Premium goriva na Bencinskih servish

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
zgolj primerjava porabe, brez podatkov o tem, kje se nahajajo posamezne črpalke, kakšne so ceste do njih, kakše je bil način vožnje, še ni dovolj da bi iz tega delal kake posebne zaključke, še posebej ker so razlike v porabi med temi tremi gorivi manjše od 5%.
če karikiram, predstavljaj si, da bi imel vsakodnevne vožnje od kranjske gore do kopra, s tem da bi enkrat tankal na petrolu v KG, drugič pa na OMV v KP. kaj misliš, s katerim gorivom bi imel manjšo porabo?
Pa dobro no, saj nisem napisal, da gre za raziskavo, izvedeno v kontroliranih pogojih...gre le za to, da sem omenil, da MOL-ova nafta po mojih izkušnjah ni slabša (gledano le po porabi, ker za preverjanje ostale "kvalitete" nas velika večina tule gor ni primerna) od npr. OMV-jeve. Avto je pri meni zdržal cca. 310k km, pri čimer v veliki večini nisem razišljal, kje bom tankal. Tankal sem tam, kjer je bilo potrebno. Prav tako se poraba ni beležila zaradi kakšnega globljega pomena - takrat so pač bile aktualne debate, kako se z OMV nafto naredi ohoho več kilometrov, kot s Petrolovo, pa me je zanimalo, ali je temu res tako.

Gre pa v veliki večini (recimo 80%) za vožnjo na relaciji CE - LJ - CE in CE - KR - CE, tako da vpliv višinske razlike bi se moral na tako dolgi rok izničiti. Režim vožnje je bil vedno približno enak z občasnimi izpadi v eno ali drugo smer (najnižja poraba tanka 5,1, najvišja 8).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

mr_

Guru
20. sep 2007
9.398
2.760
113
Livigno, sem šel tankat premium na Eni, pa prijavi možakar, da sta in navadni in premium za -16. Ko sem že natankal seveda. Pol pa nisem več raziskoval kako imajo ostali. Vžgal je. Sosed pa imel težave s parafinom, 120 Eur dal majstru za pomoč. Nafta bila še iz SI.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

böc

Majstr
1. avg 2007
2.390
451
83
Ni ravno o premium gorivu, je pa o bencinskih servisih:
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.482
2.662
113
Čisto praktično opažanje:
Prejšnji teden tankal v MB na MOL poln tank (not je bilo neke 3L od dobrih 50) premium al kako pač oni imenujejo boljšo nafto. V Ajdovščini dodatankal "navadno MOL nafto" cca 15 litrov. Peljal do Chamonixa, oz. malo naprej po dolini dol, kjer sem tankal polno na Super U - samopostrežna kot naš "Hofer". Pri porabi nisem opazil razlike med tja in nazaj - 4 odrasli v "škatli" z gajbo na strehi in polnim prtljažnikom = 7,1L/100km povprečno, večinoma na tempomat 130km/h.
Kaj hočem povedat sledi sedaj. Kot sem že v temi o AdBlue napisal, mi troši cca 10L na 4.000 km; no tam se mi je obrnilo 4.000 km od zadnjega dolivanja AdBlue in glej ga vraga - not gre 6,8L :sprasujemse:.

PS: AdBlue je v F na pumpi 0,999€/L
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.482
2.662
113
A ga nisi izluščil? Čudno, ko vse veš.

Ja očitno je zaradi premium goriva padla poraba AdBlue-a. A nisi tudi ti to trdil nekje? Moral bi bit srečen, da sem tako rekoč v laboratorijskih pogojih potrdil tvojo tezo o manj regeneracijah in to celo za zelo dosti manj regeneracij, saj je 1/4 voženj (1000 km od 4000) doprinesla k tretjinsko manjši porabi AdBlue.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.596
1.497
113
Nevem, to ni laboratorijsko. Jaz ne rabim tvojih potrditev stevila mojih regeneracij ker ji steje program. Vožnja v šamoni ni enaka jajcanju po mestu zato zadeve niso primerljive. Tudi nisem preprican ce sta poraba adblue in regeneracije povezana. Kolikor vem adblue sprica tudi ko ni regeneracije. Lahko pa da se motim. Tudi nekaj ne stima s tvojim izracunom....da si prisparal vec kot 3 litre v 1000km?
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.482
2.662
113
Tri litre v 4.000 km, od tega cca 1.000 km s premium gorivom.

Glede laboratorija pa si čimprej detektorje popravi. ;)
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.596
1.497
113
Ne zajebavam. Ampak ne vem kako lahko v dveh tankih zmanjsas porabo AB za 3 litre. Ne vem, cas bi bil da vsi frajerji tu na tabli, ki samo zajebavajo in se posmehujejo...kaj pametnega tudi napisejo. Torej: kdaj AB brizga in kako vpliva rezim voznje na porabo AB? Jaz porabi ne sledim, ker drzim tank stalno poln (imam fenomenalni PSA tank, ki crkne na VSAKEM avtu nekje od 35000km dalje...in stane jurja...."crkne" pa ko prvic plovec AB pade pod nivo "zagon bo onemogocen cez xx km")
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Kaj ti ne pokaže program tega?

Drugač pa adblue se v razmerju par % napram vbrizganem gorivu vbrizgava v izpuh pred katalizator.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.596
1.497
113
Spet nek polovicni odgovor.
Ne, program tega NE pokaze. Kaze samo kdaj je vbrizg zahtevan in kdaj se izvaja. Nobenih frekvenc in kolicin ne kaze.
Tudi to da vbrizguje v delezu nafte...bi pomenilo da sprica ob vsakem vbrizgu. Pa ne. Tvoja varianta se tudi v nicemer ne sklada z opazanji onega zgoraj, ki zaznava manjso porabo.
Pa tudi pri navajanju da sprica pred katalizaror ne pove kaj pametnega, ker bo folk mislil da sprica v katalizator, ne pa v AB katalizator. Ker ce posljes vajenca v zadrugo po katalizator....se bo vrnil s katalizatorjem. Ne pa AB katalizatorjem.
Tolk o tvojem akademskem vsevedenju. Samo prcas, nikoli ne poves nic uporabnega.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Stari moj kak si ti pametn ej. Obstaja tudi opcija, da si trol.
Daj najprej se malo poduči kaj adblue dela oziroma kaj je njegova funkcija. Ko boš to pokapiral boš vedel zakaj se šprica v določenem deležu porablene nafte v izpuh pred katalizator. Tudi razlago, da šprica pred katalizator načeloma folk razume, da je špricnjeno pred in ne v. Že na začetku OŠ se otroci spoznavajo s pomeni teh predlogov.

Ko ti bojo te stvari jasne tudi ne boš tega katalizatorja iskal v zadrugi (niti vajenec ga ne bi, ampak bi šel v prvo trgovino z avto deli ali na servis, ampak pustimo zaj primerjavo med znanjem vajenca in tvojim znanjem) ampak nekje pod avtom. Veš tam, ko gre taka vlka kovinska cev iz motorja ven proti zadnjemu delu avta. Ona cev ko smrdi ven, ko avto laufa.

Lahko ti napišem še kaj bolj podrobnega, ampak itak nima smisla. Tebi bo itak spet polovični odg. Čeprav ti je že moj prejšnji odgovor povedal vse.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.609
1.014
113
Sem ravno vceraj tudi jaz gledal tale javna narocila….ja, zanimivo (ok, po drugi strani pa kar logicno…) je to, da je vedno v igri le Petrol. Sem pa opazil, da so te menjave v Ortneku kar pogoste. Resda ne menjajo celotno kolicino naenkrat (tam naj bi bilo prostora za cca. 100k kubicnih metrov, ce sem prav zasledil?), ampak so pa te menjave kar pogoste. Torej gorivo, ki ga prodajajo iz blagovnih rezerv ni tako zelo staro?
Evo

Prejšnji teden bil pri meni na obisku šef skladišča Blagovnih rezerv v Ortneku...
Obrat goriv v Ortneku je na 5 let!!! Pogostejše menjave Zavodu blagovne rezerve povzročajo samo nepotrebne stroške...
Tam shranjen diesel je za najnižje temperature z najmanj parafina...
Gorivo je izredno čisto, saj se s časom vse nečistoče usedejo na dno rezervoarja.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.596
1.497
113
Predzadnjemu:
Najprej sem mislil da si samo povrsen/len. Zdaj pa vidim da dejansko ne ves kaj dosti. AB se vbrizgava ZA katalizatorjem....(beri moje poimenovanje katalizatorja zgoraj). Glede vbrizga pa sem pac (zmotno) mislil da ves kaj vec (glede na to da kao ves vse) in nas bos poducil kdaj vbrizgava, pod kaksnimi pogoji, koliko vbrizgava, in na podlagi katerih vhodnih podatkov. Guglati sicer znam, ampak sem mislil da ves ti. Ali pa oni ZaleteniPogoreli...ki me tudi rad sola kako ne vem nic.
 
  • Haha
Reactions: sad in mr_

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Te pa meni lenuhu (tudi ostalim no) razloži zakaj za katalizatorjem in pri katerih vhodnih podatkih in pod kakšnimi pogoji.
Glede na to, da kao vse vem me moti, da širim neresnice in bi se rad to naučil.
Hvala vnaprej.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.741
113
Predzadnjemu:
Najprej sem mislil da si samo povrsen/len. Zdaj pa vidim da dejansko ne ves kaj dosti. AB se vbrizgava ZA katalizatorjem....(beri moje poimenovanje katalizatorja zgoraj). Glede vbrizga pa sem pac (zmotno) mislil da ves kaj vec (glede na to da kao ves vse) in nas bos poducil kdaj vbrizgava, pod kaksnimi pogoji, koliko vbrizgava, in na podlagi katerih vhodnih podatkov. Guglati sicer znam, ampak sem mislil da ves ti. Ali pa oni ZaleteniPogoreli...ki me tudi rad sola kako ne vem nic.
Verjamem, da ti kot samoučeč strokovnjak veš več kot uradno gradivo. Hvala, da si nas razsvetlil s svojim “znanjem”. Povej to še marketingarjem v Peugeotu in seveda inženirjem, ki so brezveze študirali te zadeve, saj še navadne skice niso sposobni pravilno skup spravit. :evil:

peugeot-308-2015-059-en.354841.19.jpg
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.596
1.497
113
Ja treba je znat brati. Katalizator je na Psa 20cm za turbino. Adblue filter (ki se tehnicno imenuje tudi katalizator - pa se nisem nikjer slisal da bi mu rekli katalizator) pa je kak meter ZA katalizatorjem in je spojen v ohisje dpf filtra. Tako da ce zelis AB filter cistiti/menjati....moras kupiti nov dpf filter, ne pa katalizator. In secnina se vbrizgava ene pol metra ZA katalizatorjem, in PRED dpf.
A bo zdaj?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
Ne ne bo :) ker Adblu filtra ni. Adblu opravlja svoje v SCR katalizatorju. Zanimimo da en del kratice SCR pomeni catalytic.
In v katalizatorju se nič ne filtrira ampak kemično spreminja. Oziroma kaj po tvoje pomaga vbrizg za katalizatorjem.