Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:

Jaz pozdravljam tale test Avtomanije. "Novinar" se je vsedel v avto in ga vozil kot bi ga vsak normalne voznik. Vemo, da Andy1 dela celo znanost iz tega avtomobila in kar je tudi prav, saj tako iz njega potegne največ. Ampak potrebno se je postaviti v čevlje normalnega uporabnika. Da Ampera naredi recimo 50km in da ima 16kWh baterijo, kot je oglaševano. Na koncu pa dobi oslinjenega v rit z 1001 drobnim tekstom in izgovori.
....
Zato je teh Amperinih oglaševanih 16kWh popolen nateg ljudi. Vem, da je dejanska kapaciteta takšna, ampak uporabna je 10.4kWh. In to bi moralo bit oglaševano. Uporabnika en qrc briga, kaj Ampera počne z ostalo kapaciteto...

Ker ostali proizvajalci seveda oglašujejo samo uporabno kapaciteto,kajne?
grims-1.gif

Če smo ravno pri dosegu: ja,seveda se da z Ampero narediti samo 18 kilometrov. To narediš tako,da jo pustiš (nepriklopljeno na štrom) celo noč zunaj na -15 stopinjah,da cel avto prekrije led,potem pa jo zjutraj najprej celo odmrzneš samo z baterijo (stekla,notranjost,gretje sedežev...z energijo iz baterije,katera se mora ravno tako ogreti...),po 20 minutah ogravanja,ko za ogrevanje porabiš velik del baterije,pa greš na AC vozit 160 km/h in potem napišeš,da je avto neuporaben,ker ima pozimi samo 18 km dosega
bonk.gif
(vsak naj se pa vpraša,če se mu zdi tak način testiranja realen? Oziroma kateri lastnik EV bi pri zdravi pameti delal kaj takega??).
Btw...z Ampero sem v poletnem času naredil 109 kilometrov po ravnini,z enim polnjenjem,imam dokumentirano,če koga zanima! Dalo bi se še več,po mojem okoli 112 do 115,če vmes na vsake 2 km nebi bilo krožišča...
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Ampera ima lahko pozimi 40 km samo na el, če boš začel v hold modu, se vozil nekaj prvih km na bencin, da boš segrel avto, potem pa prestavil na normal na elektriko in vmes še nekajkrat tako. Na displeju bo pisalo da si naredil 40 km na el . 30 pa na bencin. Ampak to ni realen test. Če boš naredil vse kilometre samo na el. bo realen doseg max 30 km v zimskem času, ko je temperatura pod nulo. Tudi uporabna kapaciteta baterije bi morala biti vsepovsod navedena. Kot sem napisal imamo dve skrajnosti, realnost pa je nekje vmes.

Ne vem, katero Ampero si vozil, ampak, kakor sem že rekel, če smo trije v moji Amperi, in grem iz Domžal v Kranj (35km) po trzinki, čez Črnuče, po nemški na actocesto in tam 140km/h po števcu (132km/h po GPS z zimskimi gumami), plus da je Kranj višje od Domžal, naredim vse na elektriko, tudi z gretjem na elektriko.

Poleti naredim enako traso z 70% porabljene uporabne kapacitete baterije, kar pomeni, da v zimskem času pokurim 3kWh elektrike za ogrevanje. Glede na to, da vožnja traja cca. 1/2ure, to pomeni ogrevanje s 6kW za te pol ure, kar pomeni, da nam ni hladno.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
daj zdaj, dokler še imaš možnost, naredi primerjavo oz koliko več ti kuri elektrike na račun zimskih gum....

PS, pa prestavi to v temo o amperi
wink-1.gif
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Po avtocesti pri hitrosti 120 kmh preklopi na bencin pri 9,8 kWh in narejenih je bilo malo več kot 30 km, če pa se voziš po mestu pa preklopi pri 10,4 kWh na bencin in narejenih je bilo 55 km. Zunanja temperatura +6. Res pa da nisem pogledal koliko je šlo za ogrevanje in koliko za vožnjo, zeblo pa nas ni.
Smo že čist off topic.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Bom naredil en video posnetek vožnje iz Domžal v Kranj, res pa je da je AC samo cca 20km in 15km 70-80km/h, tako da 30km po AC + zima gretje bo nkejo prav. Drugače pa ja, smo off topic.
 
Nazadnje urejeno:

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
V bistvu je AC polnilna postaja malo bolj pametna in varna vtičnica.

AC polnilna postaja vsebuje:
- varovalka
- FID 30mA tip A ali tip B
- kontaktor
- opcija merilnik moči/porabe (števec energije)
- opcija prenapetostni odvodniki
- modul za komunikacijo z vozilom
Točno tako, kot sem si zamišljal. Samo ni mi jasno, na kakšen način taka postaja potem stane 5000 Evrov, kot je nekdo zgoraj omenil.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Tudi meni ni jasno, zakaj so vsi EV avti tako dragi, pa še nisem naletel na pametno razlago
wink-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
V bistvu je AC polnilna postaja malo bolj pametna in varna vtičnica.

AC polnilna postaja vsebuje:
- varovalka
- FID 30mA tip A ali tip B
- kontaktor
- opcija merilnik moči/porabe (števec energije)
- opcija prenapetostni odvodniki
- modul za komunikacijo z vozilom
Točno tako, kot sem si zamišljal. Samo ni mi jasno, na kakšen način taka postaja potem stane 5000 Evrov, kot je nekdo zgoraj omenil.

Ena taka preprosta EVSE mobilna škatla stane cca 300 EUR. Trenutno je največji strošek je pištola(vtikač) s kablom. Ampak, to je najpreprostejša izvedba, ki jo imaš s seboj v avtu in ima Šuko vtikač.
Javna polnilna postaja mora biti postavljena v odpornem ohišju, recimo, da ima za aktivacijo RFID, 2x Type 2 vtičnici, komunikacija z internetom in seveda zadaj informacijski sistem, ki povezuje polnilne postaje s serverjem. Zraven moraš pa še poskrbeti, da do polnilne postaje pripelješ 2-krat 3 fazne 32A kable.
Zraven je še R&D, pa zaposleni morajo tudi jesti
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Obstajata dva različna pogleda o električnih vozilih in polnjenju.

1. Na vozilu majhen polnilec 3kW do 11kW
(samo toliko da v 8 urah napolniš akumulator)
in DC polnjenje 50kW na javnih polnilnicah
Prednosti:
- ne spreminjaš električne napeljave v hiši/garaži zadostuje 10A 230V
- vse javne polnilnice so 50kW
Slabosti:
- ni hitrega polnjenja doma
- ni poceni polnjenja na javnih mesti kot je npr. trgovina, gostilne, privatna polnilna mesta


2. Na vozilu polnilec srednje moči 22kW
Prednosti:
- omogočeno hitro polnjenje doma
- možnost poceni polnjenja npr. trgovine, gostilne, privat polnilna mesta,...
Slabosti:
-
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Slabost pri drugi točki je višja cena vozila v primeru, da ni take implementacije, kot pri Zoe.

Primer je Tesla Model S Dual Charger, ki dvigne moč polnjenja z 11kW na 22kW. Pod zadnjimi sedeži je dodana še ena škatla z drugim polnilcem.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Slabost pri drugi točki je višja cena vozila v primeru, da ni take implementacije, kot pri Zoe.

Primer je Tesla Model S Dual Charger, ki dvigne moč polnjenja z 11kW na 22kW. Pod zadnjimi sedeži je dodana še ena škatla z drugim polnilcem.

To poveča ceno (tudi pri ZOE) ne vem sicer razlike v ceni
Tesla model S 11kW --> 22kW
Smart ED 3kW --> 22kW

Nekje prej je v tej temi omenjeno o polnilnici pred Hofer-jem,
če imaš 3kW polnilec na vozilu boš šel polnit na DC polnilnico
če imaš 11kW ali 22kW polnilec pa lahko tudi na Hofer polnilnico
in še vmes nekaj nakupil
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Jaz pozdravljam tale test Avtomanije. "Novinar" se je vsedel v avto in ga vozil kot bi ga vsak normalne voznik.

Če je s polnobaterijo naredil le 18 km, se ni peljal kot normalen voznik. Niti blizu.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Če smem še dodati - konec decembra 2012 sem z AvtoMagazinom sodeloval v troboju Ampere, Priusa Plug-In in Golfa7. Članek se nahaja tukaj:
http://www.avto-magazin.si/vozili-smo/aktualno-dizli-hibridi-in-elektrika/

Tukaj pa še video prispevek: http://www.avto-magazin.si/novice/video-eko-troboj-prisu-ampera-golf/

Štartali smo v centru Ljubljane in se napotili po najkrajši poti do avtoceste in po omejitvah (130km/h oz. po tablah za omejitve na določenih delih) proti Mariboru. Bil je hladen decemerski dan, pa je kljub vsemu Ampera naredila na elektriko cca. 40km, kjer se je na Trojanah prižgal bencinski motor:

Iz članka:
Citat:
In potem smo startali. Nekaj kilometrov do ljubljanske obvoznice, na njej se je bencinski motor Priusa, ko smo se izmuznili iz malce gneče na prehitevalni pas, prvič prižgal. Ampera je bila seveda tiho. In tiho je bila dolgo, tam nekje pri Trojanah je šele zabrnela.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Tipično Teslovski način zavajanja. Torej ko bomo imeli v Sloveniji postavljenih 26 kombiniranih hitrih polnilnih postaj, in vsaka bo imela po 3 priključke jih bo že 78.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Jaz pozdravljam tale test Avtomanije. "Novinar" se je vsedel v avto in ga vozil kot bi ga vsak normalne voznik.

Če je s polnobaterijo naredil le 18 km, se ni peljal kot normalen voznik. Niti blizu.

zmaga.gif
Točno, ni variante da s polno baterijo ob normalni ali malce bolj dirkaški vožnji narediš le 18 km.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Včeraj, ko sem si šel pobliže pogledati i3-ja v Kristalno palačo, mi je prodajalec povedal, da bo BTC na parkirišču zraven Kristalne palače tam, kjer že je BMW-jeva polnilna postaja za njihovo i serijo testnih avtomobilov, postavil tudi javno polnilno postajo.

Upam, da bo kaj bolj zanesljiva, kot tista, ki je v garažni hiši Citypark. Včeraj na njej ni polnila niti Mennekes niti Schuko vtičnica, kljub temu, da se je komunikacija z avtom vzpostavila (par dni nazaj je še delala, ker sem tam polnil), tako da sem šel polniti v prvo nadstropje na servisne vtičnice (baterijo sem imel že skoraj prazno).
Lepota prvega nadstropja je, da tam skoraj nihče ne parkira. Ali parkirajo v pritličju ali pa v drugem nadstropju, ki je povezano preko mostov s CityParkom, pa še v prvem nadstropju so servisne vtičnice - Schuko, trifazne,...
Isto velja za CityCenter v Celju. Če polnilna postaja pred garažno hišo ne deluje, se lahko polni v prvem nadstropju na servisnih vtičnicah. Je dogovorjeno.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Lepo, pa še parkiral je na tako široko (desno kolo je čez črto), da kljub temu, da sta rezervirani dve parkirni mesti za EV-je, da tudi z desne ne prideš zraven, ker je pustil premalo prostora.