Poraba pri tempomatu

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
V osnovi je poraba s tempomation cca pol litra večja, kar ti tudi vsaj po navadi piše v navodilih od avta.
Kere buče.
To je lahko zgolj pri klancih in spustih, le tam ga lahko ti nategneš, ČE VEŠ KAJ DELAŠ. Povprečen voznik bo pa tudi tam ''požrešnejši''.
Recimo po ravnini ne boš nikoli toliko varčen kot tempomat, ker vedno malo ''preveč'' ali ''premalo'' pritiskaš.

Sam sicer vozim s tempomatom skoraj povsod (od mesta, regionalke, AC, itd.). Bi rekel da ene 85% poti je tempomat vključen. Edino pod 30km/h mi pras.ec ne dela
frown-1.gif
.

PS: Dopuščam možnost, da pri kakšnih polizdelkih tempomat res več žre. Sem vozil enega, katerega hitrost je stalno nihala +-2 km/h od nastavljene.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Skratka: če pelješ z nogo konstantno na gasu, pa čeprav to pomeni, da se namesto 130 pelješ med 120 in 140, ni isto, kot če pelješ (ali to počne tempomat) tako, da je hitost ne glede na razmere vedno 130 (za kar je treba včasih več, včasih pa manj plina, odvisno od naklonov ceste, vetra) ...
Seveda ni isto. Ampak rad bi videl nogo, ki drži konstantno gas pedal na popolnoma istem mestu po pol ure.
grims-1.gif


Zato je pač tempomat varčnejši na normalnih naklonih.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Edino pod 30km/h mi pras.ec ne dela
frown-1.gif
.
Kaj ga pa rabiš izpod 30 km/h?
Meni ne dela izpod 40 km/h, pa še nisem ugotovil, čemu bi ga rabil pri tako majhni brzini.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Edino pod 30km/h mi pras.ec ne dela
frown-1.gif
.
Kaj ga pa rabiš izpod 30 km/h?
Meni ne dela izpod 40 km/h, pa še nisem ugotovil, čemu bi ga rabil pri tako majhni brzini.
Žal imam tudi nekaj take vožnje, ko bi to rabil. Ene 25 km/h bi bilo optimalno. Je fajn za zadaj živčne delat
evil.gif
.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
V osnovi je poraba s tempomation cca pol litra večja, kar ti tudi vsaj po navadi piše v navodilih od avta.
Kere buče.
To je lahko zgolj pri klancih in spustih, le tam ga lahko ti nategneš, ČE VEŠ KAJ DELAŠ. Povprečen voznik bo pa tudi tam ''požrešnejši''.
Recimo po ravnini ne boš nikoli toliko varčen kot tempomat, ker vedno malo ''preveč'' ali ''premalo'' pritiskaš.

Sam sicer vozim s tempomatom skoraj povsod (od mesta, regionalke, AC, itd.). Bi rekel da ene 85% poti je tempomat vključen. Edino pod 30km/h mi pras.ec ne dela
frown-1.gif
.

PS: Dopuščam možnost, da pri kakšnih polizdelkih tempomat res več žre. Sem vozil enega, katerega hitrost je stalno nihala +-2 km/h od nastavljene.

No ja, kaj pa vedo inženirji pri avto firmi, ko to zapišejo v navodila avta proti alter strokovnjakom
wink-1.gif

Nočem bit pameten ampak jaz lahko trditve inženirjev samo potrdim, pa če je tebi všeč ali pa ne.

Aha, pa da ne bo pomote, ta tempomat je bil od vseh strokovnih revih ocenjeh kot zelo zelo dober, dejansko je bil ob vseh lastnosti avta posebej omenjen v razpredelnici z "+" in "-". Gre pa za čistokrvnega japonca.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Jah, ne vem kaj naj rečem. Očitno zadeva le ni tako optimalno poštimana. Ker ni logike, da bi tempomat več žrl. Tudi, če gledaš trenutno porabo pri tempomatu (vsaj pri mojih avtih) se ne premika niti malo pri enakomerni vožnji. Z nogo ni šans, da držiš tako točno.
wink-1.gif
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
lahko pa vam ta teden naredim en test, ker vem koliko mi na relaciji pije po tempomatu in lahko samo za vas alterjevce naredim tako, da sploh ne bom peljal s tempomatom ampak bom vozil brez njega pa bomo imeli pravi alter test
zmaga.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Looool. Jaki test. Testirat moras ob istih pogojih ali pa veckrat. Sicer je vse skupaj scanje proti vetru ali laganje samemu sebi.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
lahko pa ta test naredim večkrat saj se ne samo enkrat po taki relaciji vozim, če ti bo to bolj zadostilo kot alter strokovnjaku
zmaga.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
No dej veckrat ob istih pogojih. Samo da ne bom jaz potem kriv, ker te bo noga bolela.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
KSZ.

Pri normalni konstantni vožnji z določene hitrostjo bo poraba med tempomatom in pa "nogo" povsem identična oz. razlika ne bo zaznavna. Jasno če upoštevamo da so vhodni parametri isti, tisti ki imajo pa težavo s psiho (očitno jih nekaj v tej temi je) in lahko samo s pomočjo tempomata vozijo po omejitvah oz. s konstantno hitrostjo so pač v tem izvzeti.

Za vso ostalo vožnjo bo tempomat teoretično pokuril več. Zakaj? Zato ker tempomat ne zna predvidevat in se ne zna prilagajat razmeram na cesti, slednje pa je osnova varčne vožnje.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Ravno vhodni podatki so problem. Ga ni cloveka, ki bi drzal 100 km plin enakomerno na minimumu. Tempomatu je to mala malca.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.244
113
www.adriamedia.si
Kaj pomeni enaki vhodni parametri? Da noga na gas pritska enako, kot bi te,pomat? Potem je seveda identično.
Sicer pa je ponavadi najbolj krivo to, kar si napisal v drugem delu odgovora, zraven pa še dejstvo, da tempomat vedno drži hitrost, tudi če to pomeni plin do konca, človek pa je tu nežnejši ...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Ravno vhodni podatki so problem. Ga ni cloveka, ki bi drzal 100 km plin enakomerno na minimumu. Tempomatu je to mala malca.

Na AC (kjer edinole lahko "normalno" uporabljaš tempomat) ti je težko držat hitrost v okviru +-10km/h? Sicer se pa že dolgo (nikoli) nisem vozil po AC kjer bi lahko 100km prevozil s tempomatom ker je vožnjo ves čas potrebno prilagajat (če ne drugega so vsakih 10km druge omejitve hitrosti in pač namesto na pedalu pritiskaš +- na tempomatu).

Izjema napisanemu so novi radarski aktivni tempomati, samo tudi tisti niso zgled varnosti, sploh tisti ki znajo še zavirat (zavirajo mnogo prezogodaj in rabijo energijo).
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
ko se peljes brez tempomata vzdrzujes neko hitrost, ce gas cisto malo popustis bos se vedno vzdrzeval tisto hitrost, poraba pa bo nekaj manjsa. In tu je ta razlika proti tempomatu.

Fine tunning - ne vem kako bi drugace rekel.

Verjamem, da ima marsi kdo drugacne izkusnje, kar pa se ne pomeni, da so izkusnje pravilne. Dejstvo je, da fine tunninga, se ne bos "naucil", ce nebos spremljal trenutne porabe in odzivanje le te glede na malenkostnio popuscanje gasa, ampak samo toliko, da hitrost ostane osta.
Glede na to, da sama avtomobilska industrija priznava, da je pri tempomatu nekaj visja poraba, potem ce imas drugacne izkusnje je cas da se zamislis in naucis vozit...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.244
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Ravno vhodni podatki so problem. Ga ni cloveka, ki bi drzal 100 km plin enakomerno na minimumu. Tempomatu je to mala malca.

Na AC (kjer edinole lahko "normalno" uporabljaš tempomat) ti je težko držat hitrost v okviru +-10km/h?

Ne zanima me +- 10' km/h, tempomat imam zato, da je +- 1 ali 2 km/h. Nihanje med 120 in 140 ni enkomerna vožnja ...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Ravno vhodni podatki so problem. Ga ni cloveka, ki bi drzal 100 km plin enakomerno na minimumu. Tempomatu je to mala malca.

Na AC (kjer edinole lahko "normalno" uporabljaš tempomat) ti je težko držat hitrost v okviru +-10km/h?

Ne zanima me +- 10' km/h, tempomat imam zato, da je +- 1 ali 2 km/h. Nihanje med 120 in 140 ni enkomerna vožnja ...
Točno tako in je tudi poraba večja, kot konstantno 130 km/h, čeprav je povprečna enaka.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.194
9.831
113
Citat:
Uporabnik tratnjak pravi:
ko se peljes brez tempomata vzdrzujes neko hitrost, ce gas cisto malo popustis bos se vedno vzdrzeval tisto hitrost, poraba pa bo nekaj manjsa. In tu je ta razlika proti tempomatu.
Ne bo držalo. Tempomat (dober) bo za isto hitrost porabil MINIMALNO goriva. Če boš ti plin popustil in bo hitrost ostala enaka pomeni zgolj eno: da cesta visi navzdol. In tudi v tem primeru bo tempomat isto popustil
wink-1.gif
.
Oz. možno je še eno: da si prej držal preveč plina in torej si bil prej neekonomičen: tempomat ga je držal pa ravno prav
wink-1.gif
.

In še enkrat: če veš kaj delaš ga lahko ''nategneš'', povprečen voznik pa ne bo varčnejši. Moje mnenje, možno pa tudi, da podcenjujem povprečnega voznika.
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Ne bo držalo. Tempomat (dober) bo za isto hitrost porabil MINIMALNO goriva. Če boš ti plin popustil in bo hitrost ostala enaka pomeni zgolj eno: da cesta visi navzdol. In tudi v tem primeru bo tempomat isto popustil
wink-1.gif
.
Oz. možno je še eno: da si prej držal preveč plina in torej si bil prej neekonomičen: tempomat ga je držal pa ravno prav
wink-1.gif
.

In še enkrat: če veš kaj delaš ga lahko ''nategneš'', povprečen voznik pa ne bo varčnejši. Moje mnenje, možno pa tudi, da podcenjujem povprečnega voznika.

ne recem, da generalno vedno manj trosi avto, ce sam uravnavam, ampak dejansko sem veckrat opazil, da ko sem vkljucil avtomat, je poraba za cist malo zrastla.
Kak je kakovosten tempomat ne vem, ampak mislim, da bmw E90 vseeno nima nekaj xy noter, sploh glede na to, da dajo toliko na zelene avtomobile s start/stop itn.