Okolju prijazni avtomobili

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
927
269
63
Ali bomo vse kitajcem predali, sami pa sadili krompir in repo, ali bodo pa počasi te prototipe v produkcijo spravli. Nikoli ne bo ice tako kot elektromotor to je jasno vsakemu, da pa se izkoristek približa na 80%, to pa ni več hec. In ob taki zgodbi lahko rečemo samo bye bye baterije.

Serijski ICE se nebo nikol priblizal 80% izkoristku. NIKOL.

Lahko sicer vlečes ven teoretične modele in nwm kaksne eksotične motorje, ampak na koncu dneva bo to tudi tam ostal.

Poglej si F1 recimo. V razvoj motorjev se meče literal 100s of millions, pa kjub temu, da nerabijo ustrezat nobenim emisijskim standardom kot cestni avtomobili, se ti motorji se vedno tezko prebijajo čez 50% mejo.

Se največji ladijski motorji, k delujejo v najbolj optimalnemih pogojih za max termični izkoristek (neki kar nikakor nemors replicirat v avtomobilu) komaj dotaknejo 55%....

In ti zdaj mislis, da bo nek ekosotičen dizajn (k more btw bit pocen, zanesljiv in emisijsko ustrezen!) dosegal 80%.
You guys are delusional.

Pa tudi če recimo ignoriramo realnost in assumamo da je mozen taksen motor... Torej povprečen avtomobil bo sel iz 6 litrov porabe, na kaj... 3litr? Se vedno drazje po kilometru kot povprečen EV na nočni tarifi. In se vedn ga nemors "tankat" doma.
 

Vadim

Guru
2. jul 2020
4.613
6.010
113
Serijski ICE se nebo nikol priblizal 80% izkoristku. NIKOL.

Lahko sicer vlečes ven teoretične modele in nwm kaksne eksotične motorje, ampak na koncu dneva bo to tudi tam ostal.

Poglej si F1 recimo. V razvoj motorjev se meče literal 100s of millions, pa kjub temu, da nerabijo ustrezat nobenim emisijskim standardom kot cestni avtomobili, se ti motorji se vedno tezko prebijajo čez 50% mejo.

Se največji ladijski motorji, k delujejo v najbolj optimalnemih pogojih za max termični izkoristek (neki kar nikakor nemors replicirat v avtomobilu) komaj dotaknejo 55%....

In ti zdaj mislis, da bo nek ekosotičen dizajn (k more btw bit pocen, zanesljiv in emisijsko ustrezen!) dosegal 80%.
You guys are delusional.

Pa tudi če recimo ignoriramo realnost in assumamo da je mozen taksen motor... Torej povprečen avtomobil bo sel iz 6 litrov porabe, na kaj... 3litr? Se vedno drazje po kilometru kot povprečen EV na nočni tarifi. In se vedn ga nemors "tankat" doma.

Zakaj bi avto tankal doma, če lahko to storim v par minutah na poti iz dela?

Elektromotor ima lahko res visoke izkoristke, se pa pojavi problem vseh vmesnih izgub. Elektriko moraš iz nekje dobiti. Izkoristek elektrarne ni nikoli 100%, imaš padec na omrežju. Prenos pri polnjenju baterije ni 100%. Ko bencin pride iz rafinerije mu ne pade energijska vrednost.

Pa dam čisto teoreticno: avto na lpg in ev kateri se polni na plinski elektrarni.


Hecno mi je, kako zagovorniki EVjev vedno podajate jagodni izbor.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.241
5.536
113
očitujem vam da ste ga preveč vdihnal, ker ste več kot očitno se iz generacij, k je vozla avtomobile brez kat-ov in seveda osvinčen bencin praktično ze za zajtrk...

Zato pa je tko zblojna ta generacija. Obstaja mnogo studij in statistik, ki to potrjuj. You guys are literally dumber zarad tega...
Pikec ti veš da ta svinec ni šel nikamor in je še vedno v okolju okoli tebe. Zaj vsaj veš zakaj si tudi ti kre** in ne samo mi. Dobrodošel v klub.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.332
5.484
113
Serijski ICE se nebo nikol priblizal 80% izkoristku. NIKOL.

Lahko sicer vlečes ven teoretične modele in nwm kaksne eksotične motorje, ampak na koncu dneva bo to tudi tam ostal.

Poglej si F1 recimo. V razvoj motorjev se meče literal 100s of millions, pa kjub temu, da nerabijo ustrezat nobenim emisijskim standardom kot cestni avtomobili, se ti motorji se vedno tezko prebijajo čez 50% mejo.

Se največji ladijski motorji, k delujejo v najbolj optimalnemih pogojih za max termični izkoristek (neki kar nikakor nemors replicirat v avtomobilu) komaj dotaknejo 55%....

In ti zdaj mislis, da bo nek ekosotičen dizajn (k more btw bit pocen, zanesljiv in emisijsko ustrezen!) dosegal 80%.
You guys are delusional.

Pa tudi če recimo ignoriramo realnost in assumamo da je mozen taksen motor... Torej povprečen avtomobil bo sel iz 6 litrov porabe, na kaj... 3litr? Se vedno drazje po kilometru kot povprečen EV na nočni tarifi. In se vedn ga nemors "tankat" doma.
Kaj zdaj bleješ. Prototipov je že nekaj narejenih. Verjamem da je treba še kaj vložit v razvoj in izpilit. Ampak zraven se je treba spravit.... pa na koncu, saj menda si opazil da ne govorim o Otto motorju a ne?

In poraba 3 litre je hočeš nočeš pravljičnih. Saj menda ti je jasno da se onesnaženje, takrat drastično zmanjša, a ne. Sploh če gledaš tak avto skozi proizvodni postopek in dalje.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.367
821
113
Kaj zdaj bleješ. Prototipov je že nekaj narejenih. Verjamem da je treba še kaj vložit v razvoj in izpilit. Ampak zraven se je treba spravit.... pa na koncu, saj menda si opazil da ne govorim o Otto motorju a ne?

In poraba 3 litre je hočeš nočeš pravljičnih. Saj menda ti je jasno da se onesnaženje, takrat drastično zmanjša, a ne. Sploh če gledaš tak avto skozi proizvodni postopek in dalje.
Malo osnov termodinamike nebi nikomur škodovalo.
Maksimalni možni teoretični izkoristek pretvorbe notranje energije v mehansko delo je v Carnotovem procesu. Izkoristek je odvisen samo od temperatur, ničesar drugega.
Eta= 1-Th/Tv....
Th... T hladnega dela (Kelvin)
Tv... T vročega dela (kelvin)
Pri čemer Th ne more biti pod 273°K, ker pod to temperaturo zmrzne voda
Tv pa ne nad 1300°K, ker potem imaš obilo NOx ov, malo višje ko greš s temperaturo pa počasi zmanjka uporabnih materialov

Že v teoriji so potem vsi procesi pretvorbe slabši od Carnotovega (tudi diesel in Otto).
Potem pridemo šele do mehanskih izgub zaradi trenja, netesnosti, .................

Torej kdor primerja Elektromotor s toplotnim strojem (otto, diesel, para) je Idiot....

Ker... Toplotni stroj pretvarja Notranjo energijo goriva v mehansko delo...
Elektrika (eksergija) je pa še sama po sebi mehansko delo...

Od tod razlike...
In elektriko je tudi potrebno narediti... Zanesljivo jo lahko proizvedeš neglede na vreme samo z uporabo Toplotnega stroja.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.332
5.484
113
Malo osnov termodinamike nebi nikomur škodovalo.
Maksimalni možni teoretični izkoristek pretvorbe notranje energije v mehansko delo je v Carnotovem procesu. Izkoristek je odvisen samo od temperatur, ničesar drugega.
Eta= 1-Th/Tv....
Th... T hladnega dela (Kelvin)
Tv... T vročega dela (kelvin)
Pri čemer Th ne more biti pod 273°K, ker pod to temperaturo zmrzne voda
Tv pa ne nad 1300°K, ker potem imaš obilo NOx ov, malo višje ko greš s temperaturo pa počasi zmanjka uporabnih materialov

Že v teoriji so potem vsi procesi pretvorbe slabši od Carnotovega (tudi diesel in Otto).
Potem pridemo šele do mehanskih izgub zaradi trenja, netesnosti, .................

Torej kdor primerja Elektromotor s toplotnim strojem (otto, diesel, para) je Idiot....

Ker... Toplotni stroj pretvarja Notranjo energijo goriva v mehansko delo...
Elektrika (eksergija) je pa še sama po sebi mehansko delo...

Od tod razlike...
In elektriko je tudi potrebno narediti... Zanesljivo jo lahko proizvedeš neglede na vreme samo z uporabo Toplotnega stroja.
Moram priznat da prvič slišim da Carnotov proces sploh obstaja, ni moj foh niti interesno področje.

Pri vseh energentih je pa tako, elektriko lahko izkoristiš do 95-96%. In to je to. Pri izgorevanju naftnih derivatov smo pa na borhih 30-40% izkoristka. Tukaj je maneverskega prostora še veliko. Zraven tega upoštevaš, da imaš v zraku še obilico drugega energenta, in to je kisik. Kako ga najbolje izkoristit, po kakimi tlaki ipd je stvar inžinerjev. V osnovi pa Otto motor, kjer se bati gibljejo gor in dol, ne more biti končni rezultat perfekten. Zato se pri veliko teh prototipih dela na rotacijskem postopku, kakor se je to delalo nekoč pri Wanklovih motorjih.
In že danes delamo izračune, kaj se bolj splača, ali dizelski ali električni avto. Da zmanjšamo težo ICE motorja, in povečamo izkoristek, s tem pa izpuste, potem bo elektrika samo še za skiroje, če lahko tako karikiram.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.364
6.791
113
Wankl ima 30% izkoristek, f1 malce nad 50, to je se ogromno izpod EV

Pa tudi ce bi bla bla bla bla, dalec najvecja prednost EVja, polnjenje doma/v sluzbi…tega z ice ne bo nikoli
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.332
5.484
113
Daj prosim prosim!!! nehaj o polnjenju doma in v službi. Nimajo vsi hišk z nadstreškom, niti ne SE, da ne omenjam da službe niti ne ponujajo parkirišč, kajšele da bi ti ponujale polnilnice. Daj res naredi nam uslugo, ker si tečen U3PM!
 
  • Všeč mi je
Reactions: sass in NekdoK

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.367
821
113
Moram priznat da prvič slišim da Carnotov proces sploh obstaja, ni moj foh niti interesno področje.

Pri vseh energentih je pa tako, elektriko lahko izkoristiš do 95-96%. In to je to. Pri izgorevanju naftnih derivatov smo pa na borhih 30-40% izkoristka. Tukaj je maneverskega prostora še veliko. Zraven tega upoštevaš, da imaš v zraku še obilico drugega energenta, in to je kisik. Kako ga najbolje izkoristit, po kakimi tlaki ipd je stvar inžinerjev. V osnovi pa Otto motor, kjer se bati gibljejo gor in dol, ne more biti končni rezultat perfekten. Zato se pri veliko teh prototipih dela na rotacijskem postopku, kakor se je to delalo nekoč pri Wanklovih motorjih.
In že danes delamo izračune, kaj se bolj splača, ali dizelski ali električni avto. Da zmanjšamo težo ICE motorja, in povečamo izkoristek, s tem pa izpuste, potem bo elektrika samo še za skiroje, če lahko tako karikiram.
Carnotov proces je Teoretično najboljši možen (da največji izkoristek), pretvorbe notranje energije v mehansko delo.
Vse kar pa je narejeno v realnosti pa je daleč od Idealnega.

Primerjat izkoristek Elektromotorja s Toplotnim strojem je NO GO!!!!
Elektromotor lahko primerjate samo z nihalom, kjer se potencialna energija pretvarja v kinetično in obratno... Pri tem pa trenje edina izguba mehanske energije (trenje se pretvarja v toploto)

Začnite se učit, da ne boste pisali Bedarij!!!!
 

dask

Majstr
21. sep 2023
362
393
63
očitujem vam da ste ga preveč vdihnal, ker ste več kot očitno se iz generacij, k je vozla avtomobile brez kat-ov in seveda osvinčen bencin praktično ze za zajtrk...

Zato pa je tko zblojna ta generacija. Obstaja mnogo studij in statistik, ki to potrjuj. You guys are literally dumber zarad tega...
Toliko škode, kot je internet in pametni telefon naredil možganom mlajših generacij, je svinec nam ni nikoli.... sam tulk, da ne bomo o gluposti razpravljal prav dolgo. Poglej si film Idiocracy, boš videl, da ga že živimo. Pa ne zarad svinca....
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.034
690
113
EU
Zdaj ko rečeš toplotni stroj, se sliši tako na izi. Ampak eksplozije premikajo bate ne (plinska krožna sprememba)? Ko se gorivo pomeša s kisikom in vžge? Mislm, ni to tako kot parna mašina (Carnotova krožna sprememba), čeprav sta oba seveda toplotna stroja.

Ok ampak če po kmečk vse to skup zložiš je v realnosti še vedno rezultat takšen. EV s polnimi težkimi baterijami max domet 500 km (rajši manj kot več) ter polniš dlje časa, ICE s polnim tankom 1000 km (lahko tudi več) in napolniš v nekaj minutah. In ja vem je neprimerljivo, ker eno je baterija z energijo, drugo pa 60 L tank z gorivom, ki ima pač večjo energijsko gostoto. In pa EV ima zelo učinkovit e-motor, ICE pa zelo neučinkovit motor.

Torej prihodnost bo, da e-motor ostane, bo pa skor zih moralo bit neki drugega kot te težke baterije, ker to je pa res NO GO.:confused:
 
  • Všeč mi je
Reactions: MrDaco

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.332
5.484
113
Carnotov proces je Teoretično najboljši možen (da največji izkoristek), pretvorbe notranje energije v mehansko delo.
Vse kar pa je narejeno v realnosti pa je daleč od Idealnega.

Primerjat izkoristek Elektromotorja s Toplotnim strojem je NO GO!!!!
Elektromotor lahko primerjate samo z nihalom, kjer se potencialna energija pretvarja v kinetično in obratno... Pri tem pa trenje edina izguba mehanske energije (trenje se pretvarja v toploto)

Začnite se učit, da ne boste pisali Bedarij!!!!
Še vedno ne zastopiš....

V izgorevalni prostor lahko vliješ deci bencina vse skupaj vžgeš in dobiš... bore malo kinetične energije od tega koraka. Lahko pa noter daš meglo mešanico zraka in bencina in pri tej exploziji dobiš veliko več. Pusti zdaj ti enačbo, ker tvoja enačba ne vsebuje ne tipa energenta, ne količine tega, ne končne cene tega, ne o škodljivosti določenega energenta na okolje. Še vedno pa capljamo po principu kjer se nekaj kilogramov železja spusti-zaustavi-dvigne-zaustavi-spusti. In ti koraki so daleč od idealnih, kot na primer kjer se neka reč samo vrti na ležaju. Pa lahko ti lepiš svoje enačbe koliko hočeš.

Pa nikjer nisem rekel, da bo ICE dosegel izkoristek elektromotorja. ICE in EV primerjam samo v končni zgodbi, kjer greš v avtosalon in se odločiš kaj boš kupil.

In še enkrat ti govorim: danes se kregamo ali se bolj splača dizel ali EV. Pa smo z dizlom še vedno na stoletje starem konceptu stroja. Saj elektromotor je tudi star, a le ta je v štartu imel dobre izkoristke energije.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.367
821
113
Potem je tu (v tej toplotni skupini) še jedrski reaktor, tudi zanimiva zadeva.:cool:
Jedrski rektor je po svoji napravi kotel (podobno, kot kuriš v peči)...
Od kotla naprej je pa Parni stroj...

Zakaj imajo Jedrske turbine slab izkoristek pretvorbe toplote v mehansko delo?
Zato, ker kot medij za hlajenje upravljamo vodo (skoraj izključno so ti tipi reaktorjev zaradi varnosti).
Temperatura vode je pa pod trojno točko vode... Spet zaradi varnosti...
zato ima Termoelektrarna pa premog (ala TEŠ) višji izkoristek pretvorbe toplote v mehansko delo (elektriko), kot jo ima NEK. In vedno bo tako.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.367
821
113
Še vedno ne zastopiš....

V izgorevalni prostor lahko vliješ deci bencina vse skupaj vžgeš in dobiš... bore malo kinetične energije od tega koraka. Lahko pa noter daš meglo mešanico zraka in bencina in pri tej exploziji dobiš veliko več. Pusti zdaj ti enačbo, ker tvoja enačba ne vsebuje ne tipa energenta, ne količine tega, ne končne cene tega, ne o škodljivosti določenega energenta na okolje. Še vedno pa capljamo po principu kjer se nekaj kilogramov železja spusti-zaustavi-dvigne-zaustavi-spusti. In ti koraki so daleč od idealnih, kot na primer kjer se neka reč samo vrti na ležaju. Pa lahko ti lepiš svoje enačbe koliko hočeš.

Pa nikjer nisem rekel, da bo ICE dosegel izkoristek elektromotorja. ICE in EV primerjam samo v končni zgodbi, kjer greš v avtosalon in se odločiš kaj boš kupil.

In še enkrat ti govorim: danes se kregamo ali se bolj splača dizel ali EV. Pa smo z dizlom še vedno na stoletje starem konceptu stroja. Saj elektromotor je tudi star, a le ta je v štartu imel dobre izkoristke energije.
Tudi nihalo se ustavlja in pospešuje (v vakuumu, bi nihalo v neskončnost). Torej argument, da pri motorju bati pospešujejo in zavirajo in zato pride do izgube, ni na mestu... Izgube nastajajo drugje.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.899
1.792
113
Pubeci saj tu ni neke znanosti zadaj, stvari so v resnici enostavne. Nove tehnologije pridejo in gredo že 130 let. Sam ena se je pokazala kot najboljši kompromis že pred 100 leti in to je ice. Konec.
EV je iz politike sforsirana tehnologija, ki se pod normalnimi tržnimi pogoji nikoli in nikdar nebi uveljavila. Saj jo poznamo že 100 let in točno toliko časa vemo da je fail. Tudi z vsemi pritiski se izkaže kot fail. Noben jih noče.
Bodo ostali med nami, ampak kot nišni produkt
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo in NekdoK

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
927
269
63
Zakaj bi avto tankal doma, če lahko to storim v par minutah na poti iz dela?

Elektromotor ima lahko res visoke izkoristke, se pa pojavi problem vseh vmesnih izgub. Elektriko moraš iz nekje dobiti. Izkoristek elektrarne ni nikoli 100%, imaš padec na omrežju. Prenos pri polnjenju baterije ni 100%. Ko bencin pride iz rafinerije mu ne pade energijska vrednost.

Pa dam čisto teoreticno: avto na lpg in ev kateri se polni na plinski elektrarni.


Hecno mi je, kako zagovorniki EVjev vedno podajate jagodni izbor.

Ker je to ceneje? Oz. v določenih primerih celo zastonj.

In izkoristek iz elektrarne v tvojo baterijo in na tla čez kolesa je še vedno višji od ICE. Pri ICE tudi pozabljaš, da se porablja energija da se črpa, predeluje, skladišči, prevaza ta nafta...
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
927
269
63
Kaj zdaj bleješ. Prototipov je že nekaj narejenih. Verjamem da je treba še kaj vložit v razvoj in izpilit. Ampak zraven se je treba spravit.... pa na koncu, saj menda si opazil da ne govorim o Otto motorju a ne?

In poraba 3 litre je hočeš nočeš pravljičnih. Saj menda ti je jasno da se onesnaženje, takrat drastično zmanjša, a ne. Sploh če gledaš tak avto skozi proizvodni postopek in dalje.

Jaja, to so vedno izgovori. Samo še mal vlozimo v razvoj, pa bo motor pripravljen na serijsko proizvodnjo za malo denarja in bo ultra zanesljiv. Potem se pa zbudiš.

Isto zgodbo poslušamo ze 15 let od toyote okol solidstate baterij. A je ze kje kaj oprimeljivega? Nope.

In osnezevanje se ne zmanjša z nizjo porabo. Lahko imaš nizji co2, ampak zaradi izgorevanja dviguješ recimo NOx....
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.367
821
113
Jaja, to so vedno izgovori. Samo še mal vlozimo v razvoj, pa bo motor pripravljen na serijsko proizvodnjo za malo denarja in bo ultra zanesljiv. Potem se pa zbudiš.

Isto zgodbo poslušamo ze 15 let od toyote okol solidstate baterij. A je ze kje kaj oprimeljivega? Nope.

In osnezevanje se ne zmanjša z nizjo porabo. Lahko imaš nizji co2, ampak zaradi izgorevanja dviguješ recimo NOx....
NOx je direktna posledica višjih izgorevalnih temperatur...
Višja Izgorevalna temperatura je višji izkoristek (glej Carnota za lažje razumevanje) in seveda več NOx. Tam okoli 1000°C začnejo Nox-i rast