KIA Soul EV

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Ah res ste naporni
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Ko smo šli dol je laufala do Vrhnike potem sem jo ugasnil, za domov pa nas je malo pralo tako da vročina ni bila problem.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Aja, saj je laufala tudi na poti dol...

Ampak, imaš pa to neke naporne babe, prvo se furajo zastonj, v EV, pol pa še težijo nad klimo, namesto da bi bile zadovoljne za takšno prijetno pot.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
kaj si ti nor, kaj tu berem, ded ne bo vklopil klime ker špara.
Čuj ti, ded vklopu, nič šparu, pa je mogu izklopt, čene bi on izstopu.
hysterical-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Zakaj? Zunanja temperatura je 22 stopinj, notranja cca 25 stopinj, kaj naj laufam klimo? Povečaš stopnjo ventilacije in je rešeno. Pa to sploh ni namen teme ki ste jo zakomplicirali v ....... Podal sem vam podatke primerljivega EV. Ne razumem zakaj toliko besed o klimi? Kot kaže nobeden od nas ni umrl od vročinskega šoka in nobeden se ni pritoževal (toliko kot vsi vi skupaj) nad prevročo notranjostjo. Kot pišete bi se avti brez klime morali enostavno odstranit iz cest.
13.gif

OK, mogoče sem za kakšno stopinjo pretiraval, ampak na samo počutje ima velik vpliv vlaga, upam trditi da celo večjega kot sama temperatura, sem bil v puščavi na soncu pri 40° in v oblačnem Bangkoku pri slabih 30°, ugani kje je bilo bolje. Klima zelo učinkovito zniža vlago v prosotru in tudi če termometer kaže 27° je lahko že kar "mraz" z nizko relativno vlago.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Saj to je jasno, oz logično, več kot je vlade, težje se telo ohlaja in obratno
wink-1.gif
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Zakaj? Zunanja temperatura je 22 stopinj, notranja cca 25 stopinj, kaj naj laufam klimo? Povečaš stopnjo ventilacije in je rešeno. Pa to sploh ni namen teme ki ste jo zakomplicirali v ....... Podal sem vam podatke primerljivega EV. Ne razumem zakaj toliko besed o klimi? Kot kaže nobeden od nas ni umrl od vročinskega šoka in nobeden se ni pritoževal (toliko kot vsi vi skupaj) nad prevročo notranjostjo. Kot pišete bi se avti brez klime morali enostavno odstranit iz cest.
13.gif

OK, mogoče sem za kakšno stopinjo pretiraval, ampak na samo počutje ima velik vpliv vlaga, upam trditi da celo večjega kot sama temperatura, sem bil v puščavi na soncu pri 40° in v oblačnem Bangkoku pri slabih 30°, ugani kje je bilo bolje. Klima zelo učinkovito zniža vlago v prosotru in tudi če termometer kaže 27° je lahko že kar "mraz" z nizko relativno vlago.
Hvala za EV test.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Ja modrec, to je zame preveč tehnike
evil.gif
. Je avtomatska, samo energijo porabljaš, ko jo potrebuješ, ker si pač omejen z virom energije. Če ni potrebe po klimi, ne vidim razloga zakaj bi bila prižgana, pač deluje samo ventilacija.

Tis si pa na nivoju NEDC testov ...
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Ja modrec, to je zame preveč tehnike
evil.gif
. Je avtomatska, samo energijo porabljaš, ko jo potrebuješ, ker si pač omejen z virom energije. Če ni potrebe po klimi, ne vidim razloga zakaj bi bila prižgana, pač deluje samo ventilacija.

Tis si pa na nivoju NEDC testov ...
Sicer ne vem, kaj ima zgornji citat veze z nivojem NEDC testa? Pri NEDC testu bi še ventilacijo in radio ugasnili. Drugače pa je to nivo realne uporabe EV, ker nikoli ne veš, ali bo polnilna infrastruktura delovala in si vedno pustiš rezervo. Če pa rabiš testnega šoferja za kakšen test EV pa povej.
Hvala vsem, za podrobna navodila o uporabi klimatske naprave, priložena navodila bom vrgel v smeti
grin1.gif
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.550
435
83
še enkrat: realen test je, da EV avto daš nekomu, ki nima pojma o regeneraciji, obremenitvi takoj po polnjenju baterij itd.
dober avto mora biti tako skonstruiran in izdelan, da vse to zdrži z veliko rezervo
da bi sedaj "pazil" na vgrajene baterije takoj po polnjenju in visokih temperaturah? močno dvomim, da bo "povprečen voznik" to počel...

dejansko na primer pri doma predelanih el. avtih kot so pečjakovi so najboljši "testni vozniki" teh vozil ravno tisti, ki ne poznajo specifike električnih pogonov - v to sem prepričan, saj se je to pokazalo v realnosti že večkrat.

pri vsej tej EV kolobociji me moti edino to, o čemer je govoril že SJTV1 (kje ti dam za pivo?) - lastniki električnih in hibridnih so nekako pristranski, vedno se skriva nekje kak "trik", sploh glede režima vožnje, uporabe AC sistema itd.
Na splošno tipični lastniki prihajajo iz elektro in strojniških branž, imajo včasih svoje podjetje ali s.p. in razmišljajo na način, ki se sklada s filozofijo vozila. In takšni gredo do skrajnosti kar se tiče testiranja vozila glede dometa in raznih "tweakov" po sistemih - kar je dobro, če je predstavljeno s pravo mero okusa. največkrat so včlanjeni v kaka društva, ki povezujejo somišljenike in hodijo na srečanja ter predavanja v zvezi z "električarji".
Je pa to daleč od klasičnega uporabnika vozila, da ne rečem nekako "ljudskega" uporabnika, ki razmišlja A-B z avtom in po sistemu "pali-vozi".

Da zadevo preslikam: na primer audi s2 5cyl predelan na 500 konjičev je za uporabo predelovalca ali pa nekega mehanika čisto nekaj drugega, kot če ga damo na primer nekemu uporabniku, ki nima pojma, da tako močno predelano vozilo potegne za sabo kak izredni servis, kako sneto tlačno cev, kako počeno objemko in še bi lahko naštevali

podobno kot nekateri predelovalci vozil na elektriko, za katere noben serijski električni avto ni dovolj dober :D hkrati pa pozabljajo, koliko razvoja in tudi crash testov je vključenih v razvoj serijskega vozila
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Se bom prvič oglasil, čeprav z veseljem in včasih začudenjem, pa še nerazumevanjem prebiram to temo. Sem se našel v Hondi-jevem zapisu.

Sva bila z ženo kak mesec nazaj pred dilemo nakupa novega avta. Dela cca 40.000 km na leto, 2/3 po avtocesti. Sedaj vozi "nalovdan" C4 z robotiziranim menjalnikom, pač to kar je bilo top shit pred 8-9 leti.
zahteve za nov avto: avtomatski menjalnik (ali robotiziran), vgrajena navigacija, BT telefonija (ne morem verjet, da to še ni standard) in želena poraba 4-5L, raje manj. Garancija čim dalje, denarja čim manj.
smile-1.gif


No in sem začel tudi razmišljat o hibridu, EV. Hitro sem ugotovil, da bi glede dosega EV še Tesla komaj zadovoljil potrebe, saj je treba včasih "skočit" iz MB v Portorož, pa obdelat stranke in spet nazaj, tam pa se avto tudi nujno rabi, tako da več kot kake pol ure na polnilnici odpade. Tudi AC je večinoma med 120 in 130 kolikor je to ob današnjem prometu še sploh možno.
Pol sva se šla peljat z Avensisom, hibridom. Saj je luštno ko spelješ, pa če fuil paziš si celo kakih 500m na elektriki, ampak povprečna poraba 5L bencina je daleč nad sedanjih 4,7L dizla. Druga stvar, ki me je pri Toyoti razočarala, čeprav razumem njihov motiv je servisni interval na 15.000 km in sorazmerno drag servis (200 prvi, 300 drugi izmenjaje). V igri je še pogojno kaka rabljena Ampera, ampak roko na srce "stara" me ubije, če dobi 3 leta star avto s 100.000 prevoženimi samo malo ceneje kot nov dizelaš.

In potem en tak povprečen uporabnik ugotovi, da pač iz te moke ne bo kruha, da se bo treba še naslednjo "generacijo" vozit na nafto in njene derivate.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Auris hibrid verjetno. Menjava olja je na 15kkm. Servis na 30kkm. Sicer so to nekako združili in je vsega po malem na 15kkm. Cena servisa med 100 in 180€. Od kje 200-300 nimam pojma oz. imaš napačno informacijo.

Tudi sama Toyota trdi, da če si samo na AC je boljši nakup dizel, pa ne zaradi porabe pač pa zaradi udobja, ki ga pri hibridu kvari menjalnik.
Prius + in VW Sharan tdi bluemotion dsg, na isti relaciji cca 220km AC 110km podeželja. Prius 5,3 bencina VW 6,5 nafte. Če ne bi imel Sharan resnično za drek sedežev, bi se raje vozil z VW, kjub višji porabi.
Razlike v porabi in udobju v prid hibridu doma na podeželju in v mestu pa raje ne bom pisal.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Ja modrec, to je zame preveč tehnike
evil.gif
. Je avtomatska, samo energijo porabljaš, ko jo potrebuješ, ker si pač omejen z virom energije. Če ni potrebe po klimi, ne vidim razloga zakaj bi bila prižgana, pač deluje samo ventilacija.

Tis si pa na nivoju NEDC testov ...
Sicer ne vem, kaj ima zgornji citat veze z nivojem NEDC testa? Pri NEDC testu bi še ventilacijo in radio ugasnili. Drugače pa je to nivo realne uporabe EV, ker nikoli ne veš, ali bo polnilna infrastruktura delovala in si vedno pustiš rezervo. Če pa rabiš testnega šoferja za kakšen test EV pa povej.
Hvala vsem, za podrobna navodila o uporabi klimatske naprave, priložena navodila bom vrgel v smeti
grin1.gif
Hvala, imamo dovolj lastnega znanja. Pred par dnevi so Fordovci malo začudeno pogledali povprečje od C-Max Energija, pa sem se čisto normalno vozil (klima und alles). Menda je bila za 25% prenizka, glede na ostale, ki so ga vozili ...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Bova kar ostala na znamki - očitno. Zaenkrat še ni nič naročeno, bo pa verjetno takoj po počitnicah padlo naročilo, ker imava pač "čudne" zahteve.

Toyota skoraj sigurno ne. Podatke o servisih pa sem dobiv v salonu MB pooblaščenega prodajalca - mogoče sem si kaj narobe zapomnil, ampak takrat sva tako čez palec prišla na skoraj 500€ letno za servise. Poraba pa iz BC od testnega (min. 5,5L).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Hitro sem ugotovil, da bi glede dosega EV še Tesla komaj zadovoljil potrebe, saj je treba včasih "skočit" iz MB v Portorož, pa obdelat stranke in spet nazaj, tam pa se avto tudi nujno rabi, tako da več kot kake pol ure na polnilnici odpade. Tudi AC je večinoma med 120 in 130 kolikor je to ob današnjem prometu še sploh možno.

Tesla bi, s pol urnim postankom na Kozinskem SuperChargergju na poti nazaj v MB to lahko dosegla.
Tukaj je poraba zimske vožnje (z gretjem) z Modelom S na relaciji LJ-MB-KP-LJ pri 130km/h po GPS oz. po omejitvah na posameznih odsekih:

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Predvčerajšnjem je Orlando ponovno dobil na izposojo Modela S, tako da sva včeraj naredila testno vožnjo od ljubljanskega SuperChargerja pa do Maribora (Veselova ulica 6, 2000 Maribor, na dvorišču Servisne enote Elektro Maribor ) in potem nazaj.
V Ljubljani je bilo -7°C, v Mariboru -3°C, gretje sva imela nastavljeno na 22.5°C, vozila sva 130km/h oz. po omejitvah, kjer je bilo manj (tuneli,...). Slikce hitrosti na Google Maps na žalost nimam, ker je Torque aplikacija po parih minutah šla v Idle, ker v Modelu S nisem imel OBD2 modula, tako da mi boste pač morali verjeti, da sva šla z avtocestno hitrostjo.


Tole je poraba, ko sva prišla v Maribor. Poraba je nakazana v prvi vrstici podatkov oz. v trip A. Do MB sva porabila 34.4kWh energije:



V Mariboru sva dala avto polniti na 22kW polnilno postajo, vendar je postaja vsake nekaj časa ven metala, tako da nekaj je s to polnilno postajo narobe.




Tole je fotka, ko sva iz Mb prišla nazaj v Ljubljano na SC. Na poti nazaj sva porabila 34kWh energije, v obe smeri sva porabila 68.6kWh energije, tako da se da vožnjo v obe smeri naredili z enim polnjenjem:




Nazaj sva prišla s cca. 40km preostanka dosega. Potem sva dala Model S polniti na 100% na SuperChargerju, vmes pa sem z Ampero Orlanda zapeljal domov na kosilo, potem sem šel še sam, k sebi domov, na kosilo. Ko sva pokosila, sem šel ponj in nazaj na SC, kjer je bil Model S že poln. Aja, Pri SC so tudi na parkirišču vtičnice, da sem Ampero tam polnil med vsako vožnjo Modela S.


Potem sva šla iz SC v Koper. Ponovno sva vozila 130km/h oz. po omejitvah. Od Postojne do Kozine je pihala močna burja, tako da sva imela dol grede veter v hrbet. Ustavila sva se na polnilni postaji pri stadionu Bonifica, kjer sem naredil sledečo fotko porabe (23kWh porabljene baterije):



Zapeljala sva se še mimo Petrola, kjer je 22kW polnilna postaja, da sem Orlandu pokazal, kje je in potem sva odrinila nazaj. Tokrat sva vozila v klanec z burjo pihajočo proti nama. Vozila sva 130km/h oz. po omejitvah. Nazaj sva prišla z istim polnjenjem od SC iz Ljubljane, vmes je bilo le 1 minuta polnjenja na 4kW polnilni postaji pri stadionu Bonifica.

Nazaj sva porabila 28kWh energije, v obe smeri 51kWh:




Tako da, zaključek je, da se da z Modelom S tudi pozimi, ko je mrzlo in je poraba energije višja, priti v Mb in nazaj ali do Kp in nazaj z enim polnjenjem.

Torej, od MB do KP je bila zimska poraba 57kWh. Če greš iz KP takoj nazaj, torej da nič ne polniš, se ustaviš na Kozinskem Petrolu, kjer je Tesla Supercharger in filaš pol ure (spodnji desni kot je timer):

 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Res je, da bi šlo pa pozimi na tesno. V tem primeru bi se verjetno moral ustaviti še na Ljubljanskem SC za 15 minut.

V bistvu pa bi se najbolj splačalo polniti na Kozinskem SC-ju 20 minut in potem na Ljubljanskem SC-ju 20 minut, ker se baterija najhitreje polni, ko je najbolj prazna.

V tem primeru bi prišel tudi pozimi, ko je poraba večja, v obe smeri z 10kWh baterije še rezerve (121kWh skupne porabe v obe smeri - 70kWh NETO baterije v štartu - 33kWh za 15 minut polnjenja na Kozina SC - 33kWh za 15 minut polnjenja na LJ SC).
V ostalih letnih časih izven zime bi pa lahko še manj polnil.

Probaj - najemi Modela S pri Kreativnih najemih in naredi enodnevno vožnjo na te relaciji od MB do KP in nazaj. Lahko me tudi pobereš na poti v KP v Domžalah, če potrebuješ kopilota
grims-1.gif
 
Nazadnje urejeno: