Okvare na vozilu plača prodajalec

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.219
113
www.adriamedia.si
Tu si verjetno prezrl, da je tu tozeca stranka prodajalec, tozena stranka pa inspektorat in da je sodisce tozbo zavrnilo in odlocilo, da ima tozena stranka prav, da je torej inspektorat pravilno odlocil, da morabprodajalec vrnit denar in da stvarna napaka je obstajala.

Tisti del, da je moral potrosnik pridobit izvedensko mnenje samo pomeni, da je moral potrosnik dokazat, da napak sploh obstaja, ker tega pac ne presoja trzni inspektorat. Ce crkne turbina, pac rabis dokaz, da je crknjena, in zato je potrosnik moral pridobiti mnenje izvedenca (kar je logicno in ni bilo nikoli vprasljivo). Od tam naprej je sodisce 100% na strani potrosnika in inspektorata.

Skrat, tudi tvoj primer dokazuje, da imava z blazkom prav. Potrosnik mora smo uradno dokazat, da napaka sploh obstaja (torej da je motor zariban ali da je roka pocena ali da je turbina crknila), pa se to le v primeru, ce prodajalec v predpisanem roku uradno odgovri, da napake ni (ce tega ne stori, se avtomatsko steje, da napaka je, ampak je vedno zabpotrosnika priporocljivo pridobit to mnenje, da so stvarinjasne v primeru sodnega spora). Ni mu pa treba dokazovat kako in zakaj je do napake prislo, prvih 6 mesecev se steje, da je avto tako napako imel ze ob izrocitvi in je zanjo odgovoren prodajalec.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Tu si verjetno prezrl, da je tu tozeca stranka prodajalec, tozena stranka pa inspektorat in da je sodisce tozbo zavrnilo in odlocilo, da ima tozena stranka prav, da je torej inspektorat pravilno odlocil, da morabprodajalec vrnit denar in da stvarna napaka je obstajala.

Tisti del, da je moral potrosnik pridobit izvedensko mnenje samo pomeni, da je moral potrosnik dokazat, da napak sploh obstaja, ker tega pac ne presoja trzni inspektorat. Ce crkne turbina, pac rabis dokaz, da je crknjena, in zato je potrosnik moral pridobiti mnenje izvedenca (kar je logicno in ni bilo nikoli vprasljivo). Od tam naprej je sodisce 100% na strani potrosnika in inspektorata.

Skrat, tudi tvoj primer dokazuje, da imava z blazkom prav. Potrosnik mora smo uradno dokazat, da napaka sploh obstaja (torej da je motor zariban ali da je roka pocena ali da je turbina crknila), pa se to le v primeru, ce prodajalec v predpisanem roku uradno odgovri, da napake ni (ce tega ne stori, se avtomatsko steje, da napaka je, ampak je vedno zabpotrosnika priporocljivo pridobit to mnenje, da so stvarinjasne v primeru sodnega spora). Ni mu pa treba dokazovat kako in zakaj je do napake prislo, prvih 6 mesecev se steje, da je avto tako napako imel ze ob izrocitvi in je zanjo odgovoren prodajalec.

Nicesar nisem spregledal, tudi sam primer je nekaj drugega ampak nacelo je isto. To sem tudi zapisal pod relevantnimi deli. Link zgoraj je pa samo da se vidi cela zgodba. Ce si prebral potem si ugotovil da avtomatike NI in da je za ugotavljanje povezave odgovoren kupec. Vse drugo za koncept niti ni vazno.

Izvedenski mnenje ni ugotavljanje da je nekaj crknili ampak ugotavljanje povezave med napako in skodo. To ti tudi pise v citatu oziroma mnenju sodisca. Da je nekaj crknilo nacelom taksno mnenje sploh ni potrebno, strokovno mnenje potrebuje stranka da dokaze da je turbina crknila zaradi tocno dolocenega razloga. Rok 6 mesecev velja za ugotavljanje stvarne napake. 99% okvar sploh niso stvarne napake. Pri preostalih 1% gre za klasicno prevaro.

Skratka... malce tragicno je da moram to osebi tvojega poklica sploh razalagati...
smirk-1.gif


p.s.: in da, preverjeno v praksi
smirk-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.219
113
www.adriamedia.si
Daj nehaj se smesit. Kupec NE rabi (v prvih 6 mesecih) dokazat cesarkoli (razen tega, da napaka obstaja), po zakonu se steje, da je napaka bila ob predaji stvari. In tvoj primer je dokazal prav to, kar je jasno vsakomur, ki nima tezav s funkcionalno nepismenostjo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.219
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik eazy pravi:
pa se malo prakse sodisca:

V CELOTI
Poudarja, da tožeča stranka nima prav, ko zatrjuje, da bi potrošnik moral dokazati škodo in vzročno zvezo med napako in povzročeno škodo, saj to pride v poštev le pri morebitnem ugotavljanju



Pa da ti bo bolj jasno: v tvojem citatu je tozeca stranka prodajalec. In sodisce, kar si sam citiral, pravi da prodajalec nima prav, ko zatrjuje, da bi potrosnik moral dokazati vzrocno zvezo ... In seveda nimas prav niti ti.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
Glej, tole si napisal ti:
Citat:

Stvarna napaka
Po Zakonu o varstvu potrošnikov gre za stvarno napako:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
- če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

(vecina okvar na rabljenemu avtomobilu bo problem uvrstiti v zgornjo definicijo)

Crknjena turbina, šoba, menjalnik... kar povzroči, da avto postane nevozen je po tvoje kaj? Lepotna napka, ker normalna raba vozila je bit parkiran na dvorišču? Se okrog vozit z avtovleko?

Za ostalo ti je pa že sjtv1 odgovoril.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Po tej logiki grem potem kupit prvi avto na avtoodpad (poslovni subjekt) ki ni vozen, uveljavljam stvarno napako (ej lej, avto ni vozen) in prodajalec mi mora avto popravit na njegove stroške.

Če kupiš rabljeno vozilo ima to vozilo nekatere lastnoti, ena od lastnosti je da je vozilo rabljeno in da na njem ne deluje vse. Ja? To je rabljeno vozilo = vozilo ki ni več novo in se od njega ne pričakuje VSEH lastnosti ki se jih pričakuje od novega vozila. Tudi lastnost da vozilo kar vozi BREZ okvar ni samoumevna. Normalna uporaba rabljnega vozila je tudi taka da ga moraš vozit vsake toliko na servis.

Skratka pogoriš na celi črti ko ti pravno stolmačijo te zadeve.

Recimo primer, na vozilu ki ima 200k km ti po 5 mesecih zariba ležaj. Prodajalec najame odvetnika in strokovnjaka tehnične stroke ki pove da je menjava ležaja na vozilu ponavadi med 150-250k km in da se obrabljenega ležaja NE DA ugotovit 5 mesecev pred samo okvaro. S tem si prodajalec pokrije rit, ti kot kupec plačaš pa stoške svojega odvetnika, prodajalčevega odvetnika, strokovnajka + okvarjen ležaj.

Pravno se lahko stvasrna napaka pri rabljenem vozilu uveljavlja samo pod drugo in eventuelno tretjo alinejo citiranega zakona. Pod prvo ni šans.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
Z avtoodpadom seveda ne bo šlo - preberi si drugo alinejo, ki jo omenjaš tudi sam - v tem primeru je dogovorjeno, da je vozilo nevozno. To je menda jasno vsakomur.

Zariban ležaj ti bo prodajalec zamenjal na njegove stroške.

Tako kot je zamenjal (zadnji meni poznan primer) vbrizgalno šobo na rabljenem dizelskem passatu. Kupec se je seveda obrnil nanj (na trgovca z rabljenimi vozili), ne pa pizdil, pošiljal prijave na tržni inšpektorat, popravljal sam, prodal vozilo ali kaj tretjega... in guess what? Stvar je bila urejena na stroške prodajalca, pa je šoba bistveno dražja od ležaja. Seveda pri tem ni nepomembno, da je bil kupec pravnik in je poznal svoje pravice.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
No ok, dam ti 100EUR, zdilaj 100 dol in kupi tega yugota vozi se z njim 2 meseca oz. toliko da ti pade sedež na cesto, po možnosti bo crknilo prej še kaj drugega. Nato prosim da uveljavljaš stvarno napako.

Ker imaš kot kupec pri stvarni napaki PRAVICO izbirat kaj od "refunda" želiš bi prosil da se odločiš za "odpravo napake" na vozilu da bo primerno za na cesto. Če ti uspe, ti dam še 100 eur za restavriranega yugota .. če ti ne uspe plačaš stroške in meni vrneš 100 eur + zaboj piva!
cheer.gif


Precej prodajalecev nudi "garancijo" in tudi zamenjajo okvarjene malenkosti na relativno novih avtih, če so še vedno v plusu. Računica je preprosto, oni prodaja avto z 2-3k čistega dobička, če je 1k eur stroška po tistem ko so se vozila že znebili se lahko odpovejo delu dobička in ohranijo dobro ime. Če je stroška 5k eur bodo predlagali da dajo "del" dobička, v minus pa ne bodo šli verjemi mi.

Torej ja, za avto ki stane 15k eur se večinoma da zmenit s prodajalci ker imajo vkalkuliran riziko in se jim ne da jebat z odvetniki + slabo ime. Poleg tega se določne okvare lahko predvidi, recimo šobe ipd. ne crknejo iz danes na jutri ampak začnejo delat slabše kar lahko vsak z avtodiagnostiko pogleda (in dejansko bi tu lahko dokazal stvarno napako). Za avto vreden 5k eur na katerem gre avtomatski menjalnik ki stane 4k eur pa verjemi da ne bo noben skeširal kar tako denarcev kupcu.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.606
3.046
113
v lokalni ostariji
sami teoretiki in "baba čula baba kazala" k je prjatu od prjatla k je odvetnik pa dobu novo šobo. Tudi jaz poznam kakšnega ki mu je prodajalec zrihtal popravilo (pa ni odvetnik) ampak pač ker je prodajalec šel na roke kupcu (za dobro ime)...

imam pa sam izkušnje ko sem se je bal. s rabljenimi in novimi zadevami. pa ni šlo tko kot eni tukaj teorizirajo.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
Eni teoretiki, drugi polpismeni šank mojstri.

Ne vem kaj naj še napišem, če ne verjameš zakonodaji oz. je ne razumeš? Dodal sem primer, ki ga poznam, sam k sreči nimam slabih izkušenj z rabljenimi vozili.

Mi je žal za tvoje slabe izkušnje, bi pa bilo lepo, da jo opišeš. Ampak v celoti in karseda nepristransko, vključno s tvojimi zayebi (če obstajajo). Sicer pa nihče ni rekel, da gredo tovrstne stvari kot po maslu. Zgolj to, da imaš določene pravice in če je prodajalec trd ko skala ti verjetno ne preostane drugega kot inšpekcija in sodna pot. Vedno pa velja, da lepa beseda lepo mesto najde.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.606
3.046
113
v lokalni ostariji
no saj jaz imam na žalost izkušnjo tudi s sodno potjo. in kaj se je naredilo na koncu? popušil sem. je izvedenc pač napisal tako mnenje... ker kao da prodajalec za to ni vedel. pri stvarni napaki mora pač prodajalec za obstoj le-te vedeti.

sem imel težavo tudi z novim strojem, pa je prišlo do "deljene" krivde. pač prodajalec res ni povedal da stroj ni namenjen temu za kar sem ga jaz kupil (stvarna napaka!!!) ampak jaz sem pa delal v nasprotju s navodili proizvajalca (ki pa za nameček vsega niso bili v slovenčšini;))
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik blazko pravi:

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.



[/QUOTE]

Preden komentiram,bom tole poslal še kolegu,ki je vodja rabljenih na eni izmed večjih avtohiš,pa ti pošljem njegov komentar.
Lahko samo rečem,da stvari v praksi niso tako preproste,kot si ti predstavljaš,pa tudi če jih ponoviš še 130-krat...
(po tvoji logiki imajo torej VSI rabljeni avtomobili 6-mesečno popolno garancijo?? )
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
A si prebral tisti "v celoti in nepristransko". Ker iz napisanega jaz ne razberem popolnoma nič, razen:
a) da je bilo v igri izvedensko mnenje, kar sem že zgoraj napisal, da je skrajni ukrep in se ga zaradi stroškov redko poslužuje(m/j)o in da v tem primeru itak to mnenje prevlada. Večina sporov / zahtev tega namreč ne vključuje
b) da si kupil stroj verjetno kot pravna oseba ali s.p., pri čemer zate ne veljajo ista pravila, kot za potrošnike.

Citat:
pri stvarni napaki mora pač prodajalec za obstoj le-te vedeti.
Neumnost, 1. odstavek 458. člena OZ pravi
Citat:

(1) Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki jih je stvar imela takrat, ko je nevarnost prešla na kupca, ne glede na to, ali mu je bilo to znano ali ne.
In že po logiki tvoje razmišljanje ne pije vode, ker potem naj bi bile vse stvarne napake posledica goljufije? Ker kako drugače reči primeru, da prodajalec ve za obstoj napake, kupec pa kasneje zahteva odpravo te iste napake? Edina možnost je, da mu je bila napaka ob nakupu zamolčana.

@SHARK1 javi odgovor. Za nameček mu lahko opišeš zgoraj omenjen primer: pri njem kupim rabljeno vozilo (brez doplačila za dodatno garancijo), prodano kot brezhibno, čez tri mesece shodi menjalnik, vozilo posledično ni več vozno. Jaz se vrnem do njega in zahtevam, da napako odpravi na njihove stroške. Kako bi ravnalo njegovo podjetje? Obenem nam zaupaj še ime tega podjetja, da ne bomo spet o "od-sosedovega-bratranca-kolega...."
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik blazko pravi:Crknjena turbina, šoba, menjalnik... kar povzroči, da avto postane nevozen je po tvoje kaj?

Sem ti ze 2x napisal kaj je to in kdaj lahko postane problem prodajalca....
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik blazko pravi:In že po logiki tvoje razmišljanje ne pije vode, ker potem naj bi bile vse stvarne napake posledica goljufije? Ker kako drugače reči primeru, da prodajalec ve za obstoj napake, kupec pa kasneje zahteva odpravo te iste napake? Edina možnost je, da mu je bila napaka ob nakupu zamolčana.

@SHARK1 javi odgovor. Za nameček mu lahko opišeš zgoraj omenjen primer: pri njem kupim rabljeno vozilo (brez doplačila za dodatno garancijo), prodano kot brezhibno, čez tri mesece shodi menjalnik, vozilo posledično ni več vozno. Jaz se vrnem do njega in zahtevam, da napako odpravi na njihove stroške. Kako bi ravnalo njegovo podjetje? Obenem nam zaupaj še ime tega podjetja, da ne bomo spet o "od-sosedovega-bratranca-kolega...."

"stvarne napake" so pri rabljenih avtomobilih v 99% stvar klasicne prevare
Prodajalac odgovarja za napaka za katere ve oziroma bi moral vedeti. Ne za delovanje zadeve ampak v smislu stvarna napake.

V tvojem konkretnem primeru je to problem kupca razen ce (recimo) dokaze da je prodajalec obrnil km nazaj, veliko srece pri tem btw. Ce je kupec kupil avto ,ki ima 100.000km je lahko pricakoval X lasnosti, ce ga je kupec zavedel (zmanjsal km) in kupec dobil Y lastnosti je kriv prodajalec. Okvara menjalnika ali xyz ni avtomaticno stvarna napaka. Sploh pa to ni avtomaticno odgovornost prodajalca ,ki ima v tvojem svetu vecjo odgovornost kakor prodajalec novega avtomobila.
bonk.gif
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:Ker imaš kot kupec pri stvarni napaki PRAVICO izbirat kaj od "refunda" želiš bi prosil da se odločiš za "odpravo napake" na vozilu da bo primerno za na cesto. Če ti uspe, ti dam še 100 eur za restavriranega yugota .. če ti ne uspe plačaš stroške in meni vrneš 100 eur + zaboj piva!
cheer.gif

Variacija na isto "idejo".....

Kupis rabljenega td ali turbo bencinarja (cca 2.000€), ga zgonis v 3pm in ga vrnes prodajalcu zaribanega. On mora zadevo sanirati (racun je minimalno 5000€) in ima za 2.000 refurbished avtomobil vreden vsaj 5000€ ,ki ima se servisno/tovarnisko garancijo. Avto ali dele prodas za polovicno vrednost ,ker si pac dobra dusa in zasluzis 500€ poleg tega se brezplacno se vozis pol leta.
cheer.gif


Ali se bolje... Imas avto pred velikim servisom in z veliko km. Podtaknes ga prodajalcu in dobis 2000€, drugi dan ga kupi tvoj kolega za 2500. Vozis ga pol leta oziroma dokler gre po cesti in ga vrnes. On mora poskrbeti za generalko in veliki servis. Namesto da sam placas 800€ za veliki servis dobis za 500€ veliki servis + nov motor in garancijo
aplauz.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
Jaz nisem pravnik in sem se potrudil in našel pravno podlago, ki pritrjuje mojemu mnenju. Ki je btw. enako mnenju ZPS, s katerim se je ta tema pravzaprav začela. Tistemu ZPS, ki zaposluje pravnike, specializirane za področje varstva potrošnikov.

Ti si kontra postregel s primerom sodne prakse, ki takisto pritrjuje mojemu mnenju (ampak smo že zgoraj ugotovili, da prebranega očitno ne razumeš). Obenem še vedno vztrajaš pri svojem.

Tko da smo zašli v slepo ulico, ker je edini argument na tvoji strani tvoje lastno prepričanje.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Jaz nisem pravnik in sem se potrudil in našel pravno podlago, ki pritrjuje mojemu mnenju. Ki je btw. enako mnenju ZPS, s katerim se je ta tema pravzaprav začela. Tistemu ZPS, ki zaposluje pravnike, specializirane za področje varstva potrošnikov.

Ti si kontra postregel s primerom sodne prakse, ki takisto pritrjuje mojemu mnenju (ampak smo že zgoraj ugotovili, da prebranega očitno ne razumeš). Obenem še vedno vztrajaš pri svojem.

Tko da smo zašli v slepo ulico, ker je edini argument na tvoji strani tvoje lastno prepričanje.

Iz sodne prakse (glej citat goraj) sem ti dokazal da avtomatike NI. Avtomatike ni niti pri novem avtomobilu kaj sele pri rabljenem. Poleg tega sem ti spet iz sodne prakse dokazal kdo (glej citat zgoraj) mora kaj dokazati. To ti je potrdil tudi drug uporabnik btw. Tudi sam sem imel izkusnje btw, z obeh strani.

Za razumevanje ni potrebno poglobljeno odvetnisko znanje ali studij primera ampak samo malo logike. Ni mozno prodajalcu avtomaticno obesiti odgovornost za 10 let staro stvar ,ki lahko naceloma odpove kadarkoli. Zakaj pa mislis da obstajajo komercialne garancije? Pa tudi pri teh bos v drobnem tisku videl tudi ta "garancija" ni prava garancija. Pokriva samo dolocene stvari in pod dolocenimi pogoji. Prav zaradi zlorab ,ki sem jih omenil zgoraj. Pa govorimo o placljivi zadevi in samo dolocenih avtomobilih. Pri "starejsih" avtomobilih je "normalno" da se kvarijo. Pri Asistenci (placljivi storitvi) mislim da je meja 10 let in za starejse avto nocejo prevzeti odgovrnosti. Prodajalec pa po defaultu mora in pri tem se bistveno vec tvega! Brezplacno!

Ti bi pa rad ob nakupu rabljnega avtomobila se po defaultu zraven se prezpogojno garancijo
hysterical-1.gif

 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Avtomatika JE.
Lahko pa jo overrajdaš.
Celo obsodbo sodišča lahko "overrajdaš".
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Če kupiš rabljeno vozilo ima to vozilo nekatere lastnoti, ena od lastnosti je da je vozilo rabljeno in da na njem ne deluje vse. Ja?
Ne.

Če ti kdo proda rabljeno vozilo, pa se recimo prtljažnik ne da odpreti, gre za goljufijo/prevaro.
Če pa proda "avto z nedelujočimi vrati prtljažnika" pa je drugo.

"Rabljeno" ni "pokvarjeno".

(naj kdo prob prodat pokvarjen TV kot "rabljen", če bi že tako radi eksperiment naredili)