Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Matko pravi:
Dobava in montaža ter vzdrževanje 26 hitrih polnilnic AC in DC na AC križu v Sloveniji
Citat:
26 hitrih polnilnic za polnjenje cestnih vozil na električni pogon na avtocestnem križu Republike
Slovenije ponudnik dobavi, naročnik pa prevzame na naslednjih lokacijah:
 1 x Počivališče Ravne
 2 x Počivališče Ravbarkomanda
 2 x Počivališče Šempas
 2 x Počivališče Lom
 2 x Počivališče Radovljica
 2 x Počivališče Voklo
 1 x Počivališče Barje
 1 x Počivališče Podsmreka
 1 x počivališče Dul
 1 x Počivališče Grič
 2 x Počivališče Lukovica
 1 x Počivališče Lopata – jug
 2 x Počivališče Tepanje
 2 x Počivališče Dravsko polje
 2 x Počivališče Dobrenje
 2 x Počivališče Grabanoš

Citat:
2. TEHNIČNE ZAHTEVE
V tabeli tehničnih zahtev so podane zahteve za hitro polnjenje s tremi priključki: CCS Combo 2, CHAdeMO in AC Type 2, Mode 3 vtikačev skladno s standardom SIST EN 62196-2:2012/A11:2013. Polnilna postaja za hitro polnjenje mora omogočati istočasno polnjenje dveh vozil (min 43 do max 50 kW DC vtikač CHAdeMO ali CCS Combo 2 in 22 do max 43 kW AC Type 2)

Že dolgo znano.
Ciljal se bolj na to, da tudi razni Hoferi, hoteli in podobni ne bi smeli postavljat polnilnic, ki nimajo teh priključkov.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Seveda, čaka naj ob avtu. Vernetno veš, da čas polnjenja ni vedno enak na isti polnilni?
15 min je pa čas, v katerem prideš do avta, ko vidiš, da je poln. Tudi če gre vmes kaj rahlo narobe.
Ampak ja, dajmo po tvoje jebat ljudi v glavo ... Pišeš kot tipični bebavi birokrati.
Če uživaš v tem, da čakaš v vrsti za polnenje, tistega pa ki se mu je avto že zdavnaj napolnil pa od nikjer, potem pride v poštev tvoje razmišljanje, ki pa je za mene popolnoma zgrešeno.

Ja, 15 min sem pripravljen počakat. Ker vem, da bi tudi meni to prav prišlo, ker se vsega v lajfu pač ne da na minuto natančno delat.
In 15 min ni "že zdavnaj".
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Ko že govorimo o AC in DC polnilnih postajah med katerimi je tehnično ogromna razlika. Sicer nisem še nobene videl, kako zgleda znotraj. Samo po mojih domnevah je to kot primerjava otroškega računalnika na kroglice s sodobnim računalnikom. Ali AC sploh lahko imenujemo polnilno postajo, ker ne nudi nič drugega kot prosto utičnico z izmenično napetostjo, v notranjosti pa ima samo zaradi varnosti, predvidevam vgrajen kontaktor, FID stikalo in skromno vezje za vpostavitev protokola. Pravi polnilnik se pa nahaja v avtu, od katerega je odvisna hitrost polnenja. Povsem nekaj drugega je DC polnilna postaja z zahtevno elektroniko, na novo razvitimi IGBT tranzistorji, prav tako procesorji s podpornimi vezji razvitimi prav v ta namen.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Res je, ampak pogled na spletno stran me je spomnil na njegov članek o Amperi, kjer sem se tudi v komentarjih zapletel v debato o oceni Ampere, v katerem na noben način ni hotel priznati površnih priprav na temo.
Še več, tam ne morem več oddajati komentarjev.

Pač, ne prenese kritike.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Lahko bi rekel, da ti malo preveč zagovarjaš EV on pa je kritičen in pesimističen od tega segmenta. Če bi oba malo popustila, bi verjetno nastala realna slika.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Njegov članek je čisto mimo, kolikokrat pa je v naših krajih takšno vreme, v katerem je on testiral ampero. Je zadnjo zimo sploh bilo kdaj? Mogoče 1x...takrat pač potrpiš in furaš na becin, če je že tako...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Na splošno ne vem kako je, ker tudi nisem bral vseh člankov, ampak tale o amperi pa je še mene malce razjezil, ker ni objektiven, kaj šele andija, ki je verjetno doživel rahlega živčnega ko je to bral
smile-1.gif
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Če že omenjaš ta članek, Novinar se je "potrudil" in prikazal več negativnih lastnosti Ampere, Andy pa bi rad pokazal pozitivne lastnosti Ampere, realna slika pa je nekje vmes. Mogoče ni tako narobe, da ima bodoči kupec realen pogled v dobre in slabe strani tega avtomobila.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
hja realno, torej za nas, je ravno to kar andy piše, on ima ampero v sloveniji in on je odraz realnega stanja. Kaj pa pomeni ampera v skandinaviji in kaliforniji pa dvomim da bralca tega članka sploh zanima.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ampak tudi v Skandinaviji ne narediš z njo samo 18km z enim polnjenjem, ker se pod -4°C vžge bencinski motor, ki poskrbi za gretje kabine.

Še pri npr. 0°C, če gremo iz Domžal, po trzinki, čez Črnuče, po nemški cesti na avtocesto in tam nastavil 140km/h po števcu, pridemo do Kranja na eno polnjenje, pa imamo prižgano gretje, razdalja je 35km, pa še dvig nadmorske višine je. Nazaj grede porabimo cca. eno črtico baterije manj.

Tako, da teh 18km je dobil lahko le, če je večino časa stal na mestu s prižganim gretjem. Ampak, v takem primeru ima tudi ICE avto super visoko porabo.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Jaz pozdravljam tale test Avtomanije. "Novinar" se je vsedel v avto in ga vozil kot bi ga vsak normalne voznik. Vemo, da Andy1 dela celo znanost iz tega avtomobila in kar je tudi prav, saj tako iz njega potegne največ. Ampak potrebno se je postaviti v čevlje normalnega uporabnika. Da Ampera naredi recimo 50km in da ima 16kWh baterijo, kot je oglaševano. Na koncu pa dobi oslinjenega v rit z 1001 drobnim tekstom in izgovori.
Uporabnik se je vsedel v avto in ga vozil. Na elektriko je naredil 18km. Zato pa imamo pri ICE motorjih porabo v mestu, izven mesta in kombinirano. Zakaj pri elektrikčnih ni tako? ker je potem slbša računica? Dajmo si priznat, ljudje bi kupili (v tem trenutku) električne avtomobile izključno za po mestu, kjer je poraba ICE največja in tudi zelo omejeni dosegi El avtomobilov nekako nakazujejo, za kam so namenjeni... Smola je potem v tem, da se tisti doseg več kot prepolovi.

Druga stvar, ki me je zmotila v komentarjih je oglaševana in dejanska kapaciteta baterije in sklicevanje na mobilce in modelarje. Pri modelarjih je napisana kapaciteta baterije dejanska uporabna kapaciteta. Če piše na njej 3200mAh, bo toliko dala od sebe. Vut off recimo pri 3.1V ter napolnjenost do 4.2V. Polnilec bo pokazal, da seje dejansko tudi toliko nazaj napolnila. Tudi če uporabim podatke iz telemtrije o porabi motorja ter preračunam porabo, ugotovim, da sem porabil 3200mAh, preden je elktronika odklopila motor (še vedno ostane med 20 - 40% moči na motorju, da lahko varno pristanem).
Enako je pri mobilcih. Z2 ima 3200mAh baterijo. In po diagnostiki se tudi nekje na to vrednost polni (od čisto prazne). Na koncu to pomeni, da so celice v bistvu večje, kot je na njih napisano. Na njih je napisana (in oglaševana) dejanska uporabna(!) kapaciteta.
Zato je teh Amperinih oglaševanih 16kWh popolen nateg ljudi. Vem, da je dejanska kapaciteta takšna, ampak uporabna je 10.4kWh. In to bi moralo bit oglaševano. Uporabnika en qrc briga, kaj Ampera počne z ostalo kapaciteto...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Če že govorimo o 'navadnem uporabniku', je njemu tudi vseeno kapaciteta baterije. Njemu je pomemben doseg. Mimogrede, govoriš, kot, da je le pri Amperi razlika med glaševano kapactiteto in uporabno kapaciteto. Pri vseh EV-jih je tako, da ne bo nesporazuma.

In za Ampero doseči 50km na eno polnjenje ni nikakršna znanost, ampak normalen doseg pozimi - brez šparanja pri hitrosti ali pri gretju.
Po EPA testih, ki so strožji od NEDC; ima Volt dosega 56km, tako da prosim nehajmo o dosegu 18km za navadnega uporabnika.

Še najraje vidim, da mi nekdo pridiga o dosegu električnega avta, pa se še sam vanj ni vsedel, kaj šele peljal.
 
Nazadnje urejeno:

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Ampera ima lahko pozimi 40 km samo na el, če boš začel v hold modu, se vozil nekaj prvih km na bencin, da boš segrel avto, potem pa prestavil na normal na elektriko in vmes še nekajkrat tako. Na displeju bo pisalo da si naredil 40 km na el . 30 pa na bencin. Ampak to ni realen test. Če boš naredil vse kilometre samo na el. bo realen doseg max 30 km v zimskem času, ko je temperatura pod nulo. Tudi uporabna kapaciteta baterije bi morala biti vsepovsod navedena. Kot sem napisal imamo dve skrajnosti, realnost pa je nekje vmes.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Preveč podatkov o bateriji bo tudi zmedlo potrošnike. tako kot jih zmedejo že ti trije podatki o porabi ICE.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Ko že govorimo o AC in DC polnilnih postajah med katerimi je tehnično ogromna razlika. Sicer nisem še nobene videl, kako zgleda znotraj. Samo po mojih domnevah je to kot primerjava otroškega računalnika na kroglice s sodobnim računalnikom. Ali AC sploh lahko imenujemo polnilno postajo, ker ne nudi nič drugega kot prosto utičnico z izmenično napetostjo, v notranjosti pa ima samo zaradi varnosti, predvidevam vgrajen kontaktor, FID stikalo in skromno vezje za vpostavitev protokola. Pravi polnilnik se pa nahaja v avtu, od katerega je odvisna hitrost polnenja. Povsem nekaj drugega je DC polnilna postaja z zahtevno elektroniko, na novo razvitimi IGBT tranzistorji, prav tako procesorji s podpornimi vezji razvitimi prav v ta namen.

V bistvu je AC polnilna postaja malo bolj pametna in varna vtičnica.

AC polnilna postaja vsebuje:
- varovalka
- FID 30mA tip A ali tip B
- kontaktor
- opcija merilnik moči/porabe (števec energije)
- opcija prenapetostni odvodniki
- modul za komunikacijo z vozilom