Na Amperi imam trenutno tretjo sezono zimske gume Continental WinterContact TS830P XL gume.
Link do gum
Do sedaj smo ob menjavi gum delali le rotacijo gum tako, da so tiste, ki so bile prejšnjo sezono zadaj, šle spredaj in obratno, tako da sta desni gumi bili vedno na desnih kolesih, levi pa na levih.
Opazil sem, da imam gumi na desni strani malenkost bolj obrabljeni, kot gumi na levi strani (0.5mm-1mm bolj). Domnevam, da zato, ker so levi ovinki hitrejši od desnih (zaradi večjega radija zavoja), poleg tega pa me vožnja v službo pelje čez tri krožišča in čez dve krožišči, ko grem domov, kar pomeni dolgi hitri zavoji v levo, kar pomeni večja obremenitev desnih gum.
Zato sem premišljeval, če bi naslednjo sezono, ko bomo rotirali gume naprej-nazaj, tudi rotirali gume tako, da bi levi par gum šel na desni kolesi in desni par gum na levi kolesi.
Ko sem premišljeval o tem, sem razmišljal, da bi verjetno bilo potrebno ob tem tudi zamenjati gume na feltnah, ker ponavadi imajo gume znak za rotacijo, to je puščica, ki nakazuje, v katero smer se morajo vrteti. V primeru, da bi jo imele, ne bi bilo zadosti, da preprosto samo leve feltne damo na desna kolesa in obratno, ker bi se potem puščice vrtele v napačno smer.
Zato sem šel pogledati moje gume in na njih ni te puščice, v katero smer se morajo vrteti, le oznaka OUTSIDE, ki nakazuje, da mora biti ta stran gume na zunanji strano vozila.
Pomeni to, da lahko ob začetku naslednje zimske sezone preprosto gume rotiramo naprej-nazaj IN levo-desno, da gresta bolj obrabljeni desni gumi brez premontaže na levo stran in obratno?
Ker gumi bosta še vedno obrnjeni na OUTSIDE, le v drugo smer se bosta vrteli, kot sedaj, vendar, ker na gumah ni narisane puščice, v katero smer se naj bi gume vrtele, tako da načeloma to ne bi smel biti problem?