Citat:
Uporabnik damci pravi:
AndY1, a si naredil že kakšno kalkulacijo amortizacije avta?
Konkretno, jaz dnevno naredim 152 km v službo in nazaj in tako doma kot v službi bi lahko dal avto polniti.
V pomladanskih, poletnih in jesenskih mesecih z enim polnjenjem narediš cca. 75, če ti zmanjka, greš še vedno na bencin za tisthi nekaj manjkajočih kilometrov.
V zimskih mesecih se na eno polnjenje naredi cca. 50km (ker kuriš elektriko za ogrevanje kabine) RAZEN, če izkoristiš naslednjo prednost - bom razložil. Glede na to, da si omenil, da imaš v eno smer cca. 75km, to pomeni, da boš v zimskih mesecih zagotovo preostanek poti delal na bencin. Torej 50km na elektriko, ostalo na bencin. Ampak, če uporabiš feature Ampere, to je HOLD mode, ki zažene bencinski motor še preden je baterija prazna, lahko tu pridoma uporabiš tako, da že na začetku vožnje preklopiš na HOLD mode in narediš prvih 5-10km na bencin. S tem zadržiš električno energijo v bateriji, kar je pa bolj pomembno je pa to, da kabino ogreješ z odvečno toploto bencina in ne z elektriko iz baterije, kar pomeni, za vožnjo ne boš porabil nič elektrike za ogrevanje, ampak bo šla vsa elektrika za premikanje, saj si kabino že ogrel s bencinom. Ko se ti kabina ogreje, Ampero nazaj preklopiš na Normal mode, kar pomeni, da boš vozil na elektriko. Upam, da razumeš, kaj hočem povedati. Namesto, da kuriš bencin na koncu vožnje, ga kuriš na začetku vožnje in z odvečno toploto segreješ kabino, kar pomeni, da tudi v zimskih mesecih obdržiš električni doseg 75km, ker elektriko ne kuriš za gretje kabine, ampak za premikanje.
Če dnevno narediš cca. 150km in lahko polniš tudi v službi pomeni, da na dan privarčuješ denarja za teh 150km, ki ga danes plačuješ vsak dan za bencin oz. dizel. Če rečemo, da voziš na dizel, ki stane 1.4 EUR/l, porabo pa imaš recimo 6l/100km, pomeni, da na dan pokuriš 9 litrov dizla, kar pomeni cca. 13 EUR/dan za dizel.
Če se boš vozil na elektriko, boš pokuril cca. 1.5 EUR elektrike/100km, v tvojem primeru to pomeni 2.25 EUR, pa recimo, da zaokrožimo navzgor na 2.5 EUR.
V tem primeru na dan privarčuješ več kot 10 EUR, to je čez 200 EUR/mesec, oz. 2500 EUR/leto samo iz voženj v službo in nazaj. Če še prišteješ še ostale vožnje, je to hitro cca. 3000 EUR/leto. V 10 letih skoraj v celoti dobiš nazaj razliko, ampak avto ti pa še vedno ostane.
Seveda, če se voziš na bencin ali pa imašporabe višjo od 6l/100km, gre zgornja računica še bolj v tvoje prihranke. Če hočeš, ti lahko jaz naredim računico, samo povej mi, s katerim gorivom se voziš zdaj in kakšno porabo imaš na 100km.
Imaš pa še eno možnost. Vsaj za Avtotehno VIS vem, da imajo zelo ugoden Eko lizing z zelo ugodno obrestno mero in še vedno si upravičen do 4.000 EUR subvencije države.
Če na mesec privarčuješ vsaj zgornjih 200EUR za gorivo, lahko to vsoto odšteješ od mesečnega obroka lizinga in dobiš tvoj mesečni strošek, ki je veliko manjši. Sicer na koncu še vedno plačaš nekaj denarja za avto, ampak ne pozabi - v rokah imaš še vedno cel avto namesti v zrak zgorjen dizel
P.S.: Doseg sem pisal za mojo Ampero, ki je modelsko leto 2012. Modelsko leto Ampere 2013 ima baterijo s povečano kapacitete za 0.5kWh, to je za cca. še ekstra 3-4km na polnjenje.
P.S.2: Če si resen, lahko Ampero dobiš pri prodajalcih tudi več kot za 1 uro in sam narediš test do doma in nazaj. Mogoče ti jo dajo tudi do naslednjega dneva in dejansko lahko preizkusiš tudi vožnjo v obe smeri samo na elektriko. Seveda, če jo doma nafilaš.
P.S.3: Če si res resen, mi pošlji ZS, pa bom tudi jaz kontaktiral moj kontakt za daljši test.