Opel Ampera/Chevrolet Volt

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Jasno, da ne moreš gledati samo skozi to kdaj se ti povrne investicija, Andy je pač malo dregnil v to smer zato pač ne morem biti tiho
smile-1.gif


Zanimivo se mi pa zdi kako si večina ljudi ni sposobno izračunat stroška avtomobila, stalno neko jamranje koliko je bencin drag. Folk zmeraj prizadane bolj tistih 60€ na črpalki kot pa enkraten nakup avta za 20k €, zavarovanje 700+ € letno se tudi hitro pozabi, vinjeta se dobi pod smrekco, nad ceno servisa se tudi pritožuje en dan, nakup gum vsakih 2-3 leta.

Mene je v slabih dveh letih (657 dni) bencin stal 2.321 €, ostalih stroškov in če vrednost vozila razdelim na 9 let je pa 6.638 € oziroma 26 centov na km. No zavarovanje je plačano v naprej in mi velja še 10 mesecev.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Citat:
Uporabnik uncle_sam pravi:
...potem se račun proti čemu primerljivemu..recimo insignii dosti lepše izide...

Ne ga biksat s primerjavo. Še Astra je korak pred Ampero. Prtljažnik v Amperi je bolj v rangu Corse.

Ampera ima 310 litrov. Koliko ima Corsa?

No, ko smo šli na morje za 3 tedne, smo za tri osebe, od tega 2 letna hčerka, vse spravili notri, vključno z marelo vozičkom. Fotke so objavljene nekje v tej temi. Seveda, pa nismo jemali nebodigatreba robe, ki jih ženske prerade jemljejo s seboj.

Takrtas e nisem oglasil, zdajle se pa bom
grin1.gif

Ampera zame pač nima družinsko uporabnega prtljažnika. Prtljage pa jaz v kabini ne vozim, imam sebe in potnike prevč rad. Če bi bil sam, ajde, kdaj kaj pelješ, ampak s potniki v avtu pa pač ne. Izjema je le kaka čisto mehka in lahka stvar.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Vem kako je s tem in tudi na navadnih vožnjah take robe ne pustim v kabini, ampak veš kakšne so ženske. Ko smo šli lansko leto za 5 tednov na Pag, s Xsaro Picasso, smo imeli poln prtljažnik, poln ta največji Thule na strehi, plus še robo na sovoznikovem sedežu, tako da so mi plenice skoraj prekrivale desno vzvratno ogledalo.

Drugače pa nam v Amperinem prtljažniku še ni zmanjkalo prostora, razen ko smo šli letos na morje za 3 tedne.
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Primarno vlogo pri Amperi prevzema elektro motor, kateri poganja sprednji kolesni par. Bencinski motor naj bi baje služil le, kot neke vrste generator. V kolikšnem času, bencinski (54kW) motor napolni 16kWh baterije ?


Lp
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Jih ne, saj bencinski motor polni baterije samo toliko da je dosti "bufferja" za sprotno porabo.

Drugače pa si lahko približno izračunaš koliko te pride elektrika iz bencinskega generatorja s ca. 30% izkoristkom. Jaz sem naračunal 0,55 €/kWh, zato hvala bogu da ne začne polnit kar cele baterije na "zalogo".

Tudi ko motor polni baterije dvomim da deluje z vsemi 54 kW, ugibam da ne polni z več kot 10 kW.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Tudi nima smisla, da bi bencinski generator polnil baterijo. Zakaj le?
Baterijo mora polniti elektrika iz vtičnice, ne elektrika iz bencina. Če bi jo polnil z elektriko iz bencina, potem ne potrebuješ baterije
wink-1.gif
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Smisel bi bil, če bi se baterija spraznila do cca. 10-15% in bi se vključil generator, jih (baterije) napolnil na 95-100% in se izključil. Avto bi pa deloval samo na elektriko (razen ob delovanju generatorja).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.919
6.976
113
Mogoče bi bila uporabna funkcija, dostopna preko menija, s katero bi motor do konca nafilal baterijo. Zakaj? Če bi recimo bil v "vukojebini", bi lahko prvo natočil bencin, napolnil baterijo do konca, potem pa še enkrat dotočil bencin in imel max doseg.

Scenarij je sicer bolj malo verjeten, ker ampera ni ravno avto za dolge relacije nekje "usred ničega".
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.355
2.730
113
Ko vozis na elektriko proizvedeno 'na motor', le-ta gre v baterije ali direktno na pogonski elektromotor?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Mogoče bi bila uporabna funkcija, dostopna preko menija, s katero bi motor do konca nafilal baterijo. Zakaj? Če bi recimo bil v "vukojebini", bi lahko prvo natočil bencin, napolnil baterijo do konca, potem pa še enkrat dotočil bencin in imel max doseg.

Scenarij je sicer bolj malo verjeten, ker ampera ni ravno avto za dolge relacije nekje "usred ničega".

Ampera ima tank za 35 litrov. Dvomim, da bi šel z njo kdaj na taka brezpotja, da v 500km ne bi bilo nobene črpalke.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Yagi pravi:
Smisel bi bil, če bi se baterija spraznila do cca. 10-15% in bi se vključil generator, jih (baterije) napolnil na 95-100% in se izključil. Avto bi pa deloval samo na elektriko (razen ob delovanju generatorja).

Zakaj bi polnil baterijo in s tem povzročil dodatne izgube pri shranjevanju energije v baterijo, da ne govorimo o hitrem polnjenju baterije, če se s tem istim bencinom lahko normalno pelješ s prazno baterijo (22% SOC)?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Ko vozis na elektriko proizvedeno 'na motor', le-ta gre v baterije ali direktno na pogonski elektromotor?

So minimalna nihanja v razponu 1-2% state of charge-a.
Še posebej je to pomembno zato, ker ima avto optimizirano delovanje bencinskega motorja, ki se mu reče WOT - wide open throttle, v katerem deluje stalno, kadar deluje bencinski motor, razen v fazi ogrevanja motorja.
To dopušča tudi optimalno delovanje motorja, motor pa deluje med cca. 1500-4000 RPM - seveda vse v načinu WOT.
To pomeni, da ko deluje na 1500 RPM, da pri vožnji, npr. pri konstantih 80km/h, bencinski motor proizvaja več energije, kot jo kolesa potrebujejo za vzdrževanje hitrosti. V tem primeru odvečno energijo shrani v baterijo (to je tistih 1-2% kapacitete baterije), potem motor ugasne, ti pa se še vedno pelješ normalno pri 80kmh, ker ta čas elektro motor jemlje tistega 1-2% električne energije, ki jo je shranil v baterijo. Ko je le-ta 1-2% porabljenega, spet prižge bencinski motor, ki ponovno odvečno energijo shrani v baterijo in se spet ugasne, ko preseže to okno.
To je zato, ker je izkoristek bencinskega motorja pri nizki obremenjenosti, tako slab, da se ga bolj splača bolj obremeniti, ker ima večji izkoristek, odvečno energijo shraniti v baterijo, ga ugasniti in iz baterije pokuriti to shranjeno energijo, potem pa ponovno zagnati bencinski motor.
Sej, podobno dela tudi Prius.
 
Nazadnje urejeno:

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Ker bi npr. (nimam podatkov) za napolnit baterijo porabil 0,7L (ugibam) bencina, vgraditi bi bilo možno kakšen 600ccm motor in bi za 10L bencina lahko naredil mnogo več kilometrov. Ne vem, koliko moči bi potreboval za polnit. Vse to so le moja ugibanja.....
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Glede na to, da avto tehta 1700+kg, je že 1400ccm atmosferski motor tam tam, kaj šele 600ccm. Npr. voziš po avtocesti, baterija se ti sprazni, prižge se ti 600ccm bencinski motor. Koliko hitro bi z njim po avtocesti lahko vozil?

Še enkrat; zakaj bi sploh polnil baterijo z bencinom? Potem ne potrebuješ Ampere, ampak Astro.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.355
2.730
113
To mi je jasno, ampak zanimala me je pot elektrike, ki izvira iz proizvodnje bencinskega motorja. A gre preko baterij ali direktno iz generatorja na elektromotor. Cist tko iz firbca.
smile-1.gif
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Sej avtomobila nebi poganjal 600ccm motor ampak ves čas elektro motor (+110kW-pa še to je malo). Ko bi se le-te spraznile, bi bencinski motor skrbel za polnjenje baterij! 600ccm bi bil samo, kot podaljševalnik dometa!
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Domnevam, da bi bilo optimalno tako, da gre tisto, kar elektro motor potrebuje tisti trenutek, direktno, višek pa v baterije oz. manjek iz baterije. Tako bi bilo, nekako smiselno
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Tako nekako ja.

AndY1, od kod pa si? Bi bilo morda možno videti Ampero od bližje, bi ti zapeljal eno demo vožnjo ?


Lp
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Seveda. Sem iz Domžal. Drugače pa lahko tudi vzameš Ampero na testno vožnjo ali pri Avtotehni Vis ali pa pri Avtohiši Moste, pa da sam vidiš, v čem je čar vožnje na elektriko.
 
Nazadnje urejeno: