požari na krasu...

damirj

Guru
9. maj 2012
5.283
2.402
113
Če bi rasli še kakšni stari hrasti, bukve in gabri, ne bi bilo teh težav... Kras rabi pogozdovanje z listavci. Pa urejeno krajino kjer je kmetijstvo.
Ker na krasu veliko listavcev sploh ne more zrast. Zemlja ni takšna, kot jo imate gor po gorenjski in stajerski, kjer kamor vrzes seme, nekaj ze zrase.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.365
2.739
113
Hrast in Benetke je bolj izmišljotina kot kaj drugega. Dolenja razlaga o ovčjerejo drži.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.193
1.199
113
www.adriamedia.si
Kanaderje so pred leti nehali delat, zaradi premajhnega povpraševanja - sedaj Evropska komisija nabira zainteresirane države, da pristopijo k skupinskemu nakupu (ki ga v celoti financira EK!!!), da bi proizvajalec spet zalaufal proizvodnjo - quess what!!! Slovenije ni zraven pri nakupu! Spet nam bodo hrvati iz zraka gasili - če bodo imeli slučajno glih cajt.
Ne drži. 415 so nehali delat zato, ker je Bombardier prodal celo linjo drugi firmi. Ta se pripravlja na produkcijo izboljšane generacije, 515, starega 415 pa ne nameravajo delati. Pa ne bo več CL (Canadair) ampak DHC (DeHavilland).
Skratka, povpraševaje je (mislim, da imajo že enih 30-50 naročil, samo proizvodnja se seli in nova generacija bo. Nekje čez slabi 2 leti, se ki zdi. Ampak do konca desetletja samo enih 25 komadov, ker proizvodnjo praktično z 0 postavljajo. Tako da se bo kar čakalo.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.193
1.199
113
www.adriamedia.si
Ne trositi teh bučk katera se pojavljajo na fb in medijih.

Do sedaj pri nas še ni bilo take katastrofe in je bilo za gašenje uporabljenih max 2 helikopterja. Uspešno. Sploh vprašanje če bi dve dodatni letali kaj doprinesli. Gori suho smolasto drevje + podzemno gorenje korenin. Veter širi ogenj. Dima toliko, da občasno ne vidijo kje spustiti vodo...


Zdaj na vrat na nos kupovati letala, katera se bodo uporabila max 1x letno. Preostanek bodo ždela v hangerju.
Plus, recimo včeraj je moralo letalo prenehat z akcijo zaradi preveč dima, helikopterji so lahko gasili naprej.
Mi je pa zanimivo, da samo tamale košare uporabvljajo. Verjetno ni logitističnih možnosti (ali pa jih nimajo???) za 1.500 ali 3.000 litrske?
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.833
5.933
113
Če je preveč dima, potem noben pilot tam ne leti, letalo ali helikopter...

Na enem od twitter posnetkov v tej temi se vidi, kako v helikopterju zavije v desno, da se izogne oblaku dima.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.246
2.526
113
In kar je najhuje še tega levaka Lenarčiča imamo za komisarja pa i nič od njega razen da bajno plačo vleče. Cela EU ima sedaj na razpolago 12 letal in en helikopter. Kar bi bilo ravno prav za požar na krasu ne pa še za 1500 drugih ki sedaj gorijo po EU.
Malo si zašel v svoji mržnji do levakov. Po velikih požarih na Švedskem je EU komisija še v prejšnji sestavi sofinancirala nakup teh 12 letal z namenom da bodo PROSTOVOLJNO na razpolago vsej EU - pač po potrebah - konkretno ima HR dve taki letali + še svoja. V sedanjem sestavu EK nadaljujejo ta načrt + sedaj bodo v celoti financirali nakup teh letal, ki se trenutno NE IZDELUJEJO, imele pa jih bodo konkretne države (SLO ni med njimi) in jih MORALE posoditi drugim.
Tako na kratko po spominu včeraj z RTV, ki pa itak ni kredibilen vir.
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
sicer pa... tkole to zgleda zdele:

Untitled-3.jpg
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Malo si zašel v svoji mržnji do levakov. Po velikih požarih na Švedskem je EU komisija še v prejšnji sestavi sofinancirala nakup teh 12 letal z namenom da bodo PROSTOVOLJNO na razpolago vsej EU - pač po potrebah - konkretno ima HR dve taki letali + še svoja. V sedanjem sestavu EK nadaljujejo ta načrt + sedaj bodo v celoti financirali nakup teh letal, ki se trenutno NE IZDELUJEJO, imele pa jih bodo konkretne države (SLO ni med njimi) in jih MORALE posoditi drugim.
Tako na kratko po spominu včeraj z RTV, ki pa itak ni kredibilen vir.

Levak ni bilo mišljeno levi ampak nekdo ki je neprimeren za svojo pozicijo. Če te že toliko skrbi politična usmeritev.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888 in Kamele0N

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.774
6.761
113
pri taščici

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Plus, recimo včeraj je moralo letalo prenehat z akcijo zaradi preveč dima, helikopterji so lahko gasili naprej.
Mi je pa zanimivo, da samo tamale košare uporabvljajo. Verjetno ni logitističnih možnosti (ali pa jih nimajo???) za 1.500 ali 3.000 litrske?

Problem je še drugje, to zalivanje z zraka je popolnoma brez učinka če enote spodaj potem tega ne pogasijo do konca. Požar za nekaj časa zaduši potem pa lepo gori naprej. Seveda je to v takšnih razmerah skoraj nemogoče ker dostopa ni pa popolnoma je neprehodno.
V tujini v takih primerih uporabljajo posebna sredstva ki omejijo nadaljnjo gorenje sploh Američani v gozdnih požarih.
Tega požara pač ne bodo ustavili preden ne bo prišel do dovolj velike prepreke ali ceste s široko poseko.
Težko biti pameten ker situacija je res v kurcu ampak ker sem te gozdove že n-krat prehodil po dolgem in počez na žalost nisem najbolj optimist.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.833
5.933
113
Helikopter Erickson S64F bi bil za Slovenijo boljši. Ima kapaciteto 10000 ltrov vode, kar je več kot najnovejši Canadair CL515(samo 7000 litrov). Vodo si sam načrpa s pomočjo spuščene cevi v manj kot minuti. Črpa lahko povsod, kjer je vsaj 0,5 m vode, tudi tam kjer Canadair ne more.. Pa še vodni top ima. Da se ga uporabiti tudi za dviganje težkih tovorov. Italijani jih imajo.


Kot berem novih Canadair CL415 ne bo več mogoče kupiti, Canadair je licenco zanje prodal dehavilland canada, ki pripravlja njegovega naslednika CL515.


Development of the CL-415 began in the early 1990s, shortly after the success of the CL-215T retrofit programme had proven a viable demand for a turboprop-powered model of the original CL-215. Entering production in 2003, in addition to its new engines, the aircraft featured numerous modernisation efforts and advances over the CL-215, particularly in terms of its cockpit and aerodynamics, to yield improved performance. By the time the programme's production phase had begun, it was owned by Bombardier, who continued production up until 2015. In October 2016, the CL-415 programme was acquired by Viking Air, aiming to produce an updated CL-515,[3] since renamed the DHC-515, and to be produced in Calgary, Alberta by De Havilland Canada.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

erikson

Guru
25. avg 2007
22.370
6.153
113


Družba Slovenski državni gozdovi je na Facebooku objavila poziv in prošnjo za pomoč. "Po objavi informacij o tem, kako se tudi gozdarji sekači požrtvovalno borijo proti širjenju uničujočih požarov na Krasu, se vas je javilo veliko sekačev, da bi se nam pridružili," so zapisali in povabili vse, ki znajo rokovati z motorno žago in želijo pomagati, da se oglasijo jutri zjutraj ob 7.00 do 7.30 v Komnu.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.215
1.386
113
Ne drži. 415 so nehali delat zato, ker je Bombardier prodal celo linjo drugi firmi. Ta se pripravlja na produkcijo izboljšane generacije, 515, starega 415 pa ne nameravajo delati. Pa ne bo več CL (Canadair) ampak DHC (DeHavilland).
Skratka, povpraševaje je (mislim, da imajo že enih 30-50 naročil, samo proizvodnja se seli in nova generacija bo. Nekje čez slabi 2 leti, se ki zdi. Ampak do konca desetletja samo enih 25 komadov, ker proizvodnjo praktično z 0 postavljajo. Tako da se bo kar čakalo.
Hmm tule piše da bodo delali v isti tovarni kot doslej:


 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.833
5.933
113
Bo še kar nekaj požarov vmes ...



At present, letters of intent have been signed by European customers for the purchase of the first 22 aircraft, “pending the positive outcome of government-to-government negotiations.” Initial deliveries are expected by 2025, with subsequent purchase fulfillment anticipated closer to 2030.

EU torej skupno kupuje dhc-515, Slo ni med njimi ..
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
kot smo že nekateri ugotovili, je za nas bolj primeren helikopter. ali dva. ali trije. canadair bi v najboljšem primeru čepel na brniku, v malo slabšem primeru bi polovico časa letel za pomoč drugim (kar ni nič narobe), v najslabšem pa bi tistih par mesecev na leto frčal po več ur na dan. helikopterji so veliko boljša izbira, sploh ker lahko počnejo še kaj drugega (pomoč planincem, oskrbovanje koč, nadzor itd). ja, res je, veliko manjši tovor lahko nosijo. in tudi ne napolnijo košare v 12 sekundah. no, pa saj tudi toninov spartan ne bo prav nič hitrejši. mogoče je tisti pregovor ustrezen (jack of all trades, master of none), ampak tukaj raje vidim helikopter kot pa canadair.
je pa res...če ne bo dežja, bo hudič. četudi pride več letal. in vem, da ne morem prav nikakor pomagat razen z smsjem. to te pa malce žalosti.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Helikopter Erickson S64F bi bil za Slovenijo boljši. Ima kapaciteto 10000 ltrov vode, kar je več kot najnovejši Canadair CL515(samo 7000 litrov). Vodo si sam načrpa s pomočjo spuščene cevi v manj kot minuti. Črpa lahko povsod, kjer je vsaj 0,5 m vode, tudi tam kjer Canadair ne more.. Pa še vodni top ima. Da se ga uporabiti tudi za dviganje težkih tovorov. Italijani jih imajo.


Kot berem novih Canadair CL415 ne bo več mogoče kupiti, Canadair je licenco zanje prodal dehavilland canada, ki pripravlja njegovega naslednika CL515.


Development of the CL-415 began in the early 1990s, shortly after the success of the CL-215T retrofit programme had proven a viable demand for a turboprop-powered model of the original CL-215. Entering production in 2003, in addition to its new engines, the aircraft featured numerous modernisation efforts and advances over the CL-215, particularly in terms of its cockpit and aerodynamics, to yield improved performance. By the time the programme's production phase had begun, it was owned by Bombardier, who continued production up until 2015. In October 2016, the CL-415 programme was acquired by Viking Air, aiming to produce an updated CL-515,[3] since renamed the DHC-515, and to be produced in Calgary, Alberta by De Havilland Canada.

Ta helikopter bi bil sigurno 10x boljša zadeva kot letalo. Nese 30% več vode kot canadair, res je da jo polni dlje in sicer 38 sekund kar je še vedno izjemno kratek čas. Ko pa lahko polni kjerkoli je voda globlja od pol metra.
Poleg tega je pa uporaben za prevoz težkih tovorov, helikopter ki v Sloveniji manjka in bi bil tudi zelo uporaben za gospodarske družbe.
Oskrbovanje, težki prevozi, postavitve daljnovodov, uporaben celo leto za razliko od letala ki bo 340 dni parkiran na letališču ali pa v tujini.
 

Podobne teme