Okvare na vozilu plača prodajalec

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Avtomatika JE.
Lahko pa jo overrajdaš.
Celo obsodbo sodišča lahko "overrajdaš".

Avtomatike za stvarno naopako tudi pri novem proizvodu ni... Sicer imas zgoraj tudi prakso sodisca ,ki dokazuje da avtomatike NI. Tudi ce je vmes nekaj dni kaj sele nekaj mesecev.

Ce bi upostevali taksne pobozne zelje bi vsi trgovci rabljenih avtomobilov propadli v mesecu dni. Bi kdorkoli od vas prodal tujcu avto za 2000€ in tvegal 5x vec? Ves koliko stane katerkoli (vecji) del avtomobila ,ki je bil nov 30k EUR? Zakaj mislis da sploh obstajajo komercialne "garancije" ce ze prodajalec garantira brezpogojno?
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
da se nekateri zbudijo iz sveta teorije se malo prakse....

Ce zelis garancijo na rabljen avto imas na voljo komercialno garancijo.... paketi so razdeljeni glede na starost in km (cena temu primerna). V vsakem paketu je tocno doloceno kaj se krije in pod katerimi pogoji. Vsak sklop placujes posebaj. Da pokrijes cel avto si verjetno podvojis nabavno ceno avta. V vsakem primeru je zgornja meja 2600€ ,kar je za vecino resnih okvar MALO.

In sedaj se izkljucitve:

3. Izključitve
S strani jamstva niso pokriti dogodki, okvare ali pomanjkljivosti vozila, katerih vzrok izvira iz:
- normalne obrabe (osnova so prevoženi kilometri);
- prekomerne obrabe zaradi uporabe vlečne kljuke;
- neutrjenih sedežev ventilov / obročkov sedežev ventilov.
- napačne namestitve delov ali iz proizvajalcem znanih napak;
- zunanjih faktorjev, še posebej:
- prometne nesreče;
- elementarnih dogodkov vseh oblik (vključujoč pretirano zmrzal ali vročino, poplave, točo, itd…).
- delov, ki niso našteti v rubriki »V jamstvo vključene komponente in deli«;
- prekomerne obremenitve motorja;
- poškodbe zaradi požara, do katerega je prišlo zaradi tehnične okvare, ter poškodb ki so nastale
zaradi vdora vode;
- napake voznika, kot npr. neupoštevanje prikaznih instrumentov (pokazatelj temperature, pokazatelj
tlaka olja, kontrolne lučke, merilnika polnilnega tlaka);
- neupoštevanja predpisanih dimenzij pnevmatik, premera pnevmatik, itd.;
- opustitve vgradnje dodatnega hladilnika olja pri vgrajeni vlečni kljuki (nanaša se na škode na
avtomatskem menjalniku);
- pretrgane cevi ali tesnila oljnega ali hladilnega sistema (poškodba motorja);
- poškodovane pogonske verige ali pogonskega (klinastega) jermena;
- neupoštevanja navodil proizvajalca vozila;
- sprememb originalne izvedbe vozila, sprememb elektronskih krmilnikov;
- samosvojega ali malomarnega odnosa, kot je pomanjkljivo vzdrževanje vozila ter neizvajanje
splošnih, preventivnih in obveznih preverjanj (npr. kontrola nivoja in menjava olja, itd.);
- kraje vozila ali vandalizma na vozilu (vključujoč škodo ki nastane zaradi tega);
- dogodkov, ki so nastopili že pred sklenitvijo jamstvene pogodbe, pred registracijo ali pred začetkom
veljavnosti jamstvene pogodbe;
- prevoz pokvarjenega vozila;
- najem nadomestnega vozila za čas popravila.
Iz jamstva so izključena vsa tesnila, cevi, EGR ali AGR ventil, injektorji, ohišje menjalnika, sinhronski
obroči menjalnika, sklopka, potisni ležaj, vztrajnik, zapora diferenciala, senzorji sistema ABS kakor tudi
vse komponente in deli, katerih obraba je odvisna izključno od pogostosti uporabe vozila ter
prevoženih kilometrov, kot so pnevmatike, blažilniki, zavorne obloge, zavorni koluti, bobnaste zavore,
potisna plošča, sklopka, akumulator, žarnice, kroglični zgibi, kakor tudi sestavni deli karoserije vozila,
vključujoč trdo streho, platneno streho, blatnike, odbijače in blažilce, okna, vetrobransko steklo,
žaromete in stekla žarometov, brisalce, ogledala ter kolesa ali okrasne pokrove koles. Prav tako so
izključeni pripadajoči deli notranje opreme vozila, med drugimi tudi sedeži, oprema in prevleke
sedežev, ogrevanje sedežev, alarmna naprava, varnostni pasovi, sprednje in stranske zračne blazine
ter njihove naprave za vklop in izklop, glasbena naprava (radio, predvajalniki kaset in CD-jev), CD
strežniki, TV naprava, satelitska navigacija, zvočniki, ojačevalci, antene. Prav tako so izključeni vsi
priključni deli kot tesnila, zaporni zatiči, cevi, oskrbovalne naprave, kovinske ali gumijaste napeljave,
električni kabli, oljna tesnila, izolacijska guma (razen takšnih, ki so v okviru popravila potrebni). Nadalje
so izključene vse tekočine, kot npr. bencin, hladilna tekočina, olje ali druga maziva, tekočina za
čiščenje vetrobranskega stekla. Generalno izključeni: analize testov in napak.

Pricakovati neko avtomatiko, all inclusive, brezpogojno brezplacno garancijo od prodajalca je pa resnicno hudo pobozna zelja
stupid-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Torej obstoj garancije na NOVO stvar tudi dokazuje, da "stvarna napaka" pri novih izdelkih tudi ne obstaja?

Tak je, ampak trgovci se temu izogibajo, čudaki po forumih pa trdijo drugače.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.538
2.923
113
v lokalni ostariji
eh eni bi brezplačno garancijo...

če bi bilo tak simpl potem nebi bilo členov o garanciji ampak bi bila samo stvarna napaka napisana v zakonu;) sta pa to dve različni zadevi.

no lahko pa en proba kupit rabljen avto pa ga zjebat in potem upat da bo prodajalc menjal vse...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Ne mešajte garancije in stvarne napake. Ena ne izključuje druge. tudi za isto napako ne. Pač kar se odločiš uveljavljat, in vedno je bolje (v prvih 6 mesecih) uveljavljat stvarno napako. Po tem je bolje uveljavljat garancijo, saj mora tudi pri garanciji dajalec garancije dokazat (če hoče zavrnit garancijsko popravilo), da je napaka povzročena s strani kupca.

In še 1x: pogoje za stvarno napako predpisuje zakon, ki je takšen zato, da potrošnika fizično osebo zaščiti pred prodajalci pravnimi osebami, ker je nasproti njim že v osnovi v neenakopravnem položaju.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ne mešajte garancije in stvarne napake. Ena ne izključuje druge. tudi za isto napako ne. Pač kar se odločiš uveljavljat, in vedno je bolje (v prvih 6 mesecih) uveljavljat stvarno napako. Po tem je bolje uveljavljat garancijo, saj mora tudi pri garanciji dajalec garancije dokazat (če hoče zavrnit garancijsko popravilo), da je napaka povzročena s strani kupca.

In še 1x: pogoje za stvarno napako predpisuje zakon, ki je takšen zato, da potrošnika fizično osebo zaščiti pred prodajalci pravnimi osebami, ker je nasproti njim že v osnovi v neenakopravnem položaju.

Tebi te zadeve nisi povsem jasne...

Prav nic se ne odlocas o tem kaj bos uveljavljal. Stvarna napaka ni relativna stvar in jo naceloma dokaze izvedenec. Ni mozno "je malce bolje uveljavaljati" to ali ono. Ugotavljanje stvarne napeke je v 99% ugotavljanje prevare in je ni mozno kombinirati z garancijo ali obratno. Garancije kot take rabljen avto nima. Prav zaradi tega obstajaja taksen komercialen produkt in ima svojo ceno in pogoje.

Cel smisel prodaja starega avta je da se znebis morebitnih stroskov. Stroski in okvare so pri starem avto "normalna" stvar. Ni mozno zahtevati garancijo za nekaj ,kar MORA crkniti. Lahko samo kupis "garancijo" pri kateri je nekdo preracunal tveganje in proti placilu del tveganja prevzame na sebe.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
eh eni bi brezplačno garancijo...

če bi bilo tak simpl potem nebi bilo členov o garanciji ampak bi bila samo stvarna napaka napisana v zakonu;) sta pa to dve različni zadevi.

no lahko pa en proba kupit rabljen avto pa ga zjebat in potem upat da bo prodajalc menjal vse...

ce ti karkoli resnega crkne na avtu ali je tik pred tem sam sebi prodas avto in imas za drobiz novo motor + garancijo
grims-1.gif


veliko optimistov je na tem svetu
smirk-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik eazy pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ne mešajte garancije in stvarne napake. Ena ne izključuje druge. tudi za isto napako ne. Pač kar se odločiš uveljavljat, in vedno je bolje (v prvih 6 mesecih) uveljavljat stvarno napako. Po tem je bolje uveljavljat garancijo, saj mora tudi pri garanciji dajalec garancije dokazat (če hoče zavrnit garancijsko popravilo), da je napaka povzročena s strani kupca.

In še 1x: pogoje za stvarno napako predpisuje zakon, ki je takšen zato, da potrošnika fizično osebo zaščiti pred prodajalci pravnimi osebami, ker je nasproti njim že v osnovi v neenakopravnem položaju.

Tebi te zadeve nisi povsem jasne...

Prav nic se ne odlocas o tem kaj bos uveljavljal. Stvarna napaka ni relativna stvar in jo naceloma dokaze izvedenec. Ni mozno "je malce bolje uveljavaljati" to ali ono. Ugotavljanje stvarne napeke je v 99% ugotavljanje prevare in je ni mozno kombinirati z garancijo ali obratno.

Ti pa res nisi gladek. Odkorakaš k prodajalcu in mu poveš (ali pa pod nos pomoliš izjavo), da uveljavljaš stvarno napako. Od tam naprej stvar teče po pravilih, ki veljajo za stvarno napako. In ja, deluje. Vedno naredim tako. Ponavadi te probajo zvabit v uveljavljenje garancije (če ta obstaja), ker imaš tam manj pravic. Lepo vztrajaš pri svojem in to je to.
Ampak lej, ti kar živi v svojem svetu. Več vas bo lolekov, ki se pustite nategnit, lažje bo za nas, ki poznamo svoje pravice.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Odkorakaš k prodajalcu in mu poveš (ali pa pod nos pomoliš izjavo), da uveljavljaš stvarno napako. Od tam naprej stvar teče po pravilih, ki veljajo za stvarno napako. In ja, deluje. Vedno naredim tako. Ponavadi te probajo zvabit v uveljavljenje garancije (če ta obstaja), ker imaš tam manj pravic. Lepo vztrajaš pri svojem in to je to.

In kaj če tudi prodajalec vztraja pri svojem (ker ve da nimaš prav)? Ga prijaviš inšpekciji? Vložiš tožbo na sodišču in še prej najameš izvedenca?
Si imel konkretni primer,ali govoriš teoretično?
 

Tku

Pripravnik
20. nov 2007
598
0
16
Tiha voda
2x, ko prodajalec vidi, da dobro veš kaj ti pripada, se zmeniš pred tožbo.
- v SLO: mnogo obiskov, nekaj pisarij, trajalo okoli pol leta, da se zamenja nekaj komponent avtomobila v vrednosti čez 1k€,
- v NEM: par emailov, urejeno v 14 dneh, dobil čez 2k€ za zmanjšano vrednost avtomobila.

Vsakič mi gre bolje, morda bom v tretje (edit: četrtič, prvič nisem imel problemov) kupil zares tip top rabljen avto.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
A lahko napišeš kaj točno je bilo? Vrednost avtomobila? Kaj je crknilo? Koliko je preteklo od prevzema?
 

Tku

Pripravnik
20. nov 2007
598
0
16
Tiha voda
SLO: Cukanje motorja v določenih okoliščinah, potrebnja menjava ECU (računalnika), senzorja pretoka zraka.
NEM: Prevrteni kilometri.
Obakrat vrednost avta okoli 12k€, pričetek pritoževanja mesec po nakupu.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Odkorakaš k prodajalcu in mu poveš (ali pa pod nos pomoliš izjavo), da uveljavljaš stvarno napako. Od tam naprej stvar teče po pravilih, ki veljajo za stvarno napako. In ja, deluje. Vedno naredim tako. Ponavadi te probajo zvabit v uveljavljenje garancije (če ta obstaja), ker imaš tam manj pravic. Lepo vztrajaš pri svojem in to je to.

In kaj če tudi prodajalec vztraja pri svojem (ker ve da nimaš prav)? Ga prijaviš inšpekciji? Vložiš tožbo na sodišču in še prej najameš izvedenca?
Si imel konkretni primer,ali govoriš teoretično?

Ja, iz prve roke. večkrat. Ravno danes bo spet en tak primer.
Doslej so po razumnem pogovoru s poslovodjo (parim je bilo treba na telefonu pokazat zakon) popustili vsi razen enega, tisti je popustil, ko mu je isto razložil inšpektor.
Ne moti me, če potem v postopku dokazujejo, da to ni stvarna napaka (čeprav tega noben ni storil), moti me, ko se delajo neumne, da pri njih poznajo samo garancijo.
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Ponavljam se, ampak vseeno: Trgovci bodo zanikali, pa če jim kolena vrtaš.

Eni jim potem verjamejo, tako da se jim v bistvu splača lagat/neumne-se-delat.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Ponavljam se, ampak vseeno: Trgovci bodo zanikali, pa če jim kolena vrtaš.

Eni jim potem verjamejo, tako da se jim v bistvu splača lagat/neumne-se-delat.

dejmo neumnost ponovit se 500x pa bo mogoce resnica...


V Uradnem listu RS, št. 78/2011 z dne 5. 10. 2011, je bil objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-E). Nove zahteve iz tega zakona se začnejo uporabljati od 20. 12. 2011 dalje. Sprememba ZVPot-E je pomembno posegla na področje garancij (IV. poglavje) Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot). Najpomembnejša sprememba je v 19. členu, kjer je navedeno, da minister, pristojen za gospodarstvo, izda pravilnik, s katerim določi rabljeno blago, za katero mora prodajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje za obdobje najmanj enega meseca. Na podlagi prehodnih določbah ZVPot-E se do izdaje tega pravilnika (iz 19. člena) še naprej uporablja Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje. Ta pravilnik pa v 2. členu določa, da se za rabljeno blago, za katero se izda garancija, štejejo cestna motorna vozila, priklopna vozila in vozila s pomožnim motorjem. Z uveljavitvijo ZVPot-E bodo morali vsi prodajalci od 20. 12. 2011 pri prodaji rabljenih vozil izdati garancijski list, na katerem je trajanje garancijskega roka najmanj en mesec.

Do sedaj trajanje garancijskega roka pri rabljenih vozilih zakonsko ni bilo določeno in je lahko bilo 1 dan, ali pa 1 leto, glede na stanje rabljenega vozila.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Daj že enkrat nehaj garancijo vleč v debato o stvarni napaki. Eno z drugim nima popolnoma nobene zveze.

Katere del CITATA ti ni jasen? Zgoraj pise garancija, "stvarne" napake so pri rabljenih avtomobilih klasicne prevare. Torej, neke 6 mesecne garancije NI in je tudi nikoli ni blo. Ali ce se enkrat ponovim:

Do sedaj trajanje garancijskega roka pri rabljenih vozilih zakonsko ni bilo določeno in je lahko bilo 1 dan, ali pa 1 leto, glede na stanje rabljenega vozila.

Ce se enkrat pogledat temo "Okvare na vozilu placa proadjalec" potem bos ugotovil da misli na garancijo in NE na stvarno napako. Okvara se na vozilu zgodi PO nakupu, pri stvarni napaki je pa pogoj da obstaja ze PRED nakupom.
 
Nazadnje urejeno:

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Citat:
Uporabnik eazy pravi:
Torej, neke 6 mesecne garancije NI in je tudi nikoli ni blo.
Saj noben nikoli ni drugače trdil.

Citat:

Ce se enkrat pogledat temo "Okvare na vozilu placa proadjalec" potem bos ugotovil da misli na garancijo in NE na stvarno napako. Okvara se na vozilu zgodi PO nakupu, pri stvarni napaki je pa pogoj da obstaja ze PRED nakupom.
In zakaj se po tvoje kaj pokvari na vozilu?
a) po božji volji
b) ker je na vozilu obstajala neka napaka, posledica katere je pozneje okvara

A rabiš ilustracijo?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik eazy pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Daj že enkrat nehaj garancijo vleč v debato o stvarni napaki. Eno z drugim nima popolnoma nobene zveze.

Katere del CITATA ti ni jasen? Zgoraj pise garancija, "stvarne" napake so pri rabljenih avtomobilih klasicne prevare. Torej, neke 6 mesecne garancije NI in je tudi nikoli ni blo. Ali ce se enkrat ponovim:

Do sedaj trajanje garancijskega roka pri rabljenih vozilih zakonsko ni bilo določeno in je lahko bilo 1 dan, ali pa 1 leto, glede na stanje rabljenega vozila.

Ce se enkrat pogledat temo "Okvare na vozilu placa proadjalec" potem bos ugotovil da misli na garancijo in NE na stvarno napako. Okvara se na vozilu zgodi PO nakupu, pri stvarni napaki je pa pogoj da obstaja ze PRED nakupom.

Ni res. Zakon izrecni pravi, da če se stavrna napaka pojavi do 6 mesecev po nakupu, se avtomatsko šteje, da je obstajala v trenutku nakupa. Kaj je bilo pred nakupom, je itak nepomembno.

Garancija s tem nima nobene zveze. Garancija ni isto kot inštitut stvarne napake. Ena od druge obstajata neodvisno in vzporedno (kadar garancija obstaja).