Okolju prijazni avtomobili

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.878
3.810
113
Se en bukselj, k ne razume, kaksn idiotizem je vodik.

No, kaj imamo ce naredimo vodikov avto?

Da pridemo do vodika ali reformiramo fosilna goriva ali pa elektrolizo. Prva stvar je umazana, druga pa energijsko zelo potratna. Ker v tem primeru dobis glede na vlozeno elektriko mogoče 50% (v energiji) vodika.

In potem je treba ta vodik spravit do pump.

In k enkrat natankas ta vodik v avto, ga je treba z gorivno celico pretvorit nazaj v elektriko (kjer spet zgubis kake 30-40% energije(, pri procesu pa seveda polnis baterije, tko kot pr EVju (je pa ta baterija manjsa). In seveda zenes potem elektromotor.
Ni seveda tut odveč omenit, da imajo gorivne celice en kups eksotičnih in spornih materialov, da ne govorimo o omejeni zivljenski dobi (pa seveda tudi tiste male baterije).

In cherry on top? Volumetrična gostota vodika je tako bedna, da se ji počas ze baterje priblizujejo. V en liter volumna vodika lahko shranes 1/7 tega kar shrane bencin. Ergo morejo bit kesli (ki morejo bit tut dodatno pojačani zarad narave vodika in ogromnega pritiska) kar pomeni da so vlumensko se bolj bedni. Rezultat je avto, k za 500km dosega rabi en kup keslov, kar pomeni precej slaba izkoriscenost notranjosti.

Z drugimi besedami, vodikov avto je EV z dodatnimi koraki. Strel v koleno, po domače.
Še pri tovrnjakih so videli, da je vodik brezveze.

Itaq gre 500 km oziroma celi šiht šoferja, pol se pa lahko polni.
Samo parkirišča še morajo narediti za tranzit.
Tisti ki pa vozijo last mile distribucijo, pa se itaq vrnejo v depo po koncu šihta.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
966
281
63
Saj se zajebavas, ne?

Skrajno resno!

Ker grem stavit, da NIKOLI v zivljenju nisi vozil ICE avta na taksen način, da bi 10 minut skupaj v kosu bla masina obremenjena na 100% (aka daje od sebe vse konje k jih ma).

Ker voznja po avtocesti pr 200kmh ni to.
Da realno simuliras kaj takega, mors dat avto na valje in morejo bit valji sposobni obremenjevat 10 minut skupaj....