sej to je ta matematika.
20k avto te v 5let stane 35 čega skoraj en voziš, če voziš dobrih 40 in če delaš z njim čez 50.
20k avto te v 5let stane 35 čega skoraj en voziš, če voziš dobrih 40 in če delaš z njim čez 50.
Pisal sem za zgoraj omenjeni avto in pozabil si na najpomembnejšo (najdražjo) postavko: izgubo vrednosti. Evo, okvirni stroški v treh letih in 210.000 km prevoženihCitat:
Uporabnik Denis pravi:
Ok pa ne vem, če so zavarovanja, gume in servisi za 25 k eur vreden avto prekoračili 15 000 eur v 3 letih.
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Pisal sem za zgoraj omenjeni avto in pozabil si na najpomembnejšo (najdražjo) postavko: izgubo vrednosti. Evo, okvirni stroški v treh letih in 210.000 km prevoženihCitat:
Uporabnik Denis pravi:
Ok pa ne vem, če so zavarovanja, gume in servisi za 25 k eur vreden avto prekoračili 15 000 eur v 3 letih.
zavarovanje 2400
Gume 1800
Servisi 4200
Vinjeta 360
Izguba vrednosti 17000
Pa si na 25 jurjih.
Saj mtl ne zagovaja operativnega leasinga, samo pojasnjuje, kako leasing hiše to računajo in zakaj je tako, kot je.Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Stroški lastništva vozila marsikomu res niso jasni, ampak z zagovarjanjem operativnega lizinga pa greš ti v drugo skrajnost.
Za njegovo priljubljenost obstaja samo en razlog in to je davčni. Če bi bil res tako super ugoden, bi se ga verjetno na veliko posluževali tudi zasebni lastniki, fizične osebe. Ker precej operativcev se sklene tudi za vozila, ki prevozijo dosti manj kilometrov od tvoje predpostavke. In ja, res si oproščen skrbi in dodatnih stroškov, ampak glavni razlog je spet v davkih. Ker če ne bi mogel odbijat DDVja in bi moral vodit vozilo kot osnovno sredstvo in obračunavat amortizacijo, četudi bi hkrati imel vključene vse stroške kot pri operativnem, bi bili tovrstni štosi sila redke ptice na našem nebu.
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Stroški lastništva vozila marsikomu res niso jasni, ampak z zagovarjanjem operativnega lizinga pa greš ti v drugo skrajnost.
Drži. Kot rečeno recimo dobiš tistih 11 jurjev ven, ampak to še vedno pomeni 22 jurjev stroškov z avtom, dodatno še 17 jurjev goriva, torej si na 39 jurjev stroškov pri avtu vrednem 25 jurjev.Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Lizing hise gledajo amortizacijsko... in je avto res vrden precej manj... Ampak to je samo racunovodska vrednost ... Dejanska vrednost na trgu pa je velikokrat visja...
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Drži. Kot rečeno recimo dobiš tistih 11 jurjev ven, ampak to še vedno pomeni 22 jurjev stroškov z avtom, dodatno še 17 jurjev goriva, torej si na 39 jurjev stroškov pri avtu vrednem 25 jurjev.Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Lizing hise gledajo amortizacijsko... in je avto res vrden precej manj... Ampak to je samo racunovodska vrednost ... Dejanska vrednost na trgu pa je velikokrat visja...
Citat:
Uporabnik sylver pravi:
Oh ja......to pa je smola, ko po 9 mesecih nakupa najbolj "prestižnega" modela znamke že razmišljaš o novem, drugem avtomobilu..
Js sm nekak tko slišu, da obstajata sam dve vrsti ljudi; tisti, ki so prekleli francoze in tisti, ki jih še bojo
Drži, s kalkulacijo zgolj poizkušam komu odpreti oči, kakšen strošek je dejansko avto. Morda si bo naslednjega kupil v skladu s svojimi zmožnostmi.Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Strosek z gorivom imas v vsakem primeru... ce imas avto vreden 500€ ali avto vreden 50.000€ ...
A misliš, da zgornji primer je bil pa za privat uporaboCitat:
Uporabnik Jest pravi:
In se to... nekateri avto uporabljamo tudi v sluzbene namene... in v takem primeru dobimo tudi povrnjeno kilometrino... in s tem se strosek prelozi na drugo stroskovno mesto...
Kaj se splača je stvar vsakega posameznika. Če boš pogledal kalkulacijo vidiš, da je najvišja postavka (brez goriva) ravno izguba vrednosti pri novem avtomobilu. Če kupiš rabljenega je ta manjša, imaš pa potencialno stroške popravil. Moje mnenje je, da je optimum kupiti leto do dve leti star avto (pa ne totalkoCitat:
Uporabnik sylver pravi:
Torej se "splača" kupit nov avto nekje srednjega razreda, bencinar do nekje 90kw, za nekje okoli 14.000 EUR, ki ima 4 ali 5 let tovarniške garancije?
Ugotovil sem, da zelo dragi avti letno zelo drago stanejo + zgubljajo na ceni hitreje kot manjši in cenejši avti.
Ta mali oziroma srednje veliki avti počasneje zgubljajo na ceni, so poceni za vzdrževanje in poraba goriva je ponavadi pri takih avtih nižja (bolj švoh motor).
Konkretno pri mojemu 508 sem si izračunal naslednje:
- avto je nov stal 37.000 EUR (s popusti); itak prenapihnjena cena
- servisni intervali so predpisani na 30.000km ali 2 leti (kar prej nastopi);
- stroški rednega servisiranja so okoli 350 EUR na uradnem servisu (uradni zaradi garancije)
- stroški izrednega servisiranja so zelo dragi (elektronika, avt. menjalnik....)
- poraba goriva je ob porabi 6.6L/100km (moja poraba) okoli 1.800 EUR letno
- zavarovanje + registracija (zame) znaša okoli 1.400 EUR letno
Pred parimi dnevi sem opazil, da mi na AC volan zavija sam od sebe v LEVO smer kar pomeni, da se avto ne pelje naravnost. Očitno je spet neka težava nekje (optika??), katero bom mogu v sklopu garancije popravljat.
Kdo ve, koliko takih in podobnih težav/napak se bo pojavljalo, ko avto ne bo več v garanciji......
Sedaj pa že konkretno razmišljam, da bi si kupil drug nov in manjši avto, z manjšimi mesečnimi stroški, manjšo registracijo in zavarovanjem. S to "ladjo" imam namreč tudi problem s parkiranjem doma (tako na stalnem kot začasnem naslovu).
Po vseh teh popravilih, ki sem jih v 9 mesecih imel - če bi moral sam plačati vsa ta popravila, bi bilo stroškov vsaj nekje 2.000 EUR....
Oh ja......to pa je smola, ko po 9 mesecih nakupa najbolj "prestižnega" modela znamke že razmišljaš o novem, drugem avtomobilu..
Zdej pa res razmišljam, da bi si kupil nov avto za nekje 14.00 0EUR, bencinar, ročni menajlnik in nekje srednji razred. Dovolj mi je že vseh teh problemov in stroškov
Dajat takšne diagnoze prek neta zna biti rahlo nesmiselno.Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Če ti avto zavija v levo, in nisi v zadnjem času grobo jahal robnikov, ležečih... potem bi prej rekel da imaš okvaro električnega volana (senzorja položaja volana).
Pa to bi hiba samo francoza, tudi drugi imajo te težave. Potem je samo odvisno kako se znajdeš in kaj je dejansko narobe. Popravilo je lahko nekaj dela (pa kak drobni material) lahko pa nesramno drago, sploh če se mehaniku ne ljubi ukvarjat z iskanjem dejanske napake, (tebi pa tudi ne z iskanjem po netu) in menja mehanizem v kpl.