Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega
25.04.2019 06:31 Dopolnjeno: 25.04.2019 06:33
Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.
Sedem električnih avtov smo stroškovno primerjali s primerljivimi bencinskimi in dizelskimi različicami. Kjer je bilo mogoče, smo vključili modele s samodejnim menjalnikom, ki je skupen vsem električnim avtom. Izračuni so zanimivi in deloma v prid električnim avtom, čeprav so ti kljub visoki subvenciji Eko sklada (7.500 evrov) precej dražji od klasično gnanih. A je cenejše njihovo vzdrževanje, predvsem pa energija. Zato velja: več se boste vozili, prej se vam bo povrnila naložba v električni avto.
Renault zoe LIFE R90
Renault zoe je že veteran na trgu, saj z le nekaj manjšimi spremembami (predvsem pri zmogljivosti baterije) vztraja že od leta 2012.Do lani je bil tudi najbolje prodajan električni avto v Evropi.Jeseni pa ga čaka temeljitejša tehnična prenova.
Aktualni zoe z letnico 2019 ima zmogljivo baterijo (41 kilovatnih ur) in zmogljivejši motor z 81 kilovati.Doseg baterije je solidnih od 242 do 292 kilometrov. Ena od prednosti zoeja pa je 22-kilovatni polnilnik že v serijski opremi, ki na javnih polnilnicah omogoča napolnjenost v le dveh urah. Cena malega francoza je ugodna le na prvi pogled, saj ga trgovci ponujajo za 17 tisočakov, a je potreben še najem baterije. Če to plačamo skupaj z avtom, je cena dobrih 25 tisočakov oziroma le nekaj manj, kot stanejo večji tekmeci.
V primerjavi z bencinskim cliom (sicer z le ročnim menjalnikom) več kot dvakrat dražji zoe pomeni precej slabši nakup. Naložba se komajda povrne šele pri 40 tisoč kilometrih na leto, ko je zoe za 12 evrov na mesec cenejši od bencinskega clia.