požari na krasu...

peroo

Fizikalc
29. sep 2007
107
27
28
ljubljana
Pa še kot zanimivost ... na prvih dveh slikah je viden modro-rdeč avstrijski helikopter. Po besedah krajanov je velika razlika med tem in madžarskima helikopterjema. Avstrijski se baje dvigne / spusti z lahkoto, medtem ko sta madžarska precej bolj okorna, potrebujeta dosti več časa za tak manever in povzročata več "vetra". Razlago zakaj je tako pa prepuščam nekomu, ki se morebiti spozna na te helikopterje.
podobna primerjava je med športnim avtom in avtobusom. prvi lahko šiba čez ovinke, in nosi malo tovora, drug pa pač ne, ampak nosi pa lahko veliko. :)
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.740
431
83
Goriška
www.avtopro.si
No, sej sem hotel bolj razložiti zakaj ni avtov pred "gostilno" v Temnici. Gostilne tam ni, je samo osmica.

Se pa strinjam, da je med tednom bolj malo ponudbe oziroma razen lokala na Cerju je praktično ni. Moreš pa tudi vedet, da so ti kraji 10min od večjih krajev v Vipavski dolini, ki pa tako gostinsko ponudbo imajo ... tudi med tednom.
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.757
4.904
113
No, sej sem hotel bolj razložiti zakaj ni avtov pred "gostilno" v Temnici. Gostilne tam ni, je samo osmica.

Se pa strinjam, da je med tednom bolj malo ponudbe oziroma razen lokala na Cerju je praktično ni. Moreš pa tudi vedet, da so ti kraji 10min od večjih krajev v Vipavski dolini, ki pa tako gostinsko ponudbo imajo ... tudi med tednom.

ups... motiti se je človeško... gostilna, ki sem jo mislil je v Vojščici

ja do Monfalcona je pa še bližje... :cool:
 

peroo

Fizikalc
29. sep 2007
107
27
28
ljubljana
Sprašujem, ne pametujem. Ali tudi v teh intervencijah madžarska dejansko nosita več vode, ali imata pač samo zmogljivosti višje?
avstrijski heli je as350 b3, teža praznega je 1200kg, max vzletna teža (skupaj s posadko, gorivom in tovorom) je 2250kg
Madžarski heli je Mi-17, teža praznega je 7.500kg, max vzletna teža je 13.000kg vir-wikipedia

Je pa res, da verjetno ne vzletajo s polno težo, in je še nekaj manevrskega prostora na ta račun

Primerjava med tema dvema helijema je dejansko ista kot med Bmw m3 in iveco tovornjakom, prevedeno v helikopterski žargon.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.740
431
83
Goriška
www.avtopro.si
Hvala, zanimivo. :)

Sicer pa recimo če damo v oba identični posadki, enako goriva in spodaj obesimo recimo 500l vode, to za Mi-17 pomeni da leti praktično "prazen" in se ne bi smel kaj dosti "matrat", če prav berem podatke?
 

peroo

Fizikalc
29. sep 2007
107
27
28
ljubljana
Hvala, zanimivo. :)

Sicer pa recimo če damo v oba identični posadki, enako goriva in spodaj obesimo recimo 500l vode, to za Mi-17 pomeni da leti praktično "prazen" in se ne bi smel kaj dosti "matrat", če prav berem podatke?

Ne moreš tako primerjat, ker je drugačna posadka in tudi "poraba" že samo pri lebdenju je bistveno drugačna. pri mi-17 je posadka verjetno 3 članska (2x pilot + tehnik zadaj v kabini), v avstrijskem pa predvidevam da je samo pilot notri.

Ampak če bi vsak zajel po 500 litrov vode, bi bilo to za avstrijskega že skoraj maximum, za madžarskega pa skoraj nič...

čez palec bi si upal reči, da avstrijski zajema okoli 600litrov, madžarski pa dobrih 3000 litrov
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.740
431
83
Goriška
www.avtopro.si
vse je relativno... :cool:

od Sel na Krasu je 10 km do prve oštarije v Monfalconu pa 12 do picerije v Mirnu (ki je ponedeljek in torek zaprta ostale dni med tednom pa odprejo šele ob 17h)

Se strinjam, ampak v mislih sem imel bolj časovne mere. Recimo od mene v Vipavski dolini do morja (Sesljana) je dobrih 35km, rabim pa dobre pol ure do tja. Iz Temnice do Sesljana je dobrih 20km, ampak ravno tako rabiš pol ure. Bližina je precej relativna. :)
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.673
5.829
113
avstrijski heli je as350 b3, teža praznega je 1200kg, max vzletna teža (skupaj s posadko, gorivom in tovorom) je 2250kg
Madžarski heli je Mi-17, teža praznega je 7.500kg, max vzletna teža je 13.000kg vir-wikipedia

Je pa res, da verjetno ne vzletajo s polno težo, in je še nekaj manevrskega prostora na ta račun

Primerjava med tema dvema helijema je dejansko ista kot med Bmw m3 in iveco tovornjakom, prevedeno v helikopterski žargon.
Fiziki te bodo za ušesa, teža so njutni [N = m * g ; masa v kg krat gravitacijski pospešek 9,81 m/s^2], masa so kilogrami [kg].
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.757
4.904
113
ja sej vem... jest ti razlagam to iz pozicije enega turista iz čist drugega konca naše male države...

če sm en teden na počitnicah v selih pol bi se mal pasel po teranu in pršutu, ne pa da se bom vozil v gorico (novo al staro nima veze) na pico
po drugi strani pa - ko se pogovarjam recimo v službi s kolegi... noben nima pojma kje je opatje selo... pa niso to neki zaplankani hilbiliji...

relativno je ja... iz sel maš par serpentin do brestovice... ampak pol naprej so pa bl problem omejitve kot ovinki, ki jih je pa do Mirna tud kr nekaj...
sicer pa - čist iz firbca... če greš do sesljana, greš do gorice in potem čez dol, najbrž se ne voziš čez miren, opatje selo in sela na krasu?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.740
431
83
Goriška
www.avtopro.si
Če grem do Sesljana grem do Vrtojbe in potem čez mejo in dol. Ali pa (najpogosteje) do Mirna, čez mejo in potem dol. V obeh primerih ne grem čez Kras, ampak čez Italijo (tu je prihranek časa).

Za pršut in teran je pa ponudba bistveno boljša na komenskem in sežanskem Krasu ... tukaj na goriškem Krasu je ponudba slabša, ker je tudi ljudi tukaj precej manj.
 

Podobne teme