Nissan Leaf

SimonS

Pripravnik
25. feb 2012
339
11
18
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Če bi že bila uresničljiva hipoteza o 50% BEV, bi bila poraba v peak timu zanemarljivo večja, če sploh. Velika večina BEV se polni ponoči v času viškov energije, kar je za elektro omrežje samo koristno. Z zneskom, ki bi ga letno privarčevali zaradi manjšega uvoza pogonskih goriv, lahko v šestih letih zgradimo dovolj elektrarn za tudi dnevno pokrivanje polnjenj baterij. S pametnim omrežjem, ki je že sedaj uresničljivo, pa lahko BEV pomagajo pri uravnavanju nihanj pri porabi energije.
Seveda pa vsi pričakujemo, da se bodo v 20 letih drastično izboljšale lastnosti baterij, izkoristki OVE, ali pa celo uveljavile nove tehnologije, o katerih govoriš v zadnjem odstavku.

Na hitro,kolikor sem prebral temo skozi, se trenutno večina elek. avtov polni podnevi. Ob šihtu, raznih nakupih po trgovinah. Edino,če vsi delate ponoči in hodite na HipHop v Petrol nakupovat. Razlog za polnenje podnevi pa je majhen doseg takih vozil. In če maš na šiht v vsako stran 30km, pa še kaki breg vmes, pelješ še otroke v/iz šole, pa vmes po mleko, ti zmanjka elektrike že sred dneva. Potem pa maš možnost, ali polniš podnevi, ali pa se voziš s kolesom do večera. V mestu s tem ni nič narobe, na podeželju je že malo težje, 1/3 teh pa še živi po takem hribovju,da mene včasih že srat stisne, ko se peljem po tistih prepadih do hiše (nisem ljubitelj višine
redface-1.gif


Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Naštevaš samo minuse. Tipično slovensko. Z optimizacijo porabe energije in delovnih procesov večjih porabnikov lahko zagotovimo drastično povečanje deleža OVE, tudi tistih, ki si jih naštel. Pokukaj v Venus Project kot primer iskanja rešitev.

Sej to sem mislil povedat. Tako kot je že zgoraj napisal. Lahko se gradi karkoli, samo ne v naši bližini. Tako razmišlja 99% Slovencev. Imeli bi vetrne elektrarne, imeli bi hidroelektrarne po Muri, imeli bi NEK2, imeli bi nove trase daljnovodov, imeli bi obvoznice. Ampak,ko je pa treba kje to postavit,pa skoči vse v luft, že se zbira CI, krajevna skupnost, ljudje ležijo pod bagerji. Pri nas tega ne boste gradil, pri sosedu lahko. Pol pa spet po dnevniku gledam,kako ženski rožice cvetejo z glave, zato ker je daljnovod kilometer od njene hiše.
Poleg take politike ne bomo nikamor prišli.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jaz polnim 95% v nižji tarifi, pa sem v 20 mesecih naredil 42.000km, pa imam dosega 60-80km. Računam, da bom po dveh letih lastništva nekje pri 50.000km.
Od teh 42.000km je bilo porabljenega 256l bencina, ostalo na elektriko, od tega, kar sem že napisal, 95% v nočni tarifi.
Nekdo z Leaf-om ali C-Zero naredi teh kilometrov od polnjenja ponoči še več, je pa res, da smo očitno lastniki EV-jev kar kilometraši in delamo konkretne kilometre, kar seveda prinese tudi konkretne prihranke.
 

Zelenec

Pripravnik
Malo pretiravaš ali pa ne znaš prepisati iz svojega vira: osebnih avtomobilov je rahlo čez milijon, vseh motornih vozil skupaj je pod 1,4 milijona. (vključno s tovonjaki, avtobusi, motorji...) Malo čudno deluje tudi podatek, ki si ga navedel za NEK: mesečno 500 GWh, letno pa 5.5 GWh? Pravilna je prva številka.

Pa še popravljam površno pretvorbo enot:
15.815km X 1.066.000 X (21.2/100) = 3.574.000.000kWh = 3574 GWh

Iz rezultata sledi, da bi polletna proizvodnja NEKa zadostovala za letno porabo vseh osebnih vozil, če bi jih nadomestili z električnimi avtomobili.
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik SimonS pravi:Na hitro,kolikor sem prebral temo skozi, se trenutno večina elek. avtov polni podnevi. Ob šihtu, raznih nakupih po trgovinah.

V temi je debata o dnevnih polnjenjih zaradi težav, ki jih prinaša. Sicer pa vsi polnimo ponoči v času nižje tarife, kot je omenil Andy. O tem ne pišemo, ker ni kaj zanimivega napisati. Ko polnjenje na javnih polnilnicah ne bo več zastonj, bo dnevnega polnjenja še manjši delež..

Citat:
Uporabnik SimonS pravi:
Razlog za polnenje podnevi pa je majhen doseg takih vozil. In če maš na šiht v vsako stran 30km, pa še kaki breg vmes, pelješ še otroke v/iz šole, pa vmes po mleko, ti zmanjka elektrike že sred dneva.
Saj je vsak dovolj v matematiki podkovan, da si sešteje svoje dnevne poti in primerja z realnim dosegom avtomobila. V mojem primeru znaša povprečje delovnega dne 80km, doseg pa presega 120 km. Ni panike. Če pa se gre dvakrat dnevno v Ljubljano, se pa res polni tudi na polnilnici v LJ do uro in pol. So pa taki primeri redki.

Citat:
Uporabnik SimonS pravi:
1/3 teh pa še živi po takem hribovju,da mene včasih že srat stisne, ko se peljem po tistih prepadih do hiše (nisem ljubitelj višine
redface-1.gif
). Dokler/če se ne bo dvignila dosegljivost, bo za 50% ljudi še vedno misija nemogoče met elekt. avto kot edino prevozno sredstvo. Ko pa gremo v planine,si pa niti ne predstavljam,kako bi s tistim mestnim avtom na 165/75/13 gumah pa 10 cm od tal prilezli gor

Kar nekaj! Da bi 1/3 ljudi na podeželju živela na tako težko dostopnih lokacijah?! Zaenkrat s C-Zerom nisem imel nobenih težav s potovanjem v gorskem svetu. Ravno nasprotno: zaradi boljše razporeditve navora je z EVji celo lažje "plezati" kot z navadnimi avtomobili. Da ne omenjam pribl. 40% regeneracije pri vrnitvi navzdol, ki dobro napolni baterijo.
 

Zelenec

Pripravnik
Naj naredim še korak naprej od ugotovitve, da bi polletna proizvodnja NEKa zadostovala za letno porabo dobrega milijona slovenskih EVjev.

Iz Utiševalčevih virov razberem, da ob povprečni porabi vozila npr. 6l/100km pokurimo letno rahlo nad 1mrd litrov goriva. Če je nabavna cena za liter 0,5€/l, odteče v arabski svet letno iz Slovenije 500 milijonov letno za pogon samo osebnih vozil. Investicija v 2. blok NEK se nam s prihrankom povrne v štirih letih. Od tedaj dalje bi denar ostajal doma.
 

Ted

Guru
8. sep 2007
1.712
588
113
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Naj naredim še korak naprej od ugotovitve, da bi polletna proizvodnja NEKa zadostovala za letno porabo dobrega milijona slovenskih EVjev.

Iz Utiševalčevih virov razberem, da ob povprečni porabi vozila npr. 6l/100km pokurimo letno rahlo nad 1mrd litrov goriva. Če je nabavna cena za liter 0,5€/l, odteče v arabski svet letno iz Slovenije 500 milijonov letno za pogon samo osebnih vozil. Investicija v 2. blok NEK se nam s prihrankom povrne v štirih letih. Od tedaj dalje bi denar ostajal doma.

Od litra nafte skoraj 2/3 denarja ostaneta doma - DDV in trošarine + provizija naftnega trgovca. Če to sešteješ gre za bistveno višje zneske kot gredo ali bodo šli od porabe elektrike za prevoz. Davščine na prodajo goriv so danes eden največjih prilivov v proračun države. Prav tako, bo država trošarine za elektriko težko dvignila do nivoja današnjih trošarin pogonskih goriv. Tukaj vidim eno težavo - država zaradi izpada proračunskih prihodkov verjetno ni zainteresirana za masovni prehod na električna vozila.
 

SimonS

Pripravnik
25. feb 2012
339
11
18
Dobro,če sem se že vmešal v to temo,pa me zanima kako je s cenami EV oz. kakega hibrida,ki ima vsaj nek spodoben doseg na elektriko in ne samo kakih 10km,ko jih ma večina hibridov. Zdaj mam Golf V. Če bi šel kupit EV, pod ta razred nebi šel,ker so mi tista mestna micro jajca premala. Se da dobit kakega EV v tem oz. lahko višjem razredu za do 20k€? Vem,da neke čist malega subvencij dobiš, od malo večjih EV se pa spomnim samo na Ampero,katera se mi zdi da pride pa tam 40k€. Če si pa tak zračunam,mam ob taki ceni raje navaden avto, 20k€ pa mi ostane za bencin/diesel.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik SimonS pravi:
Se da dobit kakega EV v tem oz. lahko višjem razredu za do 20k€? Vem,da neke čist malega subvencij dobiš, od malo večjih EV se pa spomnim samo na Ampero,katera se mi zdi da pride pa tam 40k€.

Evo,našel sem ti avto malo nad 20k,mogoče še kakšno leto počakaš,da bo šla cena pod 20k:
http://suchen.mobile.de/auto-i...Features=EXPORT

Drugega uporabnega in smiselnega plug-in hibrida kot Ampero pa trenutno sploh ne moreš kupit,ker preprosto še ne obstaja...
 

SimonS

Pripravnik
25. feb 2012
339
11
18
To že je lepa cena. =) Vprašanje je samo,če se splača kupit. Pri navadnih avtih že vsak zna približno, kolikšen padec cene prinesejo leta,kako je glede okvar itd.,ker so to množični avti. Glede električnih pa je bolj malo znano. Ta Ampera bi zdržala cca. 80 do Graza? 85% avtocesta, 15% mestni zastoji. =)
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik Ted pravi:
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Naj naredim še korak naprej od ugotovitve, da bi polletna proizvodnja NEKa zadostovala za letno porabo dobrega milijona slovenskih EVjev.

Iz Utiševalčevih virov razberem, da ob povprečni porabi vozila npr. 6l/100km pokurimo letno rahlo nad 1mrd litrov goriva. Če je nabavna cena za liter 0,5€/l, odteče v arabski svet letno iz Slovenije 500 milijonov letno za pogon samo osebnih vozil. Investicija v 2. blok NEK se nam s prihrankom povrne v štirih letih. Od tedaj dalje bi denar ostajal doma.

Od litra nafte skoraj 2/3 denarja ostaneta doma - DDV in trošarine + provizija naftnega trgovca. Če to sešteješ gre za bistveno višje zneske kot gredo ali bodo šli od porabe elektrike za prevoz. Davščine na prodajo goriv so danes eden največjih prilivov v proračun države. Prav tako, bo država trošarine za elektriko težko dvignila do nivoja današnjih trošarin pogonskih goriv. Tukaj vidim eno težavo - država zaradi izpada proračunskih prihodkov verjetno ni zainteresirana za masovni prehod na električna vozila.

V svojem grobem izračunu sem upošteval samo tisti del cene, ki gre iz Slovenije, torej 0,5€/l. Razumljivo, da prehod na EV vozni park ni mogoč preko noči. Res je, da je prodaja goriv pomemben vir skupne blagajne. To niti ni problem, če se optimizira razporejanje javnih sredstev in zagotovi učinkovit javni servis brez nepotrebnih služb, zavodov, agencij..., ki so same sebi namen. Potrebna je sprememba razmišljanja: država SMO MI. Mi odločamo, kakšna bo javno uprava, ali bomo imeli učinkovit prevoz, ali bomo sprejeli načela URE iz OVE. Ker pa smo politično pasivni (razen forumaških in gostilniških debat), svoje moči na volitvah ne uveljavimo z novimi programi in volimo stranke, ki živijo v štiridesetih in petdesetih letih prejšnega stoletja.

Iz raznih forumov je jasno razvidno, da je težko spremeniti miselnost povprečnega forumaša, da je EV povsem uporabno prevozno sredstvo že danes, kar nam izkušnje iz prakse potrjujejo. Še težje pa je premakniti miselnost ljudi, ki imajo dostop do naše skupne denarnice, da je nujno z javnim denarjem ravnati enako skrbno kot z gospodinjskim budgetom.

Pa da ne bomo še tukaj preveč na politiko prešli, številke kažejo, da je možno v kratkem času povsem spremeniti vozni park. Ne menim pa, da je to tudi modro. Če k temu dodamo še bogato znanje, s katerim bi lahko električne avtomobile zasnovali tudi doma, morda jih celo izdelovali, potem je celotna slika še bolj privlačna.

Zanimiva je izkušnja Estonije, ki je od Mitsubishija prejela 500 I-mievev za vozni park javnega sektorja v zameno za CO2 kupone in postavila mrežo hitrih polnilnic CHAdeMO, ki jih najdeš na vsakih največ 50km. Pri nas pa le tarnamo, kako se nič ne da, kako so EVji- neuporabni za pot do Amsterdama in nazaj, kako ima vsaka vrsta elektrarn škodljiv vpliv na ne vem kaj...

Pesimizem in negativna nastrojenost do vsega novega sta največji problem Slovenije. Več poguma in smelosti lahko ploščo hitro obrneta na drugo stran.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik SimonS pravi:
To že je lepa cena. =) Vprašanje je samo,če se splača kupit. Pri navadnih avtih že vsak zna približno, kolikšen padec cene prinesejo leta,kako je glede okvar itd.,ker so to množični avti. Glede električnih pa je bolj malo znano. Ta Ampera bi zdržala cca. 80 do Graza? 85% avtocesta, 15% mestni zastoji. =)

Verjetno bi ti po AC 80km malo zmanjkalo, ampak zato pa imaš bencinski motor. Zaradi tistega pol litra, kolikor bi porabil ekstra bencina, pa se že ne boš sekiral, če drugače privarčuješ cca. 1000 EUR pri gorivu za vsakih prevoženih 10.000km.

Drugače je pa tisto fenomenalna cena. Sploh ni za razmišljat. Takoj kupiti!

Simon, pejt 1x na testno vožnjo Ampere. Boš videl, da te bo prepričala.

Ampak, tukaj smo že way off topic. Za Ampero se premaknimo v temo od Ampere
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Vidim, da nekaterim številke gredo zelo dobro (utiševalec), ampak kdo je pa tu govoril o zamenjavi kar vseh vozil čez noč? Koliko novih vozil se sploh proda letno v Sloveniji, 60.000? Torej skoraj 20 let bi trajalo, če sploh nihče več nebi kupil klasičnega vozila. Koliko so najbolj optimistične številke za prodajo EV, mogoče nekaj sto?

Delež EV se bo povečeval, ampak preden bomo dosegli neke konkretne številke, bomo TEŠ6 že zapirali ker bo odslužila svoje, NEK1 pa že dolgo ne bo obstajal več. Tako da je čisto brezpredmetno razglabljanje o tem kaj zmore trenutno el. omrežje.

Mislim Tesla napove, da bo šele leta 2020 proizvajala 500.000 vozil za celi svet, kjer samo veliki trije (VW, GM, T) prodajo 30.000.000 vozil. Delež EV pri prodaji novih vozil bo leta 2020 komaj nekje pri 3-5 %, to je realnost.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.610
10.818
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
"ogromno" je relativen pojem....
Sicer pa citat iz Pečjakove spletne strani (on verjetno tega nebi objavljal,če nebi držalo):

Če bi v Nemčiji (kjer se največ vozijo) vseh 42 mio avtomobilov zamenjali z električnimi, bi poraba el.energije v nemčiji narasla za 16-17 %, od tega večina nočnega toka, saj se avtomobili v glavnem polnijo podnevi in vozijo ponoči. V Avstriji bi se poraba pri prehodu na električna vozila povečala za 8%, izračuna za Slovenijo pa ni nihče naredil, verjetno pa bi bila številka za las višja od Avstrijske. Z nočno elektriko baje že tako ne vemo kaj bi in zato osvetljujemo križišča sredi ničesar, plakate in cerkve, vsi načini skladiščenja in uporabe podnevi (prečrpavanje vode v višjeležečo akumulacijsko jezero) pa so energetsko zelo neučinkoviti (nekaj % izkoristka). Zavedati se moramo dejstva, da JE Krško ali dravske velikanke ne moremo ponoči zaustaviti ali zmanjšati njeno obratovanje, zato je akumulacija te energije v električnih avtomobilih zelo dobrodošla.

že v tem sestavku je kup napak, tako da nima smisla, nadaljevat.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
že v tem sestavku je kup napak, tako da nima smisla, nadaljevat.
Kaj ko bi nas malo razsvetlil, kaj te je tako zelo zmotilo? Kje so napake? Jaz jih z mojim pomanjkljivim znanjem o nemškem elektroenergetskem sistemu ne najdem...

Napak je res nekaj (tarife/obremenitve recimo), večji problem pa je, da so ocene precej zgrešene. Nekateri mislijo, da z nakupom EV pridobijo tudi znanje elektroenergetike, kar je seveda zelo daleč od resnice. Elektroenergetika je vse prej kot enostavna zadeva, ki bi jo lahko "rešil" v par vrsticah besedila.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Gorivo se v NUK ne menja vsako leto, ampak na cca 18 mesecev.

Čisto odvisno, lahko se menja komplet gorivne elemente na daljši čas ali pa redno letno menja določen delež gorivnih elementov. Ne vem kako imajo sedaj v Krškem ampak vem da so obratovali že v obeh režimih, odvisno pač od tega kaj se planira še v sklopu remonta (beri: če se planira menjavo neke X glavne komponente ki vzame 1 mesec časa se itak planira menjavo goriva tako da pade komplet menjava v isti čas ker je to delo narjeno "usput"). Vsekakor pa imaš redni letni remont ko se preveri vse mehanizme delovanja in to za proizvodnjo elektrike pomeni downtime. Povprečno jederske elektrarne na letni ravni 1-2 meseca ne delajo oz. delajo z ustrezno nižjo močjo, NEK je recimo v svetovnem vrhu glede % izkoristka. Zato pa so kalkulacije za dejansko prozivodnjo cca. 20% manjše od dejanske moči elektrarne.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Za izkoriščenost (pozor: ne izkoristek!) so pa moji (precej ažurni) podatki taki:

JE: okoli 90%
TE: 60-80% (recimo PE Brestanica le 3%; vemo zakaj)
HE: 40-60%
VE: 25-30% (pri nas 3-7%)
SE: okoli 20%