Opel Ampera/Chevrolet Volt

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Pri meni je vse na auto....:), tudi za odroševanje vseh stekel
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Polni doseg se je vrnil s prihodom pomladi:



Desno obkrožena številka so prevoženi kilometri od polne baterije, levo obkrožena številka je, koliko km-jev bi lahko naredil še s preostankom baterije.
Če se ne vidi dobro, prevozil sem nekaj čez 69km, baterije je preostalo še za 15km.
Po skoraj 47.000km je baterija kot nova.
 

Sebalorger

Zelenc'
8. maj 2014
5
0
1
Pozdravljen AndY1. Imam par vprašanj...odločam se za nakup Ampere in sem ta teden imel en dan avto na testu. Odličen avto in sem navdušen. vozim se vsak dan iz celja v Lj v službo in sem to relacijo tudi prevozil in sem pri 120kmh na AC naredil točno 60 km, kar mi je zadovoljivo. Cela relacija ki jo moram naredit je sicer 80km, samo to je tudi ok. Zanimajo pa me tele zadeve, ki jih nisem uspel potestirat oz sem se zdaj spomnil...:

1. ko je bila baterija že prazna in sem vozil samo na bencin, (cel čas sem vozil v D načinu) se je ob klancih navzdol ob zaviranjih ali v trenutkih ko noga ni bila na stopalki za plin, nekaj energije generiralo nazaj v baterijo. ampak tega ni bilo veliko. za kakih 500m samo na elektiko vožnje zatem.

Bi se več elektirke generiralo, če bi vozil v tem času, torej na bencin, v L načinu ?

2. Ponovno spet vožnja samo na bencin in v D načinu…Opazil sem da je padanje kilometrov, ki so še na voljo na bencin ( torej poraba bencina), konstantna, ne glede kako težko nogo sem imel pri vožnji na bencin. Torej enaka poraba bencina, ali sem vozil navzdol skoraj brez plina, ali sem vozil 50-60 km/h po ravnini ali pa 100km/h v klanec po AC. Vse v D načinu. enaka poraba bencina

Ni mi jasno kako delujejo obrati bencinskega motorja in posledično generiranje elektrike za potrebe določenega načina vožnje…ali bencinski motor deluje konstantno pod nekimi obrati, ne glede kolko težko nogo imaš ? in torej če voziš nežno, bi moral odvečno narejeno elektriko shranjevat v baterijo, a ne ? Ker če ni tako, potem ga je smotrno ko se voziš na bencin, tiščat na polno (ker je tako ista poraba, kot da voziš nežno) in potem spuščat plin da se generira elektrika za posneje…

Torej…Imate kakšen nasvet kako med vožnjo na bencin, generirat čimveč elektrike?

Hvala in lep pozdrav

Sebastijan
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Živjo!

1. Vožnja v D ali L načinu rekuperira enako količino energije. Razlika je le v tem, da imaš v L načinu večjo moč regeneracije, ne da bi pritiskal stopalko za bremzo.

Kar se tiče količine regenerirane energije, ti lahko povem dva primera, koliko se je regenerira. Če se voziš po AC proti Kopru, od vrha Kozinskega klanca pa do zadnjega tunela regeneriraš toliko energije (seveda po klancu navzdol bencinski motor ne deluje), da z le to regenerirano energijo prideš vsaj do Kopra. V Kopru se ponavadi mi ustavimo pri stadionu Bonifike, kjer je javna polnilna postaja, kjer Ampero priključim, med tem pa skočimo na kosilo. V času kosila se napolni še za 1x več, kot potrebujemo še do Strunjana, kamor hodimo na oddih.




Drugi primer je klanec z Ljubelja proti Celovcu. Po tem klancu navzdol regeneriraš zadosti energije, da prideš do sentra Celovca, ali pa do Sudpark centra, kamor hodimo na shopping in kjer te čaka brezplačna polnilna postaja.

2. Tisti prikazovalnik (za bencin) je približek. Na tistega se zanašam le toliko, da okvirno vem, za koliko še imam bencina. Prikazovalnik za preostali električni doseg je dosti bolj natančen, še posebej, ker se 'uči' voznikove navade vožnje in prikazuje doseg glede na to. Npr. če boš zadnjih 5 voženj vozil agresivno ali jitro po AC, ti bo ob naslednjem napolnjenju baterije pisalo, da imaš dosega 60km. Če pa boš zadnjih 5 voženj vozil umirjeno, boš brez problema videl številko 75 ali več.
Npr., ko smo v ponedeljek šli iz Strunjana (kjer ima hotel Svoboda (Terme Krka) tudi polnilno postajo) šli do Marede in nazaj, smo naredili 70km in je baterije ostalo še za 14km, torej bi lahko, če bi vozili do konca baterije, naredili 84km z enim polnjenjem.

Vožnjo na bencin, oz hibridni način si predstavljaj tako (upam, da bom razumljiv). Predstavljaj si žirafo za pivo, ki je že skoraj prazna. Na dnu imaš pipco, preko katere točiš pivo v kozarec. Ta pipca je tvoja stopalka za gas. Bolj ko jo boš pritisnil, hitreje bo teklo pivo iz žirafe. Ko je baterija 'prazna' ('prazna' napišem v narekovajih, ker ni nikoli res prazna), se vžge bencinski motor, ki stalno skrbi,da se popolnoma ne izprazni. To si lahko v primeru žirafe predstavljaš tako, da ima na vrhu stebra žirafe pokrovček le-te odstranjen in nekdo stalno dotaka pivo v žirafo, da se žirafa popolnima ne izprazni.
To dela na tak način, da če rečemo, da ima žirafa kapacitete za 10 litrov piva in je že skoraj prazna, da tisti, ki v žirafo dotaka, da posrbi, da se ne izprazni, hkrati pa nikoli ne dotaka preko določene količine piva v žirafi.
Če vzameš žirafo, nikoli ne pusti, da je v žirafi manj kot pol litra piva in ko polni, nikoli ne napolni (z bencinom) preko 1 litra piva v žirafi. Če doseže točko enega litra piva v žirafi, neha točiti pivo, oz. ugasne bencinski motor.
To je okno v bateriji, ki dopušča, da tudi ko voziš na bencinski motor, ki ima le 86KM, da lahko voziš s polnimi 111kW električne moči, ker je baterija tista primarna sila, ki dovaja energijo za pogon.

Kar se tiče glede vožnje, Ampero vozite tako, kot vam najbolj paše
smile-1.gif


Nasvet, ki ga lahko dam za optimalnejši izkoristek električne enegije, ki pa vam bo prišel prav šele pozimi je ta, da če greste na vožnjo, ki ja tako dolga, da boste v vsakem primeru potrebovali del vožnje prevoziliti na bencin, da z uporabo Hold mode-a (ki zadrži električno energijo v bateriji in vozi na bencin) vozite na začetki vožnje, s tem ogrejete kabino z odvečno toploto od bencina, namesto z elektriko in potem, ko ogrejete kabino, preklopite nazaja na elektriko, tako da elektriko izkoristite za premikanje in ne za ogrevanje.
Seveda, če je vožnja v okviru električnega dosega, potem seveda ogrejete kabino ne elektriko in nima smisla uporabljati bencinski motor.

Kaj več pa mogoče potem, ko boste Ampero vozili že nekaj časa, ko boste avto že bolje spoznali
smile-1.gif


P.S.: Če imate monžost polnjenja tudi v Ljubljani (ali v službi ali na javni polnilni postaji), avto napolnite tudi za pot nazaj in s tem 2x/dan privarčujete pri bencinu. Lahko mi pošljete ZS glede polnilnih postaj ali kaj podobnega.

P.S.2: Vi ste, po vsej verjetnosti, vozili testno Ampero, ki je 2012 modelsko leto. Modelsko leto 2013 in naprej ima baterijo s še 0.5kWh večjo kapaciteto kot modelsko leto 2012, tako da boste lahko v vsako smer naredili še cca. 3-4km dlje na elektriko.

Vsekakor pa vam obljubljam, da vam nakupa Ampere ne bo žal. Mi imamo v 22 mesecih narejenih skoraj 48.000km, od tega 260l bencina, vse ostalo na elektriko.


P.S.3: Lahko mi pošljete ZS, da se kje dobiva, da lahko stvari razložim še detaljneje, kot na forumu. Sem iz Domžal, vsak dan sem v Ljubljani, čez vikende pa se dostikrat peljem mimo Celja na poti na Štajersko.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Do Dunaja in nazaj v enem dnevu, z vmesnimi polnjenju in po AC 135km/h po števcu oz. 130km/h po GPS:

 

dem

Fizikalc
4. avg 2011
1.939
14
38
Koliko časa pa rabi da se napolni, če je popolnoma prazna? Pa ti v računalniku kaže koliko od vseh kilometrov skupaj si prevozil na el. in koliko na bencin?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
1. Odvisno od moči polnjenja. Če bi včeraj delala polnilna postaja pri MerkurMarktu na Dunaju (so jo ravno en dan prej servisirali in je bila offline), bi bila napolnjena v treh urah in pol (16A * 230V). Tako pa so mi potegnili 50m podaljšek, na katerem sem lahko polnil z 10A, napetost pa je zaradi dolžine kabla padla na 190V, tako da se je v času, ko bi bila že baterija napolnjena na polnilni postaji, na podaljšku napolnila le 50%. Ampak ok, se ne pritožujem. So se potrudili, da so mi šli na roke. Še toliko so mi šli na roke, da niso spustili rampe parkirišča, da sem lahko ob 23h odpeljal nazaj proti Sloveniji.
V tem je lepota Ampere. Tudi če nimaš kje polniti za nazaj, imaš vedno back-up. Recimo, da vi včeraj šel z Modelom S in bi računal na to polnilno postajo za polnjenje nazaj, potem pa prideš tja, pa postaja ne dela. Kaj boš?
Isto - na poti proti Dunaju sem se ustavil pri enih termah, ki so ob avtocesti. Tam imajo 22kW Mennekes polnilno postajo, na kateri se Zoe lahko napolni v eni uri, Model S v 4 urah, postaja deluje in je to vidno tudi na spletni strani ponudnika polnilne postaje, potem pa prideš tja, pa ker renovirajo hotel ta teden, so zaprli parkirišče in s tem dostop do delujoče polnilne postaje.

Imajo pa pri MerkurMarktu zelo zanimivo polnilno postajo, Res je dobra (ne vem, zakaj je Shrani.si rotiral fotke):




Ima vse priključke, ki si jih srce poželi. Imaš že namenski J1772 priključek na sami postaji - tako kot američani. Imaš Schuko vtičnico za svoj lasten EVSE. Imaš Mennekes vtičnico za svoj lasten Mennekes kabel ali pa že pripravljeno Mennekes type2 pištolco za direkt v avto.


2. Če pogledaš mojo slikco, je to prikazano tabelarično. Naredil sem 195.8km na baterijo in za to porabil 23.5kWh. Naredil sem 537.5km na bencin in za to porabil 33l bencina. Skupna prevožena razdalja je 733.3km.
Povprečna poraba vožnje je 4.5l/100km, življenska poraba moje Ampere pa je 0.59l/100km. Pred včerajšnjo vožnjo sem imel Lifetime porabo 0.53l/100km.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Eto, 50.000km je za mano:




Lifetime poraba je 290l bencina oz 0.59l/100km oz. cca. 90% na elektriko, 10% na bencin.

Baterija je izgubila 1.6% kapacitete, vendar se to za uporabnika ne pozna na dosegu, ker avto to kompenzira tako, da poveča SOC (State of Charge) okno.
SOC okno pri novi bateriji je bilo med 22% do 85.9%, zdaj je med 22% do 87.5%, torej 1.6% večje, kot pri novem, ampak uporabna kapaciteta je posledično enaka, kot pri novem avtu.
Dejansko se bo doseg začel zmanjševati šele, ko bo zgornje okno SOC polnjenja doseglo 100%, torej, da bo med 22% in 100%.

Torej, če je pri 50.000km izgubil 1.6% kapacitete baterije, pomeni, da bi SOC dosegel 100% okno pri cca. 440.000km, seveda ob predpostavki, da bo padec kapacitete do 100% SOC linearen.
Šele po 440.000km bo uporabna kapaciteta in s tem doseg, začela padati.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Pozabil sem še povedati, da je olje še pri 80%, vendar bom imel julija avto 2 leti in bo potrebno na rednem servisu motorno olje zamenjati zaradi starosti, ne zaradi obrabljenosti.
 

EV123

Zelenc'
8. apr 2013
22
0
1
Takole na hitro čez prst si torej za bencin dal kakih 500 €, ter porabil za cca. 1000 € elektrike v tem času. Skupni strošek torej zaokroženih 3 € na 100 km - kar impresivno! Lahko seveda malo preciziraš mojo kalkulacijo, če želiš.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.474
10.705
113
res je, ob predpostavki da je na 50k km priparal cca 2500€ v primerjavi z modernim ICE avtomobilom, pa so te številke že bolj neimpresivne glede na ceno novga.Drugače pa lep dosežek. Vseeno.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik EV123 pravi:
Takole na hitro čez prst si torej za bencin dal kakih 500 €, ter porabil za cca. 1000 € elektrike v tem času. Skupni strošek torej zaokroženih 3 € na 100 km - kar impresivno! Lahko seveda malo preciziraš mojo kalkulacijo, če želiš.

290l bencina * 1.483 EUR (po današnji ceni) = 430 EUR

45.000km na elektriko * 1.5 EUR elektrike/100km (nizka tarifa, z dajatvami, omrežninami, trošarinami, neupoštevajoč, da sem na polnilnih postajah polnil brezplačno) = 675 EUR
---------------------------
Vsota = 1105 EUR / 50.000km = cca. 2.2 EUR/100km.
 

EV123

Zelenc'
8. apr 2013
22
0
1
Na življenjsko dobo (recimo 300k km) to potem znese 15k € pri gorivu, brez upoštevanja drugih stroškov (servisi ipd. - kjer naj bi bili stroški za EV precej nižji) in vrednosti za nadaljnjo prodajo v kateremkoli danem trenutku (ki jo je še vedno zelo težko določiti). Skratka, ravno tam-tam s primerljivim sodobnim ICE, vendar s to prednostjo, da je Andy dejansko eden pionirjev uporabe nove tehnologije (pri nas, vsaj). In to z izhodiščno ceno avta iz 2012 (13?), ki bi morala le še padati. Trenutno je EV še vedno bolj emocionalna kot racionalna odločitev, ampak smo pa dejansko že zelo blizu, da bo tudi ekonomsko EV povsem smiseln. Vse to brez upoštevanja zgodbe o večji učinkovitosti in ničnih lokalnih izpustih, ki v veliki sliki nikakor niso zanemarljivi.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
res je, ob predpostavki da je na 50k km priparal cca 2500€ v primerjavi z modernim ICE avtomobilom, pa so te številke že bolj neimpresivne glede na ceno novga.Drugače pa lep dosežek. Vseeno.

Ne vem sicer, kako si prišel do 2500 EUR, ampak če vzamemo Golf7 2.0 TDI BM, s katerim smo primerjali pri AM in prišli do porabe 6l/100km, pride strošek do 50.000km, 4128 EUR goriva.
Privarčevane so mi bile 3 menjave olja, recimo 150 EUR na menjavo = 450 EUR.
Prispevek za ceste imam minimalen, ker ima ICE samo 1.4l prostornine motor, recimo 2 * 100 EUR = 200 EUR.
Zavarovanje imam minimalno, ker imam ICE s samo 82 konji. Recimo 2 * 200 EUR = 400 EUR.

Torej, razlika v gorivu je 4128 EUR(Golf7) - 675 EUR(Ampera) = 3453 EUR.
Olje = 450 EUR
Prispevek za ceste = 200 EUR
Zavarovanje = 400 EUR.

Torej, prihranek v dveh letih = 4500 EUR. V desetih letih bo to 22.500 EUR.

Sicer ne vem, kakšna bo razlika v ceni 10 let stare Ampere v primerjavi z 10 let starim Golfom, ampak, k 22.500 EUR prištej še to razliko.

Moraš pa še računati, da sem jaz kupil Ampero po ceni 45.000 EUR - 4.000 EUR subvencije, današnja cena pa je 38.000 EUR - 3.000 EUR, tako da je to razmerje danes še bolj ugodno.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Primerljivo opremljen Golf7 2.0 TDI Blue Motion DSG, stane, po konfiguratorju 29.000 EUR (sicer nima ogrevanih sedežev, kot jih ima Ampera, ampak ok). Nova Ampera trenutno stane 38.000 EUR - 3.000 EUR subvencije, torej je razlike med novim Golfom in novo Ampero 6.000 EUR.

Če sem v dveh letih privarčeval 4.500 EUR, se investicija v Ampero, če jo kupiš danes, povrne v 3 letih.

Če to ni impresivno, ne vem, kaj je.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Veš kako je, vsak avto je kompromis, nekdo ki išče najnižji strošek bo še vedno prišel ceneje skozi z oskubljenim dizel mlinčkom v avtu velikosti Clia za 13k €. Primerjava z Golfom 2.0 TDI DSG je pa samo potrditev da je Golf svinsko drag, naredi primerjavo z Auris HSD, tebi bi itak pil manj kot 5 l/100 km.

Glede opreme boš pa težko dobil točno vse kar imaš v Amperi brez da nebi dobil še kaj dodatne opreme v paketu, tu se tudi poraja vprašanje kje je 5. sedež v Amperi in kje je vsaj 400 l prtljažnik :D
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Seveda, tukaj se gre za čim bližjo primerjavo jabolk z jabolki.

Kot smo že rekli mnogokrat, ne moreš primerjati Ampere s Clio-om za 10k EUR. Poleg tega mi pa Auris ni všeč za pogledat.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.474
10.705
113
nič ne rečem, prihajamo tja, ampak še nismo tam, danes ne
wink-1.gif
Upoštevaj še realnovožnjo 1x do 2x na teden 200 km recimo v kosu (ljubljančani izvzeti, ker je ljubljana cel svet in se ven ne rabi it kao), avto imamo recimo ene 5 do 7 let, itd.. Pa se oddaljimo od tvojega izračuna. Zaenkrat.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Kako pa mislis, da zem prisel do 50.0000km v manj kot dveh letih? Skoraj vsak vikend naredim po vec 100km. Avte pa imam po 10 let, ampak, kot sem ti ze zgoraj napisal, po danasnji ceni Ampere, se investicija izenaci, v primerjavi z Golfom, v 3 letih.