Opel Ampera/Chevrolet Volt

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Tle je razvidno koliko prenesejo akumulatorji, če se računa da ma pogon (z najboljšim izkoristkom) 5% izgub, +5% krmilnik +1% kablovje, je skupaj 11% izgub, torej uporabna max moč za 10s je 98kW, ne pa 110kW kot piše v tehničnih podatkih, tistih 111kW je max moč ki jo lahko odda aku za 5s, torej avto lahko uporablja 110kW samo za 10s, nato jih ne more več.

Res je, vendar tudi ne potrebuješ več, v 10 sekundah voziš že krepko več kot 100km/h (za kar potrebuje 9 sekund), poleg tega pa običajno električna vozila ne speljujejo s polno močjo.

Npr., elektronika mojega Vectrix-a uporabi polno moč šele pri okoli 40mph, to je cca. 60-70km/h:

vx1-current.jpg


Graf prikazuje full throttle speljevanje.

Ker če bi iz nule speljeval s 110kW, bi se kolesa vrtela v prazno, zato elektronika sama omejuje moč in polno moč uporabi šele pri večji hitrosti. Pa recimo, da je to pri 60km/h. Od 60km/h 110kw polne moči pa pridobiš že kar lepo hitrost v 10 sekundah.

Moč narašča pri višjih obratih zaradi majhne induktivnosti elektromotorja in tokovnih konic na baterijskem toku, ker elektromotor pri baterijskem toku 30A, povzroči tokovne konice nad 200A, motorni tok pa je na fafi okoli 100A.

Ampak če podajo navor 370Nm ne more ot pri moči 50kW ker je pogonski motor direkt na prenosih za kolesa in nima variabilnega prenosa. Večji kot je razpon hitrosti večje maš tokovne knice pri štartu in te poškodujejo akumulatorje, za to rešit se lahko uporabi BUCK/BOOST konverter, kateri pilagaja napetost ki gre v krmilnik dako da so tokovne konice manjše, samo ne vem če se to uporablja pri amperi
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Sej sem rekel da akumulatorji se delijo na prizmatične in cilindrične. Lahko si mislil, da lažem glede hlajenja ma si napisal glede prizmatičnih celic.
Ko sempa gledal kako je sestavljen akumulator ni bilo noter vgrajenih tistih hladilih folj ampak je bilo samo okoli njih, baterije nisem še odpru da bi videl kako so, tečr če so naredili kakšno spremembo. Spremembe pa delajo itak sproti "izboljšave"

Kot sem rekel. Priznam napako. Nisem vedel, da je tanka baterija tudi specificirana kot prizmatična, ker sem za prizmatično baterijo vedno smatral, da ima na vrhu konektorje v obliki matice in ne 'lističe'.

Tukaj smo, da se vsi nekaj novega naučimo; drug od drugega; danes sem se tudi jaz naučil nekaj novega. Na miren in civiliziran način. In všeč mi je, da si zdaj pristopil z argumenti in prosil bi te, da nadaljuješ na tak način.

Kar se tiče pa baterije, pa tistemu GM videu verjamem, dokler me ne bo kakšen dokaz prepričal v nasprotno.
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Ne rabim ti pošiljat linka, to je natisnjeno na položnici od elektro Primorska. teh 500g je povprečno (vse skupaj) kar Slovenija proizvede.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Tle je razvidno koliko prenesejo akumulatorji, če se računa da ma pogon (z najboljšim izkoristkom) 5% izgub, +5% krmilnik +1% kablovje, je skupaj 11% izgub, torej uporabna max moč za 10s je 98kW, ne pa 110kW kot piše v tehničnih podatkih, tistih 111kW je max moč ki jo lahko odda aku za 5s, torej avto lahko uporablja 110kW samo za 10s, nato jih ne more več.

Res je, vendar tudi ne potrebuješ več, v 10 sekundah voziš že krepko več kot 100km/h (za kar potrebuje 9 sekund), poleg tega pa običajno električna vozila ne speljujejo s polno močjo.

Npr., elektronika mojega Vectrix-a uporabi polno moč šele pri okoli 40mph, to je cca. 60-70km/h:

vx1-current.jpg


Graf prikazuje full throttle speljevanje.

Ker če bi iz nule speljeval s 110kW, bi se kolesa vrtela v prazno, zato elektronika sama omejuje moč in polno moč uporabi šele pri večji hitrosti. Pa recimo, da je to pri 60km/h. Od 60km/h 110kw polne moči pa pridobiš že kar lepo hitrost v 10 sekundah.

Moč narašča pri višjih obratih zaradi majhne induktivnosti elektromotorja in tokovnih konic na baterijskem toku, ker elektromotor pri baterijskem toku 30A, povzroči tokovne konice nad 200A, motorni tok pa je na fafi okoli 100A.

Ampak če podajo navor 370Nm ne more ot pri moči 50kW ker je pogonski motor direkt na prenosih za kolesa in nima variabilnega prenosa. Večji kot je razpon hitrosti večje maš tokovne knice pri štartu in te poškodujejo akumulatorje, za to rešit se lahko uporabi BUCK/BOOST konverter, kateri pilagaja napetost ki gre v krmilnik dako da so tokovne konice manjše, samo ne vem če se to uporablja pri amperi


Upam, da bo tale graf lahko razjasnil marsikatero skrivnost:

2011-chevrolet-volt-horsepower-graph.jpg
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
sem že videl ta graf, ta je objavljen tudi na eni strani ki so testirali ampero brez bencina, torej samo na električni pogon.
ja in je tudi razvidno da preobremeni akumulatorje, ki pa niso predvideni za tako moč
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Ne rabim ti pošiljat linka, to je natisnjeno na položnici od elektro Primorska. teh 500g je povprečno (vse skupaj) kar Slovenija proizvede.

Razumem. To je številka 500g/kWh pridobljene elektrike, imam prav? Torej je vse v redu. Jaz sem razumel, da hočeš povedati, da imajo na, v Sloveniji proizvedeno elektriko, električni avti izpusta 500gCO2/km, kar seveda ni res.

Pa vzamimo številko 500gCO2/Kwh.

Za 80km, kolikor naredi Ampera z enim polnjenjem, porabi 10.4kWh. Torej 500gCo2/kWh * 10,4kWh = 5200g za eno polnenje.

5200g / 80km = 65gCO2/km, kar je krepko nižje kot katerikoli avto, vključno s hibridi,če seveda ne upoštevaš izpustov, ki nastanejo od črpanja nafte iz zemlje pa do bencinske pumpe, kar pa seveda ni prav. Če računaš well to wheel pri obeh načinih prevoza, kar 65g CO2/km pri električnem vozilu že je, potem je well to wheel bencinskega motorja verjetno še 1x višji.

Sem se kje zmotil?

P.S.: Poleg tega so pa izpusti kontrolirani na izvoru, to se termo elektrarne, ki imajo neprimerno boljše filtre in ne osnažujejo urbanih naselij, kjer naši otroci dihajo zrak izpustov avtomobilov.
Bi se ti vozil z avtom na notranje izgorevanje, če bi ti štrlel auspuh iz volana
sprasujem se.gif
 
Nazadnje urejeno:

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
ja 500g je na kWh ne pa na km. ma poodatek točen je nekaj čez 550g/kwh
v njihovih podatkih piše od 40-80km z enim polnjenjem, če pa vzameš 40km je 3 x več
ampak je poraba v praksi večja kot 10kWh za 80km
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Jaz vas zapuščam, lepo se mejte še naprej, dokler me ne še kdo črta
wink-1.gif

im lepo ravnajte z el avti, ker ni vse tako kot zgleda.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
ja 500g je na kWh ne pa na km. ma poodatek točen je nekaj čez 550g/kwh
v njihovih podatkih piše od 40-80km z enim polnjenjem, če pa vzameš 40km je 3 x več
ampak je poraba v praksi večja kot 10kWh za 80km

Kako 3x več? Si mislil 2x več? Ja, samo 40km narediš pri 160km/h, kar je SJTV1 že dokazal. Ampak, koliko ti pa Prius pokuri pri 160km/h? Pa potem to prevedi v Co2?
Pri Amperi je to še vedno samo 130gCO2/km.

Moja praksa je 75km / polnjenje.

Pozimi bo gotovo manj doesga, zaradi vklopljenega gretja, ampak pozimi tudi avto na notranje izgorevanje pokuri več.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Jaz vas zapuščam, lepo se mejte še naprej, dokler me ne še kdo črta
wink-1.gif

im lepo ravnajte z el avti, ker ni vse tako kot zgleda.

Ne bežat. Dokončajmo debato. Pol šele lahko bežiš
wink-1.gif


Črtal sem te pa s tvojim prejšnjimi nicki jaz, ker se nisi obnašal civilizirano. Samo zaradi tega.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Andy, ali govoriš o kapaciteti, ki ti jo pokaže avto, ali meriš na vtičnici? Vpisuješ porabo elektrike in bencina na kaki internetni strani, spritmonitor omogoča vpisovanje obojega hkrati? Bi bilo zanimivo videti kje si realno s porabo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Moja trenutna poraba, po skoraj 4000 km, je malenkost čez 1 liter. Elektrike pa ne merim - se mi ne da seštevati in meriti vsakega polnjenja. Vozim plug&play.

Drugače pa za eno polnenje pokuri 11.6kWh, uporabnih pa je okoli 10.4kWh:



 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Za 80km, kolikor naredi Ampera z enim polnjenjem, porabi 10.4kWh. Torej 500gCo2/kWh * 10,4kWh = 5200g za eno polnenje.

Torej bi za izračun moral uporabiti 11,6 kWh, izpusti za slovenijo so pa 550 g/kWh torej za doseg od 60-90 km na polnjenje je to 70 - 106 g CO2/km, to je malo vendar ne pa spet tako zelo malo. Poleg tega praviš da imaš zaradi daljših voženj (Pag?) trenutno porabo okrog 1l/100 km to je dodatnih 23 g/km pa dodajmo še 15-20% (27g) za distribucijo in rafinerijo nafte je to skupno 97 - 133 g/km.

Tole je pa moj izračun CO2 za Priusa, če dodamo 15-20% za rafinerijo in distribucijo je to 126-132 g/km:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/447196.html
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.437
10.680
113
v glavnem, kar sem ugotovil, da je izpust tu nekje :S zanimivo. skoz je veljalo da je "nula".
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Bom poizkusil izračunati po svoje, za moj specifičen primer (ker verjetno voziva podobno varčno), pa povej, če se strinjaš:

Prevozil sem skoraj 4000km, pa recimo, da sem prevozil 4000km za lažje računanje. Od tega sem imel porabo bencina 1l/100km = 40 pokurjenih litrov bencina. 1 liter bencina rezultira v 2.34kg CO2 = 93.6kg CO2. Pa prištejmo tvojih 20% za distribucijo in rafinerijo nafte = 112kg CO2 z bencinom.

Ko vozimo z bencin, ne kurim elektrike, zato je potrebno 4000 prevoženim kilometrom odšteti razdaljo prevoženo z bencinom.

40 litrov bencina / recimo 5.7l/100km = 700km. Torej, s 40 litri bencina sem prevozil približno 700km.

Zdaj moramo 4000km odšteti 700km, da dobimo, koliko sem se prevozil na elektriko = 3300km.
V povprečju naredim 75km na eno polnjenje. Torej 3300km / 75km = 44 polnjenj

Vsako polnjenje pokuri 11.6kWh električne energije (na vtičnici), torej sem pokuril 510kWh električne energije. Pridobivanje 510kWh električne energije, pri 550g/kWh generira 280kg CO2.

Zdaj pa seštejemo CO2 od bencina (z rafiniranjem vred in distribucijo), torej 112kg CO2 + 280kg CO2 od generiranja elektrike = 392kg CO2 generiranja z elektriko in bancinom s transportom in rafinerijo.

293kg = 392000g / 4000km = 98g CO2/km. To je podatek za mojo vožnjo. Jasno, kdor vozi agresivnejše, mu bo, tako kot si povedal, poraba narastla in posledično izpusti, ampak isto velja, če voziš agresivneje tudi Priusa.

Še vedno je pa za cca. 30% nižja od tvoje
smile-1.gif


Če sem se kje v računanju zmotil, me prosim, opozori.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
v glavnem, kar sem ugotovil, da je izpust tu nekje :S zanimivo. skoz je veljalo da je "nula".

No, 30% nižji izpust ni 'tu nekje'.

Poleg tega, glede na to, da je Gašper voznik Priusa, domnevam, da imava podoben način vožnje, tako da je 30% številka veljavna.

Sej, če tako pogledaš, ne more biti enaka, ker vsekakor vožnja na elektriko generira manj emisij, kot vožnja na bencin. Poleg tega, je po mojem mnenju 20% dodatek za rafiniranje in transport, premajhen, ampak ok, se ne bom zatikal za malenkosti.
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.137
314
83
Je pa treba upoštevati, da se Andy1-eva ampera večinoma polni ponoči. In bi šla ta elektrika itak v 0
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik ozze pravi:
Je pa treba upoštevati, da se Andy1-eva ampera večinoma polni ponoči. In bi šla ta elektrika itak v 0

In včasih v službi, kjer se polni s 40kW fotovoltaike.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Točno imaš prav, razdaljo na bencin je potrebno odšteti. Bomo pa številke ponovno računali pomladi ko bo zima pustila svoj davek. Pri meni poraba gre hitro čez 5 litrov pozimi, če bi upošteval samo poletno porabo 4,3 je to zgolj 100 g/km + rafinerija, distribucija.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.437
10.680
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
v glavnem, kar sem ugotovil, da je izpust tu nekje :S zanimivo. skoz je veljalo da je "nula".

No, 30% nižji izpust ni 'tu nekje'.

Poleg tega, glede na to, da je Gašper voznik Priusa, domnevam, da imava podoben način vožnje, tako da je 30% številka veljavna.

Sej, če tako pogledaš, ne more biti enaka, ker vsekakor vožnja na elektriko generira manj emisij, kot vožnja na bencin. Poleg tega, je po mojem mnenju 20% dodatek za rafiniranje in transport, premajhen, ampak ok, se ne bom zatikal za malenkosti.

jah novi avti tega velikostnega razreda pri tvojem šparovnem načinu vožnje dosžejo porabo pod 5 (dizla), potem pa si že tam
wink-1.gif