Okvare na vozilu plača prodajalec

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.219
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik eazy pravi:
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:p.s.2. Če moja domneva drži, potem ni potrebe po dodatni garanciji preko tretje firme, ki jo ta prodjalec tudi ponuja
sprasujem se.gif

NE....
prvo je uveljavanje stvarne napake, drugo pa garancija

Razlika je pa v tem da pri prvem moras dokazati da je trgovec vedel oziroma vedel za napako. Kako tocno bos ti dokazal karkoli komurkoli pri vozilo iz desete roke in 200k km?

Pa tudi te pogoje komercialne garancije dobro preberi
smirk-1.gif

Vedel ali bi koral vedeti. In ka kup stvari lahko zlahka dokazes, da bi moral vedeti, ker je pac profi, ki se s tem ukvarja.
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Vedno se najde kup, kaj kup, večina, ki zagovarja šalabajzerstvo.
(kdor ne verjame, poglej zadnje volitve - ali katerekoli prejšnje)
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.606
3.046
113
v lokalni ostariji
sjtv1 dej ne bluzi. dokaz stvarnih napak itd je izjemno težko... imam izkušnje. ter zelooo drago (in težko ekonomsko opravičljivo pri avtu vrednem 1000€)
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
sjtv1 dej ne bluzi. dokaz stvarnih napak itd je izjemno težko... imam izkušnje. ter zelooo drago (in težko ekonomsko opravičljivo pri avtu vrednem 1000€)

Točno tako,dokazovanje stvarnih napak v praksi je zelo težko. Primer stvarne napake bi bil recimo,da bi ti prodajalec (pisno!!) garantiral,da avto nikoli ni bil zaleten in ima realne kilometre,kupec pa bi ugotovil,da je bil avto razbit in števec nazaj zavrten.
V tem primeru bi kupcu uspelo dokazati stvarno napako.
V večini ostalih primerov pa je karkoli drugega težko dokazati! A bo kdo zdej rekel,da je prodajalec VEDEL (in zamolčal),da mu bo po 3 mesecih crknil alternator ali kompresor klime,pa mu tega ob nakupu ni povedal??
Sicer pa se postavite v kožo prodajalcev (pa jih ne zagovarjam,povem samo za primer): se vam res zdi realno in normalno,oz.ekonomsko upravičeno,da bi prodajalec rabljenih avtomobilov dajal 1-letno garancijo na vse rabljene?
Po mojem se ob takih pogojih noben več nebi ukvarjal s prodajo rabljenih...
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:


Vedel ali bi koral vedeti. In ka kup stvari lahko zlahka dokazes, da bi moral vedeti, ker je pac profi, ki se s tem ukvarja.

Brez zamere,ampak se vidi,da zganjaš neko teorijo in da nisi nikoli prodajal rabljenih avtomobilov.
Ker če bi jih kdaj prodajal,bi vedel,da v praksi stvari niso tako črno-bele,kot jih mogoče vidiš ti...
Lahko ti naštejem kup stvari,ki jih ne moreš vedeti kot prodajalec rabljenih vozil,razen če bi vsak avto razstavil na prafaktorje in vsak kos posebej dal na analizo (in pri povprečnem zaslužku cca. nekaj sto eurov/avto se pa to res full splača...)
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.606
3.046
113
v lokalni ostariji
ampak teoretično se da vse...

praktično pa hitro popušiš. se pa pri poštenih prodajalcih da dogovorit za kak skupen kompromis. če imaš ok odnos itd itd...
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
ksz

Še stosedemindvajsetič: če ti pri rabljenem vozilu, kupljenem pri trgovcu, v roku pol leta crkne karkoli, ti bo prodajalec to odpravil na lastne stroške. Razen, če ne poznaš svojih pravic in se pustiš nategnit.

Pravni termin je uveljevljanje stvarne napake in rok za tovrstne štose je pri rabljenih izdelkih resda eno leto, ampak moraš po preteku pol leta TI dokazovat, da je napaka obstajala že ob nakupu. V prve pol leta pa je na strani PRODAJALCA, da dokazuje, da napaka NI obstajala že pri nakupu in da gre za posledico neustrezne rabe. To dokazovanje ni poceni, vključuje izvedence zato se ga razen v izjemnih primerih ne poslužuje nihče.

Skratka: če le vzdržuješ avto po predpisih (ne fališ rednega servisa), imaš pol leta jamstva oz. kakorkoli že rečemu temu. In to brez dokupa raznih garancij, kjer je must prebrati kaj vse zadeva pokriva. Za razliko od tega stvarna napaka krije praktično vse (cp iz zakona o varstvu potrošnikov):
Citat:

(2)Napaka je stvarna:
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
V večini ostalih primerov pa je karkoli drugega težko dokazati! A bo kdo zdej rekel,da je prodajalec VEDEL (in zamolčal),da mu bo po 3 mesecih crknil alternator ali kompresor klime,pa mu tega ob nakupu ni povedal??

Dragi moj, točno to je tipičen primer stvarne napake, ki jo mora prodajalec brezplačno odpraviti.

V praksi temu ni nujno tako, ker se kupci ne zavedajo svojih pravic in jih prodajalec lahko žejne prepelje čez vodo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.219
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
sjtv1 dej ne bluzi. dokaz stvarnih napak itd je izjemno težko... imam izkušnje. ter zelooo drago (in težko ekonomsko opravičljivo pri avtu vrednem 1000€)

Točno tako,dokazovanje stvarnih napak v praksi je zelo težko. Primer stvarne napake bi bil recimo,da bi ti prodajalec (pisno!!) garantiral,da avto nikoli ni bil zaleten in ima realne kilometre,kupec pa bi ugotovil,da je bil avto razbit in števec nazaj zavrten.
V tem primeru bi kupcu uspelo dokazati stvarno napako.
V večini ostalih primerov pa je karkoli drugega težko dokazati! A bo kdo zdej rekel,da je prodajalec VEDEL (in zamolčal),da mu bo po 3 mesecih crknil alternator ali kompresor klime,pa mu tega ob nakupu ni povedal??
Sicer pa se postavite v kožo prodajalcev (pa jih ne zagovarjam,povem samo za primer): se vam res zdi realno in normalno,oz.ekonomsko upravičeno,da bi prodajalec rabljenih avtomobilov dajal 1-letno garancijo na vse rabljene?
Po mojem se ob takih pogojih noben več nebi ukvarjal s prodajo rabljenih...

Prve pol leta ne rabiš ničesar dokazovat, bo moral kar prodajalec dokazat, da ni stvarna napaka. To bo pa težko dokazal, ker zakon jasno prvi, da če se napaka pojavi v prvih 6 mesecih, se šteje, da je obstajala ob izročitvi.

Po 6 mesecih je seveda težje. To, da crkne pri starem avto nek kos (kot si napisal), pa je sivo področje. Zlagani kilometri, zamolčana karamboliranost, na hitro zakrpane napake so eno, obraba starih jajc pa drugo. To drugo je seveda težje (ne pa nemogoče) dokazat in je vprašanje, če se splača (kot si napisal). OZ namreč določa, da je pogoj, da je napaka stvarna to, da je obstajala v trenutku izročitve. Prvih 6 mesecev kot napisano to ni problem, se to avtomatsko šteje, kasneje pa je problem. Če gre alternator, ki je prvih recimo 10 mesecev delal, težko dokažeš, da je napaka obstajala ob izročitvi. Morda, če bi recimo uspel dokazat, da je bil ležaj že na začetku zjeban, pa je potem kasneje zaribal, ampak težko.
Stvari, ki sodijo na seznam pravih stvarnih napak, pa seveda ni težko dokazat.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
ksz

Še stosedemindvajsetič: če ti pri rabljenem vozilu, kupljenem pri trgovcu, v roku pol leta crkne karkoli, ti bo prodajalec to odpravil na lastne stroške. Razen, če ne poznaš svojih pravic in se pustiš nategnit.

Pravni termin je uveljevljanje stvarne napake in rok za tovrstne štose je pri rabljenih izdelkih resda eno leto, ampak moraš po preteku pol leta TI dokazovat, da je napaka obstajala že ob nakupu. V prve pol leta pa je na strani PRODAJALCA, da dokazuje, da napaka NI obstajala že pri nakupu in da gre za posledico neustrezne rabe. To dokazovanje ni poceni, vključuje izvedence zato se ga razen v izjemnih primerih ne poslužuje nihče.

Skratka: če le vzdržuješ avto po predpisih (ne fališ rednega servisa), imaš pol leta jamstva oz. kakorkoli že rečemu temu. In to brez dokupa raznih garancij, kjer je must prebrati kaj vse zadeva pokriva. Za razliko od tega stvarna napaka krije praktično vse (cp iz zakona o varstvu potrošnikov):
Citat:

(2)Napaka je stvarna:
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.

To niti priblizno ni res tudi ce zapises se 130x....

Rabljen avto ,ki ni zamudil "servis" je v SLO rariteta. V bistvu je 90% rabljenih avtomobilov ni videlo uradnega/resnega servisa ampak vseeno. Servis tudi nima neke bistvene vloge pri avtomobilu starem 10 let in 200.000km. Pri taksnem avtu lahko odleti karkoli in kadarkoli in prodajalec je dejansko kriv samo ce je vedel da je nekaj defektno in to zamolci. Za vse drugo ni kriv ali odgovoren ,kar je tudi edino logicno sicer bi jutri vsi prodajalci rabljenih avtomobilov lahko zaprli vrata.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Res je tako prav, da zaprejo vrata. Ali pa naj RES pregledajo avto pred nakupom in POPRAVIJO pred prodajo ne pa samo globinsko očistijo.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:Prve pol leta ne rabiš ničesar dokazovat, bo moral kar prodajalec dokazat, da ni stvarna napaka. To bo pa težko dokazal, ker zakon jasno prvi, da če se napaka pojavi v prvih 6 mesecih, se šteje, da je obstajala ob izročitvi.

NE
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Res je tako prav, da zaprejo vrata. Ali pa naj RES pregledajo avto pred nakupom in POPRAVIJO pred prodajo ne pa samo globinsko očistijo.

To je v praksi nemogoce. Pa to vem kljub temu da nisem avto prodajalec. To ni mozno tudi pri bistveno lazjih sklopih. Rabljen avto ima nesteto* ,ki lahko odpovejo kadarkoli in naceloma nimajo SMART funkcije.

Ce prodas svoj 5l laptop in mu crkne ram cez 4 mesece je to tvoja odgovornost? Kako tocno naj bi ti predvidel odpoved rama? Napajalnika? Maticne plosce? Ekrana? Cesarkoli skoraj? Avtomobil ima pa vsaj 100x vec komponent in nekdo bi to moral vse pregledati na avtomobilu za jura ali dva?!
crazy1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Hm, kako kot prodajalec dokažeš da napaka NI obstajala prej?!
grin1.gif


Mislim da je tole dokazovat nemogoče (dokaz nedokazljivega stanja?!) oz. za rešit lastno rit je pravno po drugi strqani sila enostavno. Če se napaka ni pojavila v času nakupa in en mesec kasneje se smatra da je ni bilo. Na vrsti je sedaj kupec, da dokaže da je bila napaka prisotna že prej!

Skatka vedno pri stvarnih napakah mora dokazovat kupec in tole je silno težko, razen v izjemnih primerih ki se jih lahko tretira kot klasične prevare.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Hm, kako kot prodajalec dokažeš da napaka NI obstajala prej?!
grin1.gif


Mislim da je tole dokazovat nemogoče (dokaz nedokazljivega stanja?!) oz. za rešit lastno rit je pravno po drugi strqani sila enostavno. Če se napaka ni pojavila v času nakupa in en mesec kasneje se smatra da je ni bilo. Na vrsti je sedaj kupec, da dokaže da je bila napaka prisotna že prej!

Skatka vedno pri stvarnih napakah mora dokazovat kupec in tole je silno težko, razen v izjemnih primerih ki se jih lahko tretira kot klasične prevare.

Je pa koncept zelo optimisticen...
Kupis najbolj shiran avto (turbo variante najraje), ga zgonis in potem servis motorja/turbine/sklopke ali kombinacijo vsega zaracunas prodajalcu. Servis je pa v taksnih primerih praviloma vsaj 2x prodajane cene avta
wink-1.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
fanta, sjtv1 vama je lepo napisal, da kupcu ni potrebno dokazovat ničesar, če je prišlo do napake v pol leta.

ker tako pravi zakonodaja, ki jo vidva in večina kupcev ne pozna... prodajalci pa zavestno ignorirajo. ne bom vaju prepričeval, sama si lahko prebereta zvpot in obligacijski zakonik. pismena menda sta, zakonodajo bosta že našla na spletu, sicer pa smo jo tule že večkrat citirali (med drugim tudi jaz, celo v tej temi)

ampak ker vem, da tega ne bosta hotela prebrat in razumet, tule že 130-ič citiram 37.b člen zvpot, ker ne želim, da zavajata ostale uporabnike:
Citat:

37.b člen

(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.

tvoji logiki o nakupu 20 let stare turbo gare, ki jo zgoniš v dveh mesecih do odpovedi turbine, navkljub.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.219
113
www.adriamedia.si
Seveda pa ta določila veljajo seveda samo, če stvar kupiš od pravne osebe oziroma fizične osebe, ki se ukvarja z dejavnostjo (s.p.). Če kupiš pod fizične osebe, moraš ti tožit in dokazat.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
fanta, sjtv1 vama je lepo napisal, da kupcu ni potrebno dokazovat ničesar, če je prišlo do napake v pol leta.

ker tako pravi zakonodaja, ki jo vidva in večina kupcev ne pozna... prodajalci pa zavestno ignorirajo. ne bom vaju prepričeval, sama si lahko prebereta zvpot in obligacijski zakonik. pismena menda sta, zakonodajo bosta že našla na spletu, sicer pa smo jo tule že večkrat citirali (med drugim tudi jaz, celo v tej temi)

ampak ker vem, da tega ne bosta hotela prebrat in razumet, tule že 130-ič citiram 37.b člen zvpot, ker ne želim, da zavajata ostale uporabnike:
Citat:

37.b člen

(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.

tvoji logiki o nakupu 20 let stare turbo gare, ki jo zgoniš v dveh mesecih do odpovedi turbine, navkljub.


Bos moral se parkat prebrati preden bos razumel...

Pa preden tolmaciti vsaj uporabljaj prave termine. Okvara ni avtomaticno okvara. Ce bos pozorno prebral bos ugotovil tisto ,kar sem ti ze vsaj 2x zapisal. Prodajalec odgovorja za zamolcane stvari in tudi to mora kupec dokazati ,kar je ocitno ze iz definicije stvarne napake.

Stvarna napaka
Po Zakonu o varstvu potrošnikov gre za stvarno napako:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
- če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

(vecina okvar na rabljenemu avtomobilu bo problem uvrstiti v zgornjo definicijo)

Možnosti za uveljavitev pravic potrošnika
- o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita,
- potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda,
- obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.

Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo po roku leto dni, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.


Preden gremo v PPT variante i risanju...
Okvara menjalnika/sklopke/turbine/cesarkoli ni stvarna napaka razen ce kupec ne dokaze so bili sklopi taksni ze ob prevzemu in to ugotovi v zgornjih rokih.

 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
pa se malo prakse sodisca:

V CELOTI

Organ prve stopnje je dne 1. 2. 2005 pri tožeči stranki opravil inšpekcijski pregled. Napaka na avtomobilu je bila sporna, zato je organ prve stopnje potrošnika napotil, da pridobi izvedeniško mnenje

toliko o avtomatiki.... (med prodajo in reklamacijo je minilo nekaj dni/tednov) i ne 6 ali vec mesecev)

Poudarja, da tožeča stranka nima prav, ko zatrjuje, da bi potrošnik moral dokazati škodo in vzročno zvezo med napako in povzročeno škodo, saj to pride v poštev le pri morebitnem ugotavljanju odškodnine,

ali drugace......... pri ugotavljanju odskodine oziroma povezavanju stvarne napake in skode je odgovornost na kupcu