KIA Soul EV

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Dobro no, saj dejansko ne misliš, da kdorkoli tu na alterju, resno razmišlja, da bi si kupil Teslo?

Še ampera je na dosegu zgolj petičnežem, pa še to bolj zato, ker so pač "trmasti" in ne zato, ker bi bila zadeva ekonomična.

Za Teslin denar dobiš taki voz, da te glava peče, voziš se ko kralj, pa še bencina imaš za nekaj generacij dovolj.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
No McGiver vseeno išče ekonomsko računico za 40k km letno, Tesla hitra odpade glede na 20k € vredna dizelska jajca.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Andy, Tesla je žal odpadla prejšnji mesec (ko je čeh dobil 90mio in ne jaz
smile-1.gif
). Pa šalo na stran, sem zadnjič not sedel v Avstriji, pa moram odkrito reč, da bi mi moralo res pošteno prek tečt, da bi jo kupil z lastnim denarjem.
Ja za ta denar lahko rent a car odprem z low cost avti.
wink-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Seveda, povsem razumljivo. Jaz sem samo razmigal idejo, glede na to, da si omenil
wink-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
"...Soul EV is perfect urban assault vehicle..."
Me zanima,koliko jih bodo še prodali v ZDA,ko bo v salone prišel novi Volt z 53 milj EV dosega...
smirk-1.gif
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
"...Soul EV is perfect urban assault vehicle..."
Me zanima,koliko jih bodo še prodali v ZDA,ko bo v salone prišel novi Volt z 53 milj EV dosega...
smirk-1.gif
Zakaj pa bi Volt, ki spada v povsem drugo kategorijo vozil, imel občuten vpliv na prodajo Soula? Za ta modela se odločata dve različni skupini kupcev z različnimi prioritetami in potrebami.
 

Zelenec

Pripravnik
Po štirih mesecih še vedno čakamo na Andyjev test Soula EV na relaciji KP-LJ. Ker ni o njem ne duha ne sluha, sem se odločil, da mu malce pomagam ali vsaj opogumim, da se tudi sam loti testa z vsemi vizualnimi dodatki, ki so mu gotovo v čast. Rezerviral sem podaljšani vikend termin pri KMAGu, ki se je kljub nedelujočim klimam ponovno izkazal z zelo profesionalnim odnosom osebja do strank.

Podrobnejši zapis dneva in samega testa bom objavil do ponedeljka zvečer na mojem blogu. Tu naj navedem le najpomembnejša dejstva in številke, ki nudijo odgovor na vprašanje, ali SOUL EV zmore prevoziti pot od KP do LJ po AC s hitrostjo na zgornjem robu dovoljenega brez vmesnega polnjenja.

razdalja od polnilne postaje pri tržnici (KP) do postajališča Barje jug (LJ) znaša 103km
skupna teža treh odraslih potnikov: 205kg
teža prtljage: zložljivo kolo, pripomočki za kopanje, malica, voda... (pribl. 25kg)
čas vožnje: 52 minut
povprečna hitrost: 119 km/h
povprečna poraba: 22,2 kWh/100km
SOC po opravljeni poti: 14%
doseg po opravljeni poti: 18km

S preostankom shranjene energije sem prišel s povprečno hitrostjo 85 km/h od postajališča Barje do Grosuplja (3% SOC) polnil v Grosuplju s 6 kW 15 minut in se vrnil domov (dodatnih 16 km).

Ves čas sem vozil na zgornji meji dovoljenega razen v primerih počasnejšega prehitevanja pred mano vozečih vozil.

Formula predhodnega izračuna dosega je bila povsem natančna in s tem tudi moja napoved, da SOUL EV ne bo imel nobenih težav z zastavljeno nalogo.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Lepo opravljen test EV.
1. Prevozil si neko realno pot iz KP do LJ in vozil naprej do popolne izpraznitve (Grosuplje)
2. Navedel si kakšno težo si dodatno vozil
3. Napisal si čas vožnje 52min (od Tržnice do Barja), tako odpade merjenje hitrosti in poti ali po GPS ali štecev km

Sem kar presenečen, en dober test EV narejen v Sloveniji.

Nekaj si pa le pozabil napisat:
1. Test si delal v dobrih pogojih.
2. Vozil je šofer, ki zna vozit EV.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
AndY1 je na dopustu. Ta mesec dobi Orlando Soula, tako da mi sedaj ne bo potrebno delati testa.

Zelenec hvala za test!
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Super. Zdaj bo treba pa še kakim Zoejem probat. Bi rekel, da bi moralo (za las) it ...
Podvprašanje: po omejitvah po GPS ali po števcu?
Omejitve po GPS, ki odstopa 4 km/h od števca hitrosti. Lep del poti sem vozil tudi hitreje kot 130 km/h zaradi prehitevanj, ponekod na spustih z nekoliko manjšo hitrostjo (prosti tek). Mislim, da je za to relacijo 119 km/h povprečne hitrosti kar nekje na zgornji meji dovoljenega.
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Nekaj si pa le pozabil napisat:
1. Test si delal v dobrih pogojih.
2. Vozil je šofer, ki zna vozit EV.

Pogoji so bili res optimalni. Temp. pribl. 30°C (ponoči), brez uporabe klime. Rezerva 14%, ki je ostala na voljo, zlahka pokrije tudi morebitno uporabo hlajenja. Pozimi pa se itak običajno vozimo počasneje, zato tudi ne gre pričakovati bistveno slabših rezultatov. Pa tudi obiskov obale je v zimskem času neprimerno manj, zato je zanimiv test predvsem v času turistične sezone.

Vsako orodje je učinkovito le, če uporabnik zna delati z njim. Ne vem, zakaj bi se navajalo pričakovane rezultate za osebe, ki ga ne znajo uporabljati. Če koga, ki EV ne zna učinkovito voziti, zanima njegov rezultat, lahko preizkusi sam narediti enako pot in lahko objavi svoj rezultat. Zanimivo bi bilo videti primerjavo. Jaz (na srečo) že dolgo ne znam več voziti na neučinkovit način.
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
V glavnem, precej ubogo, za vožnjo čez dan precej neuporabno, malce sončka pa kak krajši zastojček pa smo brez 'goriva', in klime. PA še 15 minut je potrebno čakati in polniti, pa še potem se privleæe ælovek domov 'na hlape'.

Torej če se mene vpraša, tale avto je primeren za po mestu, najdalj, kamor bi si upal, je kakšen Bled (pod pogojem,, da greš pač na lokacijo, ostaneš nekaj in nazaj), govorim iz Ljubljane...torej mesto, pa vožnja v službo v Lj iz kakega bližnjega kraja, domžale, grosuplje, nemara kranj...

daleč je daleč še uporabnost EV za daljše vožnje,...aja da o ceni avta ne govorimo
 

Zelenec

Pripravnik
Citat:
Uporabnik stieber pravi:
V glavnem, precej ubogo, za vožnjo čez dan precej neuporabno, malce sončka pa kak krajši zastojček pa smo brez 'goriva', in klime. PA še 15 minut je potrebno čakati in polniti, pa še potem se privleæe ælovek domov 'na hlape'.

Torej če se mene vpraša, tale avto je primeren za po mestu, najdalj, kamor bi si upal, je kakšen Bled (pod pogojem,, da greš pač na lokacijo, ostaneš nekaj in nazaj), govorim iz Ljubljane...torej mesto, pa vožnja v službo v Lj iz kakega bližnjega kraja, domžale, grosuplje, nemara kranj...

daleč je daleč še uporabnost EV za daljše vožnje,...aja da o ceni avta ne govorimo

Pač spadaš v skupino, ki potrebuje daljši doseg ali pa ne sprejemaš sprememb v dojemanju nove mobilnosti. Kmalu, zelo kmalu boš imel na voljo tudi serijske cenovno dosegljive avtomobile s preko 300km dosega. Še prej pa na vsakih največ 50 km po celem avtocestnem križu hitre polnilne postaje. Oboje bo zadoščalo za vse normalne udeležence prometa razen seveda najbolj zahtevnih, ki se v življenju niso sposobni prilagajati razmeram in niso pripravljeni sklepati kompromisov. Seveda smo veseli tudi vas, saj boste s trošarinami nadpovprečno polnili skupno blagajno za skupne potrebe
evil.gif
.

Zame je že tri leta EV enako uporaben kot naš drugi avto (dizel) tudi za daljše razdalje. Z ženo prevoziva letno nad 25k km. Težav zaradi dosega razen zelo redkih izjem ni bilo.

Nakup rabljenega Citroena ali Peugeota se povrne s prihranki v štirih letih, potem se voziš skoraj brezplačno. EVji imajo tako bistveno nižji strošek uporabe v življenski dobi kot vsak bencinski avto, pa čeprav bi bencinarja dobil zastonj. Je pa res, da se povprečni kupec odloča predvsem na podlagi nakupne cene. Mnogo modreje je izračunati, koliko te prevozno sredstvo stane v celi življenski dobi zaradi kasnejših stroškov goriva in vzdrževanja.

Pa še glede Soula... praviš, da je drag. V mojem kraju zaposleni v LJ prejemajo 250€ nadomestila za prevoz na delo. Obrok za Soul EV bi bil 215€. Cena elektrike za pogon bi bila 20€ mesečno. V praksi to pomeni, da ti podjetje plačuje kredit. Se ti še vedno zdi drag? Če da, potem si kupiš na Eko kredit rabljen EV za polovično ceno, star 3 leta z 20.000 km in imaš pokrit kredit, pa še ostane ti nekaj. Zdaj pa res ne moreš več trditi, da se ti zdijo EVji predragi, kaj?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Super. Zdaj bo treba pa še kakim Zoejem probat. Bi rekel, da bi moralo (za las) it ...
Podvprašanje: po omejitvah po GPS ali po števcu?
Omejitve po GPS, ki odstopa 4 km/h od števca hitrosti. Lep del poti sem vozil tudi hitreje kot 130 km/h zaradi prehitevanj, ponekod na spustih z nekoliko manjšo hitrostjo (prosti tek). Mislim, da je za to relacijo 119 km/h povprečne hitrosti kar nekje na zgornji meji dovoljenega.

Super, samo da vem, ker normnega delamo po GPS, ne po števcu (kje zna biti tudi 10 km/h razlike).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Nekaj si pa le pozabil napisat:
1. Test si delal v dobrih pogojih.
2. Vozil je šofer, ki zna vozit EV.

Pogoji so bili res optimalni. Temp. pribl. 30°C (ponoči), brez uporabe klime. Rezerva 14%, ki je ostala na voljo, zlahka pokrije tudi morebitno uporabo hlajenja. Pozimi pa se itak običajno vozimo počasneje, zato tudi ne gre pričakovati bistveno slabših rezultatov. Pa tudi obiskov obale je v zimskem času neprimerno manj, zato je zanimiv test predvsem v času turistične sezone.

Vsako orodje je učinkovito le, če uporabnik zna delati z njim. Ne vem, zakaj bi se navajalo pričakovane rezultate za osebe, ki ga ne znajo uporabljati. Če koga, ki EV ne zna učinkovito voziti, zanima njegov rezultat, lahko preizkusi sam narediti enako pot in lahko objavi svoj rezultat. Zanimivo bi bilo videti primerjavo. Jaz (na srečo) že dolgo ne znam več voziti na neučinkovit način.

Če smo natančni: rezultat mora biti relevanten za povprečnega voznika. Naš normni krog, recimo, bi se dalo odpeljat (glede na to, kako ga vozimo) varčneje, ampak povprečen voznik pač ne vozi tako.
AMpak OK, tistih 14% bi verjetno res pokrilo klimo ...
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.368
2.404
113
SV SLO
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Super. Zdaj bo treba pa še kakim Zoejem probat. Bi rekel, da bi moralo (za las) it ...
Podvprašanje: po omejitvah po GPS ali po števcu?

Zoe sem testiral na relaciji MS-MB-MS in je šlo brez problema 115 km potovalni računalnik je kazal da je energije še za 29 km. V avtu smo bili trije povprečna hitrost pa cca 75 km/h.
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
Trdim, da so odloæno predragi za to, kar ponujajo...kot sem dejal, EV za po mestu ali za 'commuting' tam do recimo 25 km razdalje od doma do službe, ni problema.

Da pa, æe hoæe ælovek oditi se malo skopat iz lj v fakin koper, da moraš vozit brez klime in ponoæi (ni gužve in da je bolj hladno zaradi baterij), potem se moraš pa še ustavit in koaj prideš domov, NE HVALA!

pri foslnih gorovih imaš dober ibrveæji, v 5, max 10 minutah natankaš poln rezervar (koliko lahko napolniš eektriæarja v 5 oz 10 min mislim da vsi vemo), v folirasja daš brez težav range extender...10 listrko kantico gorivom...ni še æas za neke razdalje z elektriko, ni še...