Opel Ampera/Chevrolet Volt

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:

Sam bi se odločil za Ampero, če bi imel na izbiro za 2 avto v družini, za prvega je veliko premajhen.

Še en komentar,ki sicer ne spada direktno v to temo...
Ko sem bil še otrok,smo se,štiričlanska družina,napokali v Zastavo 101 in se peljali na morje. Fotr je v avto (ali na avto) stlačil še gumenjaka Maestral 18 in motor Tomos 4...pa smo se peljali normalno,z vso možno kramo...danes pa od zmeraj več ljudi poslušam,da je edini dovolj velik avto za družino enoprostorec,da z manjšim pač ne gre...
sprasujem se.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Za zgled po norveški potrebujemo najprej nekaj naftnih vrtin ...
wink-1.gif


Ampera tudi ne more biti za vsakogar, ki bi rad kupil plug-in Priusa, samo notranji prostor primerjaj pa boš videl, da gre za čisto drugačne potrebe. Kar se porabe tiče pa je Plug-in Prius vreden ca. 3.000 € več kot navaden (po subvenciji je dejanska razlika 4.500€), problem je tudi ker je na splošno Prius toliko dražji od Aurisa TS, da je glede na to že osnovna cena za 6k € previsoka. Tako bi dejansko moral doplačat skoraj 10k € glede na Aurisa TS samo za to, da bi dobil tistih 3,5 l/100 km pri neki mešani vožnji in malenkost več moči v EV preden se vklopi bencinski motor.

Saj Ampera tudi ni nek cenovni sonček ker "doplačaš" 17k € glede na Aurisa HSD (ali nekega 1.6 dizla) in imaš strošek 1,8 l/100 km + 15,7 kWh/100 km (vir: http://www.voltstats.net/), oz. prihranek manj kot 4 €/100 km, ali po 200k km ca. 8.000 € prihranka.

Pri Amperi se prodaja EV vožnja s polnimi 100 kW in dober doseg, pri Priusu plug-in bi mogla prodajati gola cena ker to pač ni tisti pravi EV expirience.

Jaz sem drugače navdušen nad EV in si ga bom kupil kakor hitro bom mogel, ampak ne si zatiskat oči da je poceni in da kar dobiš vse notri s prevoženimi km.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:

Seveda,brez dvoma
aplauz.gif

Kot sem ti v prejšnjem linku nalepil statistiko za Volta, še enkrat ni neka rožica.

Kot vidim ti pa tudi ni jasen koncept energije, vsi pozabljate da za 1 kWh elektrike pokurimo več resourcov kot za 1kWh v bencinu (ja argument je domača pridelava to se strinjam). Zato NUJNO MORA biti EV učinkovit, če pa ti greješ kabino se pa te kWh iz bencina bistveno učinkoviteje porabljajo, ker uporabljamo toplotno in pogonsko energijo hkrati. Če pa v EV načinu greješ kabino je pa ne greješ iz izgub motorja temveč kuriš dodatno elektriko, dokaj nesmiselno in energetsko potratno če mene vprašaš.

Ti kot uporabnik vidiš samo ceno energije in tu je jasno elektrika cenejša (že na kWh energije, potem pa še višji izkoristek EV), ampak ta cena energenta nam ne pove nič o energetski učinkovitosti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
vsi pozabljate da za 1 kWh elektrike pokurimo več resourcov kot za 1kWh v bencinu

Ne primerjaj 1kWh elektrike in 1kWh bencina (pa tudi za to bi bilo fino videti vir). Primerjaj resource za 100km elektrike in 100km vožnje na bencin, prosim.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:

Ti kot uporabnik vidiš samo ceno energije in tu je jasno elektrika cenejša (že na kWh energije, potem pa še višji izkoristek EV)

Prosim, naredi mi primerjavo cene 1kWh elektrike in 1kWh bencina - pa ne pozabi pri obeh prišteti dajatve, trošarine, omrežnine,....
 

alfist555

Fizikalc
4. okt 2007
1.823
1
38
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Za zgled po norveški potrebujemo najprej nekaj naftnih vrtin ...
wink-1.gif

Ja nafta jim gre precej na roko, sam nisem ciljal na to....bolj na izkoriscanje obnovljivih virov....hidroelektrarne, vetrne elektrarne, elektrarne na podlagi plimovanja morja... In prve dveh opcij mi ne izrabljamo dovolj. Zadnja pa za SLO ne pride v postev :D
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
CO2 je direktni pokazatelj koliko energije smo skurili iz fosilinih goriv:
1 kWh elektrike = 0,55 g CO2 (nekatere ocene skupaj s pripravo goriva 0,65 g CO2)
1 kWh v bencinu (0,11 l) = 0,26 g CO2 ali well to wheel = 0,3 g CO2 (vir: preračunano iz ADAC)

Ampak jasno ko damo v enačbo učinkovitost je jasno da EV za pogon zmaga, za gretje direktno (brez TČ) na elektriko pa pač ne.

Torej EV pokuri ca. 18 kWh/100 km
Prius s svojimi 5 l/100 km pa pokuri 43 kWh/100 km
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Hvala! Take številke cenim!

Zdaj pa še ceno za 1kWh elektrike in bencina, prosim
smile-1.gif


Boš videl, da razlika ni tako velika
wink-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Prosim, naredi mi primerjavo cene 1kWh elektrike in 1kWh bencina - pa ne pozabi pri obeh prišteti dajatve, trošarine, omrežnine,....

Račun je preprost potrebuješ samo podatek o energijski vsebini bencina 8,7675 kWh/l, drugo boš pa že dobil na netu.

A si me mogoče narobe razumel, zato še enkrat: elektrika je na kWh za končnega kupca (ja oba energenta s trošarinami in omrežninami) cenejša od 1 kWh energije (toplotne) v bencinu. Torej ja če bi po nekem čudežu naredili bencinski motor s 70% učinkovitostjo bi bil strošek še vedno večji kot v EV, ampak energijska učinkovitost bi bila boljša pri bencinu.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Nisem pri racunalniku, zato sem misli, da bos lahko ti pogledal, ampak na uc bi rekel, da sta, s trosarinami vred, kWh bencina in kWh, tam tam.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
You wish,
Bencin: 1,45 €/l / 8,7675 kWh/l = 0,165 €/kWh
VT: 0,146 €/kWh (11 % ceneje)
MT: 0,099 €/kWh (40 % ceneje) verjetno se kar večino časa polni na tej ceni
ET: 0,134 €/kWh (19 % ceneje)

Kalkulator za ceno eletrike:
http://www.pocenielektrika.si/kalkulator-za-informativni-izracun

Z malo truda (beri: paket TČ) se da priti do še nižjih cen, pa tudi potrebno je upoštevati da je v kalkulatorju zajet tudi fiksni strošek ca. 10€ ki ga v gospodinjstvu plačaš tako ali drugače ( tudi če porabiš 0 kWh) in z dodatno porabljeno elektriko ne bo nič drugačen. Tako sem ceno poiskal z vnosom 1.000 kWh v tisti kalkulator.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Pa je to cena z vsemi dajatvami ali le postavka elektrika?

Edit: Imaš prav. Ravnokar sem pogledal svojo zadnjo fakturo za elektriko.
Citat:
Skupaj 649 kWh porabljene električne energije za obdobje od 01.03.14 do 31.03.14
Skupaj obračun električne energije za obdobje od 01.03.14 do 31.03.14 = 56,55003 EUR (brez DDV) * 1.22 = 68,99 EUR

Tako da me pride z vsemi dajatvami in obračunskimi močmi, omrežninami cca. 10 centov/kWh.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik alfist555 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Zanimive so številke za Norveško, očitno se tam bencinski motor v kakršnikoli kombinaciji cenovno ne splača.

http://www.amzs.si/Cene_goriv_po_Evropi.aspx

Poglej si cene goriva na Norveskem pa ti bo jasno zakaj je bencinc no-go
smile-1.gif


LP

Na Norveškem za EV ne plačaš nobenih davščin, trošarin ipd. Te so sicer zelo visoke. Recimo pri avtu višjega razreda ranga neto cene 60.000€ je treba za enga dizla zraven dat še enih 40K davkov in trošarin, pri EV pa nič.
Zato takšna prodaja Model S.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.443
424
83
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
...danes pa od zmeraj več ljudi poslušam,da je edini dovolj velik avto za družino enoprostorec,da z manjšim pač ne gre...
sprasujem se.gif
ne-ne-1.gif

Enoprostorec je dovolj velik zgolj za par s parmesečno štručko.
Družina z dvema osnovnošolskima otrokoma rabi avtobus.
Velike družine z več otroci pa verjetno najmanj trajekt.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:

Kot vidim ti pa tudi ni jasen koncept energije, vsi pozabljate da za 1 kWh elektrike pokurimo več resourcov kot za 1kWh v bencinu (ja argument je domača pridelava to se strinjam). Zato NUJNO MORA biti EV učinkovit, če pa ti greješ kabino se pa te kWh iz bencina bistveno učinkoviteje porabljajo, ker uporabljamo toplotno in pogonsko energijo hkrati.

Ja,tvoj koncept verjetno drži na dolgih vožnjah!
OK,zdaj pa eno praktično vprašanje: nekdo se vozi 10 ali 20 kilometrov vsak dan v eno smer v službo...torej zagovarjaš koncept,da kljub temu,da je človek kupil plug-in hibrida zato,da se bo prvih xx kilometrov vozil na elektriko,se mu vedno,ko vklopi gretje,hkrati vklopi še bencinski motor?? Torej skoraj polovico leta se vozi v službo celotno pot s prižganim motorjem,ima pa polno baterijo?? In ti v tem vidiš ekonomijo? Oprosti,to je pa višek neumnosti in negospodarnosti ! A ti potem sploh pomaga,da je Prius priključni hibrid?
bonk.gif
Še enkrat: NE govorim o 300 ali 400-kilometrskih vožnjah,ampak o vsakdanjih vožnjah v službo!
Da ne omenjam tega,koliko pri teh kratkih vožnjah pokuriš bencina in onesnažiš okolico SAMO za to,da najprej sploh ogreješ motor,katalizator,itd...preden sploh lahko začneš ogrevati kabino...
 

alfist555

Fizikalc
4. okt 2007
1.823
1
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik alfist555 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Zanimive so številke za Norveško, očitno se tam bencinski motor v kakršnikoli kombinaciji cenovno ne splača.

http://www.amzs.si/Cene_goriv_po_Evropi.aspx

Poglej si cene goriva na Norveskem pa ti bo jasno zakaj je bencinc no-go
smile-1.gif


LP

Na Norveškem za EV ne plačaš nobenih davščin, trošarin ipd. Te so sicer zelo visoke. Recimo pri avtu višjega razreda ranga neto cene 60.000€ je treba za enga dizla zraven dat še enih 40K davkov in trošarin, pri EV pa nič.
Zato takšna prodaja Model S.

Vem. Poleg tega pa ima free vstop v mesta, kar drugace norvezani placujejo "vstopnino" po conah. Elektricna vozila imajo v mestih free parking, uporabljati smejo bus-lane, ne placujejo nobenih vozovnic za uporabo trajektov (katerih je na norveskem ogromno), pa verjetno se kaka prednost za katero ne vemo.

LP
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik alfist555 pravi:
Vem. Poleg tega pa ima free vstop v mesta, kar drugace norvezani placujejo "vstopnino" po conah. Elektricna vozila imajo v mestih free parking, uporabljati smejo bus-lane, ne placujejo nobenih vozovnic za uporabo trajektov (katerih je na norveskem ogromno), pa verjetno se kaka prednost za katero ne vemo.
LP

Ne plača se vozovnice za vozilo, za potnike pa se plača po normalni ceni. Ampak kljub temu imajo krasne vzpodbude, četudi niso finančne.

Sej to mi je zanimivo - lansko leto, ko smo z MOL-om imeli javno razpravo glede prometne ureditve v Ljubljani, je bilo rečeno, da bodo EV-ji lahko vozili po rumenih pasovih, to pomeni tudi po Slovenski cesti mimo Pošte, ampak, kot zdaj vidimo, to se ni zgodilo.
Potem bi lahko vzpodbujali tako, da bi bile cestnine na AC za EV brezplačne.

Take vzpodbude bi znale marsikoga pripeljati v svet EV.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
To ti dam prav, da je električni grelec bolj učinkovit kot segrevanje celega motorja. In pri Amperi je res smiselno ogreti kabino z elektriko za kratke fure. Ampak kakorkoli obračaš z razpoložljivimi 3,3 kWh kapacitete, ki jo ima Prius je električni grelec nesmisel.
1. problem je razpoložljiva moč iz baterije, ki je že tako omejena na nekih 35 kW, 3 kW grelec bi tako omejil še razpoložljivo moč v EV načinu.
2. problem je da bi ti doseg iz poletnih 20 km padel na dobrih 10 km.

Se pa da tudi pri Priusu v mrazu izogniti zagonu motorja, samo gretje daš na OFF (v res hudem mrazu to sicer ne gre, ampak mislim da tudi pri Amperi ne), na razpolago imaš tudi gretje sedeža na elektriko. Sedaj pa pomisli koliko časa se voziš 10km in ali se ti splača sploh slači bundo in rokavice, jaz vem da za 20 min vožnjo v službo ne slačim bunde. Ne podcenjuj gretja v Priusu z motorjem, ker se hladilna tekočina greje tudi z ispušnim sistemom in gre za zelo učinkovit in hiter način gretja. Izgorevanje bencina v Priusu pa je podobno (ali še bolj) ekološki kot kurjenje v kaki peči za gretje hiše.

Tule imaš primer vožnje dolge 17.9 milj (28 km), kljub ves čas vklopljenem gretju se je porabila vsa baterija, rezultat 93 MPG ali 2,5 l/100 km:
http://priuschat.com/threads/plug-in-prius-real-winter-driving.118042/page-3#post-1681712
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ampak kakorkoli obračaš z razpoložljivimi 3,3 kWh kapacitete, ki jo ima Prius je električni grelec nesmisel.

Verjetno je električen grelec v tem primeru res nesmiselen,dejstvo,ki je s tem povezano pa je,da je pač koncept priključnega hibrida s samo 15 km EV dosega precej nesmiseln...za povprečnega voznika je Ampera kljub višji ceni v vseh ozirih bistveno bolj racionalen nakup,za trgovskega potnika,ki dela 300 ali 400 km na dan,pa je boljši nakup dizla kot pa PiP-a
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:

Sedaj pa pomisli koliko časa se voziš 10km in ali se ti splača sploh slači bundo in rokavice, jaz vem da za 20 min vožnjo v službo ne slačim bunde.

To se hecaš a ne?
cool-1.gif

Razmišljam,kako bi tole idejo razložil svoji ženski,ki bi se s takim avtom vozila v službo...."draga,naslednjih nekaj zim pri krajših vožnjah prosim ne prižigaj gretja,raje si nabavi debele dolge nogavice,puhovko,šal,in dobre rokavice.Pa niti sprednje šipe ne odmrzuj,do službe boš že na pamet pripeljala"
Ej,to bi ženske sprejele z velikim razumevanjem
hysterical-1.gif
 
Nazadnje urejeno: