Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Pričakovani in ironično, glede na to, da nimajo enega serijskega električnega avtomobila na trgu.

In Japonska in Amerika, se bosta vozili na J1772 standard in polnilne postaje, iz katere potegneš J1772 pištolo in jo direkt vtakneš v vtičnico v avto, pri nas pa bomo vlačili kabel ven in not zato, da se bomo prilagajali Mennekes polnilnim postajam.

Da ne rečem, da ti tak kabel vzame dodaten prostor v prtljažniku in ga lahko kdorkoli ukrade med polnjenjem. Sicer se, praviloma, Mennekes vtikač od kabla, zaklene v polnilno postajo, ampak da se ti odklene, pa preprosto ven potegneš J1772 vtikač, ki je vtaknjen v avto in to sprosti zaklep vtikača na Mennekes koncu. Ampera sicer, če je avto zaklenjen, sproži alarm, ampak to je pa tudi edini avto, ki ga poznam, ki to naredi.

Do sedaj sem videl le Siemensovo polnilno postajo, ki je postavljena pred Siemensom zraven BTC-ja, ki ima to pravilno implementirano in to je, da vtakneš kabel v polnilno postajo in avto, prisloniš ID kartico, ki zaklene Mennekes del kabla in začne polnjenje. Da se kabel odklene, moraš ponovno prisloniti ID kartico, ki odklene Mennekes del kabla in ne le prekiniti polnjenje tako, da potegneš kabel iz avtomobila, kot to počno večino polnilnih postaj.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kot berem specifikacijo Extended J1772, je ta še najbolj uporaben:

http://www.zemotoring.com/news...arging-standard



To je razširjena J1772 vtičnica, to pomeni, da vse dosedanje ostane enako (ni potrebne menjave vtičnice kot pri Mennekes), omogoča pa vse, kar Mennekes + še dosti več in ne potrebuješ imeti še dodatnega kabla.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Kako ti rešujes problem polnenja na mestih kjer ni možno kabla zakleniti? Meni se zdi to velik problem,saj vsi gradijo te postaje, ampak noben ne poskrbi za varno uporabo oziroma zascito kabla.

No redke postaje sicer imajo to,ampak pustimo zdaj njih, zanima me pri tistih kjer ni zaklepa kabla.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
1. Predno priključiš kabel v avto in postajo, zapelješ z enim kolesom čez kabel, bi bi drugače ležal na tleh (tega ne prakticiram, ker lahko poškoduješ kabel, je pa možnost)
2. Z žabico zakleneš kabel tako, da daš del kabla v obliko črke U, ta U daš okrog šprikle alu feltne in potem z žabico zahaklaš globoki del U-ja in tisti del kabla, ki ni šel v U.

Takole:

CableLock.jpg
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik lost1 pravi:
Kako ti rešujes problem polnenja na mestih kjer ni možno kabla zakleniti? Meni se zdi to velik problem,saj vsi gradijo te postaje, ampak noben ne poskrbi za varno uporabo oziroma zascito kabla.

No redke postaje sicer imajo to,ampak pustimo zdaj njih, zanima me pri tistih kjer ni zaklepa kabla.


Imaš pa prav in na to sem opozarjal že dolgo časa. Kaj jim je, da Schuko vtičnico naredijo tako, da lahko vsak pride in ti odnese kabel. Edino Elektromotiv-ove polnilne postaje (pred halo A - BTC, garažna hiša Bavarca, pa še kje) in elektro Gorenjska imajo narejeno pravilno, da je loputica, ki Schuko vtikač zaklene v postajo.


Elektromotiv:


Elektro Gorenjska:



Problem je tudi na Mennekes polnilnih postajah. Do sedaj sem uporabljal le eno, ki pravilno zaklene Mennekes vtikač v polnilno postajo (ob vklopu) in ne odklene, dokler se ponovno ne identificiraš, dokler in to je Siemensova postaja. Ne vem, kako je z vašo, ampak vse ostale delajo tako, da ko priključiš, se zaklene, ampak odklene se pa takoj, ko ven potegneš J1772 vtikač iz avta. Ok, pri Amperi se sicer sproži alarm, ampak, pri drugiih avtih pa nič. Pa tudi če se alarm sproži, lopov hitro potegne še Mennekes del vtikača in pobegne s kablom vrednim 300 EUR.
Ampak jaz bi rekel, da je to posledica tega, da želijo proizvajalci in postavljalci polnilnih postaj, vsaj v začetku, iti na roke uporabnikom, da so polnilne postaje čim bolj plug&charge, da ne potrebuješ za vsakega proizvajalca ID kartice, s čimer bi že v začetku zagrenili življenje. Npr. na nekaterih polnilnih postajah ne potrebuješ ID kartice in se začne polniti takoj, ko priključiš (npr. v Kopru) in je nemogoče narediti zaščito tako, da bi drugače odklenil Mennekes del kabla, kot da na pilotskem pinu gledaš, če je avto še priklopljen.

Prepričan sem, da bo s časoma, ko se bo število uporabnikov povečalo, uvedli enotno ID kartico, enotni billing in bo s to ID kartico poskrbljeno in za zaklep in odklep.
 
Nazadnje urejeno:

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
No jaz mislim da bi vseeno lahko poskrbeli bolje za zaščito kablov, saj konec koncev kabel nebo nobenmu koristil,ampak kakšna mularija ti pa zna narediti škodo in odnesti kabel.

Mislim da bi vse postaje lahko naredili na zaklep,brez kakšnih posebnih kartic in podobnega,ampak kar preko SMS-a oziroma pin kode. Recimo ob polnenju se identificiras z SMS, nanj dobis kodo za odklep in ob prevzemu vozila kodo vtipkas v postajo ( ali pa posljes preko SMS) in se zatič sprosti.

Drugače mi je pa rešitev da povozis kabel tudi dobra, kablu ne bo hudega, je pa vseeno bolj na varnem. Tista z žabco in zaklepanjem je sicer tudi izvedljiva,ampak mislim si potem ves umazan ko kabel tlačiš po tistih luknjah vn pa notr.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Tole z SMS-om oz. USSD Moneta nizom sem predlagal že 3-4 leta nazaj, ker bi jo, poleg avtorizacije in avtentikacije in prekinitve polnjenja lahko uporabili tudi za zaračunavanje, a se na žalost stvari niso premaknile, kot bi se morale. To je pa tako, ko delaš z ljudmi, ki se držijo samo svojega vrtička in ne vidijo 5 let vnaprej.
 
Nazadnje urejeno:

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
1. Predno priključiš kabel v avto in postajo, zapelješ z enim kolesom čez kabel, bi bi drugače ležal na tleh (tega ne prakticiram, ker lahko poškoduješ kabel, je pa možnost)
2. Z žabico zakleneš kabel tako, da daš del kabla v obliko črke U, ta U daš okrog šprikle alu feltne in potem z žabico zahaklaš globoki del U-ja in tisti del kabla, ki ni šel v U.

Takole:

CableLock.jpg

1. s časoma se bo kabel poškodoval

2. ščipalke
grims-1.gif
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
767
113
Citat:
Uporabnik Matko pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
1. Predno priključiš kabel v avto in postajo, zapelješ z enim kolesom čez kabel, bi bi drugače ležal na tleh (tega ne prakticiram, ker lahko poškoduješ kabel, je pa možnost)
2. Z žabico zakleneš kabel tako, da daš del kabla v obliko črke U, ta U daš okrog šprikle alu feltne in potem z žabico zahaklaš globoki del U-ja in tisti del kabla, ki ni šel v U.

Takole:

CableLock.jpg

1. s časoma se bo kabel poškodoval

2. ščipalke
grims-1.gif
Še bolje 19 ključ, pa še feltno vzameš...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
da bo enotni standard za vso Evropo vtič tipa 2.
Nemci so zmagali, zgleda ...

European Commission decides on Mennekes type 2 plug standard

mennekes-electric-vehicle-charger.png


Citat:
On January 24, the Commission in Brussels approved a common European charging connector system. Mennekes' "Type 2" was declared a common standard for charging ports in Europe. It appears the decision was influenced by what's been going on in the market. In Germany, Italy and the United Kingdom, the most widely used plug by far is Type 2, which now has official backing. You can read Mennekes' pamphlet on the plug here (PDF).
 

Zelenec

Pripravnik
Za zaklepanje kabla imajo J1772 vtiči bolj elegantno rešitev. na gumbu za sprostitev vtiča je luknjica, v katero vtakneš žabico. Tako se vtiča ne da sneti z avtomobila. Če pa luknjice ni, jo zvrtaš. S tem sicer ne rešiš nevarnosti kraje ali poškodovanja elektronike na kablu.



Če imam pri kaki postaji slab občutek, dam podaljšek (5m) iz postaje v avto, v avtu priklopim polnilni kabel, ven dam skozi okno vtič, vtaknem v vtičnico in zaklenem vtič. Priprem okno do kabla in zadeva je rešena. Je malo več dela, ampak je vredno za dober občutek.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Nimajo tega vsi, večinoma imajo Panasonicovi polnilci. Npr. jaz imam tri, enega od Ampere (v bistva dva), enega od Mennekes kabla, enega od 16A španskega polnilca, vsi različne ročke in noben od njih nima take luknjice.
Če pa to sam zvrtaš, pa po vsej verjetnosti izgubiš garancijo na polnilec.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
V ročki od polnilca Ampere je LED dioda, ki ob stisku ročke zasveti, da bolje vidiš, kam vtikaš. Poleg tega je na to stikalo vezan tudi, mislim da, upor, ki ob stisku avtomobilu pošlje signal, da neha s polnjenjem. Npr. lučka za polnjenje, na Amperi, ugasne že ob stisku tega signala in mislim, da je tak tudi EVSE protokol, tako da to velja za vse avtomobile in ročaje.
Če bi zvrtal luknjo, bi ob dežju mimogrede lahko prišla notri voda, ki bi lahko prišla do tega stikala ali pa še kam. Jaz tega ne bom vrtal.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Kabel se mora zaklepat na strani avtomobila (lahko tudi še na na strani polnilnice)
ena rešitev je kot je zelenec priložil sliko predelava s kjučavnico,
proizvajalci avtomobilov pa naj naredijo tako, da ko centralno zakleneš avto se tudi kabel zaklene (na avtomobilu)


Na strani polnilnih mest je lahko vtičnica z zaklepom ali brez,
če uporabiš zaklepanje mora bit poskrbljeno da samo uporabnik lahko odklene (npr. s kartico)
če ponujaš zastonj polnjenje potem ne kompliciraš in se polnilno mesto ne zaklepa
kabla pa ti ne more ukrast ker je vedno zaklenjen na avtomobil,
lahko pa ti izklopi polnjenje.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Meni je že v načelu smešno, d agre kdorkoli razvjat neke kable, polnilne postaje ipd, pa da ne pomisli na možnost zaklepanja (da recimo o tem, da te polnilne nimajo kavlja/poličke, kamor bi človek dal tista škatlo elektronike, ki je na kablu, ki je priložen el. avtom, niti ne govorim). Kakšni omejenci ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Itak.

1. Polnilne postaje bi morale biti take, da z avtom parkiraš, prisloniš ID kartico na polnilno postajo, kar odklene ročko za polnjenje, ki je bila do tega trenutka zaklenjena na polnilno postajo.
2. Potegneš ročko s kablom vred iz polnilne postaje (tako kot ročno za bencin) in jo priključiš v vtičnico na avtu, ročka se zaklene in polnjenje se začne.
3. Ko nehaš polniti, ponovno prisloniš ID kartico na polnilno postajo, polnjenje se konča, ročka se odklene od vtičnice od avta in ročko vrneš na polnilno postajo, kjer se ponovno zaklene na polnilno postajo (na fake J1772 vtičnico). S tem je tudi notranjost ročke zaščitena pred zunanjimi vplivi.

In vse to J1772 (in extended J1772) ročka omogoča, ker ima 'hakeljc' na zgornji strani, tako da bi se vse to dalo implementirati. Sej, kot berem ameriške forume imajo vse to, razen zaklepa na avtomobil, že implementirano.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Itak.

1. Polnilne postaje bi morale biti take, da z avtom parkiraš, prisloniš ID kartico na polnilno postajo, kar odklene ročko za polnjenje, ki je bila do tega trenutka zaklenjena na polnilno postajo.
2. Potegneš ročko s kablom vred iz polnilne postaje (tako kot ročno za bencin) in jo priključiš v vtičnico na avtu, ročka se zaklene in polnjenje se začne.
3. Ko nehaš polniti, ponovno prisloniš ID kartico na polnilno postajo, polnjenje se konča, ročka se odklene od vtičnice od avta in ročko vrneš na polnilno postajo, kjer se ponovno zaklene na polnilno postajo (na fake J1772 vtičnico). S tem je tudi notranjost ročke zaščitena pred zunanjimi vplivi.

Tisti ki ponuja zastonj polnjenje, montira cenejšo polnilno postajo,
brez zaklepanja, brez ID kartice, v glavnem brez kompliciranja

Pri nas se bo verjetno uveljavil tip 2 (mennekes) v primerjavi z j1772 omogoča tri faze in moč do 43.5kW
j1772 ne omogoča tri faze kar je njegova glavna slabost

Tudi tip 2 so lahko s kablom kot si ti zgoraj opisal

postaje z vtičnico tip 2(mennekes) v primerjavi s fiksnim kablom ima nekaj prednosti:
1. cenejša postaja, tudi manjša(samo en razdelilec na zidu s vtičnico)
2. s primernim kablom polniš tako mennekes (tip 2) in j1772