Protokolarna vozila - zakonodaja

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
Zadeva je zakonsko pokrita, voznja spremljevalnega vozila po sredini na AC je strokovno upravicena in vso pritozevanje je obicajno posledica uzaljenega ega kakega voznika ki se je moral umakniti. Sicer pa da ne bo kakih napacnih predstav o vratolomnih hitrostih. Ce so v koloni motoristi se ne vozi nad 180, ce pa dolocena druga vozila je pa hitrost se nizja.

Obveza omogočiti prehod takemu vozilu, ni enako umikanje na odstavni pas na avtocesti, da se sprostita vozni in prehitevalni za en avto.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Ne ker obveza je ustaviti izven oziroma ob robu vozisca. Ce se ne motim je to odstavni pas. A ves.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:
Modra luč - udeleženci v cestnem prometu morajo dati vozilu, ki jih uporablja, prosto pot, vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje takega vozila potrebno, morajo ustaviti na robu ali izven vozišča.
Modra luč in kratek zvočni signal s sireno - voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje take znake, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu vozišča. Voznik in potniki ne smejo zapustiti vozila, dokler jim policist tega ne dovoli.
Rdeča in modra luč - znak se uporablja na vozilu, ki spremlja eno, dve ali več vozil. Vozniki morajo takoj ustaviti vozila ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa pa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati vozilu, ki daje tak znak, in vozilom, ki jih spremlja, prosto pot. Vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpeljejo mimo vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom, ki daje znake z zeleno in modro lučjo.
Zelena in modra luč - kolone vozil s spremstvom je konec in s tem je konec tudi vseh prepovedi in omejitev, ki so veljale zaradi uporabe rdeče in modre luči.


Evo nisem vedel, pa tudi v realnem življenju tega še nisem doživel, da bi se kdorkoli na AC ustavil zaradi vožnje vozila s spremstvom, še manj pa da bi srečal zadajvozeči avto z zeleno lučjo. Seveda so popolne zapore zaradi "Putina & Trumpa" izvzete.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Saj bilo tudi nevarno. Ampak vozilo za (redko pred) vozilom z varovano osebo "odriva" druga vozila proti robu - na odstavni pas.

Kolone so vedno ko je kak tuj drzavnik. Vendar kombinacije modre in zelene luci ze nekaj casa ni vec (obstajala je le nekaj let).

Trenutno veljaven predpis je:
(3) Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:
1. modra svetilka: udeleženci cestnega prometa morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje tak znak. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo umakniti z vozišča;
2. modra svetilka in svetlobna tabla: voznik mora postopno zmanjšati hitrost in ravnati po odredbi, izpisani na svetlobni tabli;
3. modra svetilka in kratek zvočni znak s sireno: voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje tak znak, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu ali zunaj vozišča. Voznik in potniki ne smejo izstopiti iz oziroma z vozila, dokler jim policist tega ne dovoli;
4. rdeča in modra svetilka: vozniki morajo takoj ustaviti vozila, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati vozilu, ki daje tak znak, in vozilu oziroma vozilom, ki ga spremlja, prosto pot. Vozniki morajo ustaviti vozila ob robu ali zunaj vozišča. Vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpelje mimo vozilo, vozili oziroma vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom, ki daje znake z rdečo in modro svetilko.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.333
9.572
113
EU
Mwah, kakšne kolobocije. Zakaj jih ne vozijo s helikopterjem
grims-1.gif
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
......Ampak vozilo za (redko pred) vozilom z varovano osebo "odriva" druga vozila proti robu - na odstavni pas.
.....

S tem izrazom si vse povedal.

Zakaj že, jih mora tisti zadaj odrivat? Da se nebi kdo z ubervagnom zagnal za njim?
Verjemi, ko se bo kdo odločil koga skokat, ga tudi bo! Ne živimo mi v naivnih Holliwood filmih.
 

Nobody

is perfect.
18. jul 2007
7.038
30
48
ksz

Ene dva meseca nazaj je iz LJ proti MB bila norišnica na AC in se mi je za rit prilepil protokolarni Audi A8, sem se mu umaknil, potem pa se ga pri ene 170kmh držal kar nekaj kilometrov, da sem se rešil vse tiste gužve pri Domžalah
evil.gif
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
......Ampak vozilo za (redko pred) vozilom z varovano osebo "odriva" druga vozila proti robu - na odstavni pas.
.....

S tem izrazom si vse povedal.

Zakaj že, jih mora tisti zadaj odrivat? Da se nebi kdo z ubervagnom zagnal za njim?
Verjemi, ko se bo kdo odločil koga skokat, ga tudi bo! Ne živimo mi v naivnih Holliwood filmih.
Sam ti mores bit pa v RL eno tezko bitje.

Vprasal si, odgovoril sem ti. Pol si pametoval in ugotovil da necesa nisi vedel.

In zdej spet pametujes. Glej, zakon od tebe zahteva da se umaknes in ustavis. Ker je to neprakticno se na AC nihce ne obremenjuje ce se ne ustavis ampak je cilj varnostnikov da gres na odstavni pas oz stran od varovanega vozila. To dosegajo na razlicne nacine, najveckrat z voznjo spremljevalnih vozil po sredini. In ja, napad se komot izvede tudi od zadaj.

Zdej pa zarad mene ce se naslednjic direktno v njih zabijes - tvoja stvar.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.531
2.910
113
v lokalni ostariji
namen je zagotavljanje varnosti in zmanjšat varnostno tveganje na minimum!

sej tud delavci morjo met šlem pa žuti lajbč gor pa je mala verjetnost da jim bo padl kej na glavo... alpa da jih kdo zbije
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
namen je zagotavljanje varnosti in zmanjšat varnostno tveganje na minimum!

sej tud delavci morjo met šlem pa žuti lajbč gor pa je mala verjetnost da jim bo padl kej na glavo... alpa da jih kdo zbije
Če bi bil namen zagotavljanje varnosti bi se peljali 130 po AC in pa 60 skoz predore. Saj so takšne omejitve zaradi varnosti ane?
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Ampak je po njihovem prepricanju vecja nevarnost ce so pocasna tarca kot pa prehiter izstrelek.

Aja sej res - svet ni pravicen. Get used to it
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.669
6.708
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
namen je zagotavljanje varnosti in zmanjšat varnostno tveganje na minimum!

sej tud delavci morjo met šlem pa žuti lajbč gor pa je mala verjetnost da jim bo padl kej na glavo... alpa da jih kdo zbije
Lahko se jim ptic vserje. Čelada jih bo rešila.
Lahko jih slepar zgazi. Lajbc jih ne bo rešil.
wink-1.gif


Sicer pa sem kar zagovornik čelad. Tudi na gradbiščih (večini, ponekod jih res ne bi rabili recimo, ampak....)