Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Polnjenje s 1 fazo 16A (šuko vtičnica) 3.7kW je na terenu primerno samo
za tiste avtomobile ki nič drugega ne omogočajo
Ali, če poveš malo drugače, za vse, ki so trenutno registrirani v Sloveniji.

Imaš dva tipa hitrega polnjenja:
1. Na vozilu vgrajen trifazni polnilec 10kW ali več
2. CHADEMO

pod 1. Smart ED , ZOE, Stromos
pod 2. Leaf, C-Zero
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Imaš, kot opcijo:
22-kW-Bordlader mit Schnellladefunktion za 2.900,00 €

toliko o prednosti "poceni" hitrih polnilnic, da potem vsak uporabnik mora v svojem avtu to kupit, jao jao. In tudi če je zadeva vključeana v osnovni opremi, verjemi da jo plačaš.
 

EV123

Zelenc'
8. apr 2013
22
0
1
Spremljam že dlje časa ta forum, pa sem se sedaj tudi registriral. Kolikor vem, je na trgu (v SLO) na voljo tudi trifazna polnilnica, ki se jo montira na steno in je torej precej manjša od javnih polnilnic (npr. teh od Elektro Ljubljana). Sklepam, da bi morala biti tudi precej cenejša? Imam na domačem računalniku eno brošuro, ki ti jo lahko pošljem, če želiš.

Sicer pa je trofazno polnjenje dosegljivo na kar nekaj slovenskih javnih polnilnicah, ne vem pa zakaj portali z dotičnimi informacijami tega ne prikažejo dovolj jasno (nekje vem, da so podatki vedno le za eno fazo, kar te lahko hitro zavede, saj moraš sam pomnožiti moči, da prideš do prave številke).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Imaš, kot opcijo:
22-kW-Bordlader mit Schnellladefunktion za 2.900,00 €

toliko o prednosti "poceni" hitrih polnilnic, da potem vsak uporabnik mora v svojem avtu to kupit, jao jao. In tudi če je zadeva vključeana v osnovni opremi, verjemi da jo plačaš.

Imaš prav. Ravno zato tukaj pride prednost in smiselnost DC polnilnih postaj (CHADEMO, Extended J1772, Extended Mennekes, Supercharger), kjer je polnilec v postaji sami in ne v avtu.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Trofazna "domača" polnilnica ni nič drugega kot navaden trofazni priključek, ki pride direktno v hišo. Res nevem kaj je tako čudežnega v tisti škatli, ki se jo montira na steno, mogoče kaka varovalka, števec za porabo, kakšen display, omejevanje moči polnjenja ...

V glavnem v taki postaji NI POLNILCA, ker je polnilec v avtu. Problem domačega hitrega polnjenja je pa hišni priključek, ki je po večini na 3 x 20 A (13 kW) ali 3 x 25 A (17 kW), to predstavlja glavno ozko grlo hitrega hišnega polnjenja in po pravici povedano si več kot 9 kW nebi upal priklopit na hišno napeljavo, ker moraš pustiti malo rezerve, da se lahko normalno skuha kosilo.

Kako je s pridobitvijo večje moči direktno od elektra se mi pa ne sanja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Domnevam, da si tole odgovarjal EV123-ju.

V EVSE škatli je rele in ostali zaščitni elementi, ki priklopi fazo in nulo, ko avto in EVSE računalnik skomunicirata po EVSE protokolu, to je pilotska žica, debeline 0.5mm2, protokol je pa analogen:

http://code.google.com/p/open-evse/wiki/J1772Basics

Preko tega protokola tudi EVSE škatla pove avtu, kakšen maksimalen tok lahko potegne in tega se mora avto držati.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Aha, potem je "home charging station" ena navadna EVSE škatla. Zanimivo da nekateri pričakujejo, da bodo take zadeve prodajali za 1.000 €, pod pretvezo da gre za polnilec in da to stane €€€
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jp. V tej škatli ni nobenega polnilca, tako da je 1000 EUR pretirana cena (po tej ceni prodaja Toyota svojo dodatno EVSE škatlo, če jo hočeš kupiti, pri Amperi pa je bila 290 EUR - 30 EUR, kolikor sem dobil pri Avtotehni Vis kupona za popust pri nakupu dodatnega blaga).
Staneta pa ročki cca. 100+ EUR vsaka + 5 metrov 5 žilnega kabla debeline 2.5mm2, nekaj škatla in nekaj elektronika v škatli.
 
Nazadnje urejeno:

EV123

Zelenc'
8. apr 2013
22
0
1
Koliko je domača postaja škatla, je odvisno od tega, kaj proizvajalec ponuja za to ceno (ki je res da visoka, tako kot cene vozil). V osnovi za to škatlo plačaš, da lahko hitreje in varno polniš (domači Schuko ne nudi niti hitrosti niti varnosti). Če imaš pogoje za trofazni priključek, je pa to še toliko bolj zaželena opcija. K temu pa nekateri dodajo še displaye, števce, podporno elektroniko in komunikacijo ter skupaj s tem različne možnosti za nadzor polnjenja ter software za nastavljanje moči vnaprej (recimo za ponoči, ko je elektrika cenejša) ter za dolgoročni pregled porabe. Skratka, ni nujno da kupiš le "škatlo z vtičnico", je pa trenutna večina stvari na trgu res le neka izpeljanka tega in primerno draga zaradi novosti/majhnosti samega trga.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Trofazna "domača" polnilnica ni nič drugega kot navaden trofazni priključek, ki pride direktno v hišo. Res nevem kaj je tako čudežnega v tisti škatli, ki se jo montira na steno, mogoče kaka varovalka, števec za porabo, kakšen display, omejevanje moči polnjenja ...

V škatlji je minimalno;

1. 7-polna vtičnica IEC type 2
2. kontaktor
3. EVSE modul
4. tipke in lučke na ohišju

Še nekaj slik.
http://img4web.com/g/P8RPQ
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Imaš, kot opcijo:
22-kW-Bordlader mit Schnellladefunktion za 2.900,00 €

toliko o prednosti "poceni" hitrih polnilnic, da potem vsak uporabnik mora v svojem avtu to kupit, jao jao. In tudi če je zadeva vključeana v osnovni opremi, verjemi da jo plačaš.

Npr. ena gostilna ali trgovina verjetno ne bo postavila CHADEMO polnilnice,
ne bo pa problem postavit eno škatlo na zid in nekaj kabla napeljat do razdelilca

Sem zagovornik da spada močan 3-fazni polnilec na vozilo.

V bistvu ni take razlike v ceni
vozilo v vsakem primeru ima polnilec
samo namesto enofazni 3.7kW trifazni 22kW
realna razlika ni vredna 3.000EUR
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Gostilne bodo raje postavile par nadometnih Schuko vtičnic na parkirišču pred gostilno, kot pa da bi dali 3-4kEUR za eno Mennekes-Schuko polnilno postajo.

Primer take gostilne imaš na polni.si, v Hruševjah.

Če bi bile pa tudi polnilne postaje delno subvencionirane s strani države, pa se bi verjetno odločili za polnilno postajo.
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik N75 pravi:

Imaš dva tipa hitrega polnjenja:
1. Na vozilu vgrajen trifazni polnilec 10kW ali več
2. CHADEMO

pod 1. Smart ED , ZOE, Stromos
pod 2. Leaf, C-Zero

Pod 1 ni niti enega registriranega v Slo, pod 2 pa razen v MB in okolici ni Chademo postaj. Imamo cel kup Mennekes postaj in nobenega avta v Slo, ki bi lahko izkoristil njihov potencial in imamo cel kup "Chademo avtov" (31) in nobene polnilnice razen omenjenega mesta.

Sicer pa meni zaenkrat 3,1 kW polnjenje na terenu povsem ustreza. Med daljšimi postanki si vzamem službene zadeve s seboj in delam, če je vreme, si pa privoščim potep za tistih nekaj ur. Redko, ampak včasih pa vendarle, zavidam Estoncem njihovo n-krat razvitejšo infrastrukturo.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:

Imaš dva tipa hitrega polnjenja:
1. Na vozilu vgrajen trifazni polnilec 10kW ali več
2. CHADEMO

pod 1. Smart ED , ZOE, Stromos
pod 2. Leaf, C-Zero

Pod 1 ni niti enega registriranega v Slo, pod 2 pa razen v MB in okolici ni Chademo postaj. Imamo cel kup Mennekes postaj in nobenega avta v Slo, ki bi lahko izkoristil njihov potencial in imamo cel kup "Chademo avtov" (31) in nobene polnilnice razen omenjenega mesta.

Sicer pa meni zaenkrat 3,1 kW polnjenje na terenu povsem ustreza. Med daljšimi postanki si vzamem službene zadeve s seboj in delam, če je vreme, si pa privoščim potep za tistih nekaj ur. Redko, ampak včasih pa vendarle, zavidam Estoncem njihovo n-krat razvitejšo infrastrukturo.

Zame je minimum za polnljenje na terenu 3x16A(11kW), ostalo je primerno za domače polnjenje ponoči.

Ali obstaja kakšen register EV registriranih v Sloveniji, kako veš da je chademo avtomobilov 31 ?

Vozila z vgrajenim 3-faznim polnilcem šele sedaj prihajajo na trg, chademo je že nekaj časa v veljavi
 

Tenforest

Guru
3. sep 2007
5.774
548
113
42
povsod malo
KSZ

Tako mimogrede me zanima ko priklopiš avto na javno polnilno postajo a se ga da kar tako izklopit ali se na obeh koncih na nek način zaklene tako, da ga ne more vsak izklopit ko gre mimo. Primer zjutraj ko grem na šiht parkiram avto priklopim in grem delat za tistih 8h in ko pridem iz sihta ni nič nafilan ker je med tem časom nekdo izklopu polnilni kabel.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Če priklopiš na Šuko vtičnico, ti jo na javnih polnilnih postajah, ki nimajo zapirala preko Šuko vtikača, lahko izklopi kdorkoli.
Če se priklopiš na Mennekes vtičnico, se le ta, ob začetku polnjenja zaklene.

Na strani avtomobila je pa tako, da je pri Amperi narejeno tako, da če potegneš kabel iz avta, preden odkleneš avto, se ti sproži alarm. Pri Leafu in C-Zeru ni alarma, ima pa tako ročko za v avto, ki ima na ročaju vtikača luknjico, skozi katero lahko daš žabico, ki preprečuje, da mehanizem, ki zaskoči ročko v avto, gre v položaj za odklepanje.

Torej najboljša rešitev je taka, ki na obeh straneh zaklene vtikač v avto in v polnilno postajo. Mislim, da ima popolni Mennekes to specificirano že po defaultu, pri J1772 vtikačih pa so uporabljene različne metode.