Zdaj ko gledam takole od daleč... lahko, da me občutek vara, seveda, ker nisem namenila nekaj ful časa, da bi preverila...
Avti so šli nenormalno gor v zadnjih 3 letih. EVji so bili pa če višje gor v startu. Spremljam samo EVje, ampak trend se obrača. Cene gredo dol, sibvencije se višajo, olajšave tipa 0 bonitete in 0 cestnine ostajajo... Medtem, ko cena ICEjev vztraja visoko gor, če vas prav razumem. cestnine grozijo, da bodo dražje, gorivo je vedno dražje, en manever je še opustitev regulacije cen...
do 2035 ali kdaj bomo že vsi 5 let na EVjih, razen pač kavbojev, ki se "ne bodo dali".
Morda.
Če boš pa malo pobližje pogledala avtomobilsko industrijo (dejansko proizvajalce), pa boš ugotovila, da so glasno PR razbobnani plani izpred parih let, kako bodo prešli v celoti na EV do 202x in da bodo ICE vrgli ven in kako bodo gradili/preurejali obstoječe samo še tovarne za EV nekako pozabljeni in se potiho ti PR razbobnani načrti o ogromnih vlaganjih v EV, kar nazaj vlečejo in se potiho (večinoma preko podizvajalcev/izdelovalcev delov) dobiva informacije, da tovarne ICE, ki naj bi se že preurejale za proizvodnjo EVjev, še kar delujejo kot ICE in celo se plani stornirajo za preusmeritev v EV. Še vedno gre večina razvoja v EV, ker so v to prisiljeni z neumno sprego politikov/eko fanatikov/lobistov, ampak vse več proizvajalcev priznava, da prehod v EV ne bo tako enostaven. EV fanatiki so pokupili zadeve, sedaj je treba pa prodajati EV ljudem, ki jim je avtomobil nujno zlo. V sosednji temi sem prilepil spodnji video, kjer je strošek ''goriva'' pri ICE dejansko najmanjši in to kljub polnjenju na domači vtičnici (cene iz UK, tako da niso popolnoma relevantne za Slovenijo):
Z umetno spodbudo je potem zaradi congestion charge cenejši EV za po mestu. Sedaj pa razloži povprečnemu Johnu, ki se mu ob avtu obrača želodec, da naj skešira 10.000 GBP več za elektro avto, zato da se bo dražje vozil. Razen, seveda, če je v Londonu in mu oprostitev congestion charge 15 GBP na vhod, kalkulacijo obrne. Ob tem, da se bo sekiral za polnilnice, ko bo šel na pot, ne ve, kaj bo z baterijo čez 8 let (recimo), pa še hišo mu lahko požge.
V glavnem: čez dve leti bo bolj jasno v katero smer bo zadeva šla. Vsekakor v smer EV, ker je le ta vsiljen, kako hitro pa noben ne ve. Se pa proizvajalci zavedajo, da stvar ni tako enostavna.