nič brigala... propisi su propisi

avto mora it najprej na tehničnega, potem je treba garancijo poštempljat itd... pol je šele to stvar servisa...
žal tovariš, ne moremo vam pomagat

kako nej avto spravim do in seveda še čez tehničnega pa niso vedl povedat

rešu me je kolega, ki je šel z mano in je naštukal tisto zajlo nazaj... v petih minutah, zraven je pa stalo pet mehankarjev + šef iz zastava servisa in gledalo...

stay tuned...

po reklamah... mogoče napišem še, kako je bil Yugo 3 tedne na servisu ker niso mel alternatorja...
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
Citat:
Uporabnik Afroman pravi:
Citat:
Uporabnik stieber pravi:
aja, zanimivo bi bilo videti, koliko boljši je bil jastreb od thunderjeta, hehehe...15 let nekje mlajši, pa da vidimo...

verjeli ali ne, na papirju prastari thunderjet v tako rekoč vseh postavkah potolče jastreba, le pri vzpenjanju je jastreb nekoliko boljši...plus ne vemo, koliko g-jev prenese thunderjet, niti ne vemo kako okretno je posamezno letalo...

drugače pa en velik lol @jastreb...dobro da je imel vsaj katapultne sedeže, mogoče tukaj zmaga no
cool-1.gif

Zdravo,

ne ločiš konceptov in namena letal. Thunderjet je bil v tistih časih kot lovsko letalo, uveden praktično po zamenjavi propelerskih letal. J21 je bil avijon za podporo zemljskim enotam in kot šolski avijon. Če se želi leteti pod nivojem radarjev, kar je v hribovitem balkanu možno se ne zahteva neka ogromna hitrost. Ne vem sicer točno, ampak mislim da so tedaj že imeli mig21 ki je bil namenjen večjim višinam in večji hitrosti. J21 je imel ravna krila ki ne omogočajo nadzvočnih hitrosti. Torej niso niti mislili da bi bil nadzvočni. Toliko so pa že vedeli o fiziki.

Če imaš svojo proizvodnjo letal jih tudi lažje servisiraš in vzdržuješ, ne glede na to da so mnogi deli iz uvoza. To potegne tudi potencialno prodajo v tujino in ''šolanje'' strokovnjakov za nadaljni razvoj. Primerljivost pa ni samo končna hitrost, temveč tudi elektronika, radarji, orožja...

hm, prisegel bi, da sem nekje prebral, da je bil zgled za jastreba nek američan, mislm da celo kar thunderjet....ki je bil očitno kar lovski bombnik, mogoče zato, ker ni bil kos mig-15 in 17...ampak v taki uporabi, za katero je bil namenjen jastreb, ki je bil precej mljaši, se je očitno obnesel odlično...wiki pravi takole...''The Thunderjet became the USAF's primary strike aircraft during the Korean War, flying 86,408 missions and destroying 60% of all ground targets in the war as well as eight Soviet-built MiG fighters.''

Žalostno, da se leto 1965 ali kdaj jastreb komajda meri z 1947 ali kadaj, mogoče 1949 letalom...v letu 1965, torej 'letu jastreba' so američani naredili a-7, ki je bil svetlobna leta pred jugo letalom...verjento je bila edina prednost jastreba cena
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Ah, nočeš zastopiti... Zakoni fizike veljajo za vsa letala, če so se odločili za podzvočno letalo so pač podobna krila. Boš rekel da je A-10 Thunderbolt II slabo letalo? Je podzvočno in planirani rok uporabe je do približno 2030

Po čem je A-7 svetlobna leta pred J-21? Razloži če si siguren v svoje trditve.

Letala so narejena za različne namene in Juga je imela svojo letalsko industrijo in razvoj. Kaj ima sedaj Slovenija? Propelerska letala, blizu nivoja WW2. Koliko so sedaj stari ? Brez zamere slovenski piloti, vem da bi raje leteli v bolj sposobnih avijonih...
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Afroman pravi:
Ah, nočeš zastopiti... Zakoni fizike veljajo za vsa letala, če so se odločili za podzvočno letalo so pač podobna krila. Boš rekel da je A-10 Thunderbolt II slabo letalo? Je podzvočno in planirani rok uporabe je do približno 2030

Po čem je A-7 svetlobna leta pred J-21? Razloži če si siguren v svoje trditve.

Letala so narejena za različne namene in Juga je imela svojo letalsko industrijo in razvoj. Kaj ima sedaj Slovenija? Propelerska letala, blizu nivoja WW2. Koliko so sedaj stari ? Brez zamere slovenski piloti, vem da bi raje leteli v bolj sposobnih avijonih...
Katera Sloveniji primerljiva država ima lastno proizvodnjo vojaških letal?

pilatusi so sicer zelo spodobna trenažerna letala; verjetno jih v ameriški vojski nimajo zaradi nostalgije po WW2. Odziv na posamezne komande in instrumentna plošča se pri PC-9 skonfigurira tako, da lahko simulira željeno reaktivno letalo. Ura letenja na PC-9 je precej cenejša kot recimo na F-18; občutki so pa že dovolj podobni, da se pilotom osnovnih zadev ni treba učiti na pravem letalu.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.281
113
za šankom
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik Afroman pravi:
Ah, nočeš zastopiti... Zakoni fizike veljajo za vsa letala, če so se odločili za podzvočno letalo so pač podobna krila. Boš rekel da je A-10 Thunderbolt II slabo letalo? Je podzvočno in planirani rok uporabe je do približno 2030

Po čem je A-7 svetlobna leta pred J-21? Razloži če si siguren v svoje trditve.

Letala so narejena za različne namene in Juga je imela svojo letalsko industrijo in razvoj. Kaj ima sedaj Slovenija? Propelerska letala, blizu nivoja WW2. Koliko so sedaj stari ? Brez zamere slovenski piloti, vem da bi raje leteli v bolj sposobnih avijonih...
Katera Sloveniji primerljiva država ima lastno proizvodnjo vojaških letal?

a ni pilatus vojaško letalo iz švice
čehi aerovodochody najbolj znan albatros
romuni Incas IAR 99
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Stieber, spet mešaš hruške in jabolke. V tistih časih je juga že imela Mig21, pa je veliko hitrejši od A7, ampak namen letala ni isti. J21 je bil dovolj dober za svoj namen. Pa še vedno nisi detaljno razložil kar je dejansko boljša elektronika, 10x nosilnost pa ti se hecaš, v čem je boljša oborožitev, itd. Ne se matrat, ne bo ti šlo.

Nigel, se strinjam s tabo. Slovenija je premajhna in prerevna da bi imeli svojo vojaško-letalsko industrijo. Saj pilatusi niso slabi, hotel sem povedati stiberju, da obstajajo letala za različne namene. O problemih slovenske vojske pa tukaj ni debata. Bi se dalo povedat in dobre in slabe stvari.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik shift pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik Afroman pravi:
Ah, nočeš zastopiti... Zakoni fizike veljajo za vsa letala, če so se odločili za podzvočno letalo so pač podobna krila. Boš rekel da je A-10 Thunderbolt II slabo letalo? Je podzvočno in planirani rok uporabe je do približno 2030

Po čem je A-7 svetlobna leta pred J-21? Razloži če si siguren v svoje trditve.

Letala so narejena za različne namene in Juga je imela svojo letalsko industrijo in razvoj. Kaj ima sedaj Slovenija? Propelerska letala, blizu nivoja WW2. Koliko so sedaj stari ? Brez zamere slovenski piloti, vem da bi raje leteli v bolj sposobnih avijonih...
Katera Sloveniji primerljiva država ima lastno proizvodnjo vojaških letal?

a ni pilatus vojaško letalo iz švice
čehi aerovodochody najbolj znan albatros
romuni Incas IAR 99

Z Afromanom se zmenita, če se propelerska letala lahko štejejo za vojaška (brez WW2 nivoja).
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Saj ne rečem da pilatus nima smisla. Morda je res super šolsko letalo, da se ga opremit tudi z oborožtvijo.... Ampak po WW2 (in vmes) so se začeli delati letala na reaktivni pogon. Pač po zakonih fizike omogočajo nekaj več.
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Nigel, se popolnoma strinjam da je Slovenija premajhna za izdelavo marsičesa v vojaški industriji.

Še tisto nekaj kar smo imeli se je ''sprivatiziralo'' in uničilo. Strokovnjaki izginjajo, tradicije ni več, denarja za zagon ni, mednarodna tržišča so prenapolnjena drugimi proizvajalci, itd. Nekoč je bila Juga še sposobna kaj narediti, z razpadom je šla večina po gobe, ostale so samo še male državice. Poti nazaj pa ni.
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
Citat:
Uporabnik Afroman pravi:
Stieber, spet mešaš hruške in jabolke. V tistih časih je juga že imela Mig21, pa je veliko hitrejši od A7, ampak namen letala ni isti. J21 je bil dovolj dober za svoj namen. Pa še vedno nisi detaljno razložil kar je dejansko boljša elektronika, 10x nosilnost pa ti se hecaš, v čem je boljša oborožitev, itd. Ne se matrat, ne bo ti šlo.

Nigel, se strinjam s tabo. Slovenija je premajhna in prerevna da bi imeli svojo vojaško-letalsko industrijo. Saj pilatusi niso slabi, hotel sem povedati stiberju, da obstajajo letala za različne namene. O problemih slovenske vojske pa tukaj ni debata. Bi se dalo povedat in dobre in slabe stvari.

A7 je bil narejen za enak namen kot jastreb...mig 21, ki ni jugo proizvodnja, primerjaj z lovskimi letali...A7 je imel za tisti čas zelo napredno elektroniko/avioniko...head-up display oziroma HUD, o čemer je lahko pilot jastreba samo sanjal, PMDS (isto), radar, ki je izrisoval konfiguracijo terena, o čemer je pilot jastreba lahko samo sanjal...za razliko od patetičnih treh polcolskih strojnic (že ameriški lovci med drugo svetovno so jih imeli 6 ali pa 8!!!) je imel corsair II precej bolj moderno oborožitev in sicer večcevni 20 mm top...nosil je lahko tudi jedrske bombe in to dve hkrati, mislm da je bila skrajna zmogljivost jastreba 2 250 kilski bombi

Podatkov o hitrosti, dosegu, nosilnosti se mi ne da prepisovati, če pa še vedno æastiš jastreba, pa lahko naredim tudi to...
 

Afroman

Pripravnik
25. sep 2012
769
0
16
Mogoče je bil namenjen za podobne naloge, koncept letala pa ni bil isti. Kapiš?

Koncept J21 je bil da je lahko letalo in da lahko vzleti in pristane na travnatih pistah. V smislu SLO (splošni ljudski odpor). Recimo če bi napadalci uničili piste. Teža praznega je bila mislim da 2800 kg, proti 8600 od A7, seveda A7 je potem lahko imel močnejši motor in prenesel več bomb, pač v razmerju z svojo težo. Ocena je bila da pri napadu J21 na sovražnika moderne vojske, ne bo možen več kot en prelet. Tehnične podatke, mi ni treba naštevat, lahko jih sam najdem. Dolet/doseg ni hudo važen če letiš nad svojim ozemljem v krogu 100 ali malo več km. Ne bo iz makedonije poletel avijon nad slovenijo, letališč je bilo dovolj, po celem ozemlju. Hitrost če letiš med hribi tudi ni važna. 10-20% razlike? zakaj že, če ne moreš na max.

Jedrskih bomb juga ni imela, kam naj jih vržejo, med svoje prebivalce? Mislim da je J21 lahko prenesel 800kg oborožitve, se pa strinjam da je manj kot A7. HUD, zakaj ga pa rabiš če letiš med hribi? Ne rečem za lovske avijone. PMDS? Ponovno so važni hribi, obstajajo smeri kjer se lahko vojske premikajo, misliš da piloti niso imeli dosti šolanja da nebi poznali svojega terena. Drugo je če napadeš Vietnam ali Grenado.

Manjši topi imajo večjo frekvenco kot en večji, torej je možnost zadetka? Domet pa tudi ni hudo važen, je pa prednost večjega topa, recimo da je efektivni domet 12,7 nekje do 1 km - max. Avijon ki se premika bi ti streljal na večji razdalji?

Ne častim J21, ta je že zdavnaj zgodovina, hočem povedati da smo tedaj imeli svojo vojaško industrijo, ki je delala proizvode ki so služili svojemu namenu. V mnogih stvareh je A7 boljši, ni pa rečeno da je J21 slab. Zakaj ga ne primerjaš z Strikemaster-jem, ki je po karakteristikah dosti bolj podoben J21? Mar angleži niso znali sestaviti letala?
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
Mater, čist ste zglajzali iz teme.

Članek iz leta 1965:
Torej hočeš povedat, da je bilo leta 1965 nekaj popolnoma neverjetnega, da si lahko prišel, plačal in odpeljal? Celo tako posebnega, da si je zaslužilo članek v časopisu.
Druga značilnost bivšega sistema: lahko si plačal v devizah, katerih uradno pravzaprav sploh ne bi smel imeti
hysterical-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Saj jih niti ne preber... C/P iz dekreta, ki ga dobi. Pred tem se ne upa nič komentirati... Tako kot še nekateri...