Simobil po mnenju ZPS neupravičeno uvaja letno nadomestilo .
Četrtek, 04 Avgust 2011 14:10 .Simobil je mesec dni pred uveljavitvijo novih cen obvestil javnost o spremembah, pri katerih je Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) še posebej negativno presenetila uvedba posebnega nadomestila, ki ga bo družba Simobil svojim naročnikom od 1. oktobra letos zaračunavala v enkratnem znesku za eno leto vnaprej.
V ZPS zaradi načrtovanih podražitev oz. dodatnih stroškov obstoječim naročnikom svetujejo, da preverijo, ali pri Simobilu za svoj denar še vedno dobijo največ. Do 18. septembra 2011 imajo namreč možnost, da brez odpovednega roka in sankcij prekinejo pogodbo s Simobilom.
Določeni paketi dražji, nekateri ukinjeni
Od 5. septembra 2011 bodo Simobilovi naročniki določenih paketov plačevali višjo naročnino, njihova vsebina se pri tem ne bo spremenila, hkrati pa je Simobil napovedal tudi ukinitev izbranih starih paketov. Po besedah predstavnikov Simobila gre za pakete, ki jih uporablja zelo malo naročnikov, ti pa bodo v vmesnem obdobju lahko brezplačno prešli na kateri koli drug Simobilov paket, oziroma bodo samodejno prešli v enega od podobnih novejših paketov.
Dodaten strošek - brez dodane vrednosti
Pri Zvezi potrošnikov Slovenije seveda niso navdušeni nad povišanjem cen Simobilovih paketov, še zlasti zato, ker naročniki hkrati niso bili deležni kakšne dodatne ugodnosti (denimo dodatnega prenosa podatkov, že vključenega v ceno). "Še posebej pa imamo odklonilno stališče do uvedbe t.i. nadomestila za upravljanje z naročniško številko, ki ga bo Simobil od 1. oktobra 2011 v višini 9,78 evra letno zaračunaval vsem svojim naročnikom", je uvedbo nadomestila komentiral Boštjan Okorn iz ZPS. Simobil nadomestilo opravičuje z v pavšal vključenimi storitvami (sprememba ali menjava telefonske številke, menjava kartice SIM, ponovno aktiviranje telefonske številke, zamenjava obračunskega intervala, prenos lastništva, izdelava razčlenjenega računa po naročilu). Žal je iz seznama razvidno, da gre za storitve, ki jih povprečen uporabnik le redko izkoristi. Zato v ZPS menijo, da gre le za še eno od vrste pavšalnih stroškov, ki jih mora naročnik plačati, ne glede na to, ali v razlago stroška vključene storitve namerava uporabiti ali ne. "Presenečeni smo, da se ta način 'pobiranja denarja' seli tudi na področje telekomunikacij, kjer naročniki že sicer plačujejo naročnino," je še povedal Boštjan Okorn.
Preverite cene in ukrepajte
Obstoječi Simobilovi naročniki lahko do 18. septembra 2011 brez odpovednega roka in sankcij prekinejo pogodbo s Simobilom in se preselijo k drugemu operaterju (Debitel, Izimobil, Mobitel, T-2 ali Tušmobil). To velja tudi za tiste, ki so pri Simobilu vezani za določeno časovno obdobje, pri čemer pa bodo morali plačati sorazmerni delež za prejeto ugodnost (odkup opreme) ali strošek uporabe opreme (vračilo). Kakšen je ta strošek, si lahko izračunajo na Simobilovi spletni strani.
Da bi bila menjava operaterja čim bolj preprosta, si potrošniške organizacije že dlje časa prizadevajo za skrajšanje obdobja vezave, ki je zdaj v Sloveniji skoraj vedno 24-mesečno, na največ 12 mesecev. Hkrati potrošnikom svetujejo, da ob sklenitvi naročniškega razmerja dobro premislijo, ali se jim splača nakup subvencioniranega mobilnika v zameno za tako dolgotrajno zvestobo.