Opel Ampera/Chevrolet Volt

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
1. sem objavil link kjer sem dobil povprečne vrednosti Volta http://www.voltstats.net/
2. na tej strani ni podatka o porabljeni električni energiji, temveč je podatek MPGe v katerem je združena poraba bencina in elektrike
3. Sem napisal en vprašaj, če računam prav, ker se tudi meni zdi veliko
4. to ni debata koliko narediš ti na elektriko ampak koliko naredi povprečen voznik Volta, saj jaz isto ne trdim da navaden Prius pokuri 4,3 l/100 km (moje povprečje poletje), ampak bi po podatek šel na spritmonitor.de

Profil uporabnika PiP in Volta/Ampere je pa veliko bližji kot si misliš, tudi izračunan strošek za gorivo je pri PiP 36 % večji kot pri Amperi, si mislil da bo razlika večja? Saj verjetno bo ko bodo ti Priusi dali skozi eno zimo. Da ne rečm, da je nekaj uporabnikov tako Volta kot PiP, ki ga kupijo samo zato, da pridobijo dostop do HOV lane v Kaliforniji, no ampak taki verjetno ne vpisujejo porabe, ker jih boli.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Problem je v tem, ker je podatkov porabe PiP-a premalo. Pri Voltstats dejansko lahko vidiš, kakšno ima celotno porabo (elektrike in bencina), to je MPGe, pri PiPu pa le porabo bencina. Porabo elektrike lahko le špekuliraš, ker ne veš, koliko je kdo vmes polnil. Če pa bi imel tudi MPGe za PiPa, pa bi lahko lažje primerjal.

Kolikor pa vem pa Voltstats dobiva podatke direktno iz avtomobilov preko Onstar sistema in se točno vidi, koliko elektrike in koliko bencina je bilo pokurjenega.

Lahko pa povem, da po EPA sta PiP in Volt z MPGe tam nekje enako. 2013 Volt/Ampera ima 98MPGe, PiP pa, mislim da 95 ali 96.

Seveda, v Ameriki je polno takih, ki kupijo Volta oz. PiP samo za HOV lane sticker pa sploh avto ne filajo na elektriko.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
A zdej žre manj volt-amperov?
smile-1.gif
 

janus

Pripravnik
3. mar 2011
167
0
16
Dr_S verjetno misli primerjavo prej/potem oz. letne/zimske (za Southparka, Maleckyja in ostale pa v primerjavo dodaj še Original lahke feltne/Momo "težke" feltne).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Vsekakor zdaj z enim polnjenjem naredim manj kilometrov (50-60km), ker dela gretje in včasih tudi klima, da razvlaži kabino. To vse dela avtomatično, uporabnik lahko nastavlja, ali uporablja le ventilator, ali ECO, kjer deluje z zmanjšanimi močmi, ali pa Comfort, kjer dela z optimalnimi močmi. Seveda, če voziš na ICE, toploto pobira iz hladilne tekočine motorja.
Manjši doseg sem imel tudi že z letnimi gumami, zaradi ogrevanja.

Za zimske pa še ne bi mogel oceniti, ker še nisem naredil kakšne take relacije, kot z letnimi, da bi lahko naredil direktno primerjavo.
 

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
Ne vem, ali lahko v to temo še malo svojih izkušenj napišem.
Mogoče bo malo razmetano vse skupaj, ampak pišem tako kakor se pač spomnim.

Skratka imel v uporabi oba. Priusa plug in ter ampero.
Najprej mogoče malo začetka v smislu, a se to splača kupit novo?
Kaj pa vem. Recimo za 40kEUR bi si želel precej manjšo porabo pri obeh. O tem več kasneje.
Velik plus je to, ker v radiju 20-30km od doma lahko načeloma res samo elektriko uporabljaš.
Če delaš 20kkm/letno samo za službo, in te pride 100km vožnje 1,5EUR, daš 300EUR. Da imaš srečo in avto s porabo 5l/100 bi za isti špas odkartal 1500EUR. Ampak recimo neka primerljiva zadeva pije 7l/100, kar je dobrih 2kEUR. Ajd recimo 2kEUR/letno prihranka, če se izključno na štrom voziš.
Ravnokar pa gledam novo Mazdzo 6 130km dizel za 23kEUR. Da gledam samo prihranek pri gorivu, bi se to moralo po dobrih 8ih letih "obrnit". Nisem pa še upošteval cene baterije, ki jo je potrebno zamenjat, oziroma bi moral za tolk nižjo ceno prodat avto, če bi ga prodajal...
Za običajnega Priusa sem našel nek podatek okoli 2,5kUSD. Za plugin bi znala bit dražja, za Ampero predvidevam da tudi.

Tako da za moje pojme - če bi zadeva stala okoli 30k, bi še razmišljal o nakupu, tako pa avtomatsko odpade to. Plus to, da sta avta kar se tiče prostora v primerjavi z Mazdo6 caravan pač neprimerljiva.(Mazda 6 mi je čisto slučajno v uč padla, zato jo primerjam)

Vožnja, realnost.

Amperi v plus štejem to, da ko je napolnjena, dejansko ne glede na vse, dela elektromotor. Se pravi max zmogljivosti avtomobila so lahko dosežene samo na štrom. Minus pa je to, da pri normalni vožnji (ne šparanje in cjazenje) narediš 50km, kar je konkretno manj od obljubljenega. In še en minus je dolžina polnjenja.

Ena taka subjektivna ugotovitev za intermezzo - Prius me je veliko bolj "spodbujal" k ekonomični vožnji. Ročka od menjalnika je taka luštna, da bi ga kar skoz v Brake "šaltal"
grin1.gif
Pri Amperi res ne vem kdo je tisto ročico zdizajniral. Pa preveč trda se mi zdi. In na sploh v Amperi nisem imel občutka "zelenosti". Ne vem zakaj. Subjektivno pač.

Polnjenje Priusa traja 1,5ure. Kar štejem v velik plus. Minus je to, da ne moreš polne zmogljivosti na elektriko koristit. Se pravi moraš pazit, da se ti ne vklaplja benc.motor. In gretje itak dela samo na benc.motor, kar poveča porabo.
Plus je tudi to, da ne rabiš ekstremno pazit, da dosežeš deklariran domet izključno na elektriko. Če sem pazil, sem ga pa tudi presegel, kar mi pri Amperi ni uspelo.

Pri pazljivi vožnji po regionalkah BREZ oviranja prometa in BREZ napolnjene baterije je poraba pri Priusu 3,8. Pri Amperi sem imel 4,3 po BC. Vem, da je smisel napolnjena baterija, ampak samo za primerjavo sem dal. Sicer pa ti avti niso mišljeni za neka kruzanja po 1000km.

Ampera mi deluje veliko težja kot Prius, čeprav po spec sta tam-tam. Kot da jo bo ravnokar potegnilo iz ovinka ven. Prius na "balonih" mi je več zaupanja vlil v vožnjo. Nisem pa iskal mej avtomobilov, ker mi ni smiselno. Pač vsakdanja vožnja in kakšen hitro odpeljan ovinek.
Do 100km/h je Ampera zanimiva in kar suverena. Tist pravi elektro filing. Instant torque in te scene
cool-1.gif
Od 100 naprej se mi zdi, da jo konkretno zmanjkuje in po občutku je Prius tam bolj suveren. Nisem pa delal meritev.

Še en intermezzo, ki sem ga ugotavljal.
Recimo za primer vzamem Priusa hybrid(ne plug in). OK, hybrid, mala poraba itd. Ampak recimo, da mi dajo noter 1.8 motor s 136KM in z enakim menjalnikom in enakim "eko" okoljem.(avto bi bil tudi kar nekaj kg lažji brez hibridnega sklopa). Ma dam roko v ogenj, da ob takem načinu vožnje ne vem če bi 2l/100km več porabil. Pa po moje bi bil tak Prius 10kEUR cenejši.

Priznam pa, da je res lepo gledat te male številke porabe. In potem, ko se še malo potrudiš in res še dodatno znižaš porabo je res luštno. Ampak samo v primeru, da mi nekdo šenka tak avto. Ker to je enostavno še predrago za kupit. Saj čez čas bo to res bolj dostopno postalo in tudi seveda praktično veliko bolj uporabno(domet samo na štrom).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik upiwaly pravi:

Amperi v plus štejem to, da ko je napolnjena, dejansko ne glede na vse, dela elektromotor. Se pravi max zmogljivosti avtomobila so lahko dosežene samo na štrom. Minus pa je to, da pri normalni vožnji (ne šparanje in cjazenje) narediš 50km, kar je konkretno manj od obljubljenega. In še en minus je dolžina polnjenja.

Ne vem sicer, kako voziš, ampak jaz sem, pred uporabo gretja, redno delal 75+km z enim polnjenjem. Z električnim gretjem vred delam 50+km.

Citat:
Uporabnik upiwaly pravi:
Ena taka subjektivna ugotovitev za intermezzo - Prius me je veliko bolj "spodbujal" k ekonomični vožnji.

Meni pa ravno to ni všeč. Nočem, da mi avto dela slabo vest, če iz užitka kdaj pritiskam avto.

Citat:
Uporabnik upiwaly pravi:
Polnjenje Priusa traja 1,5ure. Kar štejem v velik plus.

Tudi Ampero lahko polniš le 1.5 ure. To, da je po 1.5 ure Prius napolnjen ni nek plus, ampak omejitev kapacitete baterije, s katero lahko narediš 20km. Tudi z Ampero narediš 20km po 1.5 ure polnjenja. To ni isto, kot da bi rekel, da pri enemu tank za bencin, ki ima 40l, nafilaš v eni minuti, drugega, ki pa ima tudi 40l, pa v 5 minutah.

Citat:
Uporabnik upiwaly pravi:
Plus je tudi to, da ne rabiš ekstremno pazit, da dosežeš deklariran domet izključno na elektriko. Če sem pazil, sem ga pa tudi presegel, kar mi pri Amperi ni uspelo.

Kot sem že rekel - odvisno od voznika. Če pri Amperi pazim, naredim 80+km.


Citat:
Uporabnik upiwaly pravi:
Ampera mi deluje veliko težja kot Prius, čeprav po spec sta tam-tam.

No, Ampera tehta 1,715 kg, Prius pa 1,420 kg. To ni tam-tam.

Citat:
Uporabnik upiwaly pravi:
Do 100km/h je Ampera zanimiva in kar suverena. Tist pravi elektro filing. Instant torque in te scene
cool-1.gif
Od 100 naprej se mi zdi, da jo konkretno zmanjkuje in po občutku je Prius tam bolj suveren. Nisem pa delal meritev.

Meritev:
2011-chevrolet-volt-horsepower-graph.jpg



Drugače pa hvala za review
zmaga.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Upiwaly, enak menjalnik kot v Priusu ne gre, ker sta pri Priusu v igri dva elektro motorja s pomočjo katerih reč deluje tudi kot CVT menjalnik (poleg tega da deluje kot power split device).
Če pa gledaš Toyotin ekvivalent, pa imaš bencinskega Avensisa z CVT menjalnikom. Samo niti pod razno ni 10 jurjev cenejši od Priusa, še posebej če noter navržeš opremo, ki jo ima Prius serijsko.
smile-1.gif

Za 10 jurjev cenejše padeš v rang Yarisa. Pa smo tam - dodaš še jurja, pa imaš Yarisa Hybrid.
tongue-1.gif
 

mimika

Pripravnik
8. feb 2008
703
0
16
Mogoče je že bilo napisano - kako v Ameri deluje gretje? Tako kot pri večini avtomobilov (ali celo z grelnimi kabli) ali obrne delovanje klime? Ker tukaj se bi dalo kar nekaj prišparati, pa še draga ni taka prilagoditev klime.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ima uporniški grelec. Nima toplotne črpalke. Res je, da bi bil izkoristek večji, vendar imaš pri temperaturah pod 2-3°C problem odmrzovanja zunanje enote, na kateri se nabira kondenz in če je satovje zunanje enote pod 0°C, se ti nabira led, ki ga moraš vsake nekaj časa odlediti.

Poleg tega moje izkušnje iz demonstracijskega Prius Plug-In-a, ki je imel toplotno črpalko za gretje so take, da je trajalo cca. 5-10 minut (podobno kot pri domači klimi, ki jo uporabljamo za gretje), preden je začelo pihati toplo, pri Amperi je to v 1 minuti.
 
Nazadnje urejeno:

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
Ne vem no, meni je podatek v prometni 1840kg(edit - pardon skupna teža. 1540kg naj bi bilo) za Priusa bil merodajen. Na tehtnico pa ga nisem peljal.
Kako vozim? Iz Litije do Vrhnike ni zdržal samo na baterijo ob vožnji 90-105km/h izven naselja in 120km/h po AC(kolikor je je). Nobenega prehitevanja in zabijanja gasa v podn.

To glede polnjenja ne morem komentirat za Ampero, ker nisem poskušal polnit manj časa. Prius se je napolnil v 20min za cca 5km.
Nisem hotel omenjat opazk od različnih ljudi, da pri Amperi nekak ni efekta, če jo manj časa polniš.Pač da ne naredi po 3 urah npr polovico deklariranih kilometrov, ampak občutno manj. Ampak kakor pravim - sam tega nisem preverjal in ne bom komentiral.

@komentar na cvt in 1.8
Sem samo hipotetično govoril za primerljivo zadevo. Pač vožnja s podobno močnim benc. motorjem s cvt menjalnikom in "eko" okoljem ob manjši teži vozila. Da se sprašujem v smotrnost nabave hibrida. Samo to
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ne sprašuj se v smoternost, ker je v Sloveniji seveda ni - dizel rules, ker več trošarine plačujejo tisti, ki se vozijo na benz.
frown-1.gif

Drugod po svetu, še posebaj izven Evrope, kjer je dizel dražji od bencina, pa hibridi rulajo. Nabavna cena dizelskega goriva je namreč višja od bencina.

Glavna poanta gospodarnosti hibridov je v tem, da se pri bencinskem motorju v hibridih uporablja Atkinsonov cikel. Slednji gre pa ko ata na mamo z električnim pogonom. Atkinsonov cikel omogoča visok izkoristek bencinskega motorja, vendar ima tudi slabost - nižji navor, zato se tule pomoč električnega motorja z visokim navorom od nule izkaže z izničenjem slabosti Atkinsonovega cikla.

Uporaba Atkinsonovega cikla v nehibridnih pogonih je pa bila neuspešna. Nekaj časa se je s tem igrala Mazda, pa več od prototipa ni prišlo na cesto.

Vsi hibridi, ki jih odlikuje nizka poraba, imajo v srcu bencinar z Atkinonovim ciklom. Od Toyot in Lexusov, Mercedezov, pa do ameriškega Forda - Fusion Hybrid, vsi imajo v srcu bencinar z Atkinsonovim ciklom. Vse drugo se je v praksi izkazalo več ali manj kot fail. Proti fail gredo v praksi očitno tudi dizelski hibridi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle

Neuporaba Atkinsonovega cikla je tudi glavni razlog, zakaj Ampera pač pije več od Priusa, ko se vozi na bencin. Ampak to je bil kompromis, ki so ga GMjevi inženirji pač vzeli - koncipirali so avto, ki se bo pač vozil večinoma na štrom in ne kot klasični bencinsko električni hibrid.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik upiwaly pravi:
To glede polnjenja ne morem komentirat za Ampero, ker nisem poskušal polnit manj časa. Prius se je napolnil v 20min za cca 5km.
Nisem hotel omenjat opazk od različnih ljudi, da pri Amperi nekak ni efekta, če jo manj časa polniš.Pač da ne naredi po 3 urah npr polovico deklariranih kilometrov, ampak občutno manj. Ampak kakor pravim - sam tega nisem preverjal in ne bom komentiral.

Ta moj komentar se je nanašal na to, da se obe vozili polnita s 10 Amperi. V dveh urah se obema baterija napolni z enako količino električne energije. Razlika je le v tem, da je Priusova baterija, po dveh urah polnjenja, napolnjena, Amperina pa le eno tretjino, ker ima 3x večjo kapaciteto baterije.

Drugače pa ne razumem, kako lahko tako malo kilometrov naredite na elektriko. Vozim normalno, ga ne šparam, pa brez problema naredim 75km na eno polnjenje, če ne uporabljam gretja. Zdaj, ko je hladneje in imam prižgano gretje + razvlaževanje in imam gor zimske gume, naredim 50+km, pa vozim enako, oz. še hitreje kot demonstracijsko Prius Plug-In, ker pri Priuski sem se na moral na hitri cesti od Brnčičeve do rondoja Tomačevo, omejiti na 100km/h, ker bi se drugače prižgal bencinski motor, pri Amperi pa tam stalno vozim 110km/h.

Npr. ko smo šli s sodelavci na team -buliding na Bled, smo bili v moji Amperi trije, in smo z Vojkove v Ljubljani pa do Bleda prišli samo na elektriko, pa še 8km dosega mi je ostalo. Med družabnim srečanjem sem jo na Bledu napolnil na polnilni postaji. Nazaj grede sem odložil sodelavce na Vojkovi, obiskal sem hčerko in punco na pediatriji v Ljubljani in še vedno sem prišel domov, v Domžale, samo na elektriko.

P.S.: Moja trenutna life-time poraba je 0.96l bencina /100km. Sem pa pri okoli 6000km.
 

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
Hm, a je možno, da je testna že malo zgonjena?
Je tudi zelo zaj.... gretje/hlajenje. Sem moral ustavit avto, ga ugasnit in spet prižgat, da je začelo delovati gretje. In naslednjo rundo ponovit postopek, ker je začel gret kot utrgan-pač kolikor zmore
shocked-1.gif
Lahko da je to pripomoglo k manjšemu dometu.

Ogo, hvala za pojasnilo glede drugačnega principa delovanja motorja pri hibridih.
Sicer sam še zdaleč nisem pristaš dizlov in seveda tipično SLO se oklepat nekega prepričanja, da je to alfa in omega. Sem samo zgolj iz finančnega vidika napisal za trenutno situacijo. Pač hibrid je drag, nimaš kaj. Če pa bi brez problema na kup nabral toliko denarja bi z veseljem vzel nekaj temu podobnega, ker mi je bilo res zakon z obema avtoma. Sem takoj začel gledat za Auris hibridom, ki je konkretno cenejši od Priusa, samo ni pa pravi Japanac,tako da ne vem, kako je s kvaliteto
grin1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ne, ni zgonjena
smile-1.gif


Če ti je pihalo gretje, to pomeni, da si imel prižgano električno gretje, kar pomeni, da je šla energija iz baterije in da je tvoja razdalja 50+km bila normalna. Če bi jo imel izključeno, bi naredil 70+km brez problema.
Klimo se pa nastavlja, če pritisneš Climate, potem pa imaš na izbiro tri stopnje na sredinskem ekranu - min, eco, comfort. Pri MIN zajema le zunanji zrak, pri ECO dela tudi klima/gretje, vendar v ekološkem načinu, pri COMFORT pa dela s polno močjo. COMFORT nastavitev, ko gremo zjutraj v službo in varstvo že v eni minuti začne pihati toplo.
Seveda, če voziš na bencin, ne dela električni grelec, ampak greje iz hladilne tekočine.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.196
113
www.adriamedia.si
Domet je pač odvisen od načina vožnje (predvsem hitrosti). Če bi se po AC peljel po omejitvah dvomim, da bi prišel na bled. 50+ km pri 130 na uro?
Skratka: če se voziš po omejitvah ali malček čez (kot pri navadnem avtu), zna biti domet res toliko manjši. Andy, kar spomni se Leafa KP-Lj ... OK, tam je bilo 300 nadmorske na gor, Lj Bled je samo 200. Ampak tam je Leaf zdržal do postojne (64 kilometrov), ampak komaj (z manj kot 10 km preostalega dosega) ... Uradno naj bi pa zmogel koliko, 115 po ameriškem standardu in 175 po evropskem NEDC? Æe enako pogledaš AMpero (deklariranih 85 evropskih kilometrov, če se ne motim???), bi bilo to hja, recimo poloviva tega, torej manj kot 50.
Kot sem napisal: odvisno od načina vožnje (pa seveda od ceste in miksa tipa cest, po katerih voziš). Če si zelo nežen, se da doseči uradno porabo. Če si malo nežen, se voziš kot ti. Če voziš na ICE način, pa je dometa manj. Enako velja za kiks cest. Č imaš večino mesto+navadne ceste, si na konju. Če imaš večlino AC, si pa peš ...