Ves MOLov bencin je v Slovenijo pripeljan iz Madžarske. Praviloma iz Pecsa do kamor pride iz rafinerije v Szazhalombattiju.ksz
Vsi pišete glede nafte, kako je pa z dobavami bencina oz izvorom bencina Petrol vs OMV vs MOL? Po moji informaciji je vsaj za naš konec (Goriška) veljalo, da MOL bencin izvira iz Madžarske ... cca 2 leti nazaj je bilo tako.
Glede OMV. OMV bencinski servisi se oskrbujejo iz Sermina (razen 100ke) do kamor pride roba s tankerji pretežno iz mediteranskega tržišča. Dizel črpajo iz istega rezervarja, kot petrol (ista roba). Ima pa OMV ločen rezervar za čisti biodizel, kamor pripeljejo svojo robo (s kamioni) in imajo ločene nabavne in dobavne kanale od Petrola. Ta biodizel je potem tudi speljan iz rezervarja do polnilnice po ločeni inštalaciji in ga tam mešajo z dizlom (ponavadi 7% mešanica). Prav tako imajo svoje rezervarje in napeljavo za aditive.
Kar se pa tiče bencina, OMV dodaja ETBE bencinu, medtem ko petrol ne. To je kar se tiče 95 oktanskega bencina. Kar se pa tiče 100ke, pa ironično tako Petrol kot OMV dobivata robo iz Schwechata na Dunaju. Včasih, ko je petrol še imel 98 oktanski bencin, so ga dobavljali iz Italije. Potem, ko je tudi Petrol prešel na 100 oktanski bencin, so nekaj časa še vedno iz Italije uvažali 98ko in potem na polnilnici z oktanbusterji višali oktansko število. Sedaj pa že nekaj let uvažajo 100ko z vagoni v SND Zalog iz Schwechata na Dunaju.
Davidoff, Sem pa dobil tud manjkajoče info glede MOLovega dizla. Leta 2016 je Luka Koper na pomolu II. razširila kapacitete terminala za tekoče tovore za pretovor naftnih derivatov. In takrat je MOL zakupil skladiščne kapacitete ter začel prek Luke Koper uvažati dizel iz mediteranskih trgov. Do Luke Koper s tankerjem, potem pa na vagone in naprej. To so naredili predvsem za razpršitev tveganja (kar se jim bo močno obrestovalo letos, ko bo februarja stopil v veljavo embargo na uvoz ruske nafte od katere so pretežno odvisni). In ker v Luki Koper že imajo svoje skladiščne kapacitete (razvidno tudi iz zemljevida na dnu tele strani), je edino logično s stroškovnega vidika, da od tam oskrbujejo tudi slovensko tržišče z dizlom. Pretežno zahodni del. Vzhodni se z dizlom praviloma oskrbuje iz Pecsa, tako kot celotna Slovenija z bencinom. Če v luki ne bi imeli svojih skladiščnih kapacitet, pa bi se tudi zahodni del Slovenije oskrboval iz Pecsa in za oskrbo svojih BS ne bi kupovali dizla od Petrola.
Če koga zanima še za Shell. Sicer imajo samo en BS v Sloveniji namenjen (tudi za) osebna vozila, ostale Shellove pumpe v Sloveniji so samo za tovorna vozila. Shell večino dizla za svoje pumpe v Sloveniji odkupi od Petrola (tako iz Sermina, kot Zaloga in Rač), občasno tudi pa tudi od MOLa iz Luke Koper. Fram (kjer je edini Shellov BS za osebna vozila se z dizlom oskrbuje iz SND Rače, ki je čez cesto od Frama. Previdevam, da od tam dobijo tudi bencin, lahko pa ob priliki za bencin še 100% preverim.
Če koga zanima kaj več na temo logistike in skladiščenja naftnih derivatov v Serminu pa sem na netu našel tudi eno dipomsko delo na to temo. Sicer so določeni podatki že stari in mogoče ne točni, ampak za nek osnovni vpogled več kot v redu.
Tolk na kratko