Ne vem, ali lahko v to temo še malo svojih izkušenj napišem.
Mogoče bo malo razmetano vse skupaj, ampak pišem tako kakor se pač spomnim.
Skratka imel v uporabi oba. Priusa plug in ter ampero.
Najprej mogoče malo začetka v smislu, a se to splača kupit novo?
Kaj pa vem. Recimo za 40kEUR bi si želel precej manjšo porabo pri obeh. O tem več kasneje.
Velik plus je to, ker v radiju 20-30km od doma lahko načeloma res samo elektriko uporabljaš.
Če delaš 20kkm/letno samo za službo, in te pride 100km vožnje 1,5EUR, daš 300EUR. Da imaš srečo in avto s porabo 5l/100 bi za isti špas odkartal 1500EUR. Ampak recimo neka primerljiva zadeva pije 7l/100, kar je dobrih 2kEUR. Ajd recimo 2kEUR/letno prihranka, če se izključno na štrom voziš.
Ravnokar pa gledam novo Mazdzo 6 130km dizel za 23kEUR. Da gledam samo prihranek pri gorivu, bi se to moralo po dobrih 8ih letih "obrnit". Nisem pa še upošteval cene baterije, ki jo je potrebno zamenjat, oziroma bi moral za tolk nižjo ceno prodat avto, če bi ga prodajal...
Za običajnega Priusa sem našel nek podatek okoli 2,5kUSD. Za plugin bi znala bit dražja, za Ampero predvidevam da tudi.
Tako da za moje pojme - če bi zadeva stala okoli 30k, bi še razmišljal o nakupu, tako pa avtomatsko odpade to. Plus to, da sta avta kar se tiče prostora v primerjavi z Mazdo6 caravan pač neprimerljiva.(Mazda 6 mi je čisto slučajno v uč padla, zato jo primerjam)
Vožnja, realnost.
Amperi v plus štejem to, da ko je napolnjena, dejansko ne glede na vse, dela elektromotor. Se pravi max zmogljivosti avtomobila so lahko dosežene samo na štrom. Minus pa je to, da pri normalni vožnji (ne šparanje in cjazenje) narediš 50km, kar je konkretno manj od obljubljenega. In še en minus je dolžina polnjenja.
Ena taka subjektivna ugotovitev za intermezzo - Prius me je veliko bolj "spodbujal" k ekonomični vožnji. Ročka od menjalnika je taka luštna, da bi ga kar skoz v Brake "šaltal"
Pri Amperi res ne vem kdo je tisto ročico zdizajniral. Pa preveč trda se mi zdi. In na sploh v Amperi nisem imel občutka "zelenosti". Ne vem zakaj. Subjektivno pač.
Polnjenje Priusa traja 1,5ure. Kar štejem v velik plus. Minus je to, da ne moreš polne zmogljivosti na elektriko koristit. Se pravi moraš pazit, da se ti ne vklaplja benc.motor. In gretje itak dela samo na benc.motor, kar poveča porabo.
Plus je tudi to, da ne rabiš ekstremno pazit, da dosežeš deklariran domet izključno na elektriko. Če sem pazil, sem ga pa tudi presegel, kar mi pri Amperi ni uspelo.
Pri pazljivi vožnji po regionalkah BREZ oviranja prometa in BREZ napolnjene baterije je poraba pri Priusu 3,8. Pri Amperi sem imel 4,3 po BC. Vem, da je smisel napolnjena baterija, ampak samo za primerjavo sem dal. Sicer pa ti avti niso mišljeni za neka kruzanja po 1000km.
Ampera mi deluje veliko težja kot Prius, čeprav po spec sta tam-tam. Kot da jo bo ravnokar potegnilo iz ovinka ven. Prius na "balonih" mi je več zaupanja vlil v vožnjo. Nisem pa iskal mej avtomobilov, ker mi ni smiselno. Pač vsakdanja vožnja in kakšen hitro odpeljan ovinek.
Do 100km/h je Ampera zanimiva in kar suverena. Tist pravi elektro filing. Instant torque in te scene
Od 100 naprej se mi zdi, da jo konkretno zmanjkuje in po občutku je Prius tam bolj suveren. Nisem pa delal meritev.
Še en intermezzo, ki sem ga ugotavljal.
Recimo za primer vzamem Priusa hybrid(ne plug in). OK, hybrid, mala poraba itd. Ampak recimo, da mi dajo noter 1.8 motor s 136KM in z enakim menjalnikom in enakim "eko" okoljem.(avto bi bil tudi kar nekaj kg lažji brez hibridnega sklopa). Ma dam roko v ogenj, da ob takem načinu vožnje ne vem če bi 2l/100km več porabil. Pa po moje bi bil tak Prius 10kEUR cenejši.
Priznam pa, da je res lepo gledat te male številke porabe. In potem, ko se še malo potrudiš in res še dodatno znižaš porabo je res luštno. Ampak samo v primeru, da mi nekdo šenka tak avto. Ker to je enostavno še predrago za kupit. Saj čez čas bo to res bolj dostopno postalo in tudi seveda praktično veliko bolj uporabno(domet samo na štrom).