Obveščamo vas, da v sodelovanju z Ministrstvom za zunanje zadeve Republike Slovenije je od 1. 2. 2019 dalje vsem uporabnikom mobilnega omrežja Telekoma Slovenije avtomatično vključena brezplačna storitev SMS-obveščanje Veleposlaništvo. Storitev uporabnikom omogoča prejem brezplačnega SMS-sporočila, ki vsebuje konzularne podatke tiste države, v kateri se prijavijo. V sporočilu sta navedeni tudi telefonska številka pristojnega veleposlaništva Republike Slovenije ter povezava na spletne strani MZZ, kjer so ostali uporabni podatki. Uporabniki si lahko storitev kadarkoli izključijo in kasneje ponovno vključijo.
V tujini se na predstavništvo Republike Slovenije lahko obrnete v naslednjih primerih:
- če so vam ukradli osebne dokumente/denar ali ste jih izgubili,
- če ste žrtev kaznivega dejanja,
- v primeru prometne nezgode ali drugih nesreč,
- v primeru hospitalizacije,
- če vam je bila odvzeta prostost,
- v primeru izrednih razmer (npr. teroristični napadi, politični nemiri, naravne nesreče),
- v primeru smrti sopotnika/svojca.
Konzularni uslužbenci vam bodo glede na situacijo, v kateri ste se znašli, povedali, ali vam lahko nudijo ustrezno pomoč in kako oziroma vas bodo usmerili na ustrezne institucije.
Predstavništva v tujini ne morejo izposlovati izpustitve iz zapora, plačati varščine, vas zastopati pred sodiščem, vam zagotoviti vstopa v državo, priskrbeti dela ali dovoljenja za prebivanje v tujini, dajati informacij o nastanitvah in turističnih informacij o destinaciji in podobno.
V primeru, da v državi, kjer se nahajate, ni predstavništva Republike Slovenije, se lahko za konzularno pomoč obrnete na katerokoli predstavništvo držav članic Evropske unije v tej državi.
Več informacij lahko dobite
tukaj.
Ostali pogoji storitve:
- Uporabnik lahko za izklop omenjene storitve pošlje SMS s ključno besedo VELEPOSLANISTVO STOP na 1918.
- Uporabnik, ki želi ponovno vključiti omenjeno storitev, pošlje SMS s ključno besedo VELEPOSLANISTVO na 1918.
- V primeru, da Telekom Slovenije iz kateregakoli razloga ne zagotavlja storitev za uporabnike v posamezni državi, uporabnik ob prihodu v takšno državo in v omrežje tujega operaterja v tej državi ne bo prejel dohodnega sporočila.
- Uporabnik prejme dohodno sporočilo v okviru storitve, ko se prvič v tridesetdnevnem obdobju s svojo napravo poveže v omrežje tujega operaterja. Navedeno pomeni, da uporabnik kljub morebitnemu večkratnemu vstopu v posamezno tujo državo dohodno sporočilo prejme zgolj enkrat v tridesetih dneh.