KIA Soul EV

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ne, ampak bolj kot je mrzlo, več štroma gre za gretja, a ne. in bolj se pozna na električnem dometu.

Me zanima če ima andy primerjavo med porabo elektrika pri gretju s klasičnim grelcem vs takim s toplotno, recimo razdelano glede na stopinje.

Poraba je cca. 2-3x manjša od uporniškega grelca zaradi izkoristka toplotne črpalke. Lahko malo poGooglaš za izkoristek klima naprav pri gretju, pa boš videl. Sicer izkoristek pada tam nekje do -15°C, kjer pri Kii to vlogo potem prevzame uporniški grelec, ampak, kolikor sem vozil Kio, sem bil nad njeno toplotno črpalko navdušen. Poraba minimalna, toplota fantastična - veliko bolj toplo piha, kot pri Amperi. Pri Amperi imam nastavljeno na 23,5°C, da mi je toplo, pri Kii sem moral zmanjšati na 21,5°C, da mi ni bilo vroče.

Nižja poraba za ogrevanje pozimi pa pomeni daljši doseg. Če recimo pri uporniškem grelcu porabljaš 2kW za vzdrževanje toplote, pri toplotni črpalki pa recimo 0.7kW, pri razdalji 300km pri 100km/h, to pomeni 4kWh privarčevane energije. S tem pa narediš vsaj ekstra 20km.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.549
435
83
"Pri Amperi imam nastavljeno na 23,5°C, da mi je toplo, pri Kii sem moral zmanjšati na 21,5°C, da mi ni bilo vroče."

to je pa trik v regulaciji, ne pa v tem, odkod toplota
za primer: passat 2001 highline klima ne ogreva kabine na enak način kot audi a6 2010, pri audiju je to veliko bolj natančno, tudi levo/desno

če nastavim 22, ma da je 22 lepo zvezno, ne pa, da nabuta vroč zrak na polno, da doseže željeno temperaturo
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
To razumem, ampak Ampera porabi konkretno več energije, da se doseže kabino primerne toplote, poleg tega pa Ampera najprej z grelcem zagreje tekočino in potem preko radiatorskih rež piha toplo v kabino. Sicer začne v minuti, dveh pihati toplo, ampak vleče pa 6kW, dokler ne zagreje kabine.
Kia piha toploto v kabino direktno iz notranje enote toplotne črpalke, torej tako, kot pri domači klimi, ko je nastavljena na gretje oz. ekvivalent bi bil, če bi pri Amperi notri pihal kalorifer.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Poleg tega pa, če bi se dalo, bi se lahko toplotno črpalko na EV-jih lahko dizajniralo tako, kot imajo to narejene pasivne hiše, torej da notranjo enoto toplotne črpalke ne zagrevaš s hladnim zunanjim zrakom zunanje enote, ampak izpušni zrak iz kabine spelješ preko rež zunanje enote toplotne črpalke in rekuperiraš topel izpušni zrak iz kabine.

V tem primeru bi bil izkoristek fenomenalen, ker bi se s tem hkrati izognil tudi nabiranju ledu na zunanji enoti v primeru, da je zunaj pod 0°C, poleg seveda višjega izkoristka, če imaš na zunanji enoti stalno zunanji hladen zrak, ali pa če imaš na tej isti enoti izpušen kabinski zrak.
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
Ko se ze drajsate okoli ogrevanja. Predvidevam da imajo vsi ti avti klime. A klime pa ne znajo v avtu narediti da bi grela (kot hišna). Kje je ovira?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Je kompleksnejša varianta navadne klima naprave - koliko kompleksnejša ne vem - mogoče ti bo kakšen stručko to bolj znal povedati.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Dobro no, 20km res ni nekaj bistvenega, če ima avto 200+ milj dosega. Mogoče zato v boltu niso dali toplotne, ker bi to podražilo zadevo za jurija, dva, bistvenega vpliva na domet pa ne bi imelo?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Kakšne znanosti ni, gre samo za obrnjen cikle klimatske naprave ki je že v avtu. Problemi so odmrzovanje (defrost) uparjalnika v kolikor je zunaj manj kot +2°+4°, mazanje kompresorja (vračanje olja) in morda tip plina ki je notri.

Cenovno tole ne more biti več kot 100€, se pa cena verjetno povzpne, če želiš večjo moč (Priusov kompresor bi bil zmožen dajati nekih 4 kW pri 0°) in gretje pri extremno nizkih temperaturah. Ampak to vse se da dopolnjevati z dodtnim grelcem, ki bi deloval v teh redkih razmerah.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Grr, ravnokar sem izvedel, da na Soul-u ne moreš vključiti predgretja ali predhlajenja, če avto ni priključen na vtičnico
frown-1.gif


To pomeni, da se poleti vsedeš v vroč avto, pozimi pa v mrzel in po možnosti zasnežen. Pri Amperi lahko vključim predgretje/predhlajenje ne glede na to, ali je avto priklopljen na elektriko ali ne.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Res je. Če bi le bila tudi Ampera2...

Ampak, kakorkoli pogledam, je Ampera1 še vedno fenomenalen avto.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Lepo!

Glede na to, da me je Bolt razočaral s tem, da ne bo imel toplotne črpalke za ogrevanje, ampak samo upornišk grelec, ki konkretno zmanjša zimski doseg, glede na toplotno črpalko in če bo Kia na voljo tudi v Evropi, ko Bolt še ne bo, bo tole potrebno fino razmisliti.

Če le ne bi imela tako majhnega prtljažnika
frown-1.gif
Pa sej še ni 100%, da ne bo TČ kot opcije v evropi ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Darjan zdaj ga biksaš. Amepra ima toplotno črpalko, pa baterijo sprazniš v 17km če je zunaj zelo mrzlo in če avto uporabljaš isto kot na fosilna goriva. To pomeni gretje na auto in 23st.C.

Berem (Delo)test GolfaE pa so rabili, da se napolni 13ur in po 60km je bil prazen.

Ja, res super članek ...
bonk.gif

60 kilometrov do praznega tudi pozimi je smo, če ga 60 km tiščiš na polno ali pa ga pustiš, da se čisto ohladi kabina, pa se (brez predgretja) pelješ ravno toliko, da se lepo segreje, pa ponavljaš ciklus, vmes pa še voziš kot da je baterija neskončno velika. Normalno naredi tudi pri minusu zunaj vsaj 100 km ... Pa če imaš toliko pameti, da kdaj naštimaš predgretje.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Lepo!

Glede na to, da me je Bolt razočaral s tem, da ne bo imel toplotne črpalke za ogrevanje, ampak samo upornišk grelec, ki konkretno zmanjša zimski doseg, glede na toplotno črpalko in če bo Kia na voljo tudi v Evropi, ko Bolt še ne bo, bo tole potrebno fino razmisliti.

Če le ne bi imela tako majhnega prtljažnika
frown-1.gif
Pa sej še ni 100%, da ne bo TČ kot opcije v evropi ...

Ne vem, kako bo z Evropo, ampak za ZDA je nekdo z Volt foruma govoril s GM predstavniki na autoshowu v Washingtonu in povedali so mu, da Bolt ne bo imel toplotne crpalke: http://gm-volt.com/forum/showt...16-DC-Auto-Show
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Darjan zdaj ga biksaš. Amepra ima toplotno črpalko, pa baterijo sprazniš v 17km če je zunaj zelo mrzlo in če avto uporabljaš isto kot na fosilna goriva. To pomeni gretje na auto in 23st.C.

Berem (Delo)test GolfaE pa so rabili, da se napolni 13ur in po 60km je bil prazen.

Ja, res super članek ...
bonk.gif

60 kilometrov do praznega tudi pozimi je smo, če ga 60 km tiščiš na polno ali pa ga pustiš, da se čisto ohladi kabina, pa se (brez predgretja) pelješ ravno toliko, da se lepo segreje, pa ponavljaš ciklus, vmes pa še voziš kot da je baterija neskončno velika. Normalno naredi tudi pri minusu zunaj vsaj 100 km ... Pa če imaš toliko pameti, da kdaj naštimaš predgretje.


Meni tak test pove realno sliko. Verjetno se najde kdo, ki dela takšne relacije. In temu tak podatek, lahko samo koristi.
Zato pa je test, da ne nasedemo papirjem npr. mestna poraba reno talismana 4,5l/100km.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Test, v katerem je edini omenjeni doseg 60 km? Ker je tak način vožnje edino merilo? In ne, 60 km za 90% (ali več) uporabnikov ni realna slika. Test se dela in piše za večino potencialnih kupcev.
Bi se ti zdelo OK, da bi se pri 911 Turbo pritoževali, da ne žre samo 5 litrov? Ali pa pro enoprostorcu, da je ima ful slab čas krona na dirkališču?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Meni tak test pove realno sliko. Verjetno se najde kdo, ki dela takšne relacije. In temu tak podatek, lahko samo koristi.
Zato pa je test, da ne nasedemo papirjem npr. mestna poraba reno talismana 4,5l/100km.

Tako, kot je povedal SJTV1. Test ze dela za nekega povprečnega uporabnika, ne pa super robni pogoj.
Tudi jaz znam peljati Ampero iz Kranjske gore na Vršič s prižganim gretjem, pa ne vem, če bi naredil tistih 17km:

 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Mislim da je pri testu vseeno dobro, da se izpostavi tudi robne pogoje, seveda pa ne more biti to edini test porabe.