Opel Ampera/Chevrolet Volt

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
smile-1.gif


Pa še nekaj je potrebno upoštevati. Ko tankaš bencin, gre del denarja (z odštetimi trošarinami, davki in maržami) v države OPEC, ko filaš elektriko, denar ostaja v EU.

Vsekakor pa zima prinese večjo porabo elektrike, ker kabino je potrebno ogreti. Prejšnji teden je bil že eden takih mrzlih juter (5°C), da sem lahko potrdil, da Amperin grelec greje hitro in toplo. Seveda, se doseg, posledično zmanjša.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
v glavnem, kar sem ugotovil, da je izpust tu nekje :S zanimivo. skoz je veljalo da je "nula".

No, 30% nižji izpust ni 'tu nekje'.

Poleg tega, glede na to, da je Gašper voznik Priusa, domnevam, da imava podoben način vožnje, tako da je 30% številka veljavna.

Sej, če tako pogledaš, ne more biti enaka, ker vsekakor vožnja na elektriko generira manj emisij, kot vožnja na bencin. Poleg tega, je po mojem mnenju 20% dodatek za rafiniranje in transport, premajhen, ampak ok, se ne bom zatikal za malenkosti.

jah novi avti tega velikostnega razreda pri tvojem šparovnem načinu vožnje dosžejo porabo pod 5 (dizla), potem pa si že tam
wink-1.gif

Ja, ko se segreje. Dokler pa se ne segreje (recimo mojih 14km do službe), pa kuri dosti več. Npr., naša Xsara Picasso 1.6, ki po avtocesti kuri nekje okoli 7l/100km, na vožnji v službo in nazaj kuri 15l/100km. To je pa mestna vožnja in kratke razdalje v kombinaciji s hladnim motorjem, in ko je motor hladen, tudi start&stop sistem pri dizlih še ne deluje.

Poleg tega je več CO2 generiranega pri litru dizla v primerjavi z litrom bencina:

2.34 kg CO2/ L gasoline(petrol)
and
2.68 kg CO2/L Diesel
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Jaz imam 20 km do službe in če bi bil zelo strikten in avta nebi uporabljal za v trgovino ali kafano, bi se poleti dejansko lahko približal 4 l/100 km. Pozimi me ta kratka razdalja zelo grdo tepe, poleg tega nimam garaže.

Več kot 50% cene bencina gre naši državi (trošarina, davki), za reševanje krize, če kdo hoče verjeti pravljicam.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Kakšna cena? Navedel sem ti količino izpusta CO2 pri litru bencina in dizla in ta je pri dizlu višja.

Xsaro sem navedel samo zato, da se jasno vidi, da še tako šparoven dizel, ki pri segretem motorju pokuri 5l/100km, ne pokuri toliko, ko je motor hladen, ampak več, pri Xsari skoraj še 1x več. Kot sem rekel, Xsara je samo primerjava.
 
Nazadnje urejeno:

Earnhardt

Fizikalc
18. avg 2007
1.352
0
36
Zanimivo, da imajo v USA za ovrednotit porabo elektricnih avtov enoto "MPGe" (Miles per Gallon equivalent). Tako se kupec lahko nekako razume, kaj njemu to pomeni pri porabi.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Tako je. Porabljeno elektriko ovrednotijo v energijsko količino galone bencina. Liter bencina ima približno 9 kWh energije.
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
V najboljšem primeru spije ampera (za 75km 11,6kWh) 100km = 15,46kWh = 85g CO2 na 1km (v Sloveniji). Zakaj pa toliko povdarejajo da ne povzroča emisij ? Ali mislijo da bodo vsi lastniki polnili z zeleno energijo, ki je itak na vsaki vtičnici
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Andy, popenil sem ker se zelo dobro spoznam na akumulatorje in njihovo obnašanje (8let se ukvarjam z njimi in testiram akumulatorje za določene firme) in ostalo, ti kot lastnik ampere, nisi vedel kakšne celice maš noter, ter to je podano v osnovnik podatkih ampere, tako da nisi niti osnovne podatke prebrel. Sej vem da vsak ne more vedet vsega, ker čene nebi rablo forumov. Jaz se tudi opravičujem da sem te napadel, ma ko kaj takega slišim popenim. ker vsak ve da v električnem avtu so najbolj pomembni akumulatorji in od njih je vse odvisno, ker oni pogojujejo vse.

Kaj maš kakšne podatke od celic ki so vgrajene (dattasheet pdf)
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

amperabattery.jpg

Če se malo preračuna je v amperi po 3 takih celic vzporedno vezanih in nato 96 x zaporedno, če vidiš tiste zgornje kontakte (+in-) vidiš da so zelo tanki če akumulator odda lahko 300A (110kW) ampak glede na tisti graf je v resniči več) se ga deli z 3 in je 100A po celici, torej skozi tiste lističe teče tok 100A , zato more imet celica zelo dobro hlajenje ker so ogromne izgube na tistih kontaktih ki so zelo tanki. Sej veš kakšne kable ma varilni aparat ki steče skozi 120A in tudi koliko se segrejejo v 10s ko nekaj variš, pol si predstavljaj kaj se dogaja pri celici pri teh kontaktih ko štartaš na hito oziroma rabiš večjo moč za dlje časa, dokler jo voziš z lahko nogo ni nobenega problema ma ko stiskaš je pa obup za celice.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Andy, popenil sem ker se zelo dobro spoznam na akumulatorje in njihovo obnašanje (8let se ukvarjam z njimi in testiram akumulatorje za določene firme) in ostalo, ti kot lastnik ampere, nisi vedel kakšne celice maš noter, ter to je podano v osnovnik podatkih ampere, tako da nisi niti osnovne podatke prebrel. Sej vem da vsak ne more vedet vsega, ker čene nebi rablo forumov. Jaz se tudi opravičujem da sem te napadel, ma ko kaj takega slišim popenim. ker vsak ve da v električnem avtu so najbolj pomembni akumulatorji in od njih je vse odvisno, ker oni pogojujejo vse.

Kaj maš kakšne podatke od celic ki so vgrajene (dattasheet pdf)

Vedel sem, kakšne imam in kako izgledajo, samo nisem vedel, da se tudi tem tankim rečejo prizmatske, ker sem imel v mislih, da imajo prizmatske zgoraj take konektorje, na katere se priključiš z matico. Npr. moj Vectrix ima take prizmatske NiMH celice:




Vse, kar sem na hitro našel je tole: http://media.gm.com/content/dam/Media/microsites/product/volt/docs/battery_101.pdf

Citat:
The LG Chemcell uses amanganese-based cathode chemistry
with additives to improve baery life under high-temperature
conditions.


So pa za modelsko leto 2013 Voltu in Amperi, povečali energijsko gostoto tem celicam, da imajo sedaj 16.5kWh (sedaj je bilo 16kWh) kapacitete. Taki Volti in Ampere so že v prodaji.
Rekli so (pri Gm-u), da se je ta baterija, ki jo imam tudi jaz v Amperi, izkazalo za tako trdoživo, da so lahko povečali energijsko gostoto ne da bi bistveno vplivalo na življensko dobo le-te.

Če bom imel kasneje čas, lahko v kindle knjigi Bob Lutza ('oče' Volta in Ampere) (ki sem ravno pri koncu), poiščem del, kako so iskali dobavitelja baterij za Volta in kako se je LG Chem izkazal za najboljšega.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:

amperabattery.jpg



Če se malo preračuna je v amperi po 3 takih celic vzporedno vezanih in nato 96 x zaporedno, če vidiš tiste zgornje kontakte (+in-) vidiš da so zelo tanki če akumulator odda lahko 300A (110kW) ampak glede na tisti graf je v resniči več) se ga deli z 3 in je 100A po celici, torej skozi tiste lističe teče tok 100A , zato more imet celica zelo dobro hlajenje ker so ogromne izgube na tistih kontaktih ki so zelo tanki. Sej veš kakšne kable ma varilni aparat ki steče skozi 120A in tudi koliko se segrejejo v 10s ko nekaj variš, pol si predstavljaj kaj se dogaja pri celici pri teh kontaktih ko štartaš na hito oziroma rabiš večjo moč za dlje časa, dokler jo voziš z lahko nogo ni nobenega problema ma ko stiskaš je pa obup za celice.

Vem. Če vidiš sliko baterije mojega Vectrix-a, en post pred temle, se vidi, kakšni so konektorji. Čez njih teče max. okoli 250A:

vx1-current.jpg
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Tako zgleda primerjava med 2 prizmatičnimi celicami ena je kot je v amperi in desna je z kontaktom za privijačit, Litijski največ izgub imajo med elektrodami in kontaktom (ne samo zaradi kontakta ampak zaradi samega materjala elektrod) , z rdečim krogcem je označeno, ter se vidi kako se v levi celici zmanjša površiona kontakta in to je najbolj kritično, z rumenim je označeno kje se najbolj segreva na desni se segreva enakomerno leva (ampera) da se ne segreva enakomerno, ker se na kontakto segreva zaradi tankega spoja. Ta spoj ni primerljiv z Ni-Mh , Ni-Cd ali Pb ker tam ni problem pri spojih ker je drugačen material elektrod
1585469-1.JPG
 

Priponke

  • 1585469-1.JPG
    1585469-1.JPG
    27,4 KB · Ogledi: 225

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Baterija pri Amperi niha med 86% in 22% SOC. Ko jim začne padati kapaciteta, imajo algoritem narejen tako, da najprej začnejo večati SOC okno, tako da uporabnik ne bo čutil vpliva degradacije celic, ker bo še vedno na voljo uporabnih 10.4kWh, dokler to okno ne bo doseglo 100% na zgornji meji, spodnji meji 0% pa se, po moje, sploh ne bodo približevali. Po moje nekje tam do 10% SOC.

Ne vem, če si že videl moje video posnetke, kjer zajemam podatke z OBD2 porta Ampere (to sem delal tudi na testni PiP), ampak jaz lahko v živo opazujem stanje SOC baterije. Pri PiP-u sem imel tudi PID-e za napetosti, tokove in podobno, za Ampero imam pa le custom PID za SOC, kar je v večini časa zadosti.
Modelsko leto 2013 Volta in Ampere pa uporabniku tudi med vožnjo, na displayu, prikazuje moč, ki jo vleče iz baterije, v kW.

Aha, eto enega takega posnetka:

 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
V najboljšem primeru spije ampera (za 75km 11,6kWh) 100km = 15,46kWh = 85g CO2 na 1km (v Sloveniji). Zakaj pa toliko povdarejajo da ne povzroča emisij ? Ali mislijo da bodo vsi lastniki polnili z zeleno energijo, ki je itak na vsaki vtičnici

To povdarjajo tako kot vsi istali prizvajalci vozil, ki imajo tudi električni pogon. Pač, ne povzroča emisij med vožnjo na električni motor.

Tudi Toyota, pri svoji številki emisij pri PiPu, ne upošteva CO2 emisij, ki se kreirajo za elektriko, ki se uporablja za vožnjo pri PiPu, ampak le emisije bencina iz izpuha avtomobila.

Drugače pa 75km na baterijo ni najboljši primer
wink-1.gif


Najboljši primer je, da smo od Ljubljane do Kopra (120km po stari cesti), naredili skoraj vse na elektriko + 0.2 dcl bencina
cry12bpy.gif
Ravno toliko nam je zmanjkalo pred zadnjim klancem pri Kozini.




75km je doseg pri moji normalni vožnji in na avtocesti od Domžal na poti proti Štajerski, po GPSu 100km/h nastavljeno na tempomat 105km/h.

40km je pri cca. 160km/h (podatki SJTV1).
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.919
6.976
113
Pa je sploh še aktualno to pretiravanje okoli CO2? Po "al gore nategu" je šlo sicer vse v nebo, a mislim, da se je zadnja leta dokaj umirilo in ljudje se več ne obremenjujejo toliko s tem? afaik človeku co2 ne škdi, škodijo trdi delci in ostala nesnaga.

Večji problem je infrastruktura in našo električno omrežje. Bilo bi zanimivo vedeti, če so kakšna naselja sposobna obremenitve, če bi recimo 50% gospodinjstev, v tem naselju, čez noč filali en tak EV avtek?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Recimo, ko smo šli na 3 tedne na morje, na Pag, so bili podatki taki:

Citat:

Eto, še poročilo vožnje do Paga:



20120812102046.jpg


20120812103350.jpg



Nabasal sem vso robo, ki jo je punca pripravila za sabo:

20120812103002.jpg


20120812103019.jpg


20120812103051.jpg

Drugače se pa lahko sprehodiš po temi od začetka, kjer sem objavil veliko stvari.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Pa je sploh še aktualno to pretiravanje okoli CO2? Po "al gore nategu" je šlo sicer vse v nebo, a mislim, da se je zadnja leta dokaj umirilo in ljudje se več ne obremenjujejo toliko s tem? afaik človeku co2 ne škdi, škodijo trdi delci in ostala nesnaga.

Večji problem je infrastruktura in našo električno omrežje. Bilo bi zanimivo vedeti, če so kakšna naselja sposobna obremenitve, če bi recimo 50% gospodinjstev, v tem naselju, čez noč filali en tak EV avtek?

Ne vem sicer točno, v kaki meri CO2, ki ga povzročamo ljudje, vpliva na klimo zemlje, je pa CO2 en tak oprijemljiv podatek, s katerim se lahko primerja učinkovitost določenega vozila.
Npr., ne moreš primerjati liter diesla z litrom bencina, ker ima liter dizla večjo energijsko gostoto kot bencin, stane pa (zaradi nižjih davkov) manj kot bencin.