Opel Ampera/Chevrolet Volt

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.216
1.712
113
40
Andy..se amperi kaj prazni baterija, ko je na ugasnjena? No, sklepam da za gretje baterije...kako dolgo recimo bi baterija zdržala, če bi vozilo stalo zunaj na mrzlem?
Bral sem, da se je Tesla S kr opazno praznila v stand-by načinu, pa so zdaj nekak softwersko rešli...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Po mojih izkušnjah do sedaj, se baterija, ko se zunaj ohladi in je avto ugasnjen, ne ogreva. Postopek ogrevanja se začne šele, ko se avto vžge. Če pa je temperatura baterije ti tistem trenutku zelo nizka, mislim, da -15°C, pa takoj vžge bencinski motor in baterije sploh ne uporablja, dokler je ne zagreje, torej se voziš le na bencin.
Možno je, da če je v času, ko je avto parkiran na tem mrzlem kraju, priklopljen na elektriko, da pri določeni temperaturi ogreva baterijo z elektriko iz vtičnice.
Bom moral še 1x malo preiskati gm-volt forum, kje in kaj piše o tem.

Tesla Model S se je praznila v stand-by načinu zato, ker ni izklapljala vseh sistemov. Zdaj so dodali Deep Sleep, ki to odpravi, ampak sam zagon avta zdaj traja dlje. Koliko dlje? Pravijo, da ne dosti dlje.

Aja, še nekaj. Dobil sem namige, da naj bi se Ampera, modelsko leto 2013, podražila. Tako da če si resen, pohiti, drugače pa lahko počakaš na Chevrolet Volt-a (ki je skoraj enak avto), ki pride tudi k nam naslednje leto in bi moral biti cenejši od Ampere.

Lahko pa uvoziš iz Nemčije:
http://suchen.mobile.de/auto-i...T&usage=NEW

http://suchen.mobile.de/auto-i...T&usage=NEW

Za kar tudi dobiš 4.000 EUR subvencije in te pride 35kEUR.
 
Nazadnje urejeno:

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.216
1.712
113
40
Volt ni tak lep ko ampera
wink-1.gif

No, pogumna poteza, da bodo podrazili...po logiki ekonomije obsega bi upal, da bo scasoma cena padala...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Upam da še ni bilo objavljeno, ker je toliko strani te teme. Na spodnji sliki so karakteristike bencinskega motorja iz Volta/Ampere.

- Oranžna črta prikazuje območje (vrtljaji in navor) pod katerimi deluje motor, to je skoraj WOT, malo manj
- Motor pod 1.500 rpm ne deluje (ker bi bili premajhni izkoristlki), pri 1.500 pa deluje s ca. 90 Nm navora če to pomnožimo skupaj (po formuli) dobimo 14 kW. Torej ko se od avta zahteva manj kot 14 kW gre del v baterijo in ko baterija doseže neko mejo napolnjenosti, se generator ugasne in avto deluje na baterijo toliko časa da spet pride do meje kjer se spet zažene bencinski motor.
- BSFC (Brake specific fuel consumption) 240 g/kWh pretvorimo po formuli 1/(BSFC*0.0122225) v učinkovitost v % in dobimo 34 % (termodinamična učinkovitost)
- Za primerjavo Priusov motor deluje že z 8 kW in dosega 38% termodinamični izkoristek, to je nekako vsa prednost ki jo ima za doseganje nižje porabe pri vožnji na bencin.
- Drugi graf je pa učinkovitost generatorja in vidimo da je učinkovitost generatorja nekaj več kot 90%, elektromotor za pogon tudi nima 100 % učinkovitosti, če predpostavimo da ima isto 90%, je potem učinkovitost prenosa preko generatorja nekaj čez 81%. To pojasni zakaj ima tudi Ampera planetni menjalnik - zato da se del moči prenaša mehansko, je pa ta prenos lahko softwaresko čisto zabrisan in ga uporabnik ne čuti.
1648974-opel_ampera_1,4.jpg
 

Priponke

  • 1648974-opel_ampera_1,4.jpg
    1648974-opel_ampera_1,4.jpg
    65,7 KB · Ogledi: 238
Nazadnje urejeno:

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Dobil sem namige, da naj bi se Ampera, modelsko leto 2013, podražila. Tako da če si resen, pohiti,


To ni namig, to je kar uraden cenik za modelno leto 2013.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Upam da še ni bilo objavljeno, ker je toliko strani te teme.

Mislim, da sem že jaz, ampak vseeno hvala za detaljno razlago.

Bolj obširen članek na to temo se nahaja tukaj: http://gm-volt.com/2012/06/25/understanding-the-volts-extended-range-mode/



Ravno zaradi tega uporabljam Torque aplikacije, da preko OBD2 tudi gledam, v katerih vrtljajih vozim.

Recimo, ko sem na avtocesti in preklopim na bencin, ima idealnih 2200 RPM, ko preklopi pogon direktno na kolesa, lahko vozim cca. med 120-130km/h, pa imam 2200 RPM.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik uncle_sam pravi:
Volt ni tak lep ko ampera
wink-1.gif

No, pogumna poteza, da bodo podrazili...po logiki ekonomije obsega bi upal, da bo scasoma cena padala...

Res je, Ampera je lepša.

Ja, tudi sam ne vem, po kakšni logiki so to podražili, ker MY2013 Volt je obdržal enako ceno.
Zdaj, ali se hočejo znebiti inventarja MY2012, ali pa so videli, kako je Toyota v Evropi nastavila visoko ceno za PiP in so se še oni opogumili ali pa res mislijo, da subvencija pripada njim in ne kupcu.
Kakorkoli že, mislim, da bodo s podražitvijo dobili še manj kupcev. Sem kar zadovoljen, da sem jo kupil, ko sem jo, drugače pa, če je ne bi, me prav nič ne bi motilo, da bi vzel Volta. Od znotraj je to identičen avto, edino od zunaj je malenkostno drugačen in malo bolj trpežno narejen del, ki ščiti spodnji del maske, pragove in zadnjo masko, kjer ima vse zaščiteno s črno plastiko. Pri Amperi direknto poškoduješ lak.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Kaj pa vse lahko nadzoruješ preko Torque aplikacije, SOC, rpm, še kaj?

Recimo pri Priusu imaš cel kup custom senzorjev (228), od senzorja navora in obratov bencinskega motorja, MG1 in MG2. Vse možne temperature.

Še eno vprašanje ko se voziš 120-130 z 2200 rpm, kaj se zgodi ko hočeš pospešiti oz. je pred tabo Vrhniški klanec? Se obrati povečajo ali motor ostane v tej navidezni prestavi in ga dopolnuje elektrika dokler je na voljo? Enkrat se obrati morajo povečati če ostaneš brez baterije in imaš dolg klanec pred sabo, ali ti takrat napiše: "note, system power is reduced"?

No pri ekstremnih klancih je rezultat tole, ampak tu je šlo za zelo počasno vožnjo in ekstremen klanec:
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Za Ampero/Volta so našli le custom PID za battery SOC. Uporabljam še ostale PID-e, kot so temperatura hladilne tekočine, vrtljaji,... ampak ti so itak standardni. Za PiP oz Prius vem, da je celoten spisek custom PID-ov na PriusChatu. Od tam sem jih tudi uporabil, ko sem testiral slovenskega PiP-a.
Za Volta uporabniki uporabljajo DaahDaq oz. nekaj takega, ki jim prikazuje še dosti več. Na žalost PID-i niso znani.

Ja vrtljaji se povečajo glede na potrebe elektro motorja, ker poizkuša zadržati SOC. Pusti ga nihati 1-2% gor dol. Sem pa že na gm-volt forumu, pod suggestion-i, dal predlog za peti mode, to bi bil fixed RPM mode, kjer bi vrtljaji bencinskega motorja bili konstantni pri 2200 RPM, kjer je izkoristek najboljši. Če bi elektro motor potreboval več, bi razliko dodala baterija, bencinski motor bi še vedno delal pri 2200 RPM, če pa bi bila zahteva elektro motorja nižja od tega, kar daje bencinski motor pri 2200 RPM, bi pa bencinski motor ugasnil in bi šel le na baterijo.
Tak mode bi bil koristen za daljše vožnje po avtocesti.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Problem tega posnega je ta, da pametnjakoviči, ki so ga naredili, niso dali Volta v Mountain Mode. MM naredi zalogo v bateriji, če je bila prej prazna, da le-ta zbuferira razliko med zahtevo elektro motorja in bencinskega motorja. Kjer je potreba elektro motorja višja od bencinskega, baterija da razliko, ko pa potreba elektro motorja pade mod zahtevo bencinskega motorja, pa izkoristi, da bencinski motor povrne SOC na stanje, da naredi zalogo v bateriji. (podobno kot Power mode na Priusu)
GM je testiral 10 Voltov na vožnji na Pike's Peak in so gor prišli ne da bi doživeli Reduced Propulsion. Take video posnetke gredo snemati tako avto novinarji, ki hočejo namenoma iskati napake v a vtomobilu z nameno ne uporabe navodil.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Super! Grem stavit, da se boš nazaj pripeljal z nasmehom na obrazu
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Aha, še to sem pozabil povedati:
MY2012 Ampera pri temperaturi -4¢C oz manj, za ogrevanje tudi za cca. minuto tudi prižge bencinski motor, da segreje hladilno tekočino hitreje, kot bi jo 5kW elektro grelec, ki potem le še dogreva.
Pri MY2013 se da to mejo, v meniju, prestaviti tudi na -10°C.

To sem te dni tudi prvič izkusil iz prve roke.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:Kjer je potreba elektro motorja višja od bencinskega, baterija da razliko, ko pa potreba elektro motorja pade mod zahtevo bencinskega motorja, pa izkoristi, da bencinski motor povrne SOC na stanje, da naredi zalogo v bateriji. (podobno kot Power mode na Priusu)

Navaden Prius nima takega moda (Plug-in tudi dvomim), v PWR mode ti samo poveča odziv pedala za plin in mogoče zažene bencinski motor pri nižjem pragu kot običajno. V vseh načinih pa Prius deluje tako da ko od avta zahtevaš več kot ca. 8 kW moči se aktivira bencinski motor in od tu naprej pa vse do 73 kW deluje samo bencinski motor (baterija se v tem načinu polne če je SOC manjši od 60%), čisto na koncu če ga zahodiš pa da od sebe še vse kar ima baterija. Ampak avto se pri tem dere pri stalnih max obratih, ampak gre pa tudi kar solidno v klanec po avtocesti 160+kmh če hočeš, ampak taka vožnja ni udobna niti varčna.

Tu je problem nizek navor bencinskega motorja (med 80-120 Nm in šele pri 4.000 rpm 140 Nm) oz. bolj dinamična vožnja v klanec avtomatsko pomeni visoke obrate, vsak potnik, ki bo v avtu ti bo rekel, da v klanec se pa avto že "matra", no pol naredim demonstracijo, da je zaloge še kar nekaj. Že 1.6 dizel bo imel praktično pol manj obratov za enako moč v klanec.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ko sem vozil na ekorally-ju v Ajdovščini, z demo PiP-om, je PWR napolnil ikonco z baterijo skoraj do konca, po tem, ko je bila že skoraj prazna, zato sem domneval na to, kar sem napisal.
 
Nazadnje urejeno:

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.216
1.712
113
40
Je hotu možakar zraven na testno vožnjo...pa sem postavil par vprašanj o vozilu, pa je rekel, naj grem raje sam, ker mi tak nima kaj novega za povedati...pa vpraša, kje sem dobil toliko informacij..pa omenim tebe Andy...pa reče ajaaa...pol pa ja...očitno si en taki elektro rock star pri njih
cool-1.gif


Ja, super občutek! Pa da ne bom pol ure našteval vseh plusov in občutkov v vožnji, bom raje postavil par vprašanj oziroma opažanj...

- avto lepo, enakomerno vleče...se pa čuti malo večja teža...ni poskočen, ampak udobno pospešuje
- če prav razumem "L" način (na "prestavni ročki") uporabiš pri vožnji navzdol in bolje regenerira kot pri zaviranju?
- glede pogona mi nekej ni jasno...eno je na elektriko, drugo je, da benz motor fila baterijo ravno za sprotno porabo...obstaja tudi način, da benz motor direktno poganja avto? Je to, ko se baterija popolnoma izprazni...to so oni posnetki pocasne voznje na Peakes Peak?
- kaj manj obremeni baterijo...gretje sedežev ali kabine?
- če sem zadnjič prav razumel...baterijo se ves čas hladi, če je prevroče, če pa je hud minus, pa se ne greje ves čas, ampak ob vzigu avta benz motor zagreje baterijo...torej ni skrbi z praznjenjem baterije, če bi ga za 10 dni parkiral nekje v alpah na smučariji?
- joj, 3000 eur mu bodo zvišali ceno...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Me veseli, da lahko tukaj posredujem vse, kar vem in da s tem širim obzorja tudi ostalim
smile-1.gif


- si ga dal v Sport Mode? Tam bi ti šele pospeševal
smile-1.gif

- jaz vozim stalno v L - Low Gear. Ta 'prestava' povzroči možnejše regeneracijsko zaviranje ob spuščeni stopalki za gas in praktično zelo redko sploh uporabim zavoro - mogoče samo še pri popolni ustavitvi pred semaforjem. Vsa vožnja postane še za eno stopnjo lažja, ker imaš celoten avto pod nadzorom stopalke za gas. Kombinacija prestave L in Sport mode-a pa sploh zmaga
smile-1.gif

- benz motor skoraj direktno poganja kolesa. Skoraj rečem zato, ker se za razliko, ko deluje le kot generator in gre električna energiija preko generatorskega motorja do pogonskega elektro motorja, po žicah, priklopi direktno na planetaren sistem zobatih koles in s tem žene pogonska kolesa. Skoraj pa zato, ker ni nujno, da deluje v razmerju 1:1 na kolesa, ampak preko planetarnega sistema se še vedno lahko vrti elektro motor, ki skrbi za optimalno delovanje bencinskega motorja.
Pogoji, da bencinski motor preklopi direktno na planetarni sistem je, da je avto ali v Hold načinu, ali pa da je bila baterija izpraznjena. Drugi pogoj pa je, da je breme konkretnejše, to je, po ravnini, nekje nad 115km/h. Če avto znaš 'čutiti', začutiš, kdaj naredi preklop iz tega, da je generator elektrike na to, da se priklopi direktno na planet.
- manj definitivno gretje sedežev. Mislim, da max. okoli 200W. Gretje kabine potegne max. 5kW. To vidiš pod Climate, v spodnjem levem krogcu, kjer piše, da je na 100%. Meni paše, da mi deluje oboje
smile-1.gif
Rad sem na toplem.
- za gretje kabine, zažene bencinski motor, če je zunanja temperatura -4°C ali manj. Pri 2013 Amperi lahko to nastaviš na -10°C. Greti pa začne baterijo (če je premrzla), ko ga ali priklopiš na elektriko, ali pa avto vključiš. Takrat, če stopiš iz avta, slišiš črpalko. Greje pa jo 1.8kW grelec. Bencinski motor je greje baterije direktno, ker vodotoka nista povezana.
- jp
frown-1.gif
Je pa res, da EUR-o stalno izgublja vrednost proti dolarju in verjetno tudi zaradi tega to.

P.S.: H kateri avtohiši si šel na testno vožnjo?
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Tudi na Amperi dela merilec porabe elektrike. Pač, ga daš v vtičnico, vanj pa vtikače polnilnega kabla.
Nekje v začetku teme sem tudi dal fotko, koliko eno polnjenje porabi.