Opel Ampera/Chevrolet Volt

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.682
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Imas prav. Torej moram narediti zamenjavo levo-desno brez premontaze pnevmatik, da osfane OUTSIDE na zunanji strani.
s tem obrneš smer vrtenja in gume bojo glasne.

ne kompliciraj tam kjer ni treba.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Zadnjim se nisem toliko posvečal. Med njima je malenkost razlike, vendar ne toliko kot pri prednjih, to pa zato, ker zadnje so bile le prejšnjo sezono na prednjih kolesih, trenutno prednje so pa na prednjih kolesih že drugo sezono.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Imas prav. Torej moram narediti zamenjavo levo-desno brez premontaze pnevmatik, da osfane OUTSIDE na zunanji strani.
s tem obrneš smer vrtenja in gume bojo glasne.

ne kompliciraj tam kjer ni treba.

Bi bile glasne celotno naslednjo zimsko sezono ali le prvih n kilometrov? Zakaj potem standardna rotacija predvideva tako rotacijo gum, da gredo desne na levo stran in posledično se vrtijo v nasprotno smer?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.682
113
Pobožaj gumo v smeri urinega kazalca in pobožaj gumo v nasprotni smeri urinega kazalca. V eno smer roka lepše drsi kot v drugo, ker je v eno smer guma stopničasta. Kako dolgo bo glasna je nemogoče rečt. Lahko, da se ti komaj kaj pozna, lahko pa bojo gume tulile
V glavnem brezveze to delat. Sploh pa zaradi 0.5mm razlike v obrabi.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Jst sicer ne bi nič rotiral (pri svojih nikoli), lahko pa probaš in boš videl. Če ti ne bo ustrezalo ti enostavno premontirajo nazaj, saj imaš zimske tako ali tako na ekstra felgah.
wink-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Pobožaj gumo v smeri urinega kazalca in pobožaj gumo v nasprotni smeri urinega kazalca. V eno smer roka lepše drsi kot v drugo, ker je v eno smer guma stopničasta. Kako dolgo bo glasna je nemogoče rečt. Lahko, da se ti komaj kaj pozna, lahko pa bojo gume tulile
V glavnem brezveze to delat. Sploh pa zaradi 0.5mm razlike v obrabi.

Misliš, da bi bilo potrebno, da dam pregledati optiko koles?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Aha, sem našel na google-u mnogo tem, zakaj je temu tako:

http://tirecraft.com/auto-services/tire-rotations/
http://www.rnrwheels.com/round-and-round-rnr-says-rotate-your-tires/
http://community.cartalk.com/discussion/2280128/right-front-tire-wear
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2414214
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?91889-Why-does-one-tire-wear-more-than-others

Citat:
A little trivia for you: In this country, we tend to take left turns faster than right turns, so our right front tires wear more quickly than the left. Since rear tires tend to just play “follow the leader” with your front tires, they tend to wear a bit more evenly (if your tires are in balance, have the proper pressure, your alignment is good, etc.), so rotating the position of your tires on your car occasionally will actually extend the life of your tires (which will save you time and money in the end) and, generally, make your ride smoother and life easier. Rotating is the great equalizer when it comes to tires. If you don’t rotate your tires, you may have to replace them thousands of miles earlier–not good.

Citat:
Due to the way engine torque is transmitted through the gears and differential of a front-wheel or rear-wheel drive vehicle’s driveline, the right-side tire on the driving axle becomes the primary drive tire when accelerating and driving forward. This means that the right front tire will wear faster than the other three tires. As an extreme example, only the right side tire would spin if a driver did a burnout with a vehicle that was not equipped with a limited-slip differential or traction control.


Bom jeseni rotiral gume po tem vzorcu:



Naslednje leto pa spet po tem vzorcu, tako da bo zamenjava levo-desno, postopna, v dveh korakih.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.925
6.976
113
Skoči malo do lokalnega vulkanizerja, kakšnega mojstra, in vprašaj po tem. Mogoče obstajajo kakšne gume, ki bi se tako menjavale, ampak tiste boljše pa ziher ne.

Ne boš zdaj bolj verjel "internetu" kot nekemu mojstru?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Kaj misliš s tem, 'boljše'? Continentalke WinterContact so med najboljšimi zimskimi gumami.

Internetu pa verjamem, če so zadaj kredibilni viri in linki, ki sem jih zgoraj navedel, so bili med prvimi zadetki na Google-u, tako da jim zaupam.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.356
2.730
113
A nismo nekoc, nekje ugotovili, da morajo biti kvalitetnejse, oz. manj obrabljene gume v tem primeru, zadaj. Torej odpade menjava spredaj zadaj.
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Res je, ampak menjava spredaj zadaj je del redne rotacije gum ze zdaj, drugace bi zadnje gume ostale zadaj celo njihovo zivljensko dobo, med tem, ko bi se sprednje obrabile v treh sezonah.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.925
6.976
113
Pusti ti zadetke pa se pojdi v živo s kakim mojstrom pomenit. Jaz še nisem nobenega slišal, da bi tako delal, predvsem zaradi lamel, ki se deformirajo, potem pa je guma glasnejša, dokler se spet ne obrnejo, če se. Ampak...

Določene gume imajo fiksno rotacijo in zunanjo stran gume. Kako boš potem takšno menjav levo, desno, ipd
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Takšne se ne sme menjati. Če pa ni označena smer vrtenja pa se načeloma lahko rotirajo tako kot piše v navodilih. No, kakorkoli, jaz jih nikoli ne rotiram, vozim štiri do pet sezon, nato kupim nove ...
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Jaz tudi še nikoli na nobenem avtomobilu nisem rotiral gum,pa ni bilo nikoli nobenih problemov.
Seveda pa ne trdim,da je to ravno po pravilih
smile-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Gume imajo lahko oznako vrtenja lahko pa imajo tudi oznako inside/outside, oboje skupaj mislim da ne obstaja.

Torej menjava iz leve nadesno je čisto možna samo gumo moraš sneti iz platišča, če ima oznako smeri vrtenja (kar Conti TS850 ima), pri taki gumi ne verjamem, da bi bili kakšni problemi z "obrnejnimi" lamelami, saj se jasno guma vrti čisto isto kot na drugi strani avta.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
2016 Chevy Volt powertrain technical details

Citat:

The overall gist is that the new Voltec 5ET50 drive unit is lighter, smaller and more powerful thanks to a redesigned two-motor traction drive.

As previously reported, the new engine is a 1.5-liter DOHC four-cylinder that offers 101-horsepower (at 5,600 RPM). Grewe said it's "great for range extension." The electric motor side of the powertrain offers 149 motoring horsepower from a two-motor, continuously variable transaxle.

Initially, the new engine will be made in Mexico. GM will move production to Flint, MI during the first year it makes the 2016 Volt.

The battery is slightly bigger in the new Volt – 18.4 kWh compared to 16.5 in the current-gen – and will have less range variation in the cold. GM is also using more of the overall capacity in the pack in the 2016 Volt than in previous versions, but is not saying how much more.

GM is not ready to publish acceleration times just yet, but the 2016 Volt has improved numbers, especially when going from 30-60 miles per hour.

Most everything on the new powertrain has become more efficient compared to the first-gen Volt. There are fewer losses from the engine, the inverter, the aerodynamic drag and transmission, for example. In some circumstances, there is a little bit more strain on the battery, but Grewe said that this extra work makes the overall system more efficient, so it's worth it. GM engineers took advantage of knowing what the battery can handle to get the improvements, he said.

Savagian said that putting the traction power inverter module (TPIM) inside the electrified transaxle is an industry first. Putting the TPIM inside reduces the number of cables and connections required, which frees up space and reduces weight and cost.


Listen to Grewe and Savagian talk about the Volt's new powertrain in the video above.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.717
113
Vulkanizerji mojstri? Niti enga ne poznam, sicer marsikaj vedo, a gume ti bodo ponudili tiste ki jih imajo na zalogi, za dober popust pa ti podturili kako sezono 2 ali 3 stare. Bil tam in dobil to
smile-1.gif
.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.660
6.703
113
pri taščici
Tudi jaz vulkanizerje večinoma nimam za mojstre svojega poklica. Če ima guma "smrekca" profil, potem je seveda ne obračajte v nasprotno smer.
Vulkanizerje (doloceni) pa res pri gumah brez smrekice , slatajo gume kako so se vrtele prejšnjo sezono.
Andy, kompliciras za pol mm. Meni jih pobira po zunanjih robovih (bistveno večja razlika v mm) , pa tudi še nisem našel odgovora. Optika je bila na dveh masinah OK .
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Volt 2016 v ICE+EV nacinu ponuja 250hp ? Pa lahko oba hkrati uporablja ? To bi znalo biti pa ze zanimivo.....!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Smo off, to bi si zaslužilo svoje temo. Ampak ...

Guma s smrekica profilom = ima smer rotacije = ne moreš obrniti. To tudi pomeni da če imaš gume na platiščih NE moreš menjat diagonalno ker moraš gumo sneti s platišča.

Gume z oznako inside brez smeri rotacije lahko obračaš kakor želiš, s tem da se pri diagonalni menjavi spremeni smeri.

Gume ki bi imele smer in inside oznako ne moreš diagonalno menjat ker so lahko samo na enem mestu na osi.

Tako prve kot druge gume se torej da diagonalno menjat, ampak pri obeh se pojavi problem če menjav ne opravljaš redno. To je cca. 5k km, če narediš z gumo več se ji zapeče "pozicija" in "smer" in ko menjaš gumo drugam dobiš pri napačni smeri vrtenja glasnost (da bomo že ontopic -> poveča se tudi kotalni upor in tudi poraba) ter slabši oprijem, pri spremembi pozicije pa se spremeni naležna površina in tako ima guma slabši oprijem ter povečano glasnost (odvisno koliko je razlika v optiki).

Dejansko se z rotacijo gume sploh diagonalno poveča OBRABA gume. Recimo če ti prej pobira notranje robove in menjaš na osi levo-desno se takoj po menjavi poveča pritisk na neobrabljen notranji rob ki ga bo pobralo precej hitreje ter jasno tudi center gume in s tem celoten profil.

Idealno s stališča glasnosti, oprijema, ... se gum ne rotira, niti spredaj zadaj ne. Določene znamke vozil (sploh za RWD modele) to tudi uradno priporočajo. Pri RWD ti itak pobira bolj lepo spredaj/zadaj gume, pri FWD je pa nekdo omenil da morajo biti na splošno slabše gume spredaj in torej ko se sprednje ponucajo na 0, menjaš komplet (tudi če so zadnje še ok). Seveda optika vozila mora biti nastavljena pravilno, dober servis bo znal nastavit optiko glede na pobranost gume to tudi pomeni da če imaš samo leve ovinke in ti levo/desno pobira različno se da to z optiko korigirat. Jasno se da to nastavit samo če pripelješ majstru pravilno obrabljene gume iz katerih bo lahko potegnil zaključke.

Dober servis za optiko je recimo tisti ki vpraša iz kje si doma in kje se voziš, to pri nas v hribih normalno funkcionira in noben nima optike v tovarniško 0 ker po ovinkih s takim načinom pobere gume po robovih prehitro!
grin1.gif