Citat:
Uporabnik Sebalorger pravi:
Imam vprašanje. Kolebam med nakupom Ampere in pa Leafom (oz e- Golfom). Torej med popolnim električnim ter ampero. Ampera ima zame malo premalo dosega samo na elektriko. Vsak dan se vozim CE-LJ-CE + cca 20-50 dodatnih kilometrov dnevno. Možnosti imam polnit na obeh lokacijah. Sem testiral Leafa in ampero na tej relaciji. Se splača razmisliti o dograditvi baterij na ampero za povečanje el. dosega? Ima to smisel (cenovni) ali se sploh kam lahko še da dodatne baterije, ipd. Ker sam avto kot avtop je pa ampera dosti boljši in hud kt pa Leaf recimo. Ne vem kakšen je e-golf. Ravno drug teden ga dobim na test, potem pa se moram nekaj odločit. Je kakšen pameten nasvet ? Leaf mi nekak pogojno zadošča z dosegom (v sili imam na voljo tudi klasični avtomobil za dolge relacije), samo raje pa bi imel ampero ker mi je tudi zelo všeč. Hvala
Amperi se ne da dograditi baterijo. So Pečjakovi fantje gledali, da bi to naredili, pa ni šlo. Mimogrede, enemu od njih sem leto in dva meseca nazaj zrihtal, da je salonsko Ampero MY2012 odpeljal za 29k EUR z odšteto subvencijo.
Sam sem lastnik Ampere. Simon, predsednik DEVS-a, se tudi dnevno vozil CE-LJ-CE z Leaf-om, tako kot ti in tudi polni v Ljubljani. Lansko poletje je prišlo že do te točke, da se je vozil po stari cesti v obe smeri zaradi izgube dosega zaradi slabe baterije v Leafu v kombinaciji z dejstvom, da je nima toplotno menedžirane, kot npr. Ampera ali Tesla Model S. Tudi e-Golf je nima, mimogrede.
Kljub temu, da če kupiš Ampero, da boš del poti delal na bencin, ne glej na to kot nekaj slabega. Glej na to, da se boš lahko v obe smeri vozil 130km/h brez strahu, ali boš prišel do cilja ali ne, še vedno boš v vsako smer naredil 50-60km samo na elektriko, poleg tega pa ti ne bo potrebno imeti dodatnega avtomobila za relacije.
Aja, še to - če boš kupoval novo Ampero, ima MY2014 že 17.1kWh kapacitete baterije (moja MY2012 ima 16kWh), kar pomeni še dodatnih 5km na elektriko na polnjenje v primerjavi z mojo Ampero.
Aja še to, Ampera zgleda res strupeno dobra. Nikoli ti ne bo žal, da si vzel Ampero namesto Leaf-a. Vem, kako je se voziti le na elektriko - pred Ampero sem imel električno motocikel znamke Vectrix - to je maxi-scooter, ne tista kitajska jajčka, ki jih vidiš crkovati. Vectrix-a imam še vedno, le z njim se vozim zelo poredko. Z njim sem se prevozil od leta 2008-2012 do nakupa Ampere in tisto, ko ti primanjkuje doseg, je nadležno - verjemi mi, ni prijetno.
Da ne omenjam, da si pozimi, ko bo zunaj mrzlo, v Leaf-u ali Golf-u ne boš privoščil gretja, da ti ne bi pokurilo preveč baterije, da prideš do cilja, je mukotrpno. Pri Amperi boš preprosto lahko preklopil na bencin npr. ko prideš na avtocesto, da pogreješ kabino z vožnjo na bencin in ko kabino zagreješ, preklopiš nazaj na baterijo. S tem boš kabino ogrel z bencinom, na katerega boš vozil v vsakem primeru in boš elektriko res uporabil le za vožnjo in ne za ogrevanje. To so take male optimizacije vožnje
Poleg tega računaj še na to, da si moraš pri popolnoma električnem vozilu VEDNO pustiti nekaj rezerve dosega za 'kaj pa če', to je cca. 20% kapacitete. To je pri Leafu avtomatično 20km dosega manj, ki si ga lahko privoščiš. Amperino baterijo lahko vedno izprazniš do konca.
Pa še to. Da je Simon dosegal relacijo CE-LJ-CE, je baterijo vedno polnil do 100%, kar še dodatno skrajšuje življensko dobo baterije. Amperina se polni do 85.9% in prazni le do 22% SOC.
To dejstvo in dejstvo, da ima toplotno menedžirano baterijo je pripomoglo k temu, da je moja baterija po 2.5 letih in 70.000km, še vedno kot nova.