Živjo!
1. Vožnja v D ali L načinu rekuperira enako količino energije. Razlika je le v tem, da imaš v L načinu večjo moč regeneracije, ne da bi pritiskal stopalko za bremzo.
Kar se tiče količine regenerirane energije, ti lahko povem dva primera, koliko se je regenerira. Če se voziš po AC proti Kopru, od vrha Kozinskega klanca pa do zadnjega tunela regeneriraš toliko energije (seveda po klancu navzdol bencinski motor ne deluje), da z le to regenerirano energijo prideš vsaj do Kopra. V Kopru se ponavadi mi ustavimo pri stadionu Bonifike, kjer je javna polnilna postaja, kjer Ampero priključim, med tem pa skočimo na kosilo. V času kosila se napolni še za 1x več, kot potrebujemo še do Strunjana, kamor hodimo na oddih.
Drugi primer je klanec z Ljubelja proti Celovcu. Po tem klancu navzdol regeneriraš zadosti energije, da prideš do sentra Celovca, ali pa do Sudpark centra, kamor hodimo na shopping in kjer te čaka brezplačna polnilna postaja.
2. Tisti prikazovalnik (za bencin) je približek. Na tistega se zanašam le toliko, da okvirno vem, za koliko še imam bencina. Prikazovalnik za preostali električni doseg je dosti bolj natančen, še posebej, ker se 'uči' voznikove navade vožnje in prikazuje doseg glede na to. Npr. če boš zadnjih 5 voženj vozil agresivno ali jitro po AC, ti bo ob naslednjem napolnjenju baterije pisalo, da imaš dosega 60km. Če pa boš zadnjih 5 voženj vozil umirjeno, boš brez problema videl številko 75 ali več.
Npr., ko smo v ponedeljek šli iz Strunjana (
kjer ima hotel Svoboda (Terme Krka) tudi polnilno postajo) šli do Marede in nazaj, smo naredili 70km in je baterije ostalo še za 14km, torej bi lahko, če bi vozili do konca baterije, naredili 84km z enim polnjenjem.
Vožnjo na bencin, oz hibridni način si predstavljaj tako (upam, da bom razumljiv). Predstavljaj si žirafo za pivo, ki je že skoraj prazna. Na dnu imaš pipco, preko katere točiš pivo v kozarec. Ta pipca je tvoja stopalka za gas. Bolj ko jo boš pritisnil, hitreje bo teklo pivo iz žirafe. Ko je baterija 'prazna' ('prazna' napišem v narekovajih, ker ni nikoli res prazna), se vžge bencinski motor, ki stalno skrbi,da se popolnoma ne izprazni. To si lahko v primeru žirafe predstavljaš tako, da ima na vrhu stebra žirafe pokrovček le-te odstranjen in nekdo stalno dotaka pivo v žirafo, da se žirafa popolnima ne izprazni.
To dela na tak način, da če rečemo, da ima žirafa kapacitete za 10 litrov piva in je že skoraj prazna, da tisti, ki v žirafo dotaka, da posrbi, da se ne izprazni, hkrati pa nikoli ne dotaka preko določene količine piva v žirafi.
Če vzameš žirafo, nikoli ne pusti, da je v žirafi manj kot pol litra piva in ko polni, nikoli ne napolni (z bencinom) preko 1 litra piva v žirafi. Če doseže točko enega litra piva v žirafi, neha točiti pivo, oz. ugasne bencinski motor.
To je okno v bateriji, ki dopušča, da tudi ko voziš na bencinski motor, ki ima le 86KM, da lahko voziš s polnimi 111kW električne moči, ker je baterija tista primarna sila, ki dovaja energijo za pogon.
Kar se tiče glede vožnje, Ampero vozite tako, kot vam najbolj paše
Nasvet, ki ga lahko dam za optimalnejši izkoristek električne enegije, ki pa vam bo prišel prav šele pozimi je ta, da če greste na vožnjo, ki ja tako dolga, da boste v vsakem primeru potrebovali del vožnje prevoziliti na bencin, da z uporabo Hold mode-a (ki zadrži električno energijo v bateriji in vozi na bencin) vozite na začetki vožnje, s tem ogrejete kabino z odvečno toploto od bencina, namesto z elektriko in potem, ko ogrejete kabino, preklopite nazaja na elektriko, tako da elektriko izkoristite za premikanje in ne za ogrevanje.
Seveda, če je vožnja v okviru električnega dosega, potem seveda ogrejete kabino ne elektriko in nima smisla uporabljati bencinski motor.
Kaj več pa mogoče potem, ko boste Ampero vozili že nekaj časa, ko boste avto že bolje spoznali
P.S.: Če imate monžost polnjenja tudi v Ljubljani (ali v službi ali na javni polnilni postaji), avto napolnite tudi za pot nazaj in s tem 2x/dan privarčujete pri bencinu. Lahko mi pošljete ZS glede polnilnih postaj ali kaj podobnega.
P.S.2: Vi ste, po vsej verjetnosti, vozili testno Ampero, ki je 2012 modelsko leto. Modelsko leto 2013 in naprej ima baterijo s še 0.5kWh večjo kapaciteto kot modelsko leto 2012, tako da boste lahko v vsako smer naredili še cca. 3-4km dlje na elektriko.
Vsekakor pa vam obljubljam, da vam nakupa Ampere ne bo žal. Mi imamo v 22 mesecih narejenih skoraj 48.000km, od tega 260l bencina, vse ostalo na elektriko.
P.S.3: Lahko mi pošljete ZS, da se kje dobiva, da lahko stvari razložim še detaljneje, kot na forumu. Sem iz Domžal, vsak dan sem v Ljubljani, čez vikende pa se dostikrat peljem mimo Celja na poti na Štajersko.