Opel Ampera/Chevrolet Volt

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Peak Power? Mogoče veš, kako deluje Ampera?

No, ti bom razložil. Ko je zunanja temperatura pod -4°C (oz. pod -10°C za Ampero MY2013+), zalaufa bencinski motor, ki deluje pri cca. 1400 vrtljajih. Ti se še vedno voziš na elektriko iz baterije, odvečna toplota bencina segreva hladilno tekočino, vrtenje motorja pa shranjuje v baterijo.
Ko hladilna tekočina doseže cca. 75°C odpre ventil toka hladilne tekočine v radiator za gretje kabine, MNI (ICE) pa ugasne. MNI (ICE) prižge ponovno šele, ko temperatura hladilne tekočine pade na 45°C in zagreje hladilno tekočino nazaj na 75°C, ko ponovno ugasne MNI (ICE). In tako ponavlja vajo.

Upam, da sem napisal razumljivo.
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Ja, vem kako deluje, navsezadnje sem iz stroke.

Primer, ki sem ga dal, je seveda skrajnost, kakor je tvoja izjava o skoraj 100% izkoristku skrajnost. ICE je toplotni stroj, ki večino energije vrže stran, če torej dela recimo z 20 kW, gre več kot 40 kW moči v toplotno energijo ... verjetno ne rabim razlagat, da je 40 kW nekajkrat previsoka moč za ogrevanje kabine. Ergo, izkoristek ni niti blizu 100%.

Aja, kot peak power sem pa seveda mislil 63 kW.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
No, seveda je mojih 100% skrajnost. Kar sem hotel karikirati je to, da sta in toplota in vrtilna količina izkoriščeni kar se izkoristiti da. Na podoben način dela tudi Prius Plug In, le da ta prižge bencinski motor za vsako gretje, ker nima električnega grelca.

Ampak, ko praviš, da ke 40kW nekajkrat previsoka..... ja, če bi bencinski motor delal konstanto, bi bilo to res. Ampak bencinski motor dela 30 sekund, teh 40kW odvečne toplote segreje hladilno tekočino na 75°C, potem se pa MNI ugasne za cca. 5-10 minut - pač odvisno od zunanje temperature in zahtevane temperature kabine.
Torej se teh 40kW energije, ki greje 30 sekund (recimo temu 1 enota), porazdeli na 5-10 minut, to pa je, če se porazdeli 30 sekund 40kW na 5 minut (300 sekund = 10 enot), je kot da bi konstanto grel s 4kW, kar je pa normalna konstanta moč za ogrevanje kabine pri -4°C in manj zunanje temperature, ker je tistih 30 sekund 40kW energije shranjenih v hladilni tekočini, ki postopoma oddaja toplotno energijo v kabino.

Za primer vzami bojler na plin za sanitarno vodo. Jasno, da plin ne greje vodo v bojlerju konstantno, ampak le toliko, da jo zagreje na npr. 60°C, potem se ugasne. Ti porabljaš sanitarno vodo, kot že jo, ampak plin pa se bo prižgal šele, ko npr. pade temperatura vode v bojlerju na 40¢C. Če bi odštel tolpotne izgube bojlerja v okolico, se porazdeli delovanje gretja vode na plin iz tistih 30 sekund, ko plin gori na ves čas do naslednjega vžiga plina.

Tako da ne vem, kje to vidiš izgubo teh 40kW odvečne toplote, razen izgube na izpuhu.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
The car is really powerful, but disappoints on electric range. About 30 km incl. heating now, it's winter.

Pa dvomim, da je prava zima na Nizozemskem

Ta podatek o 30 kilometrov dosega ne pove skoraj nič,če nimamo ostalih parametrov...
Pri kakšni hitrosti je mišljenih teh prevoženih 30 km? Je vozil 50 do 60 km/h po mestu,ali je gonil avto 150 km/h po AC?
Ali je avto napolnil zvečer,ga odklopil,postavil na mraz,in ga zjutraj vsega zmrznjenega (vključno z baterijo) ogreval celo pot na elektriko....ali ga je polnil v garaži,kjer je 20 stopinj,poleg tega pa ga je pred vožnjo 10 minut predogreval (z elektriko iz omrežja!).
Že samo to,da mora baterija ogreti in odtajati celoten avto,ima za posledico precejšen padec električnega dosega,lahko tudi 10 ali 15 kilometrov. Ne vem zakaj nekaterim to ni jasno,saj to je normalno pri vseh električnih vozilih!
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Npr. na tem video posnetku si lahko ogledaš, kako to deluje pri -24°C (-12°F) in glede zgornjega, kjer je napisano, da naredi le 30km - tale naredi pri -24°C 28 milj, to je 45km:

 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Se strinjam, obesil sem se le na tistih 100% ... ker če postaviš matematični model in greš stvar izračunat, boš videl da si pri vseh teh izboljšavah še vedno krepko pod 100%, ne pa blizu. Vmes je namreč cel kup izgub, ki jih "buffer" delovanje ne more rešiti.

Drug razlog je pa ta, da sem trenutno na polno zakopan v termodinamiko / termoelektrarne in sem zato bolj občutljiv na te zadeve.
evil.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Seveda, ampak če bi našteval vse možne izgube, se poanta izgubi v naštevanju vseh možnih izgub, tako je pa lažje za predstavo.
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
No, sej to pa sem
smile-1.gif


Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
No, seveda je mojih 100% skrajnost. Kar sem hotel karikirati je to, da sta in toplota in vrtilna količina izkoriščeni kar se izkoristiti da. Na podoben način dela tudi Prius Plug In, le da ta prižge bencinski motor za vsako gretje, ker nima električnega grelca.

Ampak, ko praviš, da ke 40kW nekajkrat previsoka..... ja, če bi bencinski motor delal konstanto, bi bilo to res. Ampak bencinski motor dela 30 sekund, teh 40kW odvečne toplote segreje hladilno tekočino na 75°C, potem se pa MNI ugasne za cca. 5-10 minut - pač odvisno od zunanje temperature in zahtevane temperature kabine.
Torej se teh 40kW energije, ki greje 30 sekund (recimo temu 1 enota), porazdeli na 5-10 minut, to pa je, če se porazdeli 30 sekund 40kW na 5 minut (300 sekund = 10 enot), je kot da bi konstanto grel s 4kW, kar je pa normalna konstanta moč za ogrevanje kabine pri -4°C in manj zunanje temperature, ker je tistih 30 sekund 40kW energije shranjenih v hladilni tekočini, ki postopoma oddaja toplotno energijo v kabino.

Za primer vzami bojler na plin za sanitarno vodo. Jasno, da plin ne greje vodo v bojlerju konstantno, ampak le toliko, da jo zagreje na npr. 60°C, potem se ugasne. Ti porabljaš sanitarno vodo, kot že jo, ampak plin pa se bo prižgal šele, ko npr. pade temperatura vode v bojlerju na 40¢C. Če bi odštel tolpotne izgube bojlerja v okolico, se porazdeli delovanje gretja vode na plin iz tistih 30 sekund, ko plin gori na ves čas do naslednjega vžiga plina.

Tako da ne vem, kje to vidiš izgubo teh 40kW odvečne toplote, razen izgube na izpuhu.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Samo ne v prvem postu, ob katerega se je obdregnil crashandburn
wink-1.gif


Drugače pa z naraščanjem izkoristka za samo vožnjo pridemo hitro do tega, da ni dovolj odpadne toplote za gretje, pa naj bo to navaden hibrid ali EV. V mrazu se enostavno ne da prišparati toliko kot poleti, pa tudi če je potrebno hlajenje.

Prius ima v namen hitrejšega ogrevanja gretje hladilne tekočine preko izpuha, mislim da za katalizatorjem:
http://hiwaay.net/~bzwilson/prius/pri_2010.html
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Samo ne v prvem postu, ob katerega se je obdregnil crashandburn
wink-1.gif

Ker sem mislil, da je nam vsem to že jasno in da mi ni potrebno vsake stvari pisati iz nič.
 

vragec1230

Pripravnik
8. okt 2013
59
0
6
Res odlično ja!
Lahko samo pojasniš ali si pravilno predstavljam, da si naredil z enim polnjenjem 92.5km samo na elektriko? Kako ti je to uspelo, če naj bi bil maks. doseg cca. 75km, v teh vremenskih razmerah pa še cca. 1/3 manj?

LP
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Če pogledaš kWh used, boš videl, da sem ta dan porabil 14.8kWh, torej sem vmes tudi polnil
smile-1.gif


Eno polnjenje da cca. 10kWh energije.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Hm, piše "Neu" in "Gebrauchtfahrzeug" kaj je sedaj?

Za subvencijo se lahko obrišeš pod nosom, če je bil že kdo lastnik v tujini:
"Nepovratna finančna pomoč bo lahko dodeljena tudi za vozilo, kupljeno, zakupljeno ali predelano v tujini, pod
pogojem, da bo vlagatelj prvi lastnik oziroma zakupnik novega vozila ali prvi lastnik oziroma zakupnik vozila
po predelavi in da bo prva registracija novega ali predelanega vozila opravljena v Republiki Sloveniji. "

Sicer pa na letošnji razpis bo treba še počakati, koliko in pod kakšnimi pogoji bo subvencija.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.264
4.096
113
No saj če bi dobil subvencijo bi bilo prelepo . Sicer bi pa slabo vplivalo na trg rabljenih avtomobilov v sloveniji.