Kolesarji vozjo vštric

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.045
3.563
113
41
Lj
Saj tudi avto ne smete voziti, če ga ne morete varno. Imate avtobus, vlak, taksi itd.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
S katerim zakonom ni skladna specalka? To bi pa rad prebral.

Jao kakšni pacienti. On izjavi budalaštino in potem zahteva dokaz, da nima prav. Dokaži ti svojo trditev, tko to gre med normalnimi v čeladah.
 
Nazadnje urejeno:

hooger

Fizikalc
5. sep 2007
1.984
17
38
Bled
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
ksz...

Že po odzivu na samo temo se vidi kako nestrpni vozniki smo..ne glede na to kaj vozimo.


Na splošno opažam da je najteže (komurkoli) pritisnit na zavoro...bolje se je zaletet, koga zbit, podret, ubit...samo da se nahrani agresija. Ni čudnega da potem za agresijo pride strah in beg s prizorišča...in običajno čez čas ko popustijo čustva skesano priti nazaj ob razmišljanju 'ali mi je bilo tega treba'...

Ni, definitivno. Samo kaj ko je laže bit nestrpen kot strpen.

Meni osebno je vseeno ali kolesarji vozijo vštric...v vsakem primeru ga, ju, jih lahko prehitevaš šele ko je nasproti cesta fraj...in je vseeno koliko jih je na voznem pasu...prehitevat moraš po levem pasu že zaradi varnosti (ne z ogledalom po njegovem dresu).
Ko sem na kolesu načeloma nikoli ne vozim vštric (itak sem praktično vedno sam)...a takrat ko že vozim, imam ogledalo in se umikam nazan/naprej ko vidim da prihaja avto.


Predvsem bi se moral vsak brigat zase in ne zgolj za druge. Če ti je kdo na poti, pritisneš na bremzo (ja, tud prestavit bo treba, pa gas spet dodat), počakaš par sekund in greš mimo (s svojim življenjem). Konec zgodbe, Je v življenju veeeeliko drugih prijetnejših stvari za početi, kot se ukvarjati z udeleženci v prometi kdo se drži pravil in kdo ne. Skoda (dobre) volje za nepomembne stvari.

Že ko pomsilim..temo odpret, ker sta dva kolesarja vozila vštric...đizs krajst
crazy1.gif
(da o odzivih ne razpravljamo)

467716-post_slo.gif
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.649
466
83
Tolmin
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
S katerim zakonom ni skladna specalka? To bi pa rad prebral.

Jao kakšni pacienti. On izjavi budalaštino in potem zahteva dokaz, da nima prav. Dokaži ti svojo trditev, tko to gre med normalnimi v čeladah.

Jo imaš ? - potem moraš vedeti kako mora biti opremljeno vozilo v prometu !
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.678
6.711
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Traktorist vsaj nekaj koristnega pocne za razliko od vas pedrov v pajkicah. Izkoristite raje to odvecno energijo in jo vlozite v udarniske akcije. Ceste so cist razfukane.

Da ne slisis avtomobila za sabo so krive pa vase kurceve slusalke in ipodi. Enkrat bom enemu ustavil in mu zatlacil preklete slusalke v rit. To ni ravno po pravilih, ce ne ves.


No no... Kar pejt v fitnese po ljidi za udarniske. V soboto bo pri nas udarniska. 3x lahko ugibas kdo bomo tam.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.574
2.623
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
S katerim zakonom ni skladna specalka? To bi pa rad prebral.

Jao kakšni pacienti. On izjavi budalaštino in potem zahteva dokaz, da nima prav. Dokaži ti svojo trditev, tko to gre med normalnimi v čeladah.

Jo imaš ? - potem moraš vedeti kako mora biti opremljeno vozilo v prometu !

Daj link do zakona, ki predpisuje kako mora biti vozilo opremljeno za na cesto - potem bomo naprej.
grims-1.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
S katerim zakonom ni skladna specalka? To bi pa rad prebral.

Jao kakšni pacienti. On izjavi budalaštino in potem zahteva dokaz, da nima prav. Dokaži ti svojo trditev, tko to gre med normalnimi v čeladah.

Jo imaš ? - potem moraš vedeti kako mora biti opremljeno vozilo v prometu !

Ne, razsvetli me prosim.
 

marjan

Pripravnik
25. jul 2007
799
3
18
Ceste so zjebane, kolesarske poti so zjebane, vozniki avtomobilov neznosni....
Zakaj ne date specialk na streho in greste na velodrom (npr. Stražišče pri Kranju)?? Tja gre lahko vsak amater. Pa verjetno je še kak v Sloveniji.
 

KStoner

Majstr
31. dec 2007
2.131
190
63
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
S katerim zakonom ni skladna specalka? To bi pa rad prebral.

Jao kakšni pacienti. On izjavi budalaštino in potem zahteva dokaz, da nima prav. Dokaži ti svojo trditev, tko to gre med normalnimi v čeladah.

Jo imaš ? - potem moraš vedeti kako mora biti opremljeno vozilo v prometu !

dj link od zakona, kako mora biti opremljena specialka?

še policistom povej, da po tvojem zakonu nimajo pravilno opremljenih koles!! http://www.policija.si/index.php/component/content/article/156/801-varno-na-kolo

citat iz zgornjega linka:
Ponoči in ob zmanjšani vidljivosti morate imeti na sprednjem delu kolesa prižgano belo luč za osvetljevanje ceste, na zadnji strani kolesa pa rdečo pozicijsko luč. Tu mora biti nameščen še rdeč odsevnik, na obeh straneh pedalov morate imeti rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bočne odsevnike.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Citat:
Uporabnik yamahafazer pravi:
Sprednja bela luc za osvetljevanje ceste, zadnha rdeca luc, odsevniki, zvonec....

Prebral si pa to kje že? Če si na strani policije so tok nori, da niti njihovo kolo nima odsevnikov.

PS: Moja specialka ima obe luči, manjkakjo pa res odsevniki na pedalih in famozni zvonec.
 
Nazadnje urejeno:

marjan

Pripravnik
25. jul 2007
799
3
18
Glede na to kako imate radi izpušne pline bo boljse kakšna delavnice za tehnične preglede, ne pa balkon.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Kolesarji in pešci

Kateri cestno-prometni predpisi veljajo za kolesarje?

Za kolesarje veljajo isti predpisi glede vožnje po cestah in glede udeležbe v prometu kot za ostale udeležence v prometu.

Kako mora biti opremljeno kolo in kako kolesar?

Obvezna oprema kolesa so krmilo, prednja in zadnja zavora, luči (bela za osvetljevanje ceste, rdeča pozicijska luč zadaj) in odsevniki (rdeči odsevnik zadaj, rumeni bočni odsevniki na obeh kolesih ter v pedalih), zvonec, za otroke do 14. leta starosti pa tudi kolesarska čelada.


Za večjo varnost pa kolo opremimo tudi z vzvratnim ogledalom, košarami za prtljago, varnostno ročico oziroma distančnikom z odsevnikom, sebe pa s ščitniki za komolce in kolena.

Za pregled ustrezne opremljenosti kolesa poprosite policaje, tehnično brezhibnost pa lahko ugotovijo na kolesarskem servisu.


Kdo sme voziti kolo?

Kolo ima pravico samostojno voziti v prometu na cesti otrok, ki je star najmanj 8 let in ima pri sebi kolesarsko izkaznico, ter oseba, ki je starejša od 14 let. Otrok od 6. do 8. leta starosti in otrok do 14. leta, ki nima opravljenega kolesarskega izpita, sme voziti kolo v cestnem prometu le v spremstvu polnoletne osebe. Otrok do 6. leta starosti pa sme voziti kolo le na pešpoti ali v območju umirjenega prometa.

Starostni pogoj za pridobitev pravice vožnje kolesa izpolni otrok z nastopom koledarskega leta, v katerem dopolni predpisano starost. Otroci se praviloma v četrtem razredu osnovne šole usposobijo za vožnjo kolesa, opravijo kolesarski izpit in dobijo kolesarsko izkaznico.
Kje smemo kolesarji voziti kolo?

Kolesarji morajo za vožnjo uporabljati kolesarske pasove, kolesarske steze ali kolesarski poti – označeni so s prometnimi znaki in talnimi oznakami. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem (do 50 ccm prostornine), izjemoma tudi pešci. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. Pri tem morajo voziti čim bližje desnemu robu vozišča, vendar ne smejo zavzeti več kot 1 meter od roba vozišča.

Otroško kolo, ki sodi med posebna prevozna sredstva (to so prevozna sredstva, športni pripomočki in naprave, ki omogočajo gibanje hitrejše od hoje pešca) pa se sme uporabljati tudi tam, kjer je sicer dovoljena le hoja pešcev (denimo pločnik), vendar le s hitrostjo, s katero se premikajo pešci.

S kolesi ni dovoljena vožnja v naravnem okolju zunaj naselij, zunaj vseh vrst cest, zunaj kolovozov in poljskih poti. Prepoved velja tudi za gozdne in planinske poti. Parkiranje ali ustavljanje v naravnem okolju je dovoljeno le v pasu največ 5 metrov od vozišča, če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča in če je to v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa.


Ali sme pešec hoditi po kolesarski poti oziroma stezi?

Pešci smejo praviloma uporabljati le prometne površine namenjene hoji pešcev. Če pa na vozišču ali ob njem ni označenega pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, je pa tu urejena kolesarska steza ali pot, tedaj smejo pešci hoditi po kolesarski poti ali stezi, vendar le tako, da ne ovirajo kolesarjev ali voznikov koles s pomožnim motorjem.


Kako hitro smemo voziti kolesarji?

Tako hitro, da lahko kolesar kolo stalno obvladuje ter se zlahka ustavi pred pričakovano oviro. Hitrost mora biti prilagojena stanju ceste, gostoti prometa, vremenskim razmeram, vidljivosti in preglednosti ceste, stanju vozila in morebitnega tovora tako, da lahko v vidni razdalji vozilo ustavi.

Največja dovoljena hitrost kolesarja je omejena na kolesarskih poteh in stezah na 25 km/h, v območjih umirjenega prometa in v območjih za pešce na 5 km/h, na ostalih cestah, ki jih kolesar sme uporabljati, pa lahko vozi največ tako hitro kot ostala vozila.


Kakšna naj bo varnostna razdalja med kolesi?

Primerna razdalja je odvisna od hitrosti kolesarjenja, najmanjša pa naj bo enaka dolžinam treh koles.


Ali moramo kolesarji nakazati spremembo smeri vožnje in kako to storimo?

Da, obvezno ob zavijanju v ovinku ter ob vožnji mimo ovire (denimo parkiran avto, delo na vozišču). Kolesar mora v prvi vrsti upoštevati vso prometno signalizacijo, pri spremembi smeri vožnje pa se s pogledom levo nazaj najprej prepriča, če lahko to stori varno, spremembo smeri vožnje nato nakaže pravočasno in nedvoumno z bočnim iztegom roke na strani, v katero zavija, ter se pravilno razvrsti na vozišču.
NE PA DA KAZETE FAKIČE!

Pri samem zavijanju zaradi varnejše vožnje drži kolesar krmilo z obema rokama.


Ali moramo kolesarji ob vožnji na glavi nositi zaščitno čelado?

Zaščitne čelade morajo pri kolesarjenju obvezno nositi mlajši od 14 let, enako pa velja tudi za osebe, ki so mlajše od 14 let in se na kolesu vozijo kot potniki. Zaščitnih čelad ni potrebno uporabljati edino osebam, ki z zdravniškim spričevalom dokažejo, da zaščitne čelade ne morejo uporabljati.

Da bi bolje poskrbeli za svojo varnost ter bili tudi zgled otrokom pa naj bi čelade nosili tudi vsi ostali kolesarji. Vsako bistro glavo varuje čelada! Med kolesarji, ki so v prometnih nesrečah izgubili življenje, namreč prevladujejo predvsem poškodbe glave. Poškodbe glave in možganov pa seveda nosijo tudi za preživele najpogosteje najhujše posledice (ohromelosti, izpadi na mentalnem področju, področju miselnih procesov, čustvovanja, vedenja, odzivanja). Zaščitite si torej glavo in z njo življenje!

Starejši kolesarji, še posebej starejši od 65 let so najpogosteje udeleženi v prometne nesreče (premajhna pozornost, slabši sluh in vid, počasnejše ustrezno reagiranje). Zanje priporočilo o nošnji čelade velja še posebej.

!!!!!!!!!
Kdaj moramo uporabljati luči na kolesu?

Uporaba predpisanih luči je obvezna ponoči in ob zmanjšani vidljivosti (megla, močan dež, sneženje ipd).

Tako kolesar kot kolo pa sta še bolje vidna z dodanimi dodatnimi odsevnimi telesi, kresničkami, odsevnimi trakovi, svetlimi oblačili in obutvijo ter podobnim.

Temno oblečen kolesar ali pešec je denimo v temi viden na 26 metrov, svetlo oblečen na 38 metrov, kolesar s kresničko ali odsevnim trakom pa kar na 136 metrov.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ali smemo kolesarji voziti eden ob drugem?

Ne. Kolesarji, ki vozijo v skupini, smejo voziti le drug za drugim.




Ali smemo na kolesu prevažati sopotnike?

Na kolesu je dovoljen prevoz otroka starega do 8 let, toda le če je na kolesu pritrjen poseben sedež za otroka in je kolo dodatno opremljeno s stopalkami za noge, ki morajo biti prilagojene velikosti otroka. Otroka sme prevažati le polnoletna oseba.

Sedež za otroka mora biti obvezno narejen tako, da ustreza velikosti otroka, da je trdno povezan s kolesom, da je nameščen tako, da ne ovira voznika in mu ne zmanjšuje preglednosti in gibljivosti, ter da onemogoča morebitne poškodbe otroka. Stopalke tega sedeža preprečujejo, da bi otroci dobili noge med napere (»šprikle«) ter s tem povzročili poškodbo oziroma padec.

Kolesar lahko vozi tudi osebo, starejšo od 8 let, a le na kolesu posebne konstrukcije, ki omogoča varno vožnjo (tandem ipd). Na kolesu posebne konstrukcije se lahko vozi več oseb, vendar mora biti kolo konstruirano tako, da omogoča varno vožnjo več oseb, imeti mora za vsako osebo poseben sedež, držalo za roke in pedala.


Ali smemo voditi živali, denimo pse, na sprehod tako, da tečejo ob kolesu?

Preobremenjevanje živali s tekom ob prometnem sredstvu je prepovedano ravnanje.
Česa ob vožnji kolesa vsekakor ne smemo početi?

Med vožnjo s kolesom je prepovedano: spuščati iz rok krmilo kolesa, dvigovati noge s pedal, voditi, vleči ali potiskati druga vozila, pustiti se vleči ali potiskati, voziti predmete, ki ovirajo kolesarja pri vožnji, voziti druge osebe (razen če ni z zakonom določeno oziroma omogočeno drugače).


Ali lahko vozimo kolo pod vplivom alkohola?

Nikakor, ne sme se ne voziti in tudi ne začeti vožnje. Kolesar ima lahko v krvi največ 0,5 grama alkohola na kilogram krvi oziroma sme voziti kolo le, če ne kaže znakov motenj v vedenju, katerih posledica je lahko nezanesljivo ravnanje v cestnem prometu. Za kolesarje, ki na kolesu vozijo sopotnika, denimo otroka, pa velja meja 0,0 g alkohola na kg krvi.

Kolesar tudi ne sme biti pod vplivom mamil, psihoaktivnih zdravil ali drugih psihoaktivnih snovi, ki zmanjšujejo njegovo sposobnost za vožnjo.


Ali lahko vozimo kolo ob poslušanju walkmana ali na kolesu telefoniramo?

Voznik med vožnjo ne sme uporabljati dodatnih naprav ali opreme, ki bi bistveno zmanjševale njegovo slušno in vidno zaznavanje ter zmožnost obvladovanja vozila, torej ne slušalk, ne mobitela, tudi ne pustnih mask in podobnega.



Kako moramo parkirati kolo?

Kolo mora biti parkirano oziroma postavljeno tako, da ne more pasti ter da ne ovira prometa.
Ali smem kolesu dodati prikolico?

Da, a širina priklopnega vozila ne sme presegati enega metra, vez med kolesom in priklopnim vozilom pa mora biti nameščena tako, da lahko kolesar obvlada kolo in priklopno vozilo. Na priklopnem vozilu se ne sme prevažati oseb.
Kako smemo potiskati kolo ob hoji?

Organizirana skupina pešcev ali pešec, ki potiska kolo mora hoditi ob desnem robu vozišča v smeri hoje. Pešec mora kolo voditi na svoji levi strani.



Kako lahko motorno vozilo na cesti prehiteva kolesarja?

Prehitevati sme, razen v izjemah, le po levi strani. Najprej mora voznik motornega vozila dati predpisani znak za prehitevanje (smerni kazalec) in nato na primerni bočni razdalji zapeljati na levo stran prehitevanega kolesa.

Voznik motornega vozila kolesarja ne sme prehiteti, če smerno vozišče za vozila iz nasprotne smeri ni prosto v dolžini, ki je potrebna za varno prehitevanje.
Ali morajo motorna vozila, ki v križišču zavijajo desno dati prednost kolesarjem, ki vozijo ob njih po kolesarski stez?

Da, voznik motornega vozila, ki zavija desno, mora pustiti mimo kolesarje, ki vozijo ob njem v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi in vozijo naravnost ali zavijajo desno. To ne velja le v primeru, da voznik motornega vozila zavija po z znakom označeni prednostni cesti; v tem primeru pa mora biti odvzeta prednost kolesarja posebej označena.
Ali smejo vozila ustavljati in parkirati na kolesarjevih površinah?

Ne. Tako ustavitev kot parkiranje nista dovoljena na kolesarski stezi, kolesarski poti, pločniku, pešpoti ali kolesarskem pasu, prav tako pa tudi ne denimo na prehodu za pešce in v razdalji, ki je manjša od 5 metrov pred prehodom.
Ali sme avtomobilist z zvočnimi signali (hupa) opozarjati kolesarja?

Le izjemoma. Zvočne opozorilne signale lahko voznik uporabi le pri prehitevanju izven naselja, ali kadar je ogrožen sam oziroma je ogrožen kdo drug. Pri prehitevanju v naselju sme praviloma opozarjati le s svetlobnimi znaki.
 

rs1975

Pripravnik
1. nov 2008
229
1
18
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Kolesarji in pešci

Kateri cestno-prometni predpisi veljajo za kolesarje?

Za kolesarje veljajo isti predpisi glede vožnje po cestah in glede udeležbe v prometu kot za ostale udeležence v prometu.

Kako mora biti opremljeno kolo in kako kolesar?

Obvezna oprema kolesa so krmilo, prednja in zadnja zavora, luči (bela za osvetljevanje ceste, rdeča pozicijska luč zadaj) in odsevniki (rdeči odsevnik zadaj, rumeni bočni odsevniki na obeh kolesih ter v pedalih), zvonec, za otroke do 14. leta starosti pa tudi kolesarska čelada.


Za večjo varnost pa kolo opremimo tudi z vzvratnim ogledalom, košarami za prtljago, varnostno ročico oziroma distančnikom z odsevnikom, sebe pa s ščitniki za komolce in kolena.

Za pregled ustrezne opremljenosti kolesa poprosite policaje, tehnično brezhibnost pa lahko ugotovijo na kolesarskem servisu.


Kdo sme voziti kolo?

Kolo ima pravico samostojno voziti v prometu na cesti otrok, ki je star najmanj 8 let in ima pri sebi kolesarsko izkaznico, ter oseba, ki je starejša od 14 let. Otrok od 6. do 8. leta starosti in otrok do 14. leta, ki nima opravljenega kolesarskega izpita, sme voziti kolo v cestnem prometu le v spremstvu polnoletne osebe. Otrok do 6. leta starosti pa sme voziti kolo le na pešpoti ali v območju umirjenega prometa.

Starostni pogoj za pridobitev pravice vožnje kolesa izpolni otrok z nastopom koledarskega leta, v katerem dopolni predpisano starost. Otroci se praviloma v četrtem razredu osnovne šole usposobijo za vožnjo kolesa, opravijo kolesarski izpit in dobijo kolesarsko izkaznico.
Kje smemo kolesarji voziti kolo?

Kolesarji morajo za vožnjo uporabljati kolesarske pasove, kolesarske steze ali kolesarski poti – označeni so s prometnimi znaki in talnimi oznakami. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem (do 50 ccm prostornine), izjemoma tudi pešci. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. Pri tem morajo voziti čim bližje desnemu robu vozišča, vendar ne smejo zavzeti več kot 1 meter od roba vozišča.

Otroško kolo, ki sodi med posebna prevozna sredstva (to so prevozna sredstva, športni pripomočki in naprave, ki omogočajo gibanje hitrejše od hoje pešca) pa se sme uporabljati tudi tam, kjer je sicer dovoljena le hoja pešcev (denimo pločnik), vendar le s hitrostjo, s katero se premikajo pešci.

S kolesi ni dovoljena vožnja v naravnem okolju zunaj naselij, zunaj vseh vrst cest, zunaj kolovozov in poljskih poti. Prepoved velja tudi za gozdne in planinske poti. Parkiranje ali ustavljanje v naravnem okolju je dovoljeno le v pasu največ 5 metrov od vozišča, če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča in če je to v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa.


Ali sme pešec hoditi po kolesarski poti oziroma stezi?

Pešci smejo praviloma uporabljati le prometne površine namenjene hoji pešcev. Če pa na vozišču ali ob njem ni označenega pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, je pa tu urejena kolesarska steza ali pot, tedaj smejo pešci hoditi po kolesarski poti ali stezi, vendar le tako, da ne ovirajo kolesarjev ali voznikov koles s pomožnim motorjem.


Kako hitro smemo voziti kolesarji?

Tako hitro, da lahko kolesar kolo stalno obvladuje ter se zlahka ustavi pred pričakovano oviro. Hitrost mora biti prilagojena stanju ceste, gostoti prometa, vremenskim razmeram, vidljivosti in preglednosti ceste, stanju vozila in morebitnega tovora tako, da lahko v vidni razdalji vozilo ustavi.

Največja dovoljena hitrost kolesarja je omejena na kolesarskih poteh in stezah na 25 km/h, v območjih umirjenega prometa in v območjih za pešce na 5 km/h, na ostalih cestah, ki jih kolesar sme uporabljati, pa lahko vozi največ tako hitro kot ostala vozila.


Kakšna naj bo varnostna razdalja med kolesi?

Primerna razdalja je odvisna od hitrosti kolesarjenja, najmanjša pa naj bo enaka dolžinam treh koles.


Ali moramo kolesarji nakazati spremembo smeri vožnje in kako to storimo?

Da, obvezno ob zavijanju v ovinku ter ob vožnji mimo ovire (denimo parkiran avto, delo na vozišču). Kolesar mora v prvi vrsti upoštevati vso prometno signalizacijo, pri spremembi smeri vožnje pa se s pogledom levo nazaj najprej prepriča, če lahko to stori varno, spremembo smeri vožnje nato nakaže pravočasno in nedvoumno z bočnim iztegom roke na strani, v katero zavija, ter se pravilno razvrsti na vozišču.
NE PA DA KAZETE FAKIČE!

Pri samem zavijanju zaradi varnejše vožnje drži kolesar krmilo z obema rokama.


Ali moramo kolesarji ob vožnji na glavi nositi zaščitno čelado?

Zaščitne čelade morajo pri kolesarjenju obvezno nositi mlajši od 14 let, enako pa velja tudi za osebe, ki so mlajše od 14 let in se na kolesu vozijo kot potniki. Zaščitnih čelad ni potrebno uporabljati edino osebam, ki z zdravniškim spričevalom dokažejo, da zaščitne čelade ne morejo uporabljati.

Da bi bolje poskrbeli za svojo varnost ter bili tudi zgled otrokom pa naj bi čelade nosili tudi vsi ostali kolesarji. Vsako bistro glavo varuje čelada! Med kolesarji, ki so v prometnih nesrečah izgubili življenje, namreč prevladujejo predvsem poškodbe glave. Poškodbe glave in možganov pa seveda nosijo tudi za preživele najpogosteje najhujše posledice (ohromelosti, izpadi na mentalnem področju, področju miselnih procesov, čustvovanja, vedenja, odzivanja). Zaščitite si torej glavo in z njo življenje!

Starejši kolesarji, še posebej starejši od 65 let so najpogosteje udeleženi v prometne nesreče (premajhna pozornost, slabši sluh in vid, počasnejše ustrezno reagiranje). Zanje priporočilo o nošnji čelade velja še posebej.

!!!!!!!!!
Kdaj moramo uporabljati luči na kolesu?

Uporaba predpisanih luči je obvezna ponoči in ob zmanjšani vidljivosti (megla, močan dež, sneženje ipd).

Tako kolesar kot kolo pa sta še bolje vidna z dodanimi dodatnimi odsevnimi telesi, kresničkami, odsevnimi trakovi, svetlimi oblačili in obutvijo ter podobnim.

Temno oblečen kolesar ali pešec je denimo v temi viden na 26 metrov, svetlo oblečen na 38 metrov, kolesar s kresničko ali odsevnim trakom pa kar na 136 metrov.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ali smemo kolesarji voziti eden ob drugem?

Ne. Kolesarji, ki vozijo v skupini, smejo voziti le drug za drugim.




Ali smemo na kolesu prevažati sopotnike?

Na kolesu je dovoljen prevoz otroka starega do 8 let, toda le če je na kolesu pritrjen poseben sedež za otroka in je kolo dodatno opremljeno s stopalkami za noge, ki morajo biti prilagojene velikosti otroka. Otroka sme prevažati le polnoletna oseba.

Sedež za otroka mora biti obvezno narejen tako, da ustreza velikosti otroka, da je trdno povezan s kolesom, da je nameščen tako, da ne ovira voznika in mu ne zmanjšuje preglednosti in gibljivosti, ter da onemogoča morebitne poškodbe otroka. Stopalke tega sedeža preprečujejo, da bi otroci dobili noge med napere (»šprikle«) ter s tem povzročili poškodbo oziroma padec.

Kolesar lahko vozi tudi osebo, starejšo od 8 let, a le na kolesu posebne konstrukcije, ki omogoča varno vožnjo (tandem ipd). Na kolesu posebne konstrukcije se lahko vozi več oseb, vendar mora biti kolo konstruirano tako, da omogoča varno vožnjo več oseb, imeti mora za vsako osebo poseben sedež, držalo za roke in pedala.


Ali smemo voditi živali, denimo pse, na sprehod tako, da tečejo ob kolesu?

Preobremenjevanje živali s tekom ob prometnem sredstvu je prepovedano ravnanje.
Česa ob vožnji kolesa vsekakor ne smemo početi?

Med vožnjo s kolesom je prepovedano: spuščati iz rok krmilo kolesa, dvigovati noge s pedal, voditi, vleči ali potiskati druga vozila, pustiti se vleči ali potiskati, voziti predmete, ki ovirajo kolesarja pri vožnji, voziti druge osebe (razen če ni z zakonom določeno oziroma omogočeno drugače).


Ali lahko vozimo kolo pod vplivom alkohola?

Nikakor, ne sme se ne voziti in tudi ne začeti vožnje. Kolesar ima lahko v krvi največ 0,5 grama alkohola na kilogram krvi oziroma sme voziti kolo le, če ne kaže znakov motenj v vedenju, katerih posledica je lahko nezanesljivo ravnanje v cestnem prometu. Za kolesarje, ki na kolesu vozijo sopotnika, denimo otroka, pa velja meja 0,0 g alkohola na kg krvi.

Kolesar tudi ne sme biti pod vplivom mamil, psihoaktivnih zdravil ali drugih psihoaktivnih snovi, ki zmanjšujejo njegovo sposobnost za vožnjo.


Ali lahko vozimo kolo ob poslušanju walkmana ali na kolesu telefoniramo?

Voznik med vožnjo ne sme uporabljati dodatnih naprav ali opreme, ki bi bistveno zmanjševale njegovo slušno in vidno zaznavanje ter zmožnost obvladovanja vozila, torej ne slušalk, ne mobitela, tudi ne pustnih mask in podobnega.



Kako moramo parkirati kolo?

Kolo mora biti parkirano oziroma postavljeno tako, da ne more pasti ter da ne ovira prometa.
Ali smem kolesu dodati prikolico?

Da, a širina priklopnega vozila ne sme presegati enega metra, vez med kolesom in priklopnim vozilom pa mora biti nameščena tako, da lahko kolesar obvlada kolo in priklopno vozilo. Na priklopnem vozilu se ne sme prevažati oseb.
Kako smemo potiskati kolo ob hoji?

Organizirana skupina pešcev ali pešec, ki potiska kolo mora hoditi ob desnem robu vozišča v smeri hoje. Pešec mora kolo voditi na svoji levi strani.



Kako lahko motorno vozilo na cesti prehiteva kolesarja?

Prehitevati sme, razen v izjemah, le po levi strani. Najprej mora voznik motornega vozila dati predpisani znak za prehitevanje (smerni kazalec) in nato na primerni bočni razdalji zapeljati na levo stran prehitevanega kolesa.

Voznik motornega vozila kolesarja ne sme prehiteti, če smerno vozišče za vozila iz nasprotne smeri ni prosto v dolžini, ki je potrebna za varno prehitevanje.
Ali morajo motorna vozila, ki v križišču zavijajo desno dati prednost kolesarjem, ki vozijo ob njih po kolesarski stez?

Da, voznik motornega vozila, ki zavija desno, mora pustiti mimo kolesarje, ki vozijo ob njem v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi in vozijo naravnost ali zavijajo desno. To ne velja le v primeru, da voznik motornega vozila zavija po z znakom označeni prednostni cesti; v tem primeru pa mora biti odvzeta prednost kolesarja posebej označena.
Ali smejo vozila ustavljati in parkirati na kolesarjevih površinah?

Ne. Tako ustavitev kot parkiranje nista dovoljena na kolesarski stezi, kolesarski poti, pločniku, pešpoti ali kolesarskem pasu, prav tako pa tudi ne denimo na prehodu za pešce in v razdalji, ki je manjša od 5 metrov pred prehodom.
Ali sme avtomobilist z zvočnimi signali (hupa) opozarjati kolesarja?

Le izjemoma. Zvočne opozorilne signale lahko voznik uporabi le pri prehitevanju izven naselja, ali kadar je ogrožen sam oziroma je ogrožen kdo drug. Pri prehitevanju v naselju sme praviloma opozarjati le s svetlobnimi znaki.

gostilničar je doktoriral...
hysterical-1.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Prosim zakon in člene. Tole si prepisal od tule:
http://www.promet.preporod.net/si/kolesarji/

Aja, pa pazi raje, da bo tvoj ibervagen izpraven in da boš vozil strogo po predpisih. Pa na pamet se nauči zadnji člen kako prehitevati kolesarja pa tisto o zvočnih signalih. Ko boste pacientki to obvladal, pol bom pa tud jest dal odsevnike na špice in pedala.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:


Je čisto vseeno, a imaš specialko, gorca, otroški bicikl al pa kaj tretjega. Če je kolesarska, se moraš peljat po kolesarski. Zakaj za kolesarje pravila kar ne bi veljala? A če si kupim eno road legal štirokolesno specialko (vsaj GT3 RS, recimo, če ne ša kaj hujšega), lahko potem letim kjer hočem kolikor hočem, ali kaj?
Pravila so pravila. Držte se jih ... Če je kolesarska preslaba za specialko, se pač ne vozit tam s specialko oz prilagodi hitrost stanju kolesarske.

Lej zadeva je taka...strogo tehnično gledno,po pravilih,imaš celo prav,ampak lahko ti rečem da si malo skregan z realnostjo ali ali nikoli še nisi resno kolesaril! Lahko ti pokažem določene odseke kolesarskih cest,kjer se prektično NOBEN kolesar ne vozi,ampak vsi vozijo po cesti ob njej...problem pa je,ker se ne vprašaš zakaj se ne vozijo po kolesarski? Ker je obupna! En tak primer je nekaj sto metrov kolesarske,ko se pelješ od pošte v Dobrunjah (Sostro) v smeri proti Ljubljani,tam se mogoče 5% kolesarjev vozi po kolesarski,vsi ostali pa zraven po cesti. Je 95% kolesarjev nevzgojenih?
Žal je veliko kolesarskih slabih in neprimernih za vožnjo...izjema je recimo prenova Litijske ceste,kjer so lepo označili pas za kolesarje in vsi vozijo po njem...sprešujem se zakaj niso vse kolesarske narejene na tak način?

p.s.: primerjava o divjanju z GT3 RS je slaba,saj ne govorimo o divjanju!
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Pazi, on je novinar, bo že realen. Namesto da bi svojo leno novinarsko rit spravil ven in dejansko preveril zakaj se nekaterih kolesarskih stez izogibamo, zna sam nabijat. Tako bi dejansko pripomogel k temu, da bi večina ljudi uporabljalo kolesarsko stezo.
 
Nazadnje urejeno:

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.534
2.914
113
v lokalni ostariji
æe kdo so nestrpni kolearji... v vsej temi je zanimivo to, da se tako hudo otepajo kolearske steze... zato ker "kao jih malo ruka". madonca no...

pa metanje bidonovo ali pa trobljenje in špricanje... nekuoturno. a dejansko dejte kolesarji, vozite po kolearskih tam kjer so. postavite se v gosji red ko gredo avtomobili mimo... če ni prometa tudi vštric nobenega ne ovirate...
malo logike, strpnosti...

samo večina "armstrongov" pač gre na sistem "JST TRENIRAM JST MAM PRAVICO JST BOM IN NEJ KURCI PAZJO". na drugi strani pa marsikater avtomobilist pač ves živčlen trobi (KRETENU BICIKLSKMU) ki ga "ovira" pri njegovem potovanju na pivo
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Pa ti znaš brat? Ni problem v "malo ruka". Problem je v nevarnostih. Sam teletu razlagat stvari je itak nesmisel. Vsedi se na kolo, pa poizkusi. Boš presenečen tako nad bizarnostjo nekaterih kolesarskih stez, kot nad kulturnostjo večine "Armstrongov". Idiotki so v manjšini.