Okolju prijazni avtomobili

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.468
6.811
113
Em what?

The first internal combustion engine was powered not by gasoline but by a mix of hydrogen and oxygen in 1806. Swiss engineer Francois Isaac de Rivaz contained hydrogen gas in a balloon and used an electrical Volta starter for the ignition.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.057
694
113
EU
No, če vas prav razumem, potem je to le dodaten argument temu zakaj tudi vodik ni to. Ker spada v isti koš kot te pretežke baterije. Kaj potem sploh imamo novega?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.468
6.811
113
Ne, vodil je problem hramba in transport. In potem “tankanje” avta.

BEV je to kar se lahko ponudi zdaj in tudi na dolgi rok. Al zakaj mislis da se to vsiljuje kot prehod
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.057
694
113
EU
Zato ker nas je Musk vse lepo nategnu s tem. Samo zato.

Oziroma če so možne te zastarele težke baterije, pol je možen tud vodik.:fredi:

P.S.: to zadnje je mišljeno kot sarkazem, preden se začne kdo usajat tuki:zavijazocmi:
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: jonny77

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.457
1.034
113
Titograd
"Paradoksalno, najbolj prizadeta so tista slovenska podjetja, ki so stavila na zeleni prehod, se pravi na električne avtomobile."
Skratka, napačna poslovna odločitev. Too bad.
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.185
9.328
113
EU
To ni fer da ne daš poleg informacije, koliko km pa naredijo klasični tovornjaki. Ker 600 km ni nič. Naj me kdo popravi, ampak tovornjaki naredijo vsaj 2000 km s polnim tankom. Zdaj pa računaj še izgubljen čas polnjena teh enormnih baterij v primerjavi s tankanjem dizla.:bonk:
To sem enkrat že napisal, vendar bom še enkrat za primerjavo. Med tankanjem sem vprašal voznika tovornjaka, koliki ima rezervoar. Petsto literski na levi strani, in prav enaki na desni. Vozi v Grčijo. Pravi, da jo to zadosti do Grčije, in še polovico poti nazaj do SLO.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
968
282
63
Viš k ne znaš brat, rekel sem da je vodik vsaj nova tehnologija, ne pa da je prava stvar, medtem ko te težke baterije pa niso ne nove ne prava stvar, k smo jih že enkrat zavrgli. Skratka tud vodik je lahko zgrešen, ampak je to vsaj poskus narediti nekaj novega. Prava stvar pa bo uhka čist neki tretjega.
Vodik pa res ni nič novega...
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.057
694
113
EU
In spet ne bereš, so te ostali že davno tega prehiteli tudi pri tem, ni potrebe da potem ti še ves pameten enkrat ponoviš, škoda placa tuki :p
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.444
984
113
No, če vas prav razumem, potem je to le dodaten argument temu zakaj tudi vodik ni to. Ker spada v isti koš kot te pretežke baterije. Kaj potem sploh imamo novega?

Dobro vprasanje. Ne kaj dosti. Novi so nacini kako prisparat pri proizvodnji, prodaji, poprodaji. Tu doktorirajo vsak dan, ostalo je pa res tuga. Vodik pa tud dalec od tega, da gre za novo tehnologijo :evil:. :nazdravje:
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.405
5.576
113
Primerja teslo 3 in piše da ICE bi mu pa pil 8 L. Primerljiv ICE z teslo 3 nobeden ne pije 8l/100km. Na kar je izračunal da je to 4500 eur za gorivo. Pomeni da je vzel ceno višjo kot 1,8 eur na liter. Ne vem ali si trot, ampak jaz pač ne tankam ob avtocestah, ker imam dovolj dolg doseg, da tankam vse kjer drugod kot ob avtocestah.
Skratka z lahkoto lahko tega tipa jemljemo neresno.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.183
2.408
113
Pomurje
Primerja teslo 3 in piše da ICE bi mu pa pil 8 L. Primerljiv ICE z teslo 3 nobeden ne pije 8l/100km. Na kar je izračunal da je to 4500 eur za gorivo. Pomeni da je vzel ceno višjo kot 1,8 eur na liter. Ne vem ali si trot, ampak jaz pač ne tankam ob avtocestah, ker imam dovolj dolg doseg, da tankam vse kjer drugod kot ob avtocestah.
Skratka z lahkoto lahko tega tipa jemljemo neresno.
Pa daj primerljiv ICE s cca 400 konji da pije manj kot 8.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.003
4.009
113
Ne, vodil je problem hramba in transport. In potem “tankanje” avta.

BEV je to kar se lahko ponudi zdaj in tudi na dolgi rok. Al zakaj mislis da se to vsiljuje kot prehod

Jst ne vem o čemu sedaj govorimo, ampak recimo Toyota Mirai, ki mislim da se je prodajal celo pri nas je imel 120l tanke za vodik v katerega je šlo celih 5kg vodika. 1kg vodika ima energijsko kapaciteto 33kwh, kar pomeni da je v 5kg več energije (170kwh) kot jo je v "longrange" teslah ki imajo tonske baterije. Tud če na zanemarimo da je tank vodika zaradi varnosti ene 3 slojni pa ima lastno maso okoli 100kg, pa da je izkoristek gorivnih celic 70% je to še vedno boljše od bilokatere tesle.

Aja 5kg vodika se fila okoli 3min enostavno z ročko kot smo navajeni. Dejanskega filanja je manj kot 1min, ostali čas se porabi za prezračenje sistema (izpihavanje z dušikom).

Ne moreš verjet tole je stalo 15 let nazaj na enem petrolu pri nas, čisto BP bi se postavilo na vsak petrol:
vodikovapolnica.jpg


Glede distribucije in hranjenja, vodikove jeklenke 200 ali pa 500 barske se da kupit v vsaki večji štacuni z plini. Kupiš, naložiš v avto in pelješ kamor te je volja. A misliš da se vodika ne uporablja kje v industriji?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.003
4.009
113
Nisem rekel da je vodik magična rešitev, ima poleg cene ki je povezana s stroški proizvodnje še ene par drugih problemov. Samo kot hranilnik energije je v primerjavi z baterijami dejansko superioren.

BTW, določene nove generacije jedrskih jeaktorjev lahko proizvajajo kar konkretne količine vodika. Mislim da je output med 15-20% glede na elektriko v smislu uporabe za vozila. Torej če bi bilo na cestah 80% baterijskih pa 20% vozil z gorivnimi celicami bi ekonomika morala štimat oz. po določenih "eko agendah" bi se lepo odpadek jedrske elektrarne porabil za namen javnega transporta kjer je manj potrebe po široki distribuciji vodika (take ideje so imeli npr. japonci).