KSZ.
Citati so iz
Uradni list RS 97/2007, dopuščam opcijo da se je kaj spremenilo ampak bistveno je ostalo enako. Stvar je del obligacijskega zakonika.
Stvarne napake, za katere odgovarja prodajalec - 458. člen
(1) Prodajalec odgovarja za stvarne napake,
ki jih je stvar imela takrat, ko je nevarnost prešla na kupca, ne glede na to, ali mu je bilo to znano ali ne.
(2) Prodajalec odgovarja
tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo potem, ko je nevarnost prešla na kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem.
(3)
Neznatna stvarna napaka se ne upošteva.
459. člen govori o tem kdaj je napaka stvarna, to smo že citirali:
Napaka je stvarna:
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno običajno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali bi mu bila morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Dalje zakonik določa kdaj prodjalec NI odgovoren za napake, del se sklicuje na famozne člene ki ste jih nekateri tako radi citirali ...
Napake, za katere prodajalec ne odgovarja - 460. člen
(1) Prodajalec
ne odgovarja za napake iz 1. in 3. točke prejšnjega člena, če so bile ob sklenitvi pogodbe kupcu znane ali mu niso mogle ostati neznane.
(2) Šteje se, da kupcu
niso mogle ostati neznane tiste napake, ki bi jih skrben človek s poprečnim znanjem in izkušenostjo človeka enakega poklica in stroke kot kupec lahko opazil pri običajnem pregledu stvari.
(3) Vendar odgovarja prodajalec tudi za napake, ki bi jih bil kupec z lahkoto opazil, če je izjavil, da stvar nima nobenih napak ali da ima določene lastnosti ali odlike.
Alora, razen famoznega 459 člena je potrebno upoštevat še en člen prej in še en kasneje. En člen prej pravi da je stvarna napaka
za katero odgovrja prodajalec samo napaka ki je obstajala oz. ima vzrok nastanka v času PRODAJE. Enako se manjše (neznatne) napake ne štejejo v stvarne napake.
En člen kasneje pa pravi da povprečen alterjevec z ing. znanjem (ali SJTV1 ki je no. 1 avtomobilski novinar v slo) enostavno ne more NIKOLI uveljavljat stvarne napake, ker bi jih lahko pri pregledu vozila opazil oz. moral opazit!
Skratka velja kar je napisano bilo že prej. Stvarna napaka te ščiti pred klasičnimi nategi, recimo ko ti zavrtijo kilometre ali pa ti prodajo avto ki ima zakamuflirano neko težavo za katero lahko dokažeš da so jo zakrili (= obstajala je prej). Razni crkjoti elektronike, delov ki so podvrženi obrabi itd. pa lepo gredo v breme kupca. Enako tudi če bi ti motor zaribal, če se ugotovi da je bilo recimo stikalo za tlak olja namensko "blindirano" bi lahko uveljavljal stvarno napako (ali pa je recimo trdil da je zobati jermen nov, dejansko je bil pa star), če ti je pa motor zaribal kar z lepega pa nimaš kaj (ali se mogoče pričakuje od prodajalca da naredi generalko na motorju? preveri stanje ležajev na ojnici, odmični gredi ipd.?).