Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
priključek sploh ni pommeben ali razširjen J1772 ali mennekes.

Ravno tu se motiš - ravno priključek je na koncu ozko grlo, zato je treba izbrati takega, ki pokriva čim več opcij - 1F, 2F AC in hitri DC. Tega mennenkes nima, Extended J1772 pa ima.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Moje mnenje je da bo v prihodnje v električna vozila namesto 3kW vgrajevalo polnilce 10 ali 20kW,
ne favoriziram ZOE, podpiram pa polnilec 22kW na vozilu.

C-zero bi bil tudi uporaben, če bi le imel namesto polnilca 3kW, polnilec 10kW ali več na vozilu,
priključek sploh ni pommeben ali razširjen J1772 ali mennekes.

Res je da favoriziram AC polnjenje in 3-fazni polnilec na vozilu.

Če imaš polnilec na vozilu
so polnilne postaje poceni in jih imaš veliko na voljo,
avtomobil je malenkost dražji,

pri avtomobilu brez hitrega polnilca,
je avtomobil malenkost cenejši
polnilne postaje drage in malo polnilnih postaj


Kakšne so želje uporabnikov EV 1 ali 2 ?
1. 1000 polnilnih mest v Sloveniji s 22kW 3-faze AC
2. 100 polnilnih mest v Sloveniji s 100kW DC

Jaz imam raje pod 1, nekdo ima raje pod 2

Ampak ti kar nočeš razumeti, da Extended J1772 podpira tudi 3 fazno polnjenje, tako da bi v pokrilo tudi tvoje želje in zmogljivost Zoe in tvojih 1000 3 faznih polnilnih postaj. Ampak lepota Extended J1772 priključka je v tem, da poleg 3 faznega, podpira tudi Quick DC polnjenje do 100kW, tako da bi avtomobili, ki bi omogočali Quick DC polnjenje, se lahko polnili tudi z do 100kW. In to vse na enem priključku. In še vedno imaš lahko tvojih 1000 polnilnih mest z 22kW 3-faznimi AC, ampak imaš pa še vedno odprto možnost postavitve 100kW DC polnilnih postaj. Ne zapiraš si vrat zgornje meje hitrosti polnjenja.
Z Mennekes-jem se pa omejujemo na zgornjo mejo 44kW 3 faze. S tem smo si postavili ozko grlo, ki je več kot 2x počasnejše od hitrega DC polnjenja.

Verjemi mi, da bo 22kW, ki jo ima Zoe, hitro postala premajhna. Še z Nissan Leaf-om ne moreš priti iz Kopra v Ljubljano z enim polnjenjem, pa ima 24kWh baterijo, kaj šele z Zoe. Večina naročil Tesla Model S je modelov z 84kWh baterijo. Le zakaj?

S 3 faznimi 44kW, ga boš polnil 2 uri, z 100kW DC ga boš napolnil v eni uri, kar je še, recimo temu, zgornja meja enega kosila, na katerem se boš ustavil na poti, recimo na Ravbar komandi ali pa na Barju.

Če mi ne verjameš, se vprašaj - zakaj smo tukaj na forumu trije, od tega ena Opel Ampera in 2 Citroen C-Zera, si zrihtali 16 Amperski EVSE, edini lastnik Nissan Leaf-a si je tudi sam zrihtal 16A EVSE polnilni kabel, kljub temu, da smo pri vozilih dobili priložen 10A EVSE kabel? Zato ker se že to - 50% hitrejše polnjenje konkretno pozna in se nismo hoteli omejevati z 10A, ker nam avtomobili omogočajo polnjenje s 16A.

Med Mennekes in Extended J1772 priključkom je velikostna razlika hitrosti polnjenja več kot 100%.

Kako frustrirano se bo počutil lastnik Sparka EV, ko bi lahko polnil z Quick DV v 20 minutah, kar mu avto omogoča, tako pa bo moral čakati 7 ur.
Extended J1772 pa bi v tem primeru poskrbel in za tvojo Zoe in za lastnika Spark EV-ja.

In v roku 5 let-10 let, mi verjemi, da bo baterija kapacitete 85kWh nekaj normalnega. In takrat bomo ponovno morali spreminjati standarde. In imeli bomo 'miljaužnt' različnih vrst/tipov polnilnih postaj z različnimi priključki. In zakaj? Da smo se omejili zgornji meji hitrosti polnjenja Zoe.

Poleg tega so Extended J1772 sprejeli sledeči proizvajalci - Audi, BMW, Chrysler, Daimler, Ford, General Motors, Porsche and Volkswagen. Zakaj le?
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Če imaš polnilec na vozilu
so polnilne postaje poceni in jih imaš veliko na voljo,
avtomobil je malenkost dražji,

pri avtomobilu brez hitrega polnilca,
je avtomobil malenkost cenejši
polnilne postaje drage in malo polnilnih postaj


Kakšne so želje uporabnikov EV 1 ali 2 ?
1. 1000 polnilnih mest v Sloveniji s 22kW 3-faze AC
2. 100 polnilnih mest v Sloveniji s 100kW DC

Jaz imam raje pod 1, nekdo ima raje pod 2

Še hiter izračun kako hitro polniš km dosega z različnimi močmi polnjenja:
3,5 kW: 4,5 h/100 km
22 kW: 45 min/100 km
100 kW: 10 min/100 km

Z vsako javno polnilnico bi morali težiti na MAX kar je možno. Torej če bi imel v avtu 100 kW polnilec zakaj bi bil ta polnilec, ki je strošek kupca avta toliko cenejši od tistega polnilca v polnilni postaji? In avtov bo verjetno več kot javnih polnilnih postaj, torej strošek na avto bi bil nižji, tudi če bi vsak kupec EV moral prispevati nekaj v infrastrukturo.

Ampak že vidim da boš problem iskal v domači polnilnici, kjer bo po tvoje tak kupec moral kupiti drago polnilno postajo. Za doma boš imel tudi z Zoe problem polnjenja z 22 kW, ker ima tipični hišni priključek 3 x 20 A ali 3 x 25 A varovalke oziroma max 13 kW oziroma 17 kW, pa moraš imeti zmeraj nekaj rezerve za navadne hišne porabnike, tako da neko hitro polnjenje doma bo v vseh primerih drago in se bo za tako polnjenje odločilo zelo malo kupcev.

Torej polnilec na vozilu z neko razumno močjo za domačo uporabo (1x16A ali 3x16A) vse kar je močneje je za moje pojme overkill in naj bo za to namenjeno javno DC polnjneje kjer boš lahko izkoristil tudi več kot 100 kW moči, če bo treba in ne boš omejen.

Drugače tudi Mennekes omenja DC polnjenje, ampak na type 2 naj bi bilo to samo do 38 kW, omenja se pa tudi Combo-System (je to enako kot Extended J1772?) kjer je max 170 kW.
http://www.mennekes.de/uploads/media/MENNEKES_-_Elektromobilitaet_-_D_2012_2.pdf

Torej je tudi Mennekes polnilnic več tipov, ampak kakšne bodo zgradili? Verjetno tiste cenejše brez DC polnjenja, oziroma ali je Mennekes DC polnilnica sploh kakšen "standard"?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Drugače tudi Mennekes omenja DC polnjenje, ampak na type 2 naj bi bilo to samo do 38 kW, omenja se pa tudi Combo-System (je to enako kot Extended J1772?) kjer je max 170 kW.
http://www.mennekes.de/uploads/media/MENNEKES_-_Elektromobilitaet_-_D_2012_2.pdf

Torej je tudi Mennekes polnilnic več tipov, ampak kakšne bodo zgradili? Verjetno tiste cenejše brez DC polnjenja, oziroma ali je Mennekes DC polnilnica sploh kakšen "standard"?

Kar se gre Evropa se tem Mennekejem je kr*t*niz*m do konca.

A zdaj bomo pa uporabniki, zaradi njih, s seboj vozili super debele kable, dolge 5 metrov, ki jih še zviti ne bomo mogli, ki bodo hkrati še dragi kot žafran, zaradi potrebnega bakra v njih, zato da bomo pretvarjali Mennekes DC vtičnico na strani polnilne postaje na Extended J1772/Mennekes DC na strani avtomobila?

Polnilna postaja bi morala vsebovati kabel s polnilno ročko in to ročko vtakneš v avto. Tako imajo na Japonskem, v Ameriki in tako bi moralo biti pri nas. Tako je tudi narejena CHADEMO in tako so tudi narejene 3 polnilne CHADEMO polnilne postaje postavljene v Sloveniji (eno takih lahko vidite v Mariboru ali pa v AvtoMagazinu, pri članku testiranja treh 'šparovčkov').

Edino, za kar bi potreboval vmesni kabel je za polnjenje Schuko-> avto, torej tisto res nujno, za skrajne primere polnjenja na poti.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Sem mišlenja, da bodo morali s sprejetjem standarda tudi ameriški in japonski (korejki, kitajski) , proizvajalci ki bodo svoje avtomobile izvažali v Evropa vgrajevati v te Mennekes utičnice. Enako, kot Extended J1772 tudi Mennekes predvideva razširjeno vtičnico, ki naj bi omogočala polnenje do 170KW. Edino, kar se mi zdi malo nerodno, je da bi moralivoziti s seboj polnilne kable.
Oglej si stran 139 na: http://www.mennekes.de/uploads/media/MENNEKES_-_Elektromobilitaet_-_D_2012_2.pdf
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Hja, pri navadnem Mennekesu moraš s seboj imeti kabel, ki ti iz Mennekes-a da na J1772. 32A kabel ima 3 žice debeline 6mm2 + 2 žici debeline 0.5mm2, tako da kakšen bi bil Mennekes DC kabel debeline, si lahko predstavljaš debeline CHADEMO kabla:



Seveda, CHADEMO je samo do 50kW, kakšen kabel pa bi bil 100kW, pa da moraš to voziti s seboj, je to mimosum. Če pa bi bil kabel del Mennekes DC polnilne postaje, potem Mennekes DC-ja ne potrebujemo, ker že imamo in CHADEMO in Extended J1772.

Še posebej pa je ironično, ker avtomobili z J1772 so že nekaj let na tržišču. Zdaj prihaja Spark EV z Extended J1772, z Mennekes ali Mennekes DC pa ni nobenega! In potem postavljamo standarde za vozila, ki jih ni!

Zakaj, če bi se lahko Evropa povsem brez problema prilagodila standardu vozil, ki so že na cesti?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Golf7 EV z Mennekes DC priklopom:

http://www.siol.net/avtomoto/novice/2013/02/volkswagen_e-golf.aspx

634970338651200741_egolf2.jpg



Zgleda, da bomo vozniki električnih vozil vozili malo morje kablov s seboj, do najbolj debelega za DC polnjenje.

N75, glede na to, da je moj 32A Mennekes->J1772 kabel kar debel, pa ima le tri 6mm2 žice (+2x0.5mm2 za pilot + empty), imaš že kje pri roki 32A trifazni Mennekes kabel, ki bi moral vsebovati pet žic debeline 6mm2?


P.S.: Če/ko bo prišel Golf7 EV v Slovenijo, se bo imel tudi priložnost polniti na moji polnilni postaji doma, saj je moj parkplatz sosed eden izmed višjih pri PIA-i in se skoraj vsak dan pripelje z drugim PIA avtom in se tudi dobro razumeva in marsikaj pogovoriva glede avtov.
Da bom fehtal za testiranje, pa je itak jasno
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Prepričan sem, da se bo rešil tudi problem s temi kabli, in da nebo med Extended J1772 in "Extended"Mennekes glede zmogljivosti polnenja kaj dosti razlike.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Hvala za dober video. Jp, tole je J1772->Tesla adapter.

In take polnilne postaje, kot je videna v videu, bi morali imeti tudi v Evropi. Torej, da pripelješ, potegneš vtikač in ga vtakneš v avto.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Tesla adapter za polnjenje

Tesla model S
Moj vtis je, da ima ta avto preveč nepotrebne krame. Če sem prav videl, motorno odpiranje zadnjih vrat, zapiranje kljuke vrat, in verjetno še marsikaj nepotrebnega. Vse to po nepotrebnem bremeni akomulator. To bo veselja, ko se bo vse to začelo kvarit.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Kljuke se vrjetno pospravijo zaradi aerodinamike, stvari kot je električno odpiranje prtjlažnika itd. pa so nekako logične pri avtomobilu tega cenovnega razreda. Če daš 70k za avto, človek vseeno pričakuje malce več od avta in težko rečeš, da je dodatna oprema nepotrebna krama.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Meni je zelo všeč feature Model S-a, kjer lahko nastaviš max. višino, do katere se dvigne zadnji prtljažnik.

Npr, pri Amperi imam srečo, da se na mojem garažnem mestu prtljažnik dvigne tako visoko, da ostane še par centimetrov lufta, ker tam potekajo podstropni prezračevalni jaški.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Ta tukaj nadaljujem iz teme o Nissan leaf.

Kaj pa če bi si doma postavil polnilno postajo, bi blo to drago?

Recimo pr fotru, trifazni tok, bi se dalo kakšno hitrejšo polnilnico postavt (postajo ala tiste javne).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Najcenejša polnilna postaja bi bila Schuko vtičnica.

Za trifazno polnjenje pa bo, verjetno, najbolj ugodna možnost postavitel Wall-Box-a od Renaulta, ki ga bo prodajal ob Zoe.

Polnila postaja kot se jih postavlja, pa ti jo zrihta Elektro Ljubljana, stane pa cca. mislim da, 3-4kEUR. Imam v službo ponudbo, ki jo je dobil znanec, ki si je omislil C-Zera.

Bi pa ne bi bilo slabo, če bi se obrnil na Ekosklad in jih vprašal, če bi tudi to kaj subvencionirali. Moram na naslednjem sestanku odpreti debato o subvencinoraju postavljanja polnilnih postaj, glede na to, da denar za subvencije vozil ostaja neporabljen.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ja, je pa na ključ.

Bi pa ne bi bilo slabo, če bi se obrnil na Ekosklad in jih vprašal, če bi tudi to kaj subvencionirali. Moram na naslednjem sestanku odpreti debato o subvencinoraju postavljanja polnilnih postaj, glede na to, da denar za subvencije vozil ostaja neporabljen.