Opel Ampera/Chevrolet Volt

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kakor sem bral, Leaf in C-Zero posredujeta podatke na drugih pin-ih, zato ne gre.

Poleg tega zelo verjetno niso po OBD standardu.

Tudi Ampera ponuja na voljo še bistveno več parametrov, protokol katerih pa je "manufacturer-specific", zato Torque odpade.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Kako se pa tej električni avti kej obnesejo pri speljevanju na snegu:)?
Poleti smo vsi veseli, ker do 100km potegne hitreje kot sosedov, kako pa je potem z nadziranjem teh kW na snegu?
Pri dizlih, če malo sklopko trpimo se da marsikam zlezt. Kako pa je to pri električnih?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ravno cca. 2 tedna nazaj, ko je bilo zjutraj nespluženo, sem moral speljati v klanec na glavno cesto. Parkrat se je zavrtelo, potem pa je šlo. Ima TC.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ravno cca. 2 tedna nazaj, ko je bilo zjutraj nespluženo, sem moral speljati v klanec na glavno cesto. Parkrat se je zavrtelo, potem pa je šlo. Ima TC.

TC ne pomaga nič ko je orenk sneg in kombinacija sneg + avtomatski menjalnik je katastrofa,ker ne more avta zibati.


Sem ravno ta vikend to izkusil z X3 automatic, ko se enkrat zakoplje si gotof,saj je menjalnik elektronski in ni variante da bos zibal.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
No, sem bil pripravljen, da izklopim TC, če ne bi šlo. Mislim, da je gumb desno, nad glavo.

Jo pa jutri peljem na ličanje sprednje maske. Na parkirišču mi jo je nekdo podrsal ob sprednjem levem robu blatnika po plastiki. Je pa barva postrgana do črne plastike spodaj.
 
Nazadnje urejeno:

damci

Pripravnik
12. sep 2007
247
6
18
AndY1, a si naredil že kakšno kalkulacijo amortizacije avta?
Konkretno, jaz dnevno naredim 152 km v službo in nazaj in tako doma kot v službi bi lahko dal avto polniti.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.919
6.976
113
Večje vprašanje, kot amortizacija avta je, če se ti bo dalo še X let se vsak dan vozit tako daleč na šiht? Meni je po enem letu že fajn dopisdlo, res, da sem imel cca 230km, a vseeno...
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Citat:
Uporabnik damci pravi:
AndY1, a si naredil že kakšno kalkulacijo amortizacije avta?
Konkretno, jaz dnevno naredim 152 km v službo in nazaj in tako doma kot v službi bi lahko dal avto polniti.

Za prevoziti 150.000km bi porabil cca 1.305,00€ elektrike, glede na to da bi v službi polnil verjetno zastonj, bi bil ta znesek nižji.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik damci pravi:
AndY1, a si naredil že kakšno kalkulacijo amortizacije avta?
Konkretno, jaz dnevno naredim 152 km v službo in nazaj in tako doma kot v službi bi lahko dal avto polniti.

V pomladanskih, poletnih in jesenskih mesecih z enim polnjenjem narediš cca. 75, če ti zmanjka, greš še vedno na bencin za tisthi nekaj manjkajočih kilometrov.
V zimskih mesecih se na eno polnjenje naredi cca. 50km (ker kuriš elektriko za ogrevanje kabine) RAZEN, če izkoristiš naslednjo prednost - bom razložil. Glede na to, da si omenil, da imaš v eno smer cca. 75km, to pomeni, da boš v zimskih mesecih zagotovo preostanek poti delal na bencin. Torej 50km na elektriko, ostalo na bencin. Ampak, če uporabiš feature Ampere, to je HOLD mode, ki zažene bencinski motor še preden je baterija prazna, lahko tu pridoma uporabiš tako, da že na začetku vožnje preklopiš na HOLD mode in narediš prvih 5-10km na bencin. S tem zadržiš električno energijo v bateriji, kar je pa bolj pomembno je pa to, da kabino ogreješ z odvečno toploto bencina in ne z elektriko iz baterije, kar pomeni, za vožnjo ne boš porabil nič elektrike za ogrevanje, ampak bo šla vsa elektrika za premikanje, saj si kabino že ogrel s bencinom. Ko se ti kabina ogreje, Ampero nazaj preklopiš na Normal mode, kar pomeni, da boš vozil na elektriko. Upam, da razumeš, kaj hočem povedati. Namesto, da kuriš bencin na koncu vožnje, ga kuriš na začetku vožnje in z odvečno toploto segreješ kabino, kar pomeni, da tudi v zimskih mesecih obdržiš električni doseg 75km, ker elektriko ne kuriš za gretje kabine, ampak za premikanje.

Če dnevno narediš cca. 150km in lahko polniš tudi v službi pomeni, da na dan privarčuješ denarja za teh 150km, ki ga danes plačuješ vsak dan za bencin oz. dizel. Če rečemo, da voziš na dizel, ki stane 1.4 EUR/l, porabo pa imaš recimo 6l/100km, pomeni, da na dan pokuriš 9 litrov dizla, kar pomeni cca. 13 EUR/dan za dizel.
Če se boš vozil na elektriko, boš pokuril cca. 1.5 EUR elektrike/100km, v tvojem primeru to pomeni 2.25 EUR, pa recimo, da zaokrožimo navzgor na 2.5 EUR.

V tem primeru na dan privarčuješ več kot 10 EUR, to je čez 200 EUR/mesec, oz. 2500 EUR/leto samo iz voženj v službo in nazaj. Če še prišteješ še ostale vožnje, je to hitro cca. 3000 EUR/leto. V 10 letih skoraj v celoti dobiš nazaj razliko, ampak avto ti pa še vedno ostane.

Seveda, če se voziš na bencin ali pa imašporabe višjo od 6l/100km, gre zgornja računica še bolj v tvoje prihranke. Če hočeš, ti lahko jaz naredim računico, samo povej mi, s katerim gorivom se voziš zdaj in kakšno porabo imaš na 100km.

Imaš pa še eno možnost. Vsaj za Avtotehno VIS vem, da imajo zelo ugoden Eko lizing z zelo ugodno obrestno mero in še vedno si upravičen do 4.000 EUR subvencije države.
Če na mesec privarčuješ vsaj zgornjih 200EUR za gorivo, lahko to vsoto odšteješ od mesečnega obroka lizinga in dobiš tvoj mesečni strošek, ki je veliko manjši. Sicer na koncu še vedno plačaš nekaj denarja za avto, ampak ne pozabi - v rokah imaš še vedno cel avto namesti v zrak zgorjen dizel
smile-1.gif


P.S.: Doseg sem pisal za mojo Ampero, ki je modelsko leto 2012. Modelsko leto Ampere 2013 ima baterijo s povečano kapacitete za 0.5kWh, to je za cca. še ekstra 3-4km na polnjenje.

P.S.2: Če si resen, lahko Ampero dobiš pri prodajalcih tudi več kot za 1 uro in sam narediš test do doma in nazaj. Mogoče ti jo dajo tudi do naslednjega dneva in dejansko lahko preizkusiš tudi vožnjo v obe smeri samo na elektriko. Seveda, če jo doma nafilaš.

P.S.3: Če si res resen, mi pošlji ZS, pa bom tudi jaz kontaktiral moj kontakt za daljši test.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Pozabil sem še na eno možnost zimske vožnje, ki se je prejle nisem spomnil, ker mi je že tako samoumevna - to je predgretje oz. predhlajenje.
Torej, pozimi, še preden greš od doma in imaš avto še na elektriki, 10 minut pred odhodom, z daljincem vključiš predgretje in se ti bo avto segrel še preden se vsedeš v avto. Če v tistem trenutku ni priključen na elektriko, bo to naredil z elektriko iz baterije, drugače pa bo zagrel avto z električno energijo iz vtičnice in se boš odpeljal z že ogretim avtom, ne da bi za to pokuril elektriko iz baterije.

To sem prejšnji teden prakticiral vsako jutro, ko sem se zjutraj vozil iz Domžal do Ljubljane, ko sem pobral puncino mamo, ki je pazila hčerko, ki je bila bolana in jo peljal nazaj v Domžale, potem pa sem naju s punco še razpeljal po službah.
Vsak dan sem naredil cca. 90km, s tem, da v službi nisem polnil, sem pa Ampero dopolnil, ko sem se pripeljal domov (cca. 15h) in odpeljal babico nazaj v Ljubljano ob cca. 17h. Vso vožnjo sem delal na elektriko.
 

damci

Pripravnik
12. sep 2007
247
6
18
super, hvala za vse informacije, letno naredim med 50 in 55k kilometrov zato bo za razmislit. Sedaj vozim dizla in sicer BMW serijo 5 in je preračunana povprečna poraba 6.5l/100km. Za test je še malce prehitro, ker treba najprej hišo najti, ker iz 2 nadstropja dol ne vem če bi sedaj sosedje pustili podaljšek vlečt
smile-1.gif
. upam da bo hiša v kratkem pa te bom takrat prosil za pomoč
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ni problema, z veseljem. Pri toliko km/leto, kot jih delaš, bi se ti Ampera povrnila zelo hitro. Pri meni cca. 2000EUR/leto, pri tebi pa cca. 5000 EUR/leto. In če bi jo vzel na ta EkoLizing, z ugodno obrestno mero + subvencijo države, bi pri tvoji kilometrini, že mesečni strošek, ki ga imaš za gorivo sedaj, pokril z mesečnim obrokom lizinga.
Dejansko bi namesto, da daješ danes za gorivo, dajal za obrok lizinga, ampak avto ti pa na koncu ostane (pri BMW-ju si še vedno moral BMW-ja kupiti posebej).
Pa ne pozabi še to, da je menjava olja le na 2 leti oz. ko % življenske dobe olja, na glavnem meniju pride proti 0%. Za sabo imam cca. 12.500km, od tega cca. 90l bencina, olje je pa še vedno na 90+% zaradi tega, ker se večino časa vozim na elektriko. Več, ko se voziš na elektriko, počasneje pada % življenske dobe olja, kar je logično.

Sicer jo pa še vedno lahko greš potestirati tudi samo za eno uro, samo za to, da boš videl, v čem je fora vožnje na elektriko - da vidiš, kakšen je to preskok v kvaliteti vožnje. Ne moreš verjeti, dokler ne preizkusiš.

Če boš šel na Avtotehno VIS, me tam omeni, da me poznaš s tega foruma, me tam poznajo. Če pa bi rad potestiral na Avtohiši Moste, je pa uporabnik lost1 s tega foruma, ki ima tam čez Ampere.

Sicer sem pa tudi sam v bloku, v tretjem nadstropju in sem si potegnil kabel na moje garažno mesto v garažo, ki je v drugem podzemnem nadstropju, tako da lej - probaj, nimaš kaj izgubiti. Jaz sem dobil vsa dovoljenja, mogoče lahko tudi ti.
 
Nazadnje urejeno:

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
709
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Pri toliko km/leto, kot jih delaš, bi se ti Ampera povrnila zelo hitro. Pri meni cca. 2000EUR/leto, pri tebi pa cca. 5000 EUR/leto
čisto linearno seveda ne gre računat, saj je pri takšni letni kilometrini, zagotovo precej daljših voženj in voženj, kjer ni časa/možnosti , da bi se avto dopolnil.
 

damci

Pripravnik
12. sep 2007
247
6
18
niti ne, 90% voženj je v eno smer do 80km in ponavadi se na drugi strani zmeraj lahko polni
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik lost1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ravno cca. 2 tedna nazaj, ko je bilo zjutraj nespluženo, sem moral speljati v klanec na glavno cesto. Parkrat se je zavrtelo, potem pa je šlo. Ima TC.

TC ne pomaga nič ko je orenk sneg in kombinacija sneg + avtomatski menjalnik je katastrofa,ker ne more avta zibati.


Sem ravno ta vikend to izkusil z X3 automatic, ko se enkrat zakoplje si gotof,saj je menjalnik elektronski in ni variante da bos zibal.

Zanimivo, točno prejšnji vikend, ko je bil tahud sneg, sem imel dizel avtomatika (in to dokaj zmogljiv dizel), FWD. Nobenih problemov, dokler se ni pred avtom nabral kup snega ... Pol smo pa malo potelovadili z levo na bremzi, desno na gasu, pa pretikanjem med D in R, pa je šlo ven ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik damci pravi:
niti ne, 90% voženj je v eno smer do 80km in ponavadi se na drugi strani zmeraj lahko polni

Tako je. Še posebej pa ni problema, če polniš s 16A, kjer popolnoma prazno baterijo napolniš v 4 urah.