Opel Ampera/Chevrolet Volt

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.919
6.976
113
No, ampak saj tudi CO2, ki ga izpuhajo stroji nima vpliva na klimo zemlje, vsaj v pretirani meri ne
wink-1.gif
to je zadnja leta zgolj orodje s katerim se lahko viša davke na račun "ekologije" in poskuša zavirati rastoča gospodarstva.
Ampak dovolj o tem, to ni tema namenjena temu
smile-1.gif


Na koliko % max obremenitve nekega domačega priključka, se obremeni le-to, ko se fila ta avto?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Odvisno. Na Amperinem polnilnem kablu lahko izbiraš med 6 Amperskim in 10 Amperskim polnjenjem.
- 6 Ampersko jo napolni (iz popolnoma prazne) v 10 urah
- 10 Ampersko jo napolni v slabih 6 urah

Potem pa je še 16 Ampersko polnjenje, ki si ga lahko namontiraš z domačo polnilno postajo, ki jo lahko dokupiš pri Oplu (mislim, da stane okoli 500 EUR). To polnjenje ti jo napolni v 4 urah.

Do nedavnega je bila tudi možnost nakupa 16 Amperskega polnilnega kabla (na Schuko vtičnico) od iMiev-a, C-Zero-a, Ion-a, katerega sem hotel tudi sam kupiti, pa so me pri Citroenu fino z*jebali. Ko sem ga naročil, je bilo zaloge v Franicji in Italiji še zadosti, potem pa so mutili en mesec in pol, potem pa jih je zmanjkalo. Zdaj sem ostal brez takega polnilca po njihovi krivdi. Lahko si prebereš sosednjo temo o polnilnih postajah, kjer sem napisal to zgodbo.

No, potem pa imaš te zloglasne Mennekes priključke, ki se jih v Evropi forsira. S tem kablom in posebnim priključkom lahko polniš s 16A, ampak priključiti pa ne moreš na Schuko, torej domačo vtičnico.

Ta Mennekes nam forsirajo v Evropi, ker se hočejo prodajalci elektronske opreme in dacarji, spraviti med tvoj električni avto in domačo vtičnico, da ne bi mogel več polniti iz domače vtičnice, ne da bi imel njihovo škatlo.
To nam zdaj porivajo na tak način, da so preprečili/ustavili prodajo 16 Amperskih mobilnih EVSE kablov in dobiš le še max. 10 Amperske, za tiste, ki pa še imajo 16 Amperske mobilne EVSE enote, sem pa slišal, da nameravajo omejiti tok na samih polnilnih postajah, na Schuko vtičnicah le-teh in te tako omejiti.
V bistvu, nam hočejo na zelo podel način poriniti uporabo svoje tehnilogije, tako da nam omejijo ali onemogočijo uporabo domače tehnologije.
Prvi taki poizkusi so bili na treh polnilnih postajah na dolenjskem in notranjskem koncu, kjer so bile postavljene izključno le Mennekes polnilnice, tako da če bi se jay tja pripeljal z Vectrix-om, ki ima le Schuko vtikač, bi tam obstal.
No, par mojih pogovorov s pravim človekom na Elektro Ljubljana, je obrodilo sadove in se je nehalo s tako prakso, tako da se sedaj postavlja vsaj kombinirane polnilne postaje, ki imajo obe vtičnici, a kot sem že omenil, omejijo tok na Schuko vtičnici na 10A.

Eno takih polnilnih postaj sem postavil na zemljevid en teden nazaj:

http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=87

 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Samo poglej se. Zdaj, ko se izkaže, da tvoja trditev, da so v Amperi primzmatične baterije, ni resnična, ne da bi priznal napako, ampak začneš govoriti, da so listnate celice solata.

Zaradi tvoje nevednosti, poglej kaj si napisal.

Potrebno po pačakat še par let preden se bomo lahko pogovarjali o teh stvar (akumulkatroji...), ker za ljudi je še električni avto in akumulatorji Litij novost, jaz pa se z električnim vozilo vozim že 12 let, pa sem jih že več kot 300 dal skozi roke (servis, predelava, popravila...)

Ter Ni-Mh akumulatorjev in Litijskih jih ne moreš primerjat med sabo ker nimajo nič skupnega.
Zdaj pa se res poslavljam. Ker je brez veze da tle "smetim forum" ker večina ljudi ne ve kaj pišem, ker grem preveč v detaile
smile-1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.355
2.730
113
Saj se ni potrebno poslavljat, res da si malo zivcno zacel, vendar je zanimivo brat tvoje prispevke.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Samo poglej se. Zdaj, ko se izkaže, da tvoja trditev, da so v Amperi primzmatične baterije, ni resnična, ne da bi priznal napako, ampak začneš govoriti, da so listnate celice solata.

Zaradi tvoje nevednosti, poglej kaj si napisal.

Sem imel občutek, da sem se že 2x opravičil za mojo napako.


Po drugi strani pa, še vedno stojiš na trditvi?

Citat:
Prizmatične celice kot so v amperi vgrajene jih ne moreš hladit z hladilno tekočino
 
Nazadnje urejeno:

miha123

Pripravnik
30. nov 2010
286
7
18
@NCMA, da ne odpiram nove teme, pa čeprav vem da je ta bolj Amperina.

In koliko km/let naj bi bila potem življenska doba Priusove (gen III, ne plugin) baterije, ker pravijo na servisih na še nikoli niso nobene menjali?

lp,
miha
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik miha123 pravi:
In koliko km/let naj bi bila potem življenska doba Priusove (gen III, ne plugin) baterije, ker pravijo na servisih na še nikoli niso nobene menjali?

Sicer res malo offtopic ampak bom kratek. Tule so že objavljeni eni problemi iz Grških taksijev:
http://priuschat.com/threads/p...know-of.101253/

Načeloma je pa za baterijo bolj kot prevoženi kilometri, kritična temperatura, ki jo dosega med vožnjo. Temperatura naraste lahko zaradi vročega vremena, zabasanega ventilatorja, ekstremna rekuperacija (strm klanec navzdol). Če baterija občasno doseže visoko temperaturo (normalno lahko do 50°) to ni težava, če imaš pa dnevno vožnjo v pogojih ko bo baterija trpela vsak dan, bo pa jasno življenjska doba temu primerno krajša. Če kupuješ rabljen avto se da pogledati stanje baterije, saj ECU beleži kolikokrat je bila baterija pregreta, preizpraznjena, prenapolnjena, največjo razliko napetosti med moduli ...
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.355
2.730
113
Andy...v temi o aplikaciji si omenil, da spremljas temperaturo itd. Voda za hlajenje in gretje baterij nima nobene povezave s hladilno tekocino motorja, da bi recimo kao lahko malo ogrel motor preden je potreba vziga.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Sicer ne poznam podrobnosti, a kakor sem seznanjen ima ventile, ki jih odpira in zapira in s tem uporablja hladilno/grelno tekočino motorja na notranje izgorevanje za uravnavanje temperature baterije ali pa tokokrog klime.
Včasih začne v določenih pogojih iz zračnikov pihati za nekaj časa hladen zrak kljub temu, da ni prižgane klime s strani uporabnika.
Avto prižge klimo avtomatično, da pohladi baterijo, stranski produkt pa je, da hladen zrak za tisti čas pride tudi iz zračnikov.

Npr. ko smo se peljali od Ljubljane do Kopra po stari cesti in smo poizkušali priti le na baterijo je, tik po tem, ko sem Ampero zapeljal v delavnico IstraAvta (tam smo dali Amperi filat za nazaj), avto prižgal klimo napravo. To vem, ker sem že stal izven avta in sem zaslišal kompresor klime. Potem sem avto ugasnil in priključil polnilni kabel. Takrat je zopet zalaufalo klimo in hkrati se je začelo polnjenje.

Razlika, zakaj se je v moji Amperi klima prižgala pri Istra Avtu, drugi pa ne je bila v tem, da je je Ampera Avtotehne Vis imela vklopljeno klimo napravo na ECO že med samo vožnjo, midva, v moji Amperi, pa ne. Sicer nama je bilo vroče, a za znanost je včasih potrebno potrpeti
smile-1.gif


Aja, da še direktno odgovorim na tvoje vprašanje. Ko je temperatura ekstremno mrzla, mislim da -27°C, zažene bencinski motor in s hladilno tekočino tega motorja potem segreje baterijo.
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.355
2.730
113
Pa se eno podvprasanje, a ima opcijo pri vsej tej avtomatiki, da te pozimi pricaka topla? Nekaksen Webasto mode.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
V Evropi, na zalost to lahko aktiviras le preko daljinca kljuca za vzig, v Ameriki pa lahko to in se ostale stvari delas preko mobilnega telefona. Mogoce lahko kaj najdes na Youtube-u. Sigurno je kdo ze kaj takega posnel.

No, meni je to nekajkrat ze prav fino prislo poleti, ko sem sel iz sluzbe, da me je pricakal ohlajen avto, ogrelo mi ga je pa tudi ze parkrat. Pac odvisno od tega, kaksno temperaturo si imel nazadnje nastavljeno na klimi.
 
Nazadnje urejeno:

mimika

Pripravnik
8. feb 2008
703
0
16
Citat:
Baterija pri Amperi niha med 86% in 22% SOC. Ko jim začne padati kapaciteta, imajo algoritem narejen tako, da najprej začnejo večati SOC okno, tako da uporabnik ne bo čutil vpliva degradacije celic, ker bo še vedno na voljo uporabnih 10.4kWh, dokler to okno ne bo doseglo 100% na zgornji meji, spodnji meji 0% pa se, po moje, sploh ne bodo približevali. Po moje nekje tam do 10% SOC.

Zanimivo, mogoče veš če je čas polnenja linearen ali je za zadnjih nekaj % (recimo od 80-86%) treba čakati dlje, zaradi drugačnega algoritma polnenja na koncu?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Na to še nisem bil pozoren, bom pa naslednjič, mogoče čez vikend, ko bom imel čas. Bom priključil merilec porabe, pa da vidim, kaj se bo dogajalo proti koncu polnjenja.
Do sedaj sem samo enkrat meril porabo in to ob začetku polnjenja, oz. merilec mi prikaže max. vrednost, ostalo pa sem vedno polnil plug&drive.
Vem pa, da ko sem polnil na morju s 6A, da je celotno polnjenje potekalo pri tem toku (tam sem imel merilec porabe konstanto priključen - porabljenih je bilo okoli 50kWh). Bom videl, kako bo šlo pri polnjenju z 10A.
Polnjenja s 16A pa na žalost ne morem poizkusiti zaradi tistega fiaska s Citroenom Slovenija.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Zgornjega še nisem uspel narediti, ker smo (bili) doma bolani, v vmesnem času pa sem našel en zanimiv video, kako Ampera/Volt vzdržujeta gorivo in motor na notranje izgorevanje:

 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.413
2.372
113
Pomurje
Kupim včeraj autobild, kjer je primerjava PiP in Ampere.
Predelam test in mi ne gre v glavo, kakšne kalkulacije si ti imel, da je Ampera, ugodnejša na prevožen km kot PiP.

Za 100km pot so porabili pri PiP 3,03kw/h za 20,5km poti. Ampera je porabila 13,8kw/h za 70,2km poti. Že tukaj je jasno, da s PiP naredim z 13,8kw/h 93,3km napram 70,2km Amperinim. (seveda moram PiP 4x filat!!!).

Razlika do 100km je porabljen bencin.

Pri PiP so porabili za 79,5km 2,63l bencina ,kar je 3,3l/100km. Ampera je porabila za 29,8km 1,95l bencina, kar pomeni 6,54l/100km.

Iz tega sledi, da je strošek energije za "vožnjo skozi mesto"(tako so imenovali testni krog) Ampere, na 100km testni progi 31% večji od PiP

Pri testu porabe s prazno baterijo po merilih AB je prius popil 5,02l/100km, Ampera pa 7,19l/100km.

Na testu je zmagal Prius predvsem zaradi uporabnosti in varčnosti, Ampera pa zagotavlja užitek v vožnji.


Lp
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ah dej no. Na isti relaciji ima Ampera še enkrat višjo porabo kot PiP? A ti je to logično? Še posebej glede na to, da je pri vožnji le na ICE ni faktor razlike 1:2.

Poleg tega Ampera za celo polnjenje pokuri 11.6kWh iz vtičnice. Ne vem, kako so polnili, mogoče le s 6A (kar povzroči večje izgube, ker polni 10 ur, namesto 6 ur in morajo ventilatorji in ostali konstantni porabniki delatii še ekstra 4 ure) namesto z 10A, da so pokurili toliko elektrike za 10.4kWh, kolikor gre v baterijo. 30% izgube pri polnjenju? Se ti potem zdi fer, da se PiP polni z 12A (tak polnilec ima PiP), Ampera pa s 6A? Oba avtomobila bi morali filati s maksimalnim tokom, ki ju premoreta, to sta 12A za PiP (1.5 ure) in 16A za Ampero (4 ure).

Kakšen je bil testni krog? So ju vozili hkrati, enega za drugim, v enakih razmerah?

P.S.: Moji izračuni so bili narejeni po uradnih številkah porabe obeh avtomobilov.

SJTV1: Moramo narediti tisti test.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Po podatkih, ki si jih podal, torej:
- PiP: 20km na elektriko + 5.02/100km (ko se vozi na bencin)
- Ampera: 70km na elektriko + 7.19l/100km (ko se vozi na bencin)

Pride izračun sledeč:

http://www.wolframalpha.com/input/?i=%285.02%2F100%29*x%3D+%287.19%2F100%29*x+-+3.595

Graf, ki se začne na x=0 imata obe vozili že prevoženih 20km na elektriko. Modra črta je PiP, rdeča je Ampera. Ampera naredi še nadaljnih 50km na elektriko, zato njena rdeča črta tam seka x os. Premici porabljenega bencina se sekata pri 165km + potrebno je prišteti električnih 20km, ki sta ju oba že naredila na x=0, torej pri 185 prevoženih kilometrih.

Očitno je, da so pri prvem testu naredili nekaj narobe. Že razmerje porabe 1:2 ti mora sprožiti alarm.
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.355
2.730
113
Manjka podatek s koliksno kapaciteto baterije so zakljucili testni krog. Ce bi bil le 50 km, bi bili podatki popolnoma drugacni, ne...
Andy, kaj pa pravis o vecji porabi elektrike Ampere? Razlaga?