Okolju prijazni avtomobili

vogel

Majstr
1. sep 2007
1.612
326
83
Kakšna primerjava pa je to? Ne moreš zraven Tesle Y dati v primerjavo SUV in nizkocenovni avtomobil. Kot bi primerjal jabolka in hruške. Tudi višina subvencije za Teslo ne drži.
Kako ne drži? a ni od 35k do 45k -6,5k€ subvencije? Tabele oz njihove primerjave si pa nisem jaz izmislil :aplauz:
 

kajn

Guru
5. okt 2007
3.018
1.894
113
Iskajoč brata
Y in kodiak, je pomoje kar OK primerjava.... približne enake velikosti, višine,....
Dacio sem dal zraven, ker ga imam jaz in ni primerjave.... primerja se lahko samo, da ima 4 kolesa in volan... vse ostalo je drugačno
 

vogel

Majstr
1. sep 2007
1.612
326
83
Strošek za gume je tudi smeh, za teslo boš dal 1x več za gume kot za kodiaka in še dodatnih 1x več kot za joggerja.
Hm, oba sta na 19" pnevmatikah. Obe dimenziji sta cca 170€ kos (680€ komplet). Torej lahko za ta denar kupiš v 6 letih 4 komplete gum + ta ki je že na avtu (skpaj 5 kompletov). Če pa kdo v 6 letih zradira 5 kompletov gum, mu pa ni pomoči (izvzeti službeni avtomobili kjer se dnevno prevozi veliko kilometrov) :aplauz:
 

kajn

Guru
5. okt 2007
3.018
1.894
113
Iskajoč brata

Še razloženi stroški​

Skupni stroški – Tesla Model Y​


PostavkaVrednost
Deprecijacija~21.000 € (43k → 22k)
Elektrika (doma)~3.360 kWh/leto × 0,12 €/kWh = ~400 €/leto ⇒ 6 let = ~2.400 €
Zavarovanje~1.100 €/leto ⇒ 6.600 €
Servis & vzdrževanje~350 €/leto ⇒ 2.100 €
Gume (3 kompleti)~2.400 €
Cestnine & vinjeta~220 €/leto ⇒ 1.320 €
Skupaj Tesla Y~35.820 €
Povprečno/leto~5.970 €/leto

Škoda​


PostavkaVrednost
Cena novega vozila (2025)~42.000 € (realna oprema, 2.0 TDI DSG)
Poraba goriva~6,5 l/100 km
Cena dizelskega goriva~1,55 €/l
Letna kilometrina20.000 km
Skupaj v 6 letih120.000 km
Tip pogonaDiesel, avtomatski, AWD




Stroški lastništva – Škoda Kodiaq​

1. Deprecijacija
  • Nakupna cena: 42.000 €
  • Ocenjena vrednost po 6 letih: ~20.000 €
  • Izguba vrednosti: ~22.000 €
2. Gorivo
  • Poraba: 6,5 l/100 km → 7.800 l v 6 letih
  • Cena: 1,55 €/l
  • Skupaj: ~12.100 €
3. Zavarovanje
  • AO + kasko (višji razred): ~1.000 €/leto
  • Skupaj: ~6.000 €
4. Servisi & vzdrževanje
  • Večji motor, 4x4, avtomatik → ~600 €/leto
  • Skupaj: ~3.600 €
5. Gume
  • SUV dimenzije, 3 kompleti
  • ~900 € × 3 = 2.700 €
6. Cestnine & vinjete

  • Enako kot pri ostalih: 1.320 €
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.178
330
83
Ti izracuni so bz.
Točno tako. Itk vsak za sebe ve, kakšn bo njegov specifičn izračun. Js vem, da sn ze day 0 na boljšem, ker me je primerljiv rabljen EV (starost, oprema, kilometri) stal MANJ kot nek dizl ali bencin. Torej more bit strošek energenta VEČJI od dizla/bencina (kar je nemogoče, ker filam 90%+ na SE) in morejo bit operativni stroški večji (kar je tut skor nemogoče). Garancije ma pa tudi več kot tipičen ICE, tko da so tut tle bolj predvidljivi stroški.

Tko da pod črto; če kupiš pametno rabljen EV, bo lastništvo v naslednjih 3-5 letih sigurno cenejše kot z ICE. Sploh če delaš več kkm....

Če si pa alter trol, boš pač trolal dalje. V realnem svetu pa za vsak vprašal, če mama dovoli uporabo 20 let starga megana, ker za svojga nimaš (sindrom kletnega couch potatoja).