Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Pri nas se bo verjetno uveljavil tip 2 (mennekes) v primerjavi z j1772 omogoča tri faze in moč do 43.5kW
j1772 ne omogoča tri faze kar je njegova glavna slabost

Extended J1772 omogča vse, kar omogoča tip2(mennekes) + še več (polnjenje do 100kW):

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kot berem specifikacijo Extended J1772, je ta še najbolj uporaben:

http://www.zemotoring.com/news...arging-standard



To je razširjena J1772 vtičnica, to pomeni, da vse dosedanje ostane enako (ni potrebne menjave vtičnice kot pri Mennekes), omogoča pa vse, kar Mennekes + še dosti več in ne potrebuješ imeti še dodatnega kabla.

Tako da, kar se tega tiče, bo tip2 mennekes, prej ko slej postal ozko grlo. Morali bi iti direktno na J1772 in extended J1772, ki je nadgradnja tega, kar se že vozi po cesti.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Pri nas je že nekaj montiranih vtičnic mennekes 22kW,
ta moč že zadostuje za dokaj hitro polnjenje avtomobila,
ne vem kaj bi bilo bolje extented j1772 v primerjavi s mennekes

Vsi novejši avtomobili bodo na vozilu imeli polnilec 22kw,
DC polnjenje (Chademo) se bo uporabljalo za večje moči
za večino ljudi bo zadostovalo 22 kW polnjenje
za hitrejše polnjenje od 22 kW je primernejši Chademo

Verjetno najbolje na vozilu mennekes za vgrajen polnilec (za moč 22 do 43.5kW)
za večje moči še ena vtičnica Chademo
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
A zakaj? Zato ker imaš v enem vtikaču/vtičnici vse, kar omogoča Mennekes + 100kW DC polnjenje (Chademo le 50kW).

Chademo ni bil sprejet kot standard za hitro polnjenje v Ameriki in Evropi, kljub temu, da je tega postavljenega že kar nekaj. Sprejet je le na Japosnkem.
Poleg tega extended J1772 idealno rešuje problem dveh ločenih vtičnic, ki jih v tvojem primeru potrebuješ - torej in Mennekes in Chademo. Poleg tega je pa Chademo narejen samo za moči do 50kW, Extended J1772 pa do 100kW, torej še 1x več.

In še to, zakaj bi imel in Mennekes (do 44kW) in še CHADEMO (50kW) na avtu, ki mogočata skoraj enaki max. moči?

Mennekes je slepa ulica, s katero si zapiramo pot do hitrih polnjenj. Ampak, to je bil itak namen Nemcev in njihove usekanosti na diesel.
 
Nazadnje urejeno:

Zelenec

Pripravnik
Chademo ima eno veliko "napako": zaklenjen protokol. Izdelovalec chademo postaj plača letno članarino 5.000€ združenju Chademo in za vsako postajo posebej nekaj tisočakov. Zato so postaje predrage za množično razširjenost. Če se glede licenc kaj ne spremeni, tudi Chademo nima prihodnosti.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Vsak ima svoje mnenje.

V prihodnje si želim kupit električni avto, ki naj ima:
1. polnilec na vozilu 22kW
2. dovolj velik da se 4 odrasli komot peljejo
3. doseg vsaj 100km , tudi pozimi

mennekes je bistu j1772 + 2 žici in omogoča 3 faze in moč 43.5kW
skoraj podobno kot razsirjen j1772 zgoraj, prav tako 7 polni konektor
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Moje mnenje:

J1772 (1 faza, do 240V do 80A; cca. do 19kW < Mennekes (3 faze, do 80A do cca. 44kW) < Chademo (do 50kW) < Extended J1772 (do 100kW) < Tesla Connector(do 120kW, trenutno do 90kW)

Extended J1772 pokriva vse, kar je pred njim z enim samim priključkom, Tesla Connector skoraj tudi (mislim, da trenutno ne podpira 3 faznega AC polnjenja), a je veliko bolj eleganten:

2012-tesla-model-s-charging-connector_100365835_m.jpg


2012-tesla-model-s-charging-connector_100365836_s.jpg
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
skoraj podobno kot razsirjen j1772 zgoraj, prav tako 7 polni konektor

Z razliko, da Mennekes polni z max 44kW, extended J1772 pa 100kW.

Pri Model S-u je to razlika v 1 ura : 2+ uri za do 300 milj / polnjenje.

Potrebno je gledati vsaj 10 let vnaprej pri postavljanju takega standarda, ko bodo kapacitete baterij narastle na faktor, kot jo ima danes Model S, cca 90kWh. In Mennekes priključek bo takrat postal ozko grlo in bo ponovno potrebno menjati standard ali pa ponovno imeti na avtu več priključkov, kot ju ima Nissan Leaf.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Hvala!

Nekaj jih je sicer že na prvi strani, bom pa dodal še ostale.
 
Nazadnje urejeno:

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Nisem vsega prebral, pa ste mogoče že omenli.

Sej na navadnih avtih tut ne vozimo seboj ročke in cevi za tankanje;) Vsi avti imajo enako luknjo, cev in ročko pa imaš na bencinski. Pa so ravno tko različni motorji, modeli...

Ne razumem zakaj je pri elektriki potrebno komplicirat?? Kabel bi moral bit v postaji, vsi avti enak priklop in adijo zmešnjava. Če kdo potrebuje drugačno polnjenje nej to dela elektronika v avtu in ne škatla na kablu.

A ne obstaja noben apeticija, referendum... da bi to mal poenotli
smile-1.gif
?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ravno o tem govorim, da vsej teh vmesnikov in vmesniških kablov nam ne bi bilo potrebno s seboj nositi, ampak da bi moraal biti ročka s kablom vred že zaklenjena na polnilno postajo in ko ti prideš in se identificiraš s kartico, se le ta odklene, priklopiš na avto, ročka se zaklene in polnjenje se prične.
Ko prideš nazaj do avta, prisloniš ID kartico, polnjenje se prekine, ročka odlene od avta in ročko odložiš na polnilno postajo, kjer se le-ta nazaj zaklene.

Fusion, približno tak koncept, kot ga omenjaš, imajo v USA in na Japonskem, samo mi v Evropi moramo biti nekaj posebnega. In na to opozarjam že leta, ampak lobiji gredo naprej.
Uporabljen pa bi moral biti J1772 in Extended J1772 standard, ki bi omogočil poenoteno polnjenje.

In točno o tem tudi piše SJTV1 v uvodniku zadnjega AvtoMagazina.
 

Zelenec

Pripravnik
Polnilne postaje bodo kasneje vse z nameščenim kablom in standardnim vtikačem. Dokler se ne uveljavi enoten standard, se mi zdi pomembno predvsem, da ima vsaka postaja vsaj eno šuko vtičnico (z možnostjo zaklepanja). Tako lahko vsakdo polni na vsaki postaji, ne da bi mu bilo potrebno s seboj voziti več vrst razmeroma dragih kablov.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kot berem specifikacijo Extended J1772, je ta še najbolj uporaben:

http://www.zemotoring.com/news...arging-standard



To je razširjena J1772 vtičnica, to pomeni, da vse dosedanje ostane enako (ni potrebne menjave vtičnice kot pri Mennekes), omogoča pa vse, kar Mennekes + še dosti več in ne potrebuješ imeti še dodatnega kabla.


Eto, Chevrolet Spark EV bo imel Extended J1772 vtičnico: http://www.siol.net/avtomoto/novice/2013/02/chevrolet_spark_ev.aspx

634964413706318341_chevrolet_spark_ev_2013_pr_08.jpg



Frajerji v Evropi pa gremo v Mennekes
bonk.gif



Citat:
Sparkove baterije se lahko polnijo tako z izmeničnim tokom (AC) iz domače vtičnice kot tudi z enosmernim tokom (DC) na hitrih polnilnicah, kar seveda ni novost v svetu električnih vozil. Hitro polnjenje z enosmernim tokom pomeni, da baterije po približno dvajsetih minutah ponujajo že okoli 80 odstotkov celotne energijske kapacitete. Baterije so prilagojene, da jih lahko z enosmerni tokom uporabnik polni tudi večkrat na dan.

Avto bo to omogočal, a na žalost naše 'bistroumne' polnilne postaje ne bodo.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
To ko se na začetku postavlja polnilne postaje s vtičnico IEC type 2(mennekes) 3x32A je dobra izbira,
polniš avtomobile z različnimi vtičnicami, uporabiš samo ustrezen kabel,
tudi Spark EV boš lahko polnil.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Seveda ga boš lahko polnil, ampak kupci bomo/bodo morali dokupovati dodaten kabel, ki bo iz Mennekes vtičnice pretvarjal na vtičnico avtomobila.

Poleg tega pa dvomim, da ima Spark EV trifazni polnilec, tako da kljub temu, da ima Quick DC port za hitro polnjenje, boš lahko na Mennekes polnilni postaji polnil le z eno fazo AC, torej 3.3kW, mogoče (ampak velik mogoče), 7.2kW (30A).
Preko Quick DC porta bi bil lahko napolnjen v pol ure, česar pa Mennekes ne podpira.

Fajn, ne?


Eto: http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Spark

Citat:
Spark EV can be fast-charged to 80% of capacity in 20 minutes using an optional connector, and charging time increases to about seven hours using a dedicated 240-volt line.

Preko DC porta Extended J1772-ja bi bil Spark EV napolnjen v 20 minutah, preko AC porta, ki bo očitno le eno fazni 3.3kW (16A) pa v 7 urah. Zaključek - še en EV, ki se mu fučka za Mennekes. Enako bo s Ford Focus-om, ampak ta se bo vsaj polnil z 30A na eni fazi. In tako bo Mennekes postal ozko grlo polnjenja v Evropi, razen za waporvare avto Renault Zoe.

P.S.: Upam, da veš, da boš moral za Zoe, za polnjenje preko Schuko vtičnice, dokupiti polnilni kabel, ker ne bo prišel z avtom.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Kot bodočega lastnik EV me zanimajo samo vozila
z vgrajenim 3-faznim polnilcem moči vsaj 10kW
če tega Spark EV ne bo omogočal potem to ni zame.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
ZOE mi je všeč ker ima vgrajen 3 fazni polnilec,
mogoče kdo ve če se bo že v letu 2013 prodajal v Sloveniji
ja vem da ni priložen kabel Šuko-->Mennekes
tudi polnjenje doma moraš uredit, kot za vsak električni avto
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Kot bodočega lastnik EV me zanimajo samo vozila
z vgrajenim 3-faznim polnilcem moči vsaj 10kW
če tega Spark EV ne bo omogočal potem to ni zame.

Ja super! Važno, da boš eden izmed 10% električnih modelov vozil na cesti in bodo polnilne postaje polno izkoriščene samo za vas 10%, ostali pa se pod nosom obrište za hitro polnjenje samo zato, ker ne bomo sprejeli standarda, ki ga je sprejel preostanek sveta oz. bomo polnilne postaje prilagodili samo peščici proizvajalcev.

Kakšen sebičen pogled.

Tako da, prosim, za v bodoče, ne govori, kako je Mennekes oh in sploh standard, ker ni. Mogoče je dober za tvojo Zoe, ne pa za ostale modele avtov, zato to ni dober standard, ampak je model polnjenja, ki je narejen za specifiko.

Dober standard je tak, ki pokriva vseh 100% model avtomobilov na cesti in to je Extended J1772, ki bi v primeru, da bi Zoe imela Extended J1772 vtičnico, tudi polnila Zoe trifazno.

Tako pa bodo ostali v primeru Mennekesa obsojeni na enofazno polnjenje, ker je Mennekes tako omejen priključek. DC polnjenja pa ne bo, ker ga Mennekes ne pokriva.

Da ne govorim, da Mennekes zmore do 44kW moči, Extended J1772 pa do 100kW.

Sem točno vedel, kam taco moliš, zato Mennekes ni dober standard in se bo to Evropi še krepko maščevalo.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
tudi polnjenje doma moraš uredit, kot za vsak električni avto

Ni res. Za tvoj Zoe boš moral dokupiti Wallbox, vsi ostali mi, pa preprosto vklopimo v katerokoli Schuko vtičnico in ni potrebno nič urediti, ker dobimo polnilni kabel za Schuko vtičnico že pri avtu in nimamo nobenega dodatnega stroška.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Kot bodočega lastnik EV me zanimajo samo vozila
z vgrajenim 3-faznim polnilcem moči vsaj 10kW
če tega Spark EV ne bo omogočal potem to ni zame.

Ja super! Važno, da boš eden izmed 10% električnih modelov vozil na cesti in bodo polnilne postaje polno izkoriščene samo za vas 10%, ostali pa se pod nosom obrište za hitro polnjenje samo zato, ker ne bomo sprejeli standarda, ki ga je sprejel preostanek sveta oz. bomo polnilne postaje prilagodili samo peščici proizvajalcev.

Kakšen sebičen pogled.

Tako da, prosim, za v bodoče, ne govori, kako je Mennekes oh in sploh standard, ker ni. Mogoče je dober za tvojo Zoe, ne pa za ostale modele avtov, zato to ni dober standard, ampak je model polnjenja, ki je narejen za specifiko.

Dober standard je tak, ki pokriva vseh 100% model avtomobilov na cesti in to je Extended J1772, ki bi v primeru, da bi Zoe imela Extended J1772 vtičnico, tudi polnila Zoe trifazno.

Tako pa bodo ostali v primeru Mennekesa obsojeni na enofazno polnjenje, ker je Mennekes tako omejen priključek. DC polnjenja pa ne bo, ker ga Mennekes ne pokriva.

Da ne govorim, da Mennekes zmore do 44kW moči, Extended J1772 pa do 100kW.

Sem točno vedel, kam taco moliš, zato Mennekes ni dober standard in se bo to Evropi še krepko maščevalo.

Moje mnenje je da bo v prihodnje v električna vozila namesto 3kW vgrajevalo polnilce 10 ali 20kW,
ne favoriziram ZOE, podpiram pa polnilec 22kW na vozilu.

C-zero bi bil tudi uporaben, če bi le imel namesto polnilca 3kW, polnilec 10kW ali več na vozilu,
priključek sploh ni pommeben ali razširjen J1772 ali mennekes.

Res je da favoriziram AC polnjenje in 3-fazni polnilec na vozilu.

Če imaš polnilec na vozilu
so polnilne postaje poceni in jih imaš veliko na voljo,
avtomobil je malenkost dražji,

pri avtomobilu brez hitrega polnilca,
je avtomobil malenkost cenejši
polnilne postaje drage in malo polnilnih postaj


Kakšne so želje uporabnikov EV 1 ali 2 ?
1. 1000 polnilnih mest v Sloveniji s 22kW 3-faze AC
2. 100 polnilnih mest v Sloveniji s 100kW DC

Jaz imam raje pod 1, nekdo ima raje pod 2