Nissan Leaf

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
No, včeraj je pa mene doletelo!

Potreboval sem pribl. 2 kWh za brezskrbno pot od Ljubljane do doma. Se priklopim v Citiparku, niente! Grem pred halo A, noben ključek od dvanajstih ni prijel. Se odpravim pred upravno stavbo BTC, se vratca ne da zapreti in s tem polniti... Nobena od treh polnilnic v BTCju ni delala. Eno uro skoraj sem porabil, da sem to ugotovil.

Hočem iti k Tetolu, pa se spomnim, da je Petrolova kartica ostala doma, ker sem preizkušal sistem rezervacije, ki, mimogrede, še ne deluje. Ostala mi je le še pot v center na Kotnikovo, kjer pa začuda ni bilo problemov.

Živ človek vse doživi, pravijo...
Še "dobro" da se ti je to pripetilo v Lj, ki ima veliko možnosti polnjenja, drugje bi bila to še večja težava. Ni prijetno, ko takole ostaneš na rezervi in ti podre vse plane za naprej. Res morajo poenotiti sistem kartic za celo Slovenijo. Jaz imam 4 kartice samo za po Ljubljani, drugje pa še sploh nisem polnil (razen Petrol in Strunjan). Si ne predstavljam, da pridem recimo v MB in zahteva neko kartico po 20:00 uri. Kje jo naj dobil tisti moment!? Preveriti je potrebno možnost vklopa polnilne postaje pri Te Tol na daljavo. Če postaja preverja identifikacijo, potem se mora povezati z nadzornim centrom in verjetno ima možnost vklopa brez kartice na daljavo. Mogoče bi lahko s št. kartice ali neke kode, vklopil s telefonskim s klicem na njihov Petrol klub center?
 
Nazadnje urejeno:

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Aja, glede Strunjana. Ključek se nahaja na recepciji in točno vejo, kateri je. Jaz nikoli nisem imel nobenega problema, pa tam polnim že 3 leta, pa smo kar pogosto dol.
Evo, podobno težavo je imel @zelenec v BTC ju, ko drugim PP delovala normalno. Tudi v BTCju imaš recepcijo in "točno vejo" kateri ključek je. Jaz sem imel problem v Strunjanu, ti pa nikoli. Sem imel jaz nesrečo ali pa ti srečo? Tudi V BTC ju so lahko težave. To so taki primeri in polnilne postaje niso zanesljive, kar je nedopustno. S tem se sigurno zavira razširjenost EV in njihove zanesljivosti.
 

Zelenec

Pripravnik
Najbolj zanesljive so običajne gospodinjske vtičnice eno ali trifazne. Povsod jih je dovolj in vedno delajo. Seveda pa je zaradi doseganja višje cene produktov treba zakomplicirati postajo do amena in s tem upravičiti nekajtisočevrsko ceno. Potem pa se pojavijo težave.

Meni bi bil všeč način, da kupiš žetone za uporabo polnilnice. Za vsako uro polnjenja vržeš en žeton ali pa kar kovanec določene vrednosti. Tako vnaprej določiš čas polnjenja, ni potrebnih nobenih upravljalskih centrov, zaposlenih, ni komunikacijskih izpadov. Lastnik preprosto enkrat tedensko (sedaj morda enkrat na leto
wink-1.gif
izprazni avtomat. Preprosto, brez nekih hudih investicij in problemov za uporabnike.
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Res je najbolj zanesljiv domači vtič. Dokler ne bo nekdo prevzel vseh polnilnih postaj pod svoje okrilje in določil enotno delovanje za celotno Slovenijo bodo skozi težave. Potem bi pa ta upravljalec plačeval vsakemu ponudniku oziroma lastniku postaje in uporabniki ne bi imeli teh problemov. Dokler bo to v promocijskem delovanju in brezplačno pa seveda nima nobeden interesa.
Tudi če bi vzpostavil sistem z žetoni, je to potrebno poenotiti za celotno Slovenijo, drugače to nima smisla.
 
Nazadnje urejeno:

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Še tole napišem malo "of topic", potem pa dam mir. Moti me tudi nedelovanje društva za električna vozila (DEVS). Kot društvo bi moralo imeti neko vizijo, odgovore na taka vprašanja, suport lastnikom polnilnih postaj in uporabnikom, itd. Mogoče se motim, ampak tudi na njihovi spletni strani ni zaznati kakšne pretirane zagnanosti, saj je zadnja objava čestitka za novo leto. Kako naj pričakujemo od drugih da se bo kaj spremenilo, če že samo društvo kot kaže nima interesa?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Elektrifikacija prometa je po mojem prehitro "preskočila" na 100% električne avtomobile! Najprej so 100 let obstajali samo ICE avtomobili,potem pa kar naenkrat 100% električarji s slabim dosegom.Normalno da so problemi,še posebno z vsemi temi karticami in ključki na polnilnih postajah. Naravni razvoj bi bil,da bi bilo vsaj nekajletno obdobje,ko bi se vsi vozili s plug-in hibridi,in šele ko bi domet električarjev narasel na 400 ali 500 kilometrov (Tesla S),bi se lahko pogovarjali o približno uporabnih 100% električnih avtomobilih.
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Hmm, čakati na naravni razvoj v Sloveniji? Slabo nam kaže. Ne vem če je to dobra primerjava. Ali elektrarne delamo zato ker bomo enkrat rabili, ali zato ker jo rabimo? Verjetno se ne bi gradilo, če ne bi bilo uporabnikov. Mislim, da je tudi pri EV zgodba podobna. Dokler ne bo avtomobilov, tudi interesa za izgradnjo in poenotenje ni. Ko se začne vrteti denar, nastane tudi interes. Da je prehiter prehod na 100% EV tudi ne drži, ker so bile nekatere polnilne postaje postavljene že v letu 2011 in če v treh letih ne sledijo spremembam je to naravni odliv. Glede na št. vozil je lahko jasno, zakaj ni interesa vlagati . Pa nehajte že s to Teslo, kot nekaj revolucionarnega. Je avto z zelo dobrim marketingom, ima baterijo večje kapacitete, močnejšim polnilcem, tehnologija pa je enaka ostalim EV. Saj je lep avto, samo ni narejen za mestno vožnjo in varčevanje. A Teslo pa ni treba polnit?
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Roko na srce, tudi v tujini situacija ni nič boljša, kot pri nas. Npr. v Celovcu imaš en kup različnih načinov, kako aktivirati javno schuko polnilno postajo. Koliko kablov smo vlekli lansko leto, ko je bila tista avstrijska prireditev, ko je bil eko rally čez Italijo, Slovenijo in nazaj v Celovec. In skoraj vsaka od vtičnic pred tistim centrom, kjer smo imeli podelitev priznanj, v Celovcu, se je aktivirala na svoj način.

Tudi na javnih polnilnih postajah, npr. v Sudparku ne moreš računati, da te bo vtičnica čakala. Ja, so štiri vtičnice, 2 schuko in 2 tri polne kepmerske. Ampak od vseh štirih je, nazadnje, delovala samo ena kemperska in še dobro, da sem s seboj imel adapter.

Še iz časov mojih voženj Vectrix-a, ki je popolnoma baterijski električni motocikel nisem mogel nikoli računati na to, da me bo čakala delujoča javna polnilna postaja, pa so to bili časi, ko je bila edina javna polnilna postaja v celi Sloveniji pred gradom Kodeljevo, sedežem DEVS-a.

Tako da, kar imamo danes, je luksuz in še 1x - če imaš popolnoma BEV, nikoli ne smeš pričakovati, da te bo čakala brezplačna, prosta, delujoča javna polnilna postaja.

In glede na to, da je elektičnih vozil na cesti vedno več, bo prosto mesto pri polnilni postaji, kmalu postalo redkost - še posebej, če se tudi lastniki takih vozil ne bomo držali ene etike, kot je npr., da vozilo, ki je napolnjeno, umaknemo s prostora polnilne postaje.
Vedno več videvam, da si lastniki EV-jev jemljejo parkirno mesto, kot brezplačno parkirno mesto za 8 ur službe, kljub temu, da je vozilo bilo lahko napolnjeno že v 3 urah.
Če delaš to (govorim na splošno), nisi nič boljši, kot lastnik ICE vozila, ki ti je zaparkiral polnilno postajo.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik edup pravi:
Pa nehajte že s to Teslo, kot nekaj revolucionarnega. Je avto z zelo dobrim marketingom, ima baterijo večje kapacitete, močnejšim polnilcem, tehnologija pa je enaka ostalim EV. Saj je lep avto, samo ni narejen za mestno vožnjo in varčevanje. A Teslo pa ni treba polnit?

Kje piše da je ni treba polnit? Kot si sam napisal: ima baterijo večje kapacitete! In to je bistvenega pomena! Relacija Lj.-Koper-Lj. BREZ (!!) vmesnega polnjenja!
Brez prisilnega čakanja 6 ur,da se napolni,da lahko prideš nazaj!
(in,še vedno bi raje videl,če bi Tesla imela range extender za daljše poti...)
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Vedno več videvam, da si lastniki EV-jev jemljejo parkirno mesto, kot brezplačno parkirno mesto za 8 ur službe, kljub temu, da je vozilo bilo lahko napolnjeno že v 3 urah.
Če delaš to (govorim na splošno), nisi nič boljši, kot lastnik ICE vozila, ki ti je zaparkiral polnilno postajo.

Točno tako!
Lastniki C-Zerov in Leafov,povejte po pravici,kolikokrat ste umaknili svoj avto s polnilne postaje naslednjemu vozniku EV,ko se je vaš avto napolnil?
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Neverjetno v katero smer gre tema. Polnjenje z 3 kW x 8 ur je 24 kWh, kar je kapaciteta baterije, z originalnim polnilcem pa več kot 8 ur, ker je omejen na 10 A (2 kW). 6 kW polnjenja se izogibam zaradi baterije in se uporablja samo za izredne razmere. Res, da ni nikoli čisto prazna, grem pa polnit ko je na rezervi. Se pa konkretno polni vsaj 6+ ur ker na koncu uravnava celice. Tudi če kdo polni med službo (jaz ga) je verjetno v bližini in je lahko takoj pri avtu zato to ni problem in je malo neumesno govoriti o etiki. Tudi če bi kdo rabil in avto ne bi bil poln bi ga izklopil in dal prostor nekomu, če bi prišel v LJ in bi nujno potreboval priklop. Pustiš telefonsko št. in je zadeva rešena. Lahko ga tudi preparkiram, ker imam prosto parkirno mesto zraven. Še nikoli pa ga nisem pustil recimo v BTC ju kot nekateri in šel.
@shark1 Komu se naj umaknem, če nikoli nisem nikogar srečal pri tej polnilni postaji razen @zelenec. Pridi enkrat polnit pa bova kakšno rekla, da boš videl koliko časa se polni. Pozabil si pisati tudi za Teslo, ki je dostikrat parkirana v centru Ljubljane
wink-1.gif
.
Še malo pa bo kdo napisal zakaj sploh polnim na polnilnih postajah, ker bo mogoče kdo prišel?
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik edup pravi:
Pa nehajte že s to Teslo, kot nekaj revolucionarnega. Je avto z zelo dobrim marketingom, ima baterijo večje kapacitete, močnejšim polnilcem, tehnologija pa je enaka ostalim EV. Saj je lep avto, samo ni narejen za mestno vožnjo in varčevanje. A Teslo pa ni treba polnit?

Kje piše da je ni treba polnit? Kot si sam napisal: ima baterijo večje kapacitete! In to je bistvenega pomena! Relacija Lj.-Koper-Lj. BREZ (!!) vmesnega polnjenja!
Brez prisilnega čakanja 6 ur,da se napolni,da lahko prideš nazaj!
(in,še vedno bi raje videl,če bi Tesla imela range extender za daljše poti...)
Ima pa tudi večjo ceno. Za nas je pač tako in imamo kar imamo, tebi pa privoščim Teslo. Če bi dali tudi v druge EV močnejše baterije, bi tudi drugi lahko opravili to relacijo. Verjetno pa se za nakup takega avta ne bi odločil nobeden. samo to sem hotel povedati.
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Elektrifikacija prometa je po mojem prehitro "preskočila" na 100% električne avtomobile! Najprej so 100 let obstajali samo ICE avtomobili,potem pa kar naenkrat 100% električarji s slabim dosegom. Naravni razvoj bi bil,da bi bilo vsaj nekajletno obdobje,ko bi se vsi vozili s plug-in hibridi,in šele ko bi domet električarjev narasel na 400 ali 500 kilometrov (Tesla S),bi se lahko pogovarjali o približno uporabnih 100% električnih avtomobilih.
Verjetno ne boš verjel ali pa dojel, da smo vozniki 100% električnih avtov čakali in si želeli ravno to: 100% električne avtomobile, ne hibridov, ne podaljševalnikov dosega in ostalih Ninetičnemišev. To je to, kar smo čakali in smo navdušeni nad vožnjo s tem, kar imamo. Seveda so porodne težave. Z optimizmom jih kritiziramo in pomagamo reševati, med drugim s plugshare točkami . Naši avtomobili so že sedaj 100% uporabni za svoj namen - vožnjo na vsakodnevnih razdaljah 90% Slovencev. Lahko mi verjameš, da sedaj za vsakodnevno polnjenje avtomobila porabim manj kot 10% časa, ki je bil prej porabljen za nalivanje goriva v tank.

Ni mi več treba:
- natikati plastičnih rokavic za delo z najbrž nikoli razkuženimi ročkami na benc. črpalkah
- vohati smrad po gorivu ob točenju
- čakati v vrstah, da plačam Petrolu in državi njun delež
- bati se, kdaj bo v avtu kaj crknilo in bo treba namesto za dopust denar pustiti mehaniku
- zračiti garažo, ko se ženka zjutraj odpelje v službo
- in še in še

Tudi med vozniki EVjev so ljudje, ki se neradi prilagajajo, niso strpni, za njih bi morda lahko rekel, da so EVji "pogojno uporabni". Večini pa EV že sedaj popolnoma ustreza.
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:Lastniki C-Zerov in Leafov,povejte po pravici,kolikokrat ste umaknili svoj avto s polnilne postaje naslednjemu vozniku EV,ko se je vaš avto napolnil?
Nja, če si me že vprašal: vedno. V krajih, kjer je samo ena postaja, pa ostale čaka obvestilo z mojo tel. št. Se sicer še ni zgodilo, da bi moral odstopiti polnjenje bolj nujnemu primeru, ampak saj veš, just in case...

Še glede dolgodometnih avtov (Tesla). Razlike s kratkodometnimi EVji ni, ko prideš na polnilnico in moraš polniti. Če dela, je OK, če ne, je pa hudič. Pri obeh dolžinah dosega je več odvisno od voznika, kot od baterije. Od njegove prilagodljivosti, iznajdljivosti in sposobnosti načrtovanja. Skratka, 100km dosega je za veliko večino Slovencev za veliko večino poti vrh glave dovolj. Kar je več, je nesmotrna investicija v baterijo, ki je ne potrebuješ, razen nekajkrat letno.

Še ena rešitev je, ki vedno pomaga iz hujše zagate. Velika večina zavarovalnic pri obveznem zavarovanju ponuja asistenco. V mojem primeru plačam 5€ letno. S tem imam možnost, da me trikrat letno, kjerkoli v Sloveniji, če mi zmanjka energije, pobere pooblaščena vleka in me brezplačno odpelje do prve delujoče polnilne postaje, avtomehanične delavnice (če je odprta) ali domov. Če pa se ti več kot trikrat letno zgodi, da ostaneš nekje s praznim akujem, se pa raje vozi z avtobusom
wink-1.gif
(mišljeno na splošno, da ne bo kdo v luft skočil)
 
Nazadnje urejeno:

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Ta vprašanja glede preparkiranja avta mi deluje zelo provokativno in neumesno. Ne vem, če je vredno javno deliti izkušnje z nekaterimi, ki te vidi kot nekega, ki izkorišča nekaj brez vsake osnove. Mislim, da bo najboljše, če izkušenj v bodoče ne objavljam. Zapuščam temo in lepo se imejte.
 

Zelenec

Pripravnik
Med Teslo in mojim EVjčkom je še ena ogromna razlika.

ROI pri C-Zeru s prihranki znaša 8 let, pri Tesli pa 60 let pri moji letni kilometraži.

Pametni kupijo avto, ki jim ne nažira premoženja, nespametni pa luksuzne avtomobile kot nadomestek nizke samopodobe.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jaz nisem ciljal na nobenega s tega foruma, sem pa v centru Ljubljane, pri Cigaletovi opazil Ampero in predelanega Citroena, ki sta tam cel delovnik, v CityParku pa Modela S na polnilni točki, pa se sploh ni polnil. Polnila se je le moja Ampera, tako da sta bili obe parkirni mesti zasedeni in če bi prišel nekdo drug, bi zaradi Modela S ne mogel polniti.